Takavedon pito

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1062
    • Hämeenlinna

    #61
    Kyllä ainakin E36 325tds kitkoilla, lukolla liikkui vallan mainiosti, jos ei mahastaan jäänyt kiinni matala kun oli jossain vaiheessa... ja samoin tuo 525tds tosin siinä kitkanastat alla
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • BME316
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 445

      #62
      Originally posted by urria View Post
      kyllähän sitä lukottomalla takavedolla ihan hyvin pääsee. Bemarista ei tosin kokemusta oo, mutta viime talvi meni 2.0 sierralla enkä oikeestaan kertaakaan jääny kiinni. Kuhan ei ihan ehdoin tahdoin yritä päästä liikkelle liukkaasta ylämäestä niin pärjää...
      Itse myös 2.0 sierran omistaneena, tuntuu että sierralla oli helpompi lähteä liukkaallakin liikkeelle kuin E30. Renkaat suht. saman vertaiset.

      Comment

      • full
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1211
        • Tampere

        #63
        Itse ajanut 518i -91 bembellä kaksi talvea ja noin 20tkm michelin x-ice kitkoilla ilman lukkoa. ainoa tilanne kun on kiinni jäänyt oli 2006 pyryn päivä kun tampereella satoi lunta kun esterinperseestä eikä parkkipaikkaa oltu aurattu. omasta parkkiruudusta pääsin 10metriä ja jäi pohjasta kiinni mutta siihenkin auttoi kun lapioi hieman auton alta lunta.

        täytyy vielä hieman ylistää kitkoja senverran että ovat mukavan hiljaiset ja toimivat takavetoisissa autoissa helvetin hienosti jos kumit on laatutavaraa.

        itse en etuvetoa tule ostamaan ja jos se on ainoa vaihtoehto niin mielummin vaikka sitten se bussilippu.

        T: vain takavetoja omistanut ja vain yhdessä lukko.. sekin kesäauto
        BMW M535iA -86
        Volvo V90 -18

        Comment

        • eemi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 307
          • Heinola

          #64
          Itelläni on 525 e34 ilman lukkoa enkä ole kiinni jääny kertaakaan ja alla on kuluneet kitkat, sanovat vianorilla jopa että mulla on hengenvaaralliset renkaat mutta liikkeellelähdön ja muun liikkumisen kanssa ei ole ollu mitään ongelmaa ja nuo kitkat tuntuvat jopa pitävän paremmin ku edellisen biimerin nastat.
          Etuveto autoa ei koskaan ole tullut eikä tule.
          Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

          ex:
          e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
          e91 320d -11 Alpinweiss III
          e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
          e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
          e39 520i -97 touring Schwarz II
          e34 525i -89 Luxorbeige metallic
          e34 520i -89 Diamantschwarz

          Comment

          • Latexi81
            BTCF Member
            • May 2005
            • 159
            • Seinäjoki

            #65
            Saapi tulla viivalle! Ei ole mitään ongelmia päästä niin sanotusti eteen tai taa suuntiin! Kunnolliset nastarenkaat, tankki täyteen bensaa ja 30kg hiekkasäkki kontissa!
            Tomaatilla liikkeellelähdöt jäisillä alustoilla no problem!
            sigpic

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #66
              Originally posted by Antti O View Post

              Ehottomasti pitää lukko kyllä olla jos bemarilla talvella ajaa.

              Joo, määkin jäin itse asiassa (aikuisten oikeesti) TASASELLE pihalle mun projekti autolla kiinni kun oli satanut 10cm lunta. Siinä on lukkoperä kyllä mutta ei auttanut mitään, piti hiekottaa 3kertaa tontti ennekuin irtos... meni aina pari metriä ja taas jämähti...
              No joo, oikeesti hei, tossa paskassa on sellaset 215 leveet eturenkaat ja 235 leveet takarenkaat ja kaikista paistaa kankaat, niin ja ne on sitten kesä renkaat...

              Että kyllä sillä lukollisellakin "voi" jäädä kiinni tasaiselle...
              E30 kesä-autona

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #67
                Originally posted by ViperHawk View Post
                Mitenkä niin ei muka pääsisi lukottomalla? Jos tuntuu jäävän kiiinni, niin eikun vaan isoa vaihdetta peliin että tasauspyörästö ei kerkeä mukaan.
                Niin... mietin hetken syntyjä syviä erään kadun päässä levennyksellä täällä, silloin kun tänne tuli tuota lunta ~20cm kerralla.

                Lukottoman, 'ilman luistonestoa' -30/15mm Bemun eteneminen hiipui johtuen siitä, että pohjalevy jäi kantamaan hankeen...

                Ratkaisu -> Kaasua!!!

                Kaverit kysy töissä, että "miksei kukaan mennyt työntämään?" -> No kuka sinne ### hankeen olis autosta noussu?
                Last edited by dunkelblau; 08-02-2007, 23:42.
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #68
                  Originally posted by BME316 View Post
                  Itse myös 2.0 sierran omistaneena, tuntuu että sierralla oli helpompi lähteä liukkaallakin liikkeelle kuin E30. Renkaat suht. saman vertaiset.
                  Tuo pitää alustageometria-syistä paikkaansa.

                  Nim. DOCH:iakin joskus ohjeistanu
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  • JTMD
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 831
                    • Helsinki

                    #69
                    ABS taitaa olla mulla ainoa ns turvavaruste.

                    Lukkoperä ja 235 leveet kitkat alla. Malttia niihin lähtöihin ja kiihdytyksiin niin ongelmia ei kyllä juurikaan ole.
                    -10 e93 325i
                    -04 e46 320i
                    -92 e31 850i 6speed
                    -92 e30 325 cab
                    -93 e36 M3
                    -91 e36 325

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #70
                      No problemos, aina on liikkeelle päästy, mokian kitkanasta-2:t on toimineet helvatan hyvin. Nyt kohta kaksi talvea palvelleena, päästän niistä kevään hajun ilmoile ja säästä ihmishenkiä, jottei noi mene 6mm jäljellä olevina myyntiin!
                      ...

                      Comment

                      • djd1mm
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 123
                        • Salo

                        #71
                        Saksan kitkat kunniaan (varsinkin kesäkuntoiset)

                        Niin, no, niin. Itsekin olen 535i:llä jääny monesti jumiin jäihin kun ei ole lukkoa ja pyöristetyt 'Saksan kitkat' ei paljoa jäästä (eikä edes asfaltista) pitoa saa. Pakkohan ne nastat on laittaa.
                        Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                        Comment

                        • MTV
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 337
                          • JKL

                          #72
                          Joo, yksi etuveto ollut eikä toista tule.
                          Muuten tullut ajettua aina takavetoa Volvosta, Morriksen (Marina!) kautta Bemareihin. Vanhemmilla kevytperäisillä lukottomilla bemuilla (e21&e28)
                          sitä onnistuikin jäämään kiinni, varsinkin jos renkaat yhtään huonot.
                          Hiekkasäkkikin on perässä välillä ollut.
                          Nykybemulla (e34) en ole kiinni onnistunut jäämään vaikka alla leveät kitkat.
                          Renkaiden uutuus, lukko ja luistonesto tosin saattavat hiukan auttaa
                          Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                          E34 540iA -93

                          Comment

                          • woodcock
                            Newbiemmer
                            • Aug 2006
                            • 24

                            #73
                            Mulla on tuollainen e46 320d tourinki bridgestonen blizzak nordic-kitkoilla ja ihan hyvin sillä on pärjännyt. Ainoa missä kitkat saa moitteita nastoihin verrattuna on heikompi sivuttaispito, mutta muuten ihan ok yhdistelmä. Tosin sellanen perstuntuma on jäänyt et enemmän tykkäsin edellisestä bridgestonen kitkarenkaasta (blizzak ws-50+)

                            Comment

                            • Z3BMW3
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2004
                              • 159
                              • Tampere

                              #74
                              Originally posted by urria View Post
                              kyllähän sitä lukottomalla takavedolla ihan hyvin pääsee.
                              Jos tuntuu, että pääsee liian hyvin, voi laittaa alle saksankitkat(tm). Noilla ja 25% lukolla kun lähtee valoista näköjään paremmin, kuin etuveto Volvo [etuvetuvulva].
                              Asenteesta tuo liikkuminen on loppupelissä kiinni ja katsoo, minne sen auton sitten pysäköi, että pääsee taas aamulla irti...
                              Z3BMW3

                              Comment

                              • Fürst
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 54
                                • Salo

                                #75
                                Joo no autoja on kerinny mulla olemaan jo karvan vajaa 20 ja niistä vain yksi oli etuvetopeli enkä tykänny. Aina on liikkumaan päässy paitsi niissä tilanteissa että omaa tyhmyyttään lähtee koittamaan meneekö 2 vetonen nelivetoisten paikoista. Yhden chevy fleetsiden kanssa oli pakko koittaa miten etenee mutaliejussa kun 6.2 painaa keulassa... No ei etene ei. No mutta makuasia se kai sitten on vetääkö vai työntääkö.

                                Comment

                                Working...
                                X