Monien eri Bemareiden ja muiden merkkien penkkejä testanneena parhaat penkit löytyvät comfort-penkeistä.
Ne ovat pehmeät, mutta tukevat. Säätöjä löytyy tarpeeksi ja oikean ajoasennon löytää niin 170cm kuin 190cm (allekirjoittanut) pitkä.
Reisituki on ollut suurin ongelma, mutta ei comfort-penkeissä.
BMW:n istuimet, selkäkipuja vai ei?
Collapse
X
-
Omassa katiskassa e39 sporttinahat ja ovat parhaimmat penkit mitä olen koskaan autoissani omistanut. Saab -kaverikin kehui ja sanoi tosi tukeviksi istua
Seuraavassakin bemarissa on ehdottomasti vaatimuksena sporttinahkapenkit, muut eivät kelpaa
Leave a comment:
-
Tuo säädettävä leveys olisi tosiaan munkin tärkein toivomus E39 sport-penkkien suhteen. Mutta en minä silti ole tuosta leveydestä suuremmin kärsinyt mukavuuden suhteen, tukevuus ei tietenkään ole nopeasti suuntaa muuttavissa mutkasarjoissa parasta mahdollista tasoa.Originally posted by Tomi T View Post... E46 aikalailla liian leveät ja E39 vielä enemmän tällaiselle hoikalle kaverille.
Leave a comment:
-
E36 sportit todellakin naurettavat... E39 sporteilla tosin ajaisi vaikka kuinka pitkään. ei ongelmia.Originally posted by DannyBoy View Postjuu, nuo E36 spottit on tosiaan liian leveät. Itse en saa niistä oikein minkäänlaista sivuttais tukee. olen tosi kärpäslätkällä tapettava. Muuten ihan kohtalaiset. Mut kyllä noissakin pitkällä matkalla selkä puutuu. Tosin tän hetkisen talvi auton penkit
niitä ei voi sanoo penkeiksi.. helv**tin toojotaaa
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomi T View PostE36 sportit on vähän turhan leveät, E46 aikalailla liian leveät ja E39 vielä enemmän tällaiselle hoikalle kaverille.
Mulla taas noi e36 sportit on vähän turhankin ahtaat, (183cm/106kg
)
e46 sportit on paljon sopivammat. Tosin sen olen huomannut että sporttipenkit on aika eri levyisiä samanlaisissakin autoissa, riippuen ihan minkä kokoisella kuskilla ne on ollut aikaisemmin käytössä.Last edited by theelekrep; 10-01-2008, 17:51.
Leave a comment:
-
juu, nuo E36 spottit on tosiaan liian leveät. Itse en saa niistä oikein minkäänlaista sivuttais tukee. olen tosi kärpäslätkällä tapettava. Muuten ihan kohtalaiset. Mut kyllä noissakin pitkällä matkalla selkä puutuu. Tosin tän hetkisen talvi auton penkitOriginally posted by Tomi T View PostE28:n vakiopenkit on jotain aivan kammottavaa. Ainoat missä selkä on varsinaisesti alkanut jumittamaan.
E30:n sporttipenkit (erityisesti nahkaisina) on loistavat omaan makuuni, ei oikein ole valittamisen aihetta. E36 sportit on vähän turhan leveät, E46 aikalailla liian leveät ja E39 vielä enemmän tällaiselle hoikalle kaverille.
niitä ei voi sanoo penkeiksi.. helv**tin toojotaaa
Leave a comment:
-
E28:n vakiopenkit on jotain aivan kammottavaa. Ainoat missä selkä on varsinaisesti alkanut jumittamaan.
E30:n sporttipenkit (erityisesti nahkaisina) on loistavat omaan makuuni, ei oikein ole valittamisen aihetta. E36 sportit on vähän turhan leveät, E46 aikalailla liian leveät ja E39 vielä enemmän tällaiselle hoikalle kaverille.
Leave a comment:
-
No kun tilailin E61.stä, niin vaatimuksena oli, että siinä ei saa olla sporttipenkkejä vaan ehdottomasti komfort-penkit tuuletuksella. Sporttipenkit ovat vain näköä varten, mutta niiden ortopedinen arvo on lähellä nollaa. Joku selitti, että hyvä selän tuki aiheuttaa selkäkipuja...jep jep...
Tuossa vielä kuva Nasca nahkaversiolla ja tuuletuksella varustetuista comfort-penkeistä
Last edited by MarttiKK; 10-01-2008, 17:39.
Leave a comment:
-
Kaikkien bemarien penkit on ollut vähän huonoja, mitä minulla on ollut (e30, e34, e36, e46, e39) Osassa sporttipenkit, osassa ei. On sportit paljon paremmat vakio lättäpenkkeihin verrattuna tuon säädettävän reisituen takia, mutta ei niissäkään mielellään koko päivää istu. Tosin siitä on niin kauan aikaa kun on joutunut koko päivän lenkkejä muun merkkisillä autoilla ajamaan että en tiedä onko vika minun selässä vai oikeasti pemarin penkeissä.
Mutta kyllä mulla silti vähän sellainen tunne on että jos jotain bemari voisi paremmin tehdä, niin penkkejä voisi suunnitella uudestaan ja laittaa ne sportit vakiovarusteeksi jokaiseen autoon.
Leave a comment:
-
Milloin nuo muistit nollaantuu, ei kai akun irrotus nollaa niitä?Originally posted by -Tapi View Postjoskus muistien pakkonollauksen jälkeen sopivia säätöjä tuleekin etsittyä monella reissulla.
Comfortit on minullakin ja tyytyväinen olen. Selkäkipu pitkällä matkalla on ainakin minulla kiinni selkänojan kaltevuuden säädöstä: pieni säädön muutos vaikuttaa siihen, että voiko ajaa monta tuntia ilman mitään ongelmia vai meneekö selkä hiukan jumiin. E60:n comfortit lienee täydelliset penkit, niissä kun on vielä muutama tarpeellinen lisäsäätö.
Leave a comment:
-
heh, autokoulussa ajoin jolla 06-vuoden toyotalla..selkä aina kipee ajotunnin jälkee. nyt ajanut bemarilla missä on sporttinahat ja kertaakaa ei oo selkä tullu kipeeks!
Leave a comment:
-
e34:n sporttijakkarat, ainoo sanominen tulee reisituen pienestä säätövarasta. Sais mun puolesta riittää vähän kauemmaskin. Niistä autonpenkeistä joissa on tullu enemmänkin istuttua, on nämä ehdottomasti mukavimmat.
Leave a comment:
-
E39 sportit ja ei selkäkipuja loistavat omaan makuun vaikka kyllä sieskan contour:t (sport/comfort yhdistelmä) oli vielä paremmat. Moni on näitä kehunut ja vaan yks kaveri moittinut et liikaa ristiselän tukea?
Leave a comment:
-
Originally posted by -Tapi View PostMuistin virkistykseksi E39:sin 4 penkkiä:
-peruspenkki (tunnistat yhtenäisestä selkänojasta, ilman liikuteltavaa reisitukea)
-comfort-penkki (paljon säätöjä, keskeltä taittuva selkänoja, erilainen niskatuki)
-sport-penkki (liikuteltava reisituki, yhtenäinen selkänoja, perus niskatuki)
-M5-penkki (kuten sport ulkonäöltään mutta erilainen verhoilun saumaus)
Oheisen linkin G:t eivät irrottaneet allekirjoittanutta comforteista rata-ajossa, enempää tuskin E39:lla (edes M5:lla) saa sivuttaiskiihtyvyyttä ilman bagien laukeamista
Olen tyytyväinen penkkeihin, vaikkakin joskus muistien pakkonollauksen jälkeen sopivia säätöjä tuleekin etsittyä monella reissulla. Hieronta kruunaa täysihoidon..
http://www.tapanen.net/G-kemora.jpg
M5 penkeissä on myös erinlainen niskatuki kuin sportissa.
Leave a comment:
-
E34 normaalien nahkasohvien istuinosa on niin lyhyt, että tällaisella 170cm kääpiölläkin se ylettyy vain puoleen reiteen. Selkä tuli välillä kipeäksi pitkässä poltossa mutta ei se kyllä ainakaan täysin penkin vika ole, harrastukset ottaa osansa. Nykyisen e39:n sportit taas ovat perhanan hyvät ainakin mun fysiikalle, säädettävä reisituki on ihan must ja pakko olla seuraavissakin autoissa.
edit. e34:ssä oli paljon parempi niskatuki kun sen sai tosi alas, e39:ssä se jää mun lyhyelle selälle liian ylös, toisaalta se on sitten turvallisempi peräänajossa.
Leave a comment:
Leave a comment: