e34 vm.1992
Mitenkäs kun autoni on tuotu joskus suomeen ja rekisteriotteessa ei lue että olisi vähäpäästöinen. Eikä autosta löydy katalysaattoreita ja on hetki sitten kuitenkin leimattu.
Eli voinko turbottaa laillisesti auton vai tarviiko niitä kalliita testejä tehdä?
vähäpäästöisen muutoskatsastaminen ei vähäpäästöiseksi
Collapse
X
-
Joku valopää keksi ohjeistaa 2000-luvun alkupuolella Ajoneuvohallintokeskuksesta (nykyinen TraFi), että kaikki tuontiautot täytyy merkitä vähäpäästöisiksi jos vähänkään on edellytyksiä sille. Vaikka oikeasti 1991 ja vanhempia ei olisi mitään tarvetta merkitä vähäpäästöisiksi. Eikä varmaan noita alle 1992 vuosimallisia suomiautoja ole taidettu aikoinaan merkitäkään. Korkeintaan katalysaattorista voi olla merkintä.
Itsehän olen onnistuneesti rekisteröintikatsastanut aikoinaan Suomeen useita rajatapauksia mm. W140 S 600 mersun, joka oli 1991 vuonna käyttöönotettu. Tuli papereihin ei-vähäpäästöisenä ilman katalysaattoreita. Mutta aina nuo 1987 - 1991 on sellaisia rajatapauksia ja 1992 sekä uudemmat on lähes poikkeuksetta vähäpäästöisiä. Toki aina muutamia hyviä yksilöitä mahtuu näidenkin joukkoon.
Ongelma on nimenomaan tuolla Trafin päässä tässä hulluudessa. Eivät varmaan halua, että autoja viritetään ja muutetaan ja siksi tuo vähäpäästöisyys leima on sitten lyöty useaan sellaiseen autoon johon se ei olisi ollut lainkaan välttämätön.
Leave a comment:
-
Kaikissa lapuissa vaan ei tuota lue...Originally posted by peto2 View Postvähäpäästöisyyden ja ei vähäpäästöisyyden pystyy helposti päättelemään myös katsastulapun päästöosion raja-arvoista..
HC 100= vähäpäästöinen
HC 600= ei vähäpäästöinen.
Leave a comment:
-
Joo, ehkä. En sitten tiedä miksi se piti taas käydä koneelta erikseen tarkastamassa kun ei muuten uskonutOriginally posted by peto2 View PostInssi voi mittaustilanteessa luulla mitä vaan mutta kyllä siihen raporttiin pitäisi tulostua oikeat raja-arvot tietokannasta eikä inssin päästä.. jos menisi inssin pään mukaan niin insseillä olis PALJON kavereita
Leave a comment:
-
Inssi voi mittaustilanteessa luulla mitä vaan mutta kyllä siihen raporttiin pitäisi tulostua oikeat raja-arvot tietokannasta eikä inssin päästä.. jos menisi inssin pään mukaan niin insseillä olis PALJON kavereitaOriginally posted by _nixu_ View PostNo en nyt sanois noinkaan. Jos Inssi luulee vuosimallin tai muiden speksien perusteella että on vähäpäästöinen vaikka ei ole niin voi joutua asiasta keskustelemaan
Toki kun katsoo sitten auton tiedot koneelta niin pakkohan se on umpiluisenkin myötyä..
Leave a comment:
-
No en nyt sanois noinkaan. Jos Inssi luulee vuosimallin tai muiden speksien perusteella että on vähäpäästöinen vaikka ei ole niin voi joutua asiasta keskustelemaanOriginally posted by peto2 View Postvähäpäästöisyyden ja ei vähäpäästöisyyden pystyy helposti päättelemään myös katsastulapun päästöosion raja-arvoista..
HC 100= vähäpäästöinen
HC 600= ei vähäpäästöinen.
Toki kun katsoo sitten auton tiedot koneelta niin pakkohan se on umpiluisenkin myötyä..
Leave a comment:
-
vähäpäästöisyyden ja ei vähäpäästöisyyden pystyy helposti päättelemään myös katsastulapun päästöosion raja-arvoista..
HC 100= vähäpäästöinen
HC 600= ei vähäpäästöinen.
Leave a comment:
-
Mene käymään katsastusasemalla tai soita sinne ja pyydä tarkistamaan rekisteritunnuksella asia, jos auto on suomikilvissä.
Leave a comment:
-
Lainataan vanhaa.
Elikkä Itselläni on E34 vm90 auto joka on tuotu saksasta 97. Mistähän mahtaisin saada tietoa onko saksan rekisteriotteessa ollut tämä vähäpäästöisyyden merkintä? Pystyykö autoa saamaan mitenkään Ei-vähäpäästöiseksi rekisteröityä?
Leave a comment:
-
Pitäisi olla vähä päästöinen, mutta ei ole kiinnittänyt huomiota.....Originally posted by Slant 6 View PostPyydän anteeksi, kun lainaan vähän viestiketjua, mutta
ostin pari kuukautta sitten e34 525i:n M50 -koneella. Auto on valmistettu 5/92 ja rekisteröity 7/92 Saksaan. Auto on tuotu Suomeen vuoden 95 paikkeilla.
Auton papereissa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä ja kymmenen vuoden ajalta kaikki pakokaasumittaukset katsastuksessa on otettu "vanhalla normilla" eli ei-vähäp. -rajoin. Myöskään katsastusmies ei tietokoneeltaan löytänyt mainintaa vähäpäästöisyydestä.
Autossa on kaksi katalysaattoria ja lambda.
Ihmettelen suuresti, koska käsittääkseni juurikin 92-vuoden alusta lähtien kaikki ovat vähäpäästöisiä ja Saksassa ovat olleet varmaan jo aikaisemminkin. :think
Leave a comment:
-
Pyydän anteeksi, kun lainaan vähän viestiketjua, mutta12/88 ja siitä eteenpäin tuli vähäpäästösyys Suomeen ja autot merkittiin vähäpäästöiseksi jos täyttivät vähäpäästöisyyden vaatimukset, mutta 1/92 ja siitä eteenpäin kaikki autot ovat vähäpäästöisiä.
ostin pari kuukautta sitten e34 525i:n M50 -koneella. Auto on valmistettu 5/92 ja rekisteröity 7/92 Saksaan. Auto on tuotu Suomeen vuoden 95 paikkeilla.
Auton papereissa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä ja kymmenen vuoden ajalta kaikki pakokaasumittaukset katsastuksessa on otettu "vanhalla normilla" eli ei-vähäp. -rajoin. Myöskään katsastusmies ei tietokoneeltaan löytänyt mainintaa vähäpäästöisyydestä.
Autossa on kaksi katalysaattoria ja lambda.
Ihmettelen suuresti, koska käsittääkseni juurikin 92-vuoden alusta lähtien kaikki ovat vähäpäästöisiä ja Saksassa ovat olleet varmaan jo aikaisemminkin. :think
Leave a comment:
Leave a comment: