Originally posted by K.S.
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lastut huuhaata ?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Larry View PostAutoon on asennettu 272 nokka ja isommat suuttimet.
Yleensä lastut on tarkoitettu ihan vakiokoneelle (poikkeuksiakin on) ja sillä lastulla otetaan sitten vaan löysät pois mitkä löytyy lähesi kaikista samanlaisista moottoreista. Virilastu voinee toimia vakiota huonomminkin jos kyseessä on muuteltu moottori niinkuin tässä tapauksessa.
Ihan matalilla kierroksilla tuolla virilastulla näyttää olevan vakioon nähden noin 10% vähemmän vääntöä, hyh hyh. Toisaalta tuolla kierrosalueella ei paljoa radalla ajeta kun taas kierrätysvaraa on tullu näköjään lisää 900 kierrosta, sillä voi säästää muutamankin vaihteenvaihdon / kierros.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Larryn viritys on melkolailla epäonnistunut. Suurimmalla osalla kierrosaluetta teho on laskenut. Jollakin toisella lastulla ja autoyhdistelmällä saattaisi käydä toisin. Alapäässä teho kasvaisi ja yläpäässä pysyisi samana/kasvaisi hieman. Kuten ylläolevasta kuvasta huomataan niin alle 2000rpm tehoja on käytössä noin luokkaa 40-50hp. Jos lastu toisi tähän vaikkapa sen 3-5hp niin varmasti tuommoinen 10% tehonkasvu tuntuisi perseessä, eikä silloin 40-60e menetys tuntuisi turhalta. Muistaakseni onnistuneitakin virityksiä on näkynyt foorumilla (328i).
Comment
-
-
Tuollaiset tulokset johtuvat juuri summittaisesta, usein koko käyntialueen ennakon muuttamisesta kiinteällä astemäärällä. Rajummalla nenällä varustetut pelit saavat usein ala- ja keskialueella enemmän hyötyä chippauksesta kuin vakiot, koska huonomman täytöksen takia ne tarvitsevat enemmän ennakkoa. Yläkierroksilla ennakkoa saattaa taas tulla liikaa jolloin teho laskee. Kulutusmuutokset aiheutuvat samaten tuosta ennakkomuutoksesta, jos ollaan vielä sopivalla alueella lisäennakko tuo polttoainesäästöjä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Jochen View PostEi se nyt ihan noin mene. Moottori (ainakin M42 koneen ikäpolvi) kyllä mittaa paljonko sitä ilmaa menee sisään ja ruiskuttaa sitten siihen sekaan oikean määrän polttoainetta että saadaan haluttu seossuhde. Eli lisää ilmaa -> lisää bensaa -> enemmän tehoa.
Mutta toi on ihan autokohtaista. Jossain vaiheessa virityksiä se ilmamassamittari tippuu ulos mittausalueelta ja sen jälkeen kone vetelee omiaan. Sitten kun se imm vaihdetaan isompaan niin tarvitaan lastua jotta saadaan tarkemmat kertoimet sinne boksiin.
Originally posted by Jochen View Post15 konia /25 Nm lisää 49€ hintaan, kulutus on pysynyt samana maantieajossa (kyllä, olen mitannut senkin).
Kerros nyt tarkasti ottaen mikä tuossa on tuhlausta?
Edit: Nyt vasta huomasin et sullahan on oikein M3. Ettei vaan olisi ollut kylmä ilma kun mittasit.Last edited by appracing; 12-05-2008, 21:13.Nissan Skyline GT-R 1992 TA
BMW 525dA M-Sport 2003
ja silloin kun mikään ylemmistä ei toimi: Toyota Hilux
Comment
-
-
Originally posted by appracing View PostTeho ei tule ilmaiseksi.
Edit: Nyt vasta huomasin et sullahan on oikein M3. Ettei vaan olisi ollut kylmä ilma kun mittasit.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMuistaakseni onnistuneitakin virityksiä on näkynyt foorumilla (328i).-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by muggo View PostJa vaikka silbersix:n 325i (e36 siis) jossa onnistunut sarjahaistapaskalastu sisässä, tehoissa ihan oikea reiluhko nousu.
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
käppyrä
Ton verran sais omaan lastulla. Mut tolla ei voi ajaa kun vie 3l enemmän gasoa satasella, eikä käynnisty kuin kaasua painamalla. Eipä tosin ole vakiopannuun tehtykkään toi lastu
Seos käppyrän mukaan vakiona liian laihalla ja lastulla liian paksulla.Last edited by jannmann; 03-06-2008, 01:39.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by beemers View Postmutta onko muggo kuullut totuutta eräältä haukiputaalaiselta tuplaturbo mieheltä todettiin kerran näissä lastu keskusteluissa että vaparin viritys on sama asia kun hakkaa päätä seinään ja repii satasia ja älkää vetäkö tästä herneitä
Ja mihen mieltymykset vapareihin ylipäätään tiedetään
Se oli jo melko lähellä ettei omasta seiskasta lähteny automaattilaatikko roskiin, pultattu manuaalia tilalle ja isketty ahdistinta kylkeen kun kävin takarattaat vaihtamassa semmosiin joissa on pintaa
Mutta itte keskusteluun, mulla ei ole ollut kuin yhdessä vaparissa toimiva lastu, sekin oli E34 525 24v jossa joku nahkahousun lastu, mittarin mukaan nyki näppärästi 270kmh vauhtia vaikka auto oli lastattu talvirattailla ja irtoviinalla. Tiedä sitten, ihan pirtsakka peli oli.
M20 oli kanssa joku lastu joka tuli mukaan, kokeilin ja nakkasin jorpakkoon, muihin ei ole tullut vaivauduttua ja yhtäkään en ole itse ostanut kun se on ihan yhtä tyhjänkanssa tuo pari hp lisää.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by Valtsi View PostOnkos ketään kokeillu lastuttaa M70B50 myllyä? Millasia kokemuksia ollu, mistä lastu hankittu ja tietysti hinta? Kiinnostais tohon omaan seiskaan koittaa, mutta ei turhaan viittis ostaa.
Koitan saada auton kisakuntoon ensi kuuhun mennessä jolloin penkitän ensin referenssipaperit. Lastu täytyy asentaa sen jälkeen ja katsoa jos saisi vielä tänä kesänä, mielellään samasta penkistä, uudet tulokset. Itselle riittäisi kyllä positiivinen tulos persedynostakin, mutta parempi se on Essolla ihan printattuja käyriä esitellä.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Kukaan lastuttanu (E38) M60B30 V8-mottia? Mitä seuraillut niin aika paljon lupaillaan tähän mottiin enemmän tehoja kuin moneen muuhun Bemarin bensavapariin...mm. voimaa.com ilmoittelee 218-->239hp. Taitaa olla mahdollista vaihtaa tuo ihan fyysinen tuhatjalkanen, ettei tartte mennä piuhojen nokkaan boxin kanssa?Last edited by Behemoth; 24-07-2008, 01:47.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
Comment