Originally posted by _Rontti
View Post
vähäpäästöisen muutoskatsastaminen ei vähäpäästöiseksi
Collapse
X
-
Tietääkseni ei onnistu muuttaa jos Saksan päässä on ollut vähäpäästöinen. Jos taas saksassa ei-vähäpäästöinen, tuotu suomeen ja merkitty vähäpäästöiseksi niin tässä tapauksessa onnistuu vaihtamaan. Se kannattaa vain rohkeasti mennä konttorilta kysymään, siinä et mitään häviä ja saat varmaa tietoa
-
ok!eli pitääpä soittaa sinne huomenna ja kysyä asiasta. Päteekö tuossa asiassa oumminkin se, että auto ei ole ollut saksassa vähäpäästönen? Vai oliko tossa tapaukessa merkitystä päästöluokituksella kun auto on suomeen tuotu?Originally posted by atte.o View PostA-katkastus Haukipudas ukon nimeä en muista. En etes yrittänyt alkaa kinamaan ja tyytyin tuomioon. Nimimerkki energy on muuttanut -88 e32 päästöluokan mitä tänään sen kanssa keskustelin.
Leave a comment:
-
A-katkastus Haukipudas ukon nimeä en muista. En etes yrittänyt alkaa kinamaan ja tyytyin tuomioon. Nimimerkki energy on muuttanut -88 e32 päästöluokan mitä tänään sen kanssa keskustelin.Originally posted by _Rontti View Postoisko sulla heittää katsastusaseman nimee ja katsastusmiehen nimeä ? Vaikka privaan jos et tänne kehtaa
ja saitko muutettua päästöluokkaa omaan autoos?
Leave a comment:
-
oisko sulla heittää katsastusaseman nimee ja katsastusmiehen nimeä ? Vaikka privaan jos et tänne kehtaaOriginally posted by atte.o View PostYksityisten tuomat autot jotka on rekisteröity ennen lokakuuta -88 voidaan merkitä ei vähäpäästöiseksi. Yritysten tuomat autot voidaan merkitä ei vähäpäästöiseksi -92 asti. Näin sano katsastus mies Haukiputaalla.Nuo koskee siis ulkomailta tuotuja autoja. Kävin kyselemässä oman 535i päästöluokkaa ja vähäpäästöinen oli rek 3/89.
Eli jos autosi on 8/88 niin sen pitäisi saada ei vähäpäästöiseksi muutettua :think
ja saitko muutettua päästöluokkaa omaan autoos?
Leave a comment:
-
Näin sen kuuluisi normaalisti mennä.Originally posted by Osmis View PostAvoani yritin saada syksyllä ei vähäpäästöiseksi ja minulle ainakin sanottiin että jos auto on ollut kotimaassaan (Saksassa) vähäpäästöinen, niin ei ole mahdollista saada täällä (Suomessa) vähäpäästöiseksi. Kyselin tuota siltä konttorilta, jossa auto on katsastettu Suomen kilpiin (kuulemma vain se konttori voi muuttaa auton ei vähäpäästöiseksi) Siltä konttorilta neuvottiin ottamaan yhteytty BMW Suomeen, ja sieltäkin sanottiin että ei onnistu. Kysyin myös Trafilta tota hommaa ja sanoi että ei onnistu.
Voihan se olla vaan tapauskohtaistakin tietysti
Auton kotimaan vähäpäästöisyyden mukaan yleensä mennään.
Leave a comment:
-
Ja noin teoriassa saattaisi tulla joku veroseuraamus kun aikoinaan saatu alennusta vähäpäästöisyydellä. Ei omakohtaista kokemusta mutta valaiskoon ken tietää.
Leave a comment:
-
Yksityisten tuomat autot jotka on rekisteröity ennen lokakuuta -88 voidaan merkitä ei vähäpäästöiseksi. Yritysten tuomat autot voidaan merkitä ei vähäpäästöiseksi -92 asti. Näin sano katsastus mies Haukiputaalla.Nuo koskee siis ulkomailta tuotuja autoja. Kävin kyselemässä oman 535i päästöluokkaa ja vähäpäästöinen oli rek 3/89.
Eli jos autosi on 8/88 niin sen pitäisi saada ei vähäpäästöiseksi muutettua :think
Leave a comment:
-
eli sun auto oli jo saksasta tullessa vähäpäästönen ja koitit muuttaa sen EI vähäpäästöseksi? Ja se ei siis onnistunut.
Leave a comment:
-
Avoani yritin saada syksyllä ei vähäpäästöiseksi ja minulle ainakin sanottiin että jos auto on ollut kotimaassaan (Saksassa) vähäpäästöinen, niin ei ole mahdollista saada täällä (Suomessa) vähäpäästöiseksi. Kyselin tuota siltä konttorilta, jossa auto on katsastettu Suomen kilpiin (kuulemma vain se konttori voi muuttaa auton ei vähäpäästöiseksi) Siltä konttorilta neuvottiin ottamaan yhteytty BMW Suomeen, ja sieltäkin sanottiin että ei onnistu. Kysyin myös Trafilta tota hommaa ja sanoi että ei onnistu.Originally posted by _Rontti View Postmeneekö siis niin. Että jos seon ollu saksassa ei vähäpäästönen, ja kun tuotu suomeen nii asennettu katalysaattori verovähennyksen takia? ja sitten vois mahdollisesti muuttaa takaisin ei vähäpäästöseksi muutoskatsastuksen avulla?
Voihan se olla vaan tapauskohtaistakin tietysti
Leave a comment:
-
meneekö siis niin. Että jos seon ollu saksassa ei vähäpäästönen, ja kun tuotu suomeen nii asennettu katalysaattori verovähennyksen takia? ja sitten vois mahdollisesti muuttaa takaisin ei vähäpäästöseksi muutoskatsastuksen avulla?
Leave a comment:
-
Jos on tuontiauto niin hyvällä tuurilla voi saada ei vähäpäästöiseksi käsittääkseni...
Leave a comment:
-
Onko tuontiautosta kyse?Originally posted by _Rontti View Postno voi perse! Aiko onneksi katsastusmies soitella trafille huomenna ja kysellä kaikki keinot että saako ei vähäpäästlseksi muutettua. jos ei, nii pitää hommata kori johon vaihtaa tekniikka tosta nykysestä.
Leave a comment:
-
no voi perse! Aiko onneksi katsastusmies soitella trafille huomenna ja kysellä kaikki keinot että saako ei vähäpäästlseksi muutettua. jos ei, nii pitää hommata kori johon vaihtaa tekniikka tosta nykysestä.Originally posted by 525TurboIC View PostNykyään rekisteriotteessa ei ole mainintaa onko vähäpäästöinen vai ei. Jos on konttorilta tarkistettu että on niin eipä taida ihan helpolla saada muutettua...
Leave a comment:
Leave a comment: