Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastut huuhaata ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hessu47
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 17
    • Mikkeli

    #46
    320t

    eli nyt jos jollaki olis kokemuksia tai tietoa nii olis hyvä... eli laitossa on e30 320 turbo aika matalilla n 0.6 ahdoilla... onko mitää järkeä laittaa lastua jos en halua nostaa ahtoja???

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #47

      Comment

      • Flart
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 433
        • Pilkanmaa

        #48
        lastuissa luvataan +20hp ja 10Nm! Ja vitut ne on ihan huuhaa juttuja... Poikkeuksena voi olla varmaan kalliimmat lastut. 40e lastut=härän kakkaa...
        Nykyiset.
        Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

        Entiset.
        Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

        Comment

        • Tomppa80
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2088
          • Raahe

          #49
          Voi jumalauta! Löytyykö vielä tosiaan ihmisiä, joille kauppiaat saavat myytyä vaparikoneeseen virilastuja???? HEI HERÄTKÄÄ!!!
          Mercedes Benz E -07
          BMW 523i -96
          Volvo v70t5 -99
          Harley Davidson Electra Glide -00
          Solifer SM -75

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4320
            • Turku

            #50
            Originally posted by Tomppa80 View Post
            Voi jumalauta! Löytyykö vielä tosiaan ihmisiä, joille kauppiaat saavat myytyä vaparikoneeseen virilastuja???? HEI HERÄTKÄÄ!!!
            Eiköhän rahansa voi turhempaankin laittaa.
            Mutta eikö ne siinä Bemaristin jutussa saanut todistettavasti penkitettyä 325 E36:sta noin 20 hepoa ja 15Nm lisää? Vaikka samapa tuo, jokainen uskoo mihin parhaaksi näkee.

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #51
              Originally posted by Tomppa80 View Post
              Voi jumalauta! Löytyykö vielä tosiaan ihmisiä, joille kauppiaat saavat myytyä vaparikoneeseen virilastuja???? HEI HERÄTKÄÄ!!!
              Höpö höpö. Pikkukinnereissä vaikutukset jäävät toimivallakin lastulla johonkin välillä vähäinen-olematon, mutta kun aletaan puhumaan matalaviritteisemmistä vanhan polven ruiskuvehkeistä, iskutilavuudeltaan vaikka 3.5-5l, alkavat vaikutukset varmasti näkyä jo paperillakin ja tuntua objektiivisemmassakin persdynossa. Potentiaali tietynlaisella virityksellä saavutettavaan hyötyyn on tietysti varsin moottorikohtaista, jonka lisäksi lastujakin on valitettavasti pilvin pimein liikkeellä niin laatu- kuin hintahaarukankin laidasta laitaan.

              Itsekin olen toki enemmän ihan autokohtaisen säätämisen kannalla, mutta minusta "denial" ei kuitenkaan ole se fiksuin vaihtoehto, ei tässä eikä missään muussakaan asiasta. Lastutuksen kanssa on vaan valitettavasti kollektiivinen mopo karannut käsistä, hiukan samaan tapaan kuin monen muunkin asian kanssa nykyään. Juosten kuseksivat rahantekijät lupailevat kuun taivaalta ja syötävät markkinoille paskalaatuista tavaraa, jota pihit kuluttajat tietysti asentavat ilolla mihin tahansa pyörillä liikkuvaan - ja sitten ihmetellään, kun ei toimi.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • turobomber
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 33

                #52
                oma mielipide...

                ite vaihdoin tossa pari viikkoa sitten täältä palstalta tilatun lastun (40e) kiinni ja pakko se on tunnustaa et kyllä se paremmin ainankin kaasuun reakoi ja musta pikkasen paremmin meenee... penkissä käytän tarkistuksessa kunhan saa kesäpampulat alle kun oon kuullu että nuo pemarit saattaa käydä himppa laihalla jo vakionakin +5000 jengoilla...??? mut aika hyvin musta tuo testausvideo näytti vaikutuksen...

                Comment

                • Samikoo
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 120
                  • Kirkkonummi/Estonia

                  #53
                  3.0L m3:seen tuli kahdella erimerkkisellä "halpis lastulla" n.15hv&10nm ja kalliimmalla alpha n lastulla n.45hv&20nm. Kaikista löytyypi dyno laput.
                  samaan hengen vetoon voin kyllä todeta ettei se lastun vaihto nyt ainakaan pers dynossa tuntunut sen kummallisemmalta....ainoa poikkeus alpha n lastun kaasuun vastaavuus = ei massamittaria.

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #54
                    Originally posted by Flart View Post
                    Poikkeuksena voi olla varmaan kalliimmat lastut. 40e lastut=härän kakkaa...
                    Paino sanalla voi... voi se Fazerin Dominokeksi olla parempaa, kuin samalla linjalla valmistettu Pirkka "Domino"keksi.

                    Eli suurin osa noista 40e "härän kakka"-lastuista on kuitenkin vain 1:1 kopioita jonkun tietyn valmistajan lastuista, helppo myydä 40e kappale, kun muuttuvatkustannukset/lastu ovat max. 5e.

                    Eli eipä nyt tosissaan väitetä, että hinta on tehon tunnusmerkki noissa lastuissa, muutenhan sitä tehoa tulisi helposti lisää, kun vain maksaisi ylihintaa lastustaan
                    Olli.

                    Comment

                    • Maustekallio
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 33
                      • Aka

                      #55
                      Moro! Kirjoittelen nyt ekaa kertaa tälle foorumille, älkää tuomitko heti.

                      Auto on sigussakin mainittu m52b25-koneinen bimmeri. Miten onnistuu tuollaisen Vanos-koneen lastuttaminen? Auto on originaali ja muutamaa hieman trimmattua samanlaista testattuani jään kaipaamaan omaanikin tukevia alavääntöjä. Mistä apu/onko catback-putki+laadukas vv-suodatin-yhdistelmästä hyötyä. Käytännön syistä olisi kiva jos auto liikkuisi pikkukierroksilla rivakammin.
                      BMW 325i Coupe -94
                      BMW E30 324td prokkis

                      Comment

                      • Flart
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 433
                        • Pilkanmaa

                        #56
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Paino sanalla voi... voi se Fazerin Dominokeksi olla parempaa, kuin samalla linjalla valmistettu Pirkka "Domino"keksi.

                        Eli suurin osa noista 40e "härän kakka"-lastuista on kuitenkin vain 1:1 kopioita jonkun tietyn valmistajan lastuista, helppo myydä 40e kappale, kun muuttuvatkustannukset/lastu ovat max. 5e.

                        Eli eipä nyt tosissaan väitetä, että hinta on tehon tunnusmerkki noissa lastuissa, muutenhan sitä tehoa tulisi helposti lisää, kun vain maksaisi ylihintaa lastustaan
                        Oli miten oli, ite olen erehtynyt ostamaan joskus halpis lastun ja kierrosten rajoitinta ei enää ollut ollenkaan, tai ei sitä ainakaa vastaan tullut vaikka kiekka viisari näytti 30l/100km(kulutusmittarin puolelle). Jotkut lastut tuntuu olevan yhtä hyvä viritys kuin robbarin ledeillä varustettu pakoputken pää ja ämpärin kokonen vapaavirtaus suodatin vakio moottoriin.
                        Nykyiset.
                        Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                        Entiset.
                        Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                        Comment

                        • Jochen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1229
                          • Valkeakoski & Trondheim

                          #57
                          Originally posted by Tomppa80 View Post
                          Voi jumalauta! Löytyykö vielä tosiaan ihmisiä, joille kauppiaat saavat myytyä vaparikoneeseen virilastuja???? HEI HERÄTKÄÄ!!!
                          Ah, Esson Baari tietoa sieltä toisesta päästä eli lastut ei tee vaparissa mitään...

                          Kunnon lastu on halvin tapa nostaa tehoa, vaparissakin. Vaikka niitä koneja ei tulisi kuin 5 lisää niin ei se silti ole kuin 10€ / hp. Vertaa vaikka johonkin viriviripakoputkeen joka ei tee mitään ja maksaa 500€.

                          Itselle on kaksi lastua tulossa M42B18 moottoriin, toinen vakiokoneelle ja toinen Schrick virinokille. Molemmat 98 oktaaniselle polttoaineelle ja 7500 kierroksen rajoittimella. Rajoittimen paikan saa itse valita ostaessaan joten otin kaiken varalta vähän kasvunvaraa. Hintaa yhteensä 148€ postikuluineen.

                          Myyjä on ajannut/ajaa bemareilla sprinttejä jne ja myy muutakin BMW kisatavaraa joten kyseessä ei liene se keskimääräinen kopiolastuja myyvä tyyppi, varsinkin kun lastut tosiaan tehdään asiakkaan toiveen mukaan 95/98 bensalle ja rajoittimen saa asettaa mihin haluaa ja ajonestojen kierto onnistuu myös autokohtaisesti.

                          Tarkoitus olisi käydä tehonmittauksessa vakiolastulla, virilastulla ja virilastu + nokat yhdistelmillä ja katsoa onko mikään muuttunut.

                          Kenelläkään tietoa onko tampereella tehonmittauspaikkaa, olikos pirkkalassa joku softatech tms?

                          No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                          Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                          Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                          Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                          Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                          Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                          Comment

                          • JuhaX
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 191
                            • KiSkO/ToiJa

                            #58
                            Originally posted by Maustekallio View Post
                            Moro! Kirjoittelen nyt ekaa kertaa tälle foorumille, älkää tuomitko heti.

                            Auto on sigussakin mainittu m52b25-koneinen bimmeri. Miten onnistuu tuollaisen Vanos-koneen lastuttaminen? Auto on originaali ja muutamaa hieman trimmattua samanlaista testattuani jään kaipaamaan omaanikin tukevia alavääntöjä. Mistä apu/onko catback-putki+laadukas vv-suodatin-yhdistelmästä hyötyä. Käytännön syistä olisi kiva jos auto liikkuisi pikkukierroksilla rivakammin.
                            :think Hmm tietääkseni autosi on m50b25-koneinen. Korjattakoon, mikäli olen väärässä Vanos-koneisessa joudut kurkkaamaan boxin päältä sekä sisältä 'vakio' lastun päältä numerot talteen. Boxin sisältä riittää 3 viimeistä numeroa tod näköisesti; 609. (esim.Bosch 0261200413 ja boxin sisällä 609).
                            Mikäli haluaa 'hiukan' ääntä/ulkonäköä lisää, lähes äänettömän vakioputkeen niin siinä tapauksessa catback ajaa asiansa. Voihan siitä hurjat 2 hp tulla lisää Vv-sudatimesta en ole kuullut mitään erikoisen positiivista juttua, eikä siitäkään suuren suurta hyötyä ole, mikäli et aio virittää konettasi enempää esim; veivit/männät, kansi jne... Suosittelen satsaamaan laadukkaisiin/tunnettuihin tuotteisiin noiden muutosten kanssa. Halvimmat vv-suodattimet imevät käytännössä kaiken pölyn ja p*skan sisäänsä.
                            Peltisarja on mielestäni oiva valinta 325.seen, jota ei kannata uohtaa Tuo 6.n murinan esille sekä tehoja.
                            Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
                            Käyttikset:
                            -Opel astra G vm.2004

                            Ex-kulkineet:
                            Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
                            Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




                            Comment

                            • Maustekallio
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2007
                              • 33
                              • Aka

                              #59
                              Joo, eli on se moottori varmaankin m50, saatoin katsoa väärin, ku nopeasti vaan vilkaisin et 94 tulee ainakin osaan m52. Kiitos neuvoista, tehojahan tässä ei olla suuremmin hakemassa, vaan sitä miellyttävämpää vääntökäyrää.
                              BMW 325i Coupe -94
                              BMW E30 324td prokkis

                              Comment

                              • Harzzza
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 218
                                • Tampere

                                #60
                                Ei oo missään kellään tullu vastaan V8 - automaattiin sopivaa lastua ?

                                Oon kokeillu pariakin eri lutikkaa tohon, ja juu, selvästi alkaa happi maittaa alakierroksilla mutta kun tuo laatikon ohjelma menee samalla ketuiks, alkaa rykiin vaihteita miten sattuu.

                                Orkkislastulla selkeesti tuhnu alakierrosalue mutta loota toimii pehmeesti...

                                Et jos tommosta harvinaista ois tarjolla niin kiinnostais.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎