Originally posted by Tonppa1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318iS tehonlisäys
Collapse
X
-
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
-
-
Originally posted by Freak View PostNäin tehtäessä myös palotilan ja männän muoto pysyy toisiinsa sopivana sekä paljealue pienenä, mitä ei taas tapahdu M40-mäntää tai lyhyempää kankea käytettäessä. Sitä en tiedä mikä on tuleva puristussuhde.
Muodostuukohan kuopaton mäntä ja lyhyempi veivi ongelmaksi?
Rohkeesti vaan kokeilemaan? :think Oishan se harrastuksen kannalta tylsää onnistua kerralla.
Mielummin toki otan edelleen hyviä vinkkjä vastaan!E46 320dAT -02
Comment
-
-
Nostetaas vanhaa topikkia.
Itsellä edessä E30 iS:ssä koneen kunnostus ja ehkä sinne jotain pientä viriä vois hifistellä. Väljää löytyy sylinterin ja mäntien välistä (400tkm ovat tehneet tehtävänsä), siis poraukseen lähtee lohko. Mihin kokoon lohko kannattaa porauttaa ja minkälaiset ja mistä männät hommata?
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Bambu View PostNostetaas vanhaa topikkia.
Itsellä edessä E30 iS:ssä koneen kunnostus ja ehkä sinne jotain pientä viriä vois hifistellä. Väljää löytyy sylinterin ja mäntien välistä (400tkm ovat tehneet tehtävänsä), siis poraukseen lähtee lohko. Mihin kokoon lohko kannattaa porauttaa ja minkälaiset ja mistä männät hommata?F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostUusien mäntien + porautuksen hinnalla saa 150tkm ajettua 318is moottoria.Last edited by Bambu; 03-06-2009, 20:52.
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostUusien mäntien + porautuksen hinnalla saa 150tkm ajettua 318is moottoria.
Ja sitten sillä on kuitenkin ajettu 150tkm ja vikaa voi olla vaikka mitä. Itse kun tekee kunnolla niin tulee käytännössä "uusi" ja tietää että on varmasti kunnossa:thinkRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Noniin makkis myyppäs sitten halvalla ratapäivän jälkeen kamppees mulle, ni laitan kahdesta koneesta yhden hyvän
Realoem antaa männille hinnaksi reilun 200e, mutta onko kpl vai sarja, kappale uskoisin :think sekä renkaille 50e. Tonnin reissu ois mäntien suhteen orkkisosilla. Eiköhän tuohon kuitenkin tarvikkeena löydy Pitäisi kysellä porautuksen hintoja, kun olen aivan ulalla paljon semmoinen lysti maksaa...
sigpic
Comment
-
-
Eiköhän männät saada renkaineen hommattua 200-300e
Poraukset ovat luokkaa 20e/pytty
Ja mäntien ja sylinterien välinen väljyys on luokkaa 1,5-2mm, kun on painettuna toiseen reunaan.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Ei välystä mitata männän laesta, sen kuuluukin olla väljä kylmänä.
200-300e männät kannattaa unohtaa jos uusista osista on puhe, menee jokkistouhuiksi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View Post
200-300e männät kannattaa unohtaa jos uusista osista on puhe, menee jokkistouhuiksi.
Kunnolliset männät maksavat n. 200e/reikä ja poraus 100e = 900e kuolema. Lisäksi täytyy muistaa että 400tkm ajettu moottori on kaikin puolin jo aika väsynyt verrattuna 150tkm ajettuun. Täytyy muistaa vielä että kun ostat uuden koneen, voit myydä vanhan "ehjän" vielä pois summalla x.Last edited by jani; 03-06-2009, 23:46.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Jos haluaa päästä halvemmalla ja silti tehdä kunnolla, kannattaa tutkia saisiko sopivia mäntiä jostain muusta bemarin koneesta. Itse männät tuskin ovat kauheasti orkkismitastaan kuluneet tuossa is:n koneessakaan, mutta sylinterit ovat soikeat tai ainakin sen verran kasvaneet ettei renkailla enää saa kompensoitua.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostJuuri näin! Tuolla hintaa ei saa BMW:n koneeseen kelvollisia viritysmäntiä todellakaan.
Kunnolliset männät maksavat n. 200e/reikä ja poraus 100e = 900e kuolema. Lisäksi täytyy muistaa että 400tkm ajettu moottori on kaikin puolin jo aika väsynyt verrattuna 150tkm ajettuun. Täytyy muistaa vielä että kun ostat uuden koneen, voit myydä vanhan "ehjän" vielä pois summalla x.
Vaan eiköhän tässä Bambun tapauksessa kelpaa alakertaan ihan perusmännät ja jos sitten samassa rempassa jotain pikku viilailuja tekis.
Itse tiedän kuitenkin sellaisia 2.5l kisakoneita joissa puristuspaineet ovat aivan älyttömiä ja takapyörätehot ovat +250hp ja nekin ovat tehty aivan "perusmännillä"
Myöskin mittatilaus männätkin saa jo jollain 700-800eRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostItse tiedän kuitenkin sellaisia 2.5l kisakoneita joissa puristuspaineet ovat aivan älyttömiä ja takapyörätehot ovat +250hp ja nekin ovat tehty aivan "perusmännillä"
Myöskin mittatilaus männätkin saa jo jollain 700-800e
Mutta jos niitä kelvollisia mäntiä saa 200-300e hintaan ko. moottorin, varmaan myös jaat tietosi meidän muiden harrastajien kesken niin varmasti kerrot mistä mäntiä saa tuohon hintaan?F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Comment