Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastut huuhaata ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTJ
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 83
    • Kitee

    #31
    [quote=zener;1018102]Tuohon M20B25:een oon lastua miettinyt, mutta antaakohan toi mitään kivaan tonne alakierroksille? Vai menetänkö vain 40-60€? :think

    No sen verran voin kertoa omakohtaisia kokemuksia että ostin Brenneriltä lastun omaan m20b20 ja kaverin m20b25 ja kumpaankin tuli alas aika hyvin vääntöä... muuten on ole vielä kerenny kokeilemaan kuin kaupunki ajossa.
    Jopa toi m20b20 tuntuu nyt vääntävältä koneelta...

    Comment

    • tuffisetä
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 53

      #32
      ehkä se kannattaakin..

      itse tänään saanut aiheesta hieman positiivisia väreitä..
      käytin tänään samaisella 3.6 l m-tekniikalla varustettua kelkkaani johon on laitettu brennerin myymä halpis-lastu ilman muita muutoksia joista tietäisin, tuning worldin penkissä ja ainakin tuon alaväännön osalta vierailu aiheutti hymynaiheen..

      vääntöä löytyi korkeimmillaan 411 nm @4300rpm ja yli 400 nm välillä 3300-4700 sekä +20nm - +59nm verrattuna vakioon kierrosluvuilla 2250 - 4750. +59nm löytyi kierrosluvulta 3000.vääntölukema on siis melko huomattava koneelle jolle on vakiona luvattu 360 nm ja joka siis todellisuudessa vakiona mitatusti kehittää noin 380nm:n huippuväännön

      valitettavasti asioilla on yleensä kaksi puolta: tehoissa jäätiin vielä toistaiseksi pakkasen puolelle -13 kw tehoilla 219 kw vääntökäyrän laskiessa vakiota jyrkemmin :think..tosin suunta on taas oikea (auto on siis ollutkin vajaatehoinen jo pitkään ja tällä kertaa mentiin tehoissa + 7kw parempaan suuntaan)

      en voi kuitenkaan vielä lyödä naulaa arkkuun tehojenkaan suhteen.dynottaja kun oli sitä mieltä että ilmamassamittarissa olisi häikkää kun ylhäällä lyö laihalle ,eikä siten ylhäällä tuota tehoa, tämä optio on vielä tutkittava ennen lopullista tuomiota tai messua

      Comment

      • JT-
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 35
        • Joensuu

        #33
        Voisko joku kertoa kokemuksia noista brennerin lastuista että paljonko tiputtaa kulutusta e36 m50b25 padasta? Minua ainaki kiinnostaa enemmän tuo kulutus nykysillä pensa hinnoilla ku teholisä. Ja onko joku testannu noita benzinon myymiä lastuja?
        "Toisaalta M5:n kaltaisia autoja ei ole kyllä Suomeen tarkoitettukaan. Sen tuominen meikäläisiin tutkien, kuoppien ja yleisen kateuden vaivaamiin liikenneolosuhteisiin on suorastaan valmistajan parjaamista." Tekniikan Maailma 16/1988

        Comment

        • hj325hml
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 729
          • Pirkanmaa

          #34
          Originally posted by JT- View Post
          Voisko joku kertoa kokemuksia noista brennerin lastuista että paljonko tiputtaa kulutusta e36 m50b25 padasta? Minua ainaki kiinnostaa enemmän tuo kulutus nykysillä pensa hinnoilla ku teholisä. Ja onko joku testannu noita benzinon myymiä lastuja?

          Mulle aikanaan toi alavääntöä, ei muuta muutosta, kulutuksessakaan. Velipojalla sama juttu..
          F16 M-Sport

          Comment

          • Morriz
            BTCF Member
            • Nov 2005
            • 1611
            • Honkajoki

            #35
            Onko noilla lastuttamisen vaikutuksilla eroa jos kone on Vanos tai ei? Semmosen käppyrän ku vielä näkis missä on m50b25 ei vanos. Kai tuollasen 60€ lastun vois muutenki hommata, jos se kerran edes vähä vaikuttaa vääntöön.
            -NO FARMS NO FOOD-

            M5 -93 Diamantschwarz
            525i -86 Diamantschwarz
            528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
            X5 3.0d -05 Titansilber metallic

            Comment

            • Harama
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 60

              #36
              Onkos kukaan testannut jotain halpislastua M54B22-koneeseen? Millaisia kokemuksia ja mistä hankittu?
              E46 320i -02

              Comment

              • tero_v
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 970
                • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                #37
                onkos m42b18 koneeseen lastusta apua?
                E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                650hp/850nm 1.8bar
                1/4m 11.48s/208km/h
                100-150km/h 2.01s
                100-200km/h 6.99s


                EX jatkeet:
                e39 528 M-Sport -99
                e36 318is "M-sport" -92

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by tero_v View Post
                  onkos m42b18 koneeseen lastusta apua?

                  Mun kokemuksia.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • turobomber
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 33

                    #39
                    ajattelin tehdä näin

                    eli mulla oli ennen e36 325 vm 91. ja siihen laitoin pakosarjan, loppu putken ja bmc cda poksi ilmansuodattimen, mut oli moka ku en penkittäny autoa ollenkaan ennen ja jälkeen mutta nyt pitää asia korjata (niillä oli ainankin persdynolla ja kelloa vastaan vaikutusta. 0-402m 15.2s)... eli nykyinen auto on e36 325 vanos vm.93 ja siihen teen näin (kylläkin varmaan keväämmällä). eli käytän tossa läheisessä penkissä(rototest) ennen mitään viripalikoita ja sitten laitan yhellä kertaa kiinni pakosarjan, putkiston, katin korvausputken, ilmansuodattimen ja lastun ja käytän penkissä, pakosarja on kyl viel vähä auki kun en tiijä sen hinta/laatu suhteesta... mutta katellaan syksymmällä...

                    Comment

                    • laine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1504
                      • Helsinki

                      #40
                      On lastuista, chipeistä, softista sekä ohjelmista hyötyä.

                      Niinkuin tuossa joku jo mainitsikin, jotta näissä autoissahan on jokaisessa jo tehtaalta lähtiessä ohjelma. Sen on ohjelmoinut BMW. Tämä ns. vakiosofta on jätetty erittäin stabiiliksi, eli varaa on muutamaan lisäheppaan ja vääntömetriin koneen mallista riippumatta. Toisissa enemmän, toisissa vähemmän.

                      Monet täällä puhuu ns. valmis-softista. Itse olen hieman skeptinen näiden suhteen. Ovat sen verran kovassa sarjatuotannossa ja liukuhihnakamaa, jotta en itse ainakaan sellaista uskaltaisi suoraan omaan autooni laittaa.

                      Kannatankin siis ns. oikein autokohtasia, uniikkisoftia. Jotka tehdään käsin koneella, säädetään dynamometrissä. Jolloin saadaan tehtyä monia eri variaatioita ja näin katsottua se optimaalisin vaihtoehto autolle. Välissä voidaan käydä koeajamassa, seurata käyriä sekä muuta auton diagnostiikkaa. Näin minusta saadaan se optimaalisin softa, joka oikein tehtynä saa kaiken "piiloonjätetyn" tehon irti, ja on vielä kuitenkin stabiili sekä kestävä.

                      Eli lastu kuin lastu, noh ihan hyvä. Suosin tosin näitä käsintehtyjä ja penkissä säädettäviä yksilölastuja. Nimim. kts. sigu.

                      Comment

                      • kiqero325
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2007
                        • 1303
                        • Mansesteri

                        #41
                        Tossa pari kolme kuukautta sitte tilasin lastun ja kävin sit s.harisella sen testaamassa. eka mitattii auto ilman lastua saatiin 199hp"/243nw". sen jälkeen laitettii lastu kiinni ja tehot oli samat ja vääntö tippu. auto kiers tonnin ennenmmä wuhuu! eli auto on 325i coupe. ja ainii meinasin unohtaa yhden jutun lastun kanssa seokset olivat 1000-3500 kierroksis iha normaalit. mutta sitku kierrokset nous sen yli niin tota seokset jäi iha alhasiks jonka seurauksena koneesee olis vähitellen tullu moottori vaurioita. älkää alko kotikonstein niitä lastuja laittaa jos ette halua että koneenne hajoo. www.voimaa.com , S.Harinen voi säätää iha vakio ohjelmasta teille lisää potkua tietty vähä kalliimmalla. ps. auto ei ollu iha vakio. paskanen"teho"filtteri oli kiinni ja rosteriputkisto katilta taakse. psps.voin ottaa jotai kuvia noista dynolapuista jos haluatte nähä. pspsp. ja tämäki voi riippua iha lastusta omasta maksoin 90e ja tilasin sen www.hmrtrading.com
                        Last edited by kiqero325; 26-11-2007, 03:34.
                        E39 528 M-Sport -97
                        ex:
                        E34 525 m50b25 -90
                        E30 316i Bavaria -91
                        E36 325 sedan -91
                        E30 325 2,7 eagleracing -86
                        E36 325 coupe -92
                        E34 535 -89
                        E34 525Tds -89
                        volvo 240 race -86




                        Comment

                        • aripaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 520
                          • Kuhmo

                          #42
                          Sama vaikutus kuin lumelääkkeillä.
                          Ext. bmw:t
                          e28 518i -87
                          e34 518i -92
                          e39 540ia sedan 7/98
                          e39 540ia sedan 9/98
                          e39 540ia tour. 12/98
                          E34 525i Touring 7/92

                          Vikakoodien lukua/nollausta.

                          e39 540 ia sedan 7/96

                          Comment

                          • bolle
                            Newbiemmer
                            • Mar 2007
                            • 14

                            #43
                            itsehän lastutin autoni viime viikolla 320i -88. kyllä siihen alavääntöä tuli lisää siitä olen varma ja kiertää kovempaa. mutta en muusta tiedä ja eikös ton lastun pidä olla kiinni noin 200-400km jotta rupiaa kunnolla pelittää?? näin minulle kerrottiin..

                            Comment

                            • kiqero325
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2007
                              • 1303
                              • Mansesteri

                              #44
                              en mie tiedä mutta. tilasin tolta benzinolta lastun nytten ja koitan sitä ku kaikki on kehunu et se ainaki toimii
                              E39 528 M-Sport -97
                              ex:
                              E34 525 m50b25 -90
                              E30 316i Bavaria -91
                              E36 325 sedan -91
                              E30 325 2,7 eagleracing -86
                              E36 325 coupe -92
                              E34 535 -89
                              E34 525Tds -89
                              volvo 240 race -86




                              Comment

                              • Vanquish
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1961
                                • Hki

                                #45
                                Originally posted by kiqero325 View Post
                                Tossa pari kolme kuukautta sitte tilasin lastun ja kävin sit s.harisella sen testaamassa. eka mitattii auto ilman lastua saatiin 199hp"/243nw". sen jälkeen laitettii lastu kiinni ja tehot oli samat ja vääntö tippu. auto kiers tonnin ennenmmä wuhuu! eli auto on 325i coupe. ja ainii meinasin unohtaa yhden jutun lastun kanssa seokset olivat 1000-3500 kierroksis iha normaalit. mutta sitku kierrokset nous sen yli niin tota seokset jäi iha alhasiks jonka seurauksena koneesee olis vähitellen tullu moottori vaurioita. älkää alko kotikonstein niitä lastuja laittaa jos ette halua että koneenne hajoo. www.voimaa.com , S.Harinen voi säätää iha vakio ohjelmasta teille lisää potkua tietty vähä kalliimmalla. ps. auto ei ollu iha vakio. paskanen"teho"filtteri oli kiinni ja rosteriputkisto katilta taakse. psps.voin ottaa jotai kuvia noista dynolapuista jos haluatte nähä. pspsp. ja tämäki voi riippua iha lastusta omasta maksoin 90e ja tilasin sen www.hmrtrading.com
                                Joo pistä kuvia vaan, niin nähdään mitä ala-ja keskikierroksilla tapahtui

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎