Eli kokemuksia kyseisistä säädettävistä sarjoista kaipaisin, pintakovuus ym. (esim. verrattuna vaikka johonkin 30/30 jousiin)? Hinnat osuu samaan haarukkaan (variant 1 vs. standard). KW:sa etuna olisi pintakovuuden poistava pieni "lisäjousi" ja D2 taas perus-sarjassa oleva iskarin säätömahdollisuus...
D2 vs. KW
Collapse
X
-
Kerrotko viel ajoneuvon merkin ja mallin mihi nämä on tulossaOriginally posted by Noppe View PostEli kokemuksia kyseisistä säädettävistä sarjoista kaipaisin, pintakovuus ym. (esim. verrattuna vaikka johonkin 30/30 jousiin)? Hinnat osuu samaan haarukkaan (variant 1 vs. standard). KW:sa etuna olisi pintakovuuden poistava pieni "lisäjousi" ja D2 taas perus-sarjassa oleva iskarin säätömahdollisuus...
E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Miten tuo esijännityksen säätö oikein toimii eli onko isokin ero jäykimmän ja löysimmän säädön välillä?Originally posted by mikalkai View PostD2 sarjassahan on koreudensäätö, 32 portainen jäykkyyden säätö, jousen esijännityksen säätö sekä edessä camber kulmien säätö. KW:n vastaavasta en osaa kertoa, joku muu saa jatkaa.
Hakusessa lähinnä, että sais suhteellisen löysäksi eli ei olisi mikään hampaita hajottava alusta, vaikka olisikin matala.
Comment
-
Tuon pienen jousen tarkoitus on lähes aina poikkeuksetta pitää se jäykempi jousi paikallaan ulosjoustoissa eikä mukavuuden lisääminen.Originally posted by Noppe View PostEli kokemuksia kyseisistä säädettävistä sarjoista kaipaisin, pintakovuus ym. (esim. verrattuna vaikka johonkin 30/30 jousiin)? Hinnat osuu samaan haarukkaan (variant 1 vs. standard). KW:sa etuna olisi pintakovuuden poistava pieni "lisäjousi" ja D2 taas perus-sarjassa oleva iskarin säätömahdollisuus...
Yleensä se pieni "lisäjousi" menee aikuisen miehen painolla kasaan, joten miten arvelet tilanteen olevan auton keulassa ?F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Miksi sitten on jousia joissa nuo samat elementit on samaa rautaa?Originally posted by jani View PostTuon pienen jousen tarkoitus on lähes aina poikkeuksetta pitää se jäykempi jousi paikallaan ulosjoustoissa eikä mukavuuden lisääminen.
Yleensä se pieni "lisäjousi" menee aikuisen miehen painolla kasaan, joten miten arvelet tilanteen olevan auton keulassa ?
Mulla on sellainen käsitys, että tuolla löysällä tiheäkierteisellä alkuosalla haetaan juurikin tuota pehmeyttä. Eli kun ajetaan vaikka motari nopeudella johonkin pitkään ja "syvään" kumpuun niin ensin auto laskee todella alas ja ylös noustessa auto nousee yli normaali korkeuden jolloin tämä tiheäkierteinen löysempi osuus jousesta pehmentää liikettä taas alas tullessa..
Comment
-
KW:n sarjassa esijännityksen ja korkeuden säätö ovat yksi ja sama, eli molemmat säädetään alalautasta siisrtämällä, D2 sarja on tähän mennessä ainoa näkemäni sarja bemareihin, jossa erikseen voidaan säätää korkeutta muuttamalla pyörännavan sijaintia tolppaan nähden, käytännöstä en osaa sanoa, mutta pelkästään säätöparametrien määrän valossa valinta on helppo=D2.Originally posted by mikalkai View PostD2 sarjassahan on koreudensäätö, 32 portainen jäykkyyden säätö, jousen esijännityksen säätö sekä edessä camber kulmien säätö. KW:n vastaavasta en osaa kertoa, joku muu saa jatkaa.
Käytännön kokemusta ei juurikaan ola, yhden KW satsin olen e36 alle ruuvannut, oli erittäin jämäkkä, muttei häiritsevän kova, ainakaan minun makuuni.Olli.
Comment
-
Siis tuossa D2:ssa tuolla jousen esijännityksellä ei ole tarkoitus säätää korkeutta, vaan sitä varten löytyy alhaalta toinen säätöruuvi, jolla korkeuden saa säädettyä suoraan kuten tuossa aiemmassa postauksessa kerrottiinkin.
Jäykkyyttä säädetään erikseen tolpan yläpäässä olevalla ruuvilla, joka siis on tehtävissä edessä nostamalla konepelti ylös ja säätämään. Takana joutuu leikkaamaan konti sisustukseen pienen aukon, josta pääsee sitten samalla tavalla säätelemään jäykkyyttä.Ajossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
Käsittääkseni yläpäästä säädetään vaimennuksen jäykkyyttä, esijännityksellä puolestaan vaikutetaan jousijäykkyyteen, ja vaikuttaa se toki korkeuteenkin, esijännityksen säädön jälkeen haetaan korkeus sieltä alasäädöstä kohdalleen.Originally posted by mikalkai View PostSiis tuossa D2:ssa tuolla jousen esijännityksellä ei ole tarkoitus säätää korkeutta, vaan sitä varten löytyy alhaalta toinen säätöruuvi, jolla korkeuden saa säädettyä suoraan kuten tuossa aiemmassa postauksessa kerrottiinkin.
Jäykkyyttä säädetään erikseen tolpan yläpäässä olevalla ruuvilla, joka siis on tehtävissä edessä nostamalla konepelti ylös ja säätämään. Takana joutuu leikkaamaan konti sisustukseen pienen aukon, josta pääsee sitten samalla tavalla säätelemään jäykkyyttä.Olli.
Comment
-
Hmm mikähän nuista sitten tekee pakkaseen sopimattomat? Paskat stefat, vääränlaiset öljyt kylmiin olosuhteisiin???
Ei viittisi silti melkein tonnin alustaa paukauttaa talvella sököksi ja nuihin kun kumminkin taitaa olla vaimentimien saaminen erikseen vaikeaa.
Comment
-
hieman ohi aiheen mutta asiaa..
asennutin bemuuni kw 1 alustan ja taakaa en löytänyt minkäänlaista korkeuden säätöä jousesta.. eli kysymys kuuluu että onko näissä vaan etutolpat korkeuden säädöllä vai pihistikö asentaja mun takajousista korkeuden säätäjät?
EDIT: asentaja sanoi että ei niissä mitään säätöä ole. siis mitä helv..Last edited by einoleino; 14-05-2007, 18:07.
Comment
Comment