Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tämän voi poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #31
    Nyt taas jäitä hattuun.. se, että on (kuulemma, joskus) tehty koneremontti, ei takaa vielä yhtään mitään. Jos ei ole tietoa remonttireiskan pätevyydestä, on avaamaton vakiokone parempi vaihtoehto. Tyylejä on yhtä monia kuin tekijöitäkin. Kilometritkään ei takaa mitään kammioturbodeessä, ajotyylejäkin on monia. Alta 10tkm ajettu M51 voi olla aivan loppu jos ajettu vain pakkasilla ja kylmällä koneella lähdetty motarille ajamaan 10km kerrallaan pedaali lattiassa. Kärjistetty esimerkki, mutta varmaan ymmärrät pointin. Samoin tuo "vaihdettu syöttöpumppu" ei takaa mitään, ellei pumppu ole ammattipajalla kunnostettu ja kaikki kuluvat osat vaihdettu.

    Originally posted by Hagle
    Yks heppuli sano, että jos se säätää tota orggis lastua, niin saa 170hv ja 320-330nm. Eikä olisi eden kallis keikka.
    Mikäs tässä sitten mätti?

    Jos se se pitkäikäinen virikone kiinnostaa, niin opiskelua, koneen täydellinen läpikäynti + perusremontti ja maltilliset tehotavoitteet. Kun tehoja nostetaan selvästi, niin hyvin todennäköisesti rakennusvaiheessa säästetyt eurot ja tunnit tulee eteen moninkertaisina. Koneessa heikot kohdat on käytännössä kansi ja sähköohjattu syöttöpumppu. Virittäessä tietysti uudet laakerit ym. Kaikkien tukivarsien/nivelien/puslien vaihto samaan syssyyn, väljää löytyy kuitenkin ja isommilla tehoilla on pian taka-akselin isot puslat aivan loppu..

    Manuaalilootassa on käytännössä samat välitykset, kunhan loota on peräisin M50:stä = suora vitonen. Vanhemmissa on ylivaihde.

    Jos automaatin haluat ja pumppu vaihtuu mekaaniseen, niin MB:n 722.3 olis hyvä valinta. Ihan kohtuu mukava loota ajossa ja saa vahvistettua tarpeeksi. Ei tosin käy heittämällä, vaatii adapterit.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • Hagle
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 218
      • --------------

      #32
      .....
      Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:36.

      Comment

      • Hagle
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 218
        • --------------

        #33
        Abs Valo!!

        .....
        Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:36.

        Comment

        • 525 TD
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 281
          • IISALMI

          #34
          tarkista onko releiden kontaktipinnat kunnossa abs-yksikön sisältä

          Comment

          • Hagle
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 218
            • --------------

            #35
            .....
            Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:37.

            Comment

            • 525 TD
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 281
              • IISALMI

              #36
              tarkoitin abs-yksikköä (osa 1) joka on konetilassa ohjaustehostajan yläpuolella , se "abs-boksi" (osa 8) löytynee samasta paikasta missä moottorin "dde2-boksi" ja automaattilaatikon "egs-boksi" eli konetilan oikeasta reunasta kannen 1 alla http://www.realoem.com/bmw/showparts...=12&fg=35&hl=5
              Last edited by 525 TD; 09-12-2008, 17:22.

              Comment

              • Hagle
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 218
                • --------------

                #37
                .....
                Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:37.

                Comment

                • Hagle
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 218
                  • --------------

                  #38
                  .....
                  Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:37.

                  Comment

                  • Hagle
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 218
                    • --------------

                    #39
                    Takalasin pyyhkimen piuhoista

                    .....
                    Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:37.

                    Comment

                    • Alpina E34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1122
                      • Masku

                      #40


                      Tuolla jotain näin aluksi tuosta takaluukun johtohommasta. Sama homma itsellä edessä kun takalasinlämppäri ja takasumuvalot lopetti toimintansa.

                      Vaikea mennä tarkasti sanomaan mitkä paikat on herkkiä hajoamaan ensimmäisenä, kaikki on kiinni hyvin pitkälti käytöstä. Kylmänä ei poljeta ja sitten kun lämpimänä poljetaan, niin annetaan käydä tyhjää ennen sammutusta, että lämmöt tasaantuu. Myös öljyjen ja muiden nesteiden riittävän tiheät vaihdot edesauttaa pitkää ikää. Ja ei välttämättä kannata käyttää sitä kaikkein halvinta kuraa mitä kaupasta löytyy.

                      E34:ssa saa varautua vaihtelemaan noita alustan puslia ja niveliä normaalia useammin, riippuen tietysti mitä tavaraa sinne alle ruuvaa. OEM-tavara tuppaa olemaan pitkäikäisintä.
                      Last edited by Alpina E34; 13-12-2008, 11:12.
                      E34 Lenz 536ds -89

                      E34 osille tarve:
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                      Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                      Originally posted by T3
                      BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                      'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                      Comment

                      • Hagle
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 218
                        • --------------

                        #41
                        .....
                        Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:41.

                        Comment

                        • uti
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 195

                          #42
                          [QUOTE
                          E34:ssa saa varautua vaihtelemaan noita alustan puslia ja niveliä normaalia useammin, riippuen tietysti mitä tavaraa sinne alle ruuvaa. OEM-tavara tuppaa olemaan pitkäikäisintä.[/QUOTE]
                          Mikä mahtaa olla renkaiden ja vanteiden osuus puslien kulumiseen. Varmaan kannattaa vaihtaa kovemmat puslatkin jos muuttaa rengas- tai vannekokoa.

                          Comment

                          • Hagle
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 218
                            • --------------

                            #43
                            .....
                            Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:41.

                            Comment

                            • uti
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 195

                              #44
                              Originally posted by Hagle View Post
                              Nii kertokaas nytten tds miehet ja muutkin jotka kyseisestä autosta tietää, että mitkä osat yms. tuollaisesta vakio tds:stä kuluu eniten/hajoaa. Tarkoitus olisi ennalta ehkäistä ongelmien tulo ja pitää bimmeri mahdollisimman paljon liikenteessä eikä korjaamon pihassa. Isäpuoli vainaa jonka vanha auto on, teki kansiremontin, itse vaihdatin syöttöpumpun, kaksi etutukivartta, pumppuun tiivisteet, repsikanpuolen etutolppa, polttoaineputkee yms. pikkunippeliä..autoon mennyt monia tonneja. Autoa ei ole varaa opiskelijana virittää, paitsi ohjelmiston jossain vaiheessa päivitän, mutta parannella autoa haluaisin ja saada sen muutenkin toimivaksi. Eli mitä osia kannattaa vaihdella tai alkaa suunnittelemaan vaihtoa.
                              Polttoaineen sähköinen siirtopumppu tankilta on yksi varmaan vaihdettava.
                              Alkaa tökkiä käynnistyminen tyhjemmällä tankilla. Varsinkin alkuun keula ylempänä. Alle 20 l alkoi omassa, ja ylämäessä seistessä.

                              Comment

                              • Hagle
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 218
                                • --------------

                                #45
                                .....
                                Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:41.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎