D2 vs. KW

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Veneen alla

    #1

    D2 vs. KW

    Eli kokemuksia kyseisistä säädettävistä sarjoista kaipaisin, pintakovuus ym. (esim. verrattuna vaikka johonkin 30/30 jousiin)? Hinnat osuu samaan haarukkaan (variant 1 vs. standard). KW:sa etuna olisi pintakovuuden poistava pieni "lisäjousi" ja D2 taas perus-sarjassa oleva iskarin säätömahdollisuus...
  • bman
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 220
    • Mikkeli

    #2
    tuolla lisäjousella ei ole mitään tekemistä pintapehmeyden kanssa

    Comment

    • Martti.Kaij
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 356
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Noppe View Post
      Eli kokemuksia kyseisistä säädettävistä sarjoista kaipaisin, pintakovuus ym. (esim. verrattuna vaikka johonkin 30/30 jousiin)? Hinnat osuu samaan haarukkaan (variant 1 vs. standard). KW:sa etuna olisi pintakovuuden poistava pieni "lisäjousi" ja D2 taas perus-sarjassa oleva iskarin säätömahdollisuus...
      Kerrotko viel ajoneuvon merkin ja mallin mihi nämä on tulossa
      E46 328i

      REDLINE OILS
      UUC Motorwerks

      Comment

      • Noppe
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 535
        • Veneen alla

        #4
        Originally posted by bman View Post
        tuolla lisäjousella ei ole mitään tekemistä pintapehmeyden kanssa
        Ai... Jostakin vain luin että tuo tekisi semmoista.
        Ja autohan oli E36.

        Comment

        • mikalkai
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 308
          • Oulu

          #5
          D2 sarjassahan on koreudensäätö, 32 portainen jäykkyyden säätö, jousen esijännityksen säätö sekä edessä camber kulmien säätö. KW:n vastaavasta en osaa kertoa, joku muu saa jatkaa.
          Ajossa:
          E39 530i Touring M-Sport

          Comment

          • Noppe
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 535
            • Veneen alla

            #6
            Originally posted by mikalkai View Post
            D2 sarjassahan on koreudensäätö, 32 portainen jäykkyyden säätö, jousen esijännityksen säätö sekä edessä camber kulmien säätö. KW:n vastaavasta en osaa kertoa, joku muu saa jatkaa.
            Miten tuo esijännityksen säätö oikein toimii eli onko isokin ero jäykimmän ja löysimmän säädön välillä?
            Hakusessa lähinnä, että sais suhteellisen löysäksi eli ei olisi mikään hampaita hajottava alusta, vaikka olisikin matala.

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5187
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Noppe View Post
              Eli kokemuksia kyseisistä säädettävistä sarjoista kaipaisin, pintakovuus ym. (esim. verrattuna vaikka johonkin 30/30 jousiin)? Hinnat osuu samaan haarukkaan (variant 1 vs. standard). KW:sa etuna olisi pintakovuuden poistava pieni "lisäjousi" ja D2 taas perus-sarjassa oleva iskarin säätömahdollisuus...
              Tuon pienen jousen tarkoitus on lähes aina poikkeuksetta pitää se jäykempi jousi paikallaan ulosjoustoissa eikä mukavuuden lisääminen.

              Yleensä se pieni "lisäjousi" menee aikuisen miehen painolla kasaan, joten miten arvelet tilanteen olevan auton keulassa ?
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by jani View Post
                Tuon pienen jousen tarkoitus on lähes aina poikkeuksetta pitää se jäykempi jousi paikallaan ulosjoustoissa eikä mukavuuden lisääminen.

                Yleensä se pieni "lisäjousi" menee aikuisen miehen painolla kasaan, joten miten arvelet tilanteen olevan auton keulassa ?
                Miksi sitten on jousia joissa nuo samat elementit on samaa rautaa?

                Mulla on sellainen käsitys, että tuolla löysällä tiheäkierteisellä alkuosalla haetaan juurikin tuota pehmeyttä. Eli kun ajetaan vaikka motari nopeudella johonkin pitkään ja "syvään" kumpuun niin ensin auto laskee todella alas ja ylös noustessa auto nousee yli normaali korkeuden jolloin tämä tiheäkierteinen löysempi osuus jousesta pehmentää liikettä taas alas tullessa..
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by mikalkai View Post
                  D2 sarjassahan on koreudensäätö, 32 portainen jäykkyyden säätö, jousen esijännityksen säätö sekä edessä camber kulmien säätö. KW:n vastaavasta en osaa kertoa, joku muu saa jatkaa.
                  KW:n sarjassa esijännityksen ja korkeuden säätö ovat yksi ja sama, eli molemmat säädetään alalautasta siisrtämällä, D2 sarja on tähän mennessä ainoa näkemäni sarja bemareihin, jossa erikseen voidaan säätää korkeutta muuttamalla pyörännavan sijaintia tolppaan nähden, käytännöstä en osaa sanoa, mutta pelkästään säätöparametrien määrän valossa valinta on helppo=D2.

                  Käytännön kokemusta ei juurikaan ola, yhden KW satsin olen e36 alle ruuvannut, oli erittäin jämäkkä, muttei häiritsevän kova, ainakaan minun makuuni.
                  Olli.

                  Comment

                  • mikalkai
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 308
                    • Oulu

                    #10
                    Siis tuossa D2:ssa tuolla jousen esijännityksellä ei ole tarkoitus säätää korkeutta, vaan sitä varten löytyy alhaalta toinen säätöruuvi, jolla korkeuden saa säädettyä suoraan kuten tuossa aiemmassa postauksessa kerrottiinkin.

                    Jäykkyyttä säädetään erikseen tolpan yläpäässä olevalla ruuvilla, joka siis on tehtävissä edessä nostamalla konepelti ylös ja säätämään. Takana joutuu leikkaamaan konti sisustukseen pienen aukon, josta pääsee sitten samalla tavalla säätelemään jäykkyyttä.
                    Ajossa:
                    E39 530i Touring M-Sport

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by mikalkai View Post
                      Siis tuossa D2:ssa tuolla jousen esijännityksellä ei ole tarkoitus säätää korkeutta, vaan sitä varten löytyy alhaalta toinen säätöruuvi, jolla korkeuden saa säädettyä suoraan kuten tuossa aiemmassa postauksessa kerrottiinkin.

                      Jäykkyyttä säädetään erikseen tolpan yläpäässä olevalla ruuvilla, joka siis on tehtävissä edessä nostamalla konepelti ylös ja säätämään. Takana joutuu leikkaamaan konti sisustukseen pienen aukon, josta pääsee sitten samalla tavalla säätelemään jäykkyyttä.
                      Käsittääkseni yläpäästä säädetään vaimennuksen jäykkyyttä, esijännityksellä puolestaan vaikutetaan jousijäykkyyteen, ja vaikuttaa se toki korkeuteenkin, esijännityksen säädön jälkeen haetaan korkeus sieltä alasäädöstä kohdalleen.
                      Olli.

                      Comment

                      • bman
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 220
                        • Mikkeli

                        #12
                        Olikos se juuri näissä D2:ssa se pakkasraja, -5 astetta? Ainekin kaverin nipponissa missä on vissiinkin samanlainen alusta niin paketissa mukana oli lukenu tuollainen raja.

                        Comment

                        • pablo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 732
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          On pakkasraja. Itsekkin heitin ämmääni tollasen setiv v-loppuna. Saa nähdä miten pakkasilla käy vai joutuuko heittää orkkis alustan talveksi alle ?? Liekkös muuten kukaan ajanut pakkasilla noilla D2:silla?

                          Comment

                          • bman
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 220
                            • Mikkeli

                            #14
                            Hmm mikähän nuista sitten tekee pakkaseen sopimattomat? Paskat stefat, vääränlaiset öljyt kylmiin olosuhteisiin???

                            Ei viittisi silti melkein tonnin alustaa paukauttaa talvella sököksi ja nuihin kun kumminkin taitaa olla vaimentimien saaminen erikseen vaikeaa.

                            Comment

                            • einoleino
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 34

                              #15
                              hieman ohi aiheen mutta asiaa..
                              asennutin bemuuni kw 1 alustan ja taakaa en löytänyt minkäänlaista korkeuden säätöä jousesta.. eli kysymys kuuluu että onko näissä vaan etutolpat korkeuden säädöllä vai pihistikö asentaja mun takajousista korkeuden säätäjät?

                              EDIT: asentaja sanoi että ei niissä mitään säätöä ole. siis mitä helv..
                              Last edited by einoleino; 14-05-2007, 17:07.

                              Comment

                              Working...
                              X