Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastut huuhaata ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupasierra
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 126
    • Kotka

    Lastut huuhaata ?

    Kannattaako hankkia bemariin lastu (M5 3.6) vai onvatko ne pelkkää huuhaata. Eri hintaisia lastuja näyttää netissä olevan eri firmoilla. Mikä olisi järkevä hankkia. vai mikään ?!
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #2
    Foorumillakin myydään parin myyjän toimesta kait ihan kelvollisia lastuja ja hinnat ovat jossain 50-80e paikkeilla. Hinta ei sitten takaa laatua. Ohjelmahan se vain on eikä siten valmistuskulut merkkaa mitään.

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #3
      no ei noihin vapareihin kannata!Hinta/hyöty suhde on perseellään...
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • jupasierra
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 126
        • Kotka

        #4
        Originally posted by V-Power View Post
        no ei noihin vapareihin kannata!Hinta/hyöty suhde on perseellään...
        Mitä tarkoitat ?

        Comment

        • Valkman
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 712
          • Helsinki

          #5
          eikä varsinkaan ämmäläisiin kannata ensimmäisenä... äärimmäiset huipputehot voidaan saada nostettua, mutta ajettavuus osakaasulla voi olla ihan jotain muuta. Halpismallin lastuissa saattaa olla yksinkertainen muutos ennakkoon esim. +2 astetta koko säätöalueella...

          Comment

          • Delphin
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 231
            • Nurmijärvi

            #6
            Pelkkä lastun vaihto on täysin turhaa. Pitää vaihtaa vähän enemmän osia koneeseen, jos meinaa että se jotain vaikuttaa. Ja sittekään se ei anna riittävästi tehoa suhteessa sijoitettuun rahamäärään.
            Vanhoja katiskoja.

            Comment

            • V-Power
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1333
              • Varsinais-Suomi

              #7
              Originally posted by Delphin View Post
              Pelkkä lastun vaihto on täysin turhaa. Pitää vaihtaa vähän enemmän osia koneeseen, jos meinaa että se jotain vaikuttaa. Ja sittekään se ei anna riittävästi tehoa suhteessa sijoitettuun rahamäärään.
              Tätä tarkoitin...
              E36 95 316i Sedan
              E39 97 540i Touring
              E46 99 320Ci Coupe
              E53 01 X5 4,4 V8
              E65 05 730d
              F10 11 523i Sedan
              F90 08 320i Sedan

              Comment

              • Neutrone
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 1320
                • Tampere

                #8
                En kyllä ite allekirjota sitä että hinta/hyötysuhde olisi jotenkin huono. Paljon huonompi se on monella muulla "viritysosalla". Itsellä ainakin vain hyviä kokemuksia 60e maksaneesta lastusta M50B25 koneessa. En väitä että se tehoa toisi lisää mutta paljon mukavamman muotonen vääntökäyrä ainakin tulee. Nyt alavääntöä on edes hiukan, ennen ei juuri mitään.

                S-koneiden lastuttamiseen en ota kantaa.
                F10 530d semiVOLL
                ex. E90 320d M-Sport '06
                ex. E39 523i M-Sport '00
                ex. E36 325i Coupe '92
                ex. E30 316i '89



                Comment

                • henu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 702
                  • 01520

                  #9
                  Originally posted by Neutrone View Post
                  En kyllä ite allekirjota sitä että hinta/hyötysuhde olisi jotenkin huono. Paljon huonompi se on monella muulla "viritysosalla". Itsellä ainakin vain hyviä kokemuksia 60e maksaneesta lastusta M50B25 koneessa. En väitä että se tehoa toisi lisää mutta paljon mukavamman muotonen vääntökäyrä ainakin tulee. Nyt alavääntöä on edes hiukan, ennen ei juuri mitään.

                  S-koneiden lastuttamiseen en ota kantaa.

                  komppaan täysin.
                  alavääntöä tuli perstuntumalta paljon lisää.
                  itellä kans tuo TL Finn-automobilen lastu.


                  edit: ja ite vaihdoin. meni n. puol tuntia. pikku simassa tein sen
                  Last edited by henu; 22-08-2007, 22:43.
                  Ford Mondeo ST220
                  Suzuki GSX1300R Hayabusa

                  Comment

                  • Teemy
                    Newbiemmer
                    • Aug 2007
                    • 12

                    #10
                    Just tänää kyselin tosta lastusta ni siellä se on 150€ asennettuna. No ei se kyllä mun mielestä paha hinta oo siihen verrattuna jos saa edes vähän enemmän irti.

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3822
                      • California

                      #11
                      Kuinkas turvallisia nuo halpalastut on?

                      Tuohon V8:siin sellaisen ostoa harkitsen. Mietityttää vaan että jos menee ajoittain vaikka laihalle tms. josta voisi seurata konevaurioita. Ennemmin esim. 5hv vähemmän jos on riskiä...
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • Cock
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 752
                        • Tsadi

                        #12
                        Originally posted by BMW View Post
                        Kuinkas turvallisia nuo halpalastut on?

                        Tuohon V8:siin sellaisen ostoa harkitsen. Mietityttää vaan että jos menee ajoittain vaikka laihalle tms. josta voisi seurata konevaurioita. Ennemmin esim. 5hv vähemmän jos on riskiä...

                        No itsellä oli kymppitonnin verran tollanen halpa lastu 540:ssä, eikä se hajonnut. Eikä auto ole vieläkään hajonnut vaikka en ole itse omistanut sitä 9 kuukauteen...
                        540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                        Audi A6 C7 S-Line ABT

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by jupasierra View Post
                          Kannattaako hankkia bemariin lastu (M5 3.6) vai onvatko ne pelkkää huuhaata. Eri hintaisia lastuja näyttää netissä olevan eri firmoilla. Mikä olisi järkevä hankkia. vai mikään ?!
                          Lastut ei ole huuhaata. Vakiokoneessakin on lastu, BMW:n ohjelmoima. Jos kone on mekaanisesti vakiokuntoinen niin olen hieman skeptinen sen suhteen, osaako joku tehdä siihen kokonaisuutena paremmin toimivan ohjelman kuin Penarin inssit.
                          Virikoneeseen sitten sitten yksilöllisesti tehty moottorinohjaus.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Hammu
                            Moderator
                            • Nov 2006
                            • 3971
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Lastut ei ole huuhaata. Vakiokoneessakin on lastu, BMW:n ohjelmoima. Jos kone on mekaanisesti vakiokuntoinen niin olen hieman skeptinen sen suhteen, osaako joku tehdä siihen kokonaisuutena paremmin toimivan ohjelman kuin Penarin inssit.
                            Virikoneeseen sitten sitten yksilöllisesti tehty moottorinohjaus.

                            Kai noihin vakiolastuihin on jätetty vähän pelivaraa ettei ihan viimeisiä kaakkeja oo potkittu koneesta ulos.

                            Comment

                            • Aazu
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 182

                              #15
                              Itse ainakin ostin TL Finn-Automobilen lastun e36 325 Bemariin ja kyllä sai rahoille vastinetta. Ei nyt mitään hirveitä tehoja, mutta alavääntöä ainakin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎