vähäpäästöisen muutoskatsastaminen ei vähäpäästöiseksi

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• heimo huima
    replied
    Originally posted by -vellu- View Post
    mites sitten tämmönen tapaus: minun e30 325i -89 tuotiin olikohan helmikuussa ruotsista suomeen ja rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen. onko tätä mahollista siis saada pois vai ei?
    Oliko sulla ruottin otteessa vähäpäästöisyyttä? Samoin toin ruottista -89 325ix:n kaikkine saastelaitteineen, mutta otteessa ei ollut mitään mainintaan joten sain heivattua mäkeen.

Leave a comment:

• BmwPunisher
    replied
    puhutaanko uusissa rekisteriotteissa mitään vähäpäästöisyydestä,
    kun mulla on tällä hetkellä -89 mallinen 535i:nen, jossa ei ole
    sanallakaan mainittu noita vähäpäästöisyys juttuja vaikka autossa
    onkin kiinni kaikki vähäpäästöisen auton varusteet.. siis katit ja
    aktiivihiilisuodattimet.. mietin vaan siksi, kun eihän noissa uusissa
    rekisteri otteissa ole edes enää auton mallia esillä!

Leave a comment:

• -vellu-
    replied
    hmm eikai tämäkään asia selviä parhaiten muutakun katastusasemalla käymällä... eihän mulla nyt mikään pakkomielle tuota ois saaha ei vähäpäästöseks mutta ihan mielenkiinnosta vaan:think voihan sitä sitten vaikka korinumeron vaihtaa...ehkä.

Leave a comment:

• M325i
    replied
    Aken sivuillahan lukee että ajoneuvo joka täyttää vähäpäästöisen vaatimukset tulee rekisteröidä vähäpäästöiseksi.Vähäpäästöisyysmerkintä koskee 1.12.88 jälkeen rekisteröityjä ajoneuvoja tjsp.
    Joten tämän perusteella 1.12.88 sitä ennen rek. voi saada ei vähäpäästöiseksi muutettua jos onnistuu.

On sitä uudempiakin saksasta tuotuja bemareita rekisteröity suomeen ei vähäpäästöisenä.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by -vellu- View Post
    mites sitten tämmönen tapaus: minun e30 325i -89 tuotiin olikohan helmikuussa ruotsista suomeen ja rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen. onko tätä mahollista siis saada pois vai ei?
    eipä taida saada... niin kun tuolla sanoin mulla oli myös tuonti 325i -89 ja oli tarkoitus turbottaa, mutta eipä saanutkaan pois vähäpäästöisyyttä. katsastusasemmalla selvittelivät asiaa, niin -88/7 taisi olla se raja, että sitä vanhemmista sen saa laillisesti poistaa, tai rekisteröidä suoraan ei vähäpäästöiseksi. tuo oli tosin pari vuotta sitten...

edit: eli se raja sitten vissiin oli tuo -88/12
    Last edited by bemu2000; 24-12-2007, 17:56.

Leave a comment:

• -vellu-
    replied

Leave a comment:

• ///Mikki
    replied
    Originally posted by Showman View Post
    Muggo ei tiedä mistä kirjoittaa. Tässä suora lainaus autoverolain 16 pykälästä:

Vähäpäästöisen ottomoottorilla varustetun henkilöauton verotusarvosta vähennetään 760 euroa. Vähennys myönnetään myös ulkomailla ensimmäisen kerran rekisteriin merkitystä ottomoottorilla varustetusta henkilöautosta, joka täyttää vähäpäästöisyydelle asetettavat vaatimukset ja jonka laitteiston toimintakunnosta esitetään selvitys. Vähennystä ei myönnetä ajoneuvosta, jonka verotusarvo on määrätty 25 a §:ssä tarkoitetuissa tapauksissa tai muutoin siten, että vähennys on jo otettu huomioon. Valtioneuvoston asetuksella säädetään, milloin ajoneuvoa on pidettävä vähäpäästöisenä.

Tämä tieto perustuu Suomen lakiin, Muggon tietolähdettä en tiedä.
    Tuo mitä muggo oli kirjoittanut, taitaa liittyä muggon kokemukseen, koska on näitä vähäpäästöisiä rekisteröinyt useamman "ei vähäpäästöiseksi".

Muggolta sais varmasti muutenkin privana hyvää tietoa asiaan liittyen.

Leave a comment:

• waudeville
    replied
    ja eikös remmin voi laittaa jos sen ottaa aina katastukseen poisw:think

Leave a comment:

• Showman
    replied
    Originally posted by ///Mikki View Post
    muggo sanoi näin eräässä toisessa topicissa. Näitäkin topicceja on useampi ku jaksaa söörtsillä etsiä.
    Muggo ei tiedä mistä kirjoittaa. Tässä suora lainaus autoverolain 16 pykälästä:

Vähäpäästöisen ottomoottorilla varustetun henkilöauton verotusarvosta vähennetään 760 euroa. Vähennys myönnetään myös ulkomailla ensimmäisen kerran rekisteriin merkitystä ottomoottorilla varustetusta henkilöautosta, joka täyttää vähäpäästöisyydelle asetettavat vaatimukset ja jonka laitteiston toimintakunnosta esitetään selvitys. Vähennystä ei myönnetä ajoneuvosta, jonka verotusarvo on määrätty 25 a §:ssä tarkoitetuissa tapauksissa tai muutoin siten, että vähennys on jo otettu huomioon. Valtioneuvoston asetuksella säädetään, milloin ajoneuvoa on pidettävä vähäpäästöisenä.

Tämä tieto perustuu Suomen lakiin, Muggon tietolähdettä en tiedä.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by waudeville View Post
    toisekseen mietin että onko muutokset samat turbossa ja remmiahtimessa?toisaalta toi remmikin kiinnostais
    voit kyllä unohtaa tuon -89:n vähäpäästöisyyden poiston ja turboakaan ei siihen sen takia laillisesti kovin helpolla saa...

Leave a comment:

• waudeville
    replied
    toisekseen mietin että onko muutokset samat turbossa ja remmiahtimessa?toisaalta toi remmikin kiinnostais

Leave a comment:

• Samee
    replied
    Koska kyseessä on suomiauto, niin ilmeisesti sulta ei rekisteriotteesta sillon löydy vähäpääästösyysmerkintää? Pelkkä katalysaattorien olemassa oleminen ei sitä vähäpäästöseks tee. Tuontiautoja(vm, 88-91) monesti merkataan vähäpäästöiseksi, varsinkin jos ed. kotimaassaan ovat olleet "vähäpäästöisiä".

Käytännössä, jos sulla ei "vähäpäästöinen" leimaa otteessa ole, niin pelkkä kattien lisääminen riittää, ja koska ne siellä jo on niin ei ongelmia.

Leave a comment:

• ///Mikki
    replied
    Originally posted by Showman View Post
    Lisäksi vähäpäästöiseksi merkitty auto on saanut maahantuotaessa (olipa virallinen tai yksityinen maahantuoja) veroetua eli lisää veron maksuakin olisi tiedossa.
    muggo sanoi näin eräässä toisessa topicissa. Näitäkin topicceja on useampi ku jaksaa söörtsillä etsiä.

Originally posted by muggo View Post
    Liput ja laput mukaan ja konttorille mars.
    Eli printtaile ne lappuset ja käy mainitsemassa ko. epäkohdasta jolla sinua on siunattu. Muuttavat autosi merkinnän vähäpäästöisestä -> 'varustettu katalysaattorilla, käytettävä lyijytöntä bensaa' -merkintään.
    Ja sitten KUN ja jos autosi on tuontiauto ja alkavat mussuttamaan jostain verovähennyksestä mikä ON MUKA saatu autoa verotettaessa niin kyseinen asia on täyttä BS:ää.

Leave a comment:

• Haukkis
    replied
    Mä katsastin kerran e32 730ia -87:aa jossa on siis vähäpäästöisyysmerkintä rekisteriotteessa, niin katsastusäijä sanoi itse että ei tarvis olla sitä merkintää näin vanhassa, kysyin että saako sen pois, nii se tulosti uuden otteen mulle ilman sitä merkintää. Eikä mitää veroja oo tarvinu lisää maksaa.

Leave a comment:

• Tuiske
    replied
    Tämmösen version oon kuullu että esim. Saksasta tuotu 88->91 auto joka on merkitty Suomessa vähäpäästöiseksi on mahdollista muuttaa ei-vähäpäästöiseksi jos pystyy todistamaan että se on Suomessa virheellisesti vähäpäästöiseksi merkitty. Eli Saksan rekisteriotteessa jos auto ei ole vähäpäästöinen niin homma on onnistunut.

Että tuskimpa homma ainakaan suomi-autoon onnistuu

Leave a comment:

Working...
X