Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tämän voi poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hagle
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 218
    • --------------

    .....
    Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:40.

    Comment

    • h3ba
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 334
      • Oulu

      Sie ite jos vastasit siihen että jostaki vuotaa öljyä ja sitä kautta tulee katkut sisälle..
      MB S210 320CDI Avantgarde -00
      xXx:
      MB S124 300TDT -92

      MB C124 300CE 24V Sportline -91
      MB W124 300D -93
      BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
      MB W201 190D -84
      BMW E32 735iA -89

      Comment

      • Hagle
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 218
        • --------------

        .....
        Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:40.

        Comment

        • joni_wt
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 3627
          • Yka

          Originally posted by Hagle View Post
          Mistähän nuo yleensä ekana tota öljyä alkaa vuotamaan?
          Katso vaikka ensimmäisenä venttiilikopantiiviste, joudut ottamaan sen ilmanputsarikotelon irti. Ja tietenkin kaikki letkuliitokset, lauhdutin ym. kannattaa katsoa :think
          e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

          Comment

          • Hagle
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 218
            • --------------

            .....
            Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:40.

            Comment

            • Radon
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 463
              • Suomi-Finland

              Originally posted by Hagle View Post
              Oli tossa ykspäivä ko kotelo irti ja ei näyttänyt venakopan välistä tulevan..kotelon sisällä ole jonkun verran öljyä ja kaikki putket oli mukavan öljyisiä..onkohan mahdollista että turbo valskaa öljyä Öljy ei loppujenlopuksi hirveästi kulu mittatikkua tulee aika useaan katsottua. Pisemmällä aikavälillä huomaa että sitä on kulunut.


              Ja aista kolmanteen..mistä saa halvalla starttin solenoidin, motonetin sivuilta ei löytynyt. Välillä avainta käntäessä ei starttaa, mutta tokalla yleensä starttaa..eikös ole merkki että solenoidi menossa paskaksi.
              Kannattaa kokeilla sitä turbon akselia että onko siinä pitkittäis välystä, sivuttais välystä saa hieman tuntua, pitkittäista ei käytännössä saisi sormilla tuntea.

              Vika saattaa olla bendixlaitteessa (tai sen likaisuudessa/jäykkyydessä) eli ota startti pois ja putsaa bendix laite ja kokeile starttia irtaallaan niin tiedät missä vika. Kannattaa myös tarkastaa että virta tulee sinne solenoidille asti.

              Comment

              • 525 TD
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 281
                • IISALMI

                Originally posted by Hagle View Post
                Mikä mahtaa olla syynä, kun tossa tds:ssä pitää lämppäriä päällä käynnissä, niin sisälle tulee aika lailla öljyn hajua?? Vuotaa todennäköisesti jotain öljyä johkin mistä hajut hyvin tulee lämppärin kautta kapiiniin..mutta mistä. Vai oisko muita syitä?:think
                kun konetila on ympäröity kumitiivisteella ei hajujen pitäisi päästä helpolla sisätiloihin

                onko konepellin takareuna säädetty liian ylös?

                onko paisuntasäiliön kiinnityspaneeli http://www.realoem.com/bmw/showparts...=64&fg=99&hl=1 asennettu siten että jarruputki apukuskin puolelta on jäänyt sen alle?

                Comment

                • Hagle
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 218
                  • --------------

                  .....
                  Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:40.

                  Comment

                  • Hagle
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 218
                    • --------------

                    .....
                    Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:40.

                    Comment

                    • Radon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 463
                      • Suomi-Finland

                      Originally posted by Hagle View Post
                      Eilen pääsin ite pitkästä aikaa liikenteeseeb ajamaan autolla, johan kortti 4,5kk oli pois

                      Voiko johtua tuo laatikon luistaminen öljyn vähyydestä? Luistaakin aikalailla..huomaa "kyläajossa" risteyksistä kun lähtee tai keskusta alueella hiljentelee ja ajaa pintakaasulla, niin heittää yhtäkkiä kieroksia isommalle. Ihan kun yrittäisi vaihtaa, mutta päättääkin pitää vaihteen mikä jo on päällä. Sitten jos kiihdyttää tms. niin tuntuu että ei vaan mene mihinkään..kieroksia nostaa mutta ei kulje huutaa vaan. Normaalissa 50km/h ajossakin huudattaa parintonnin ja vähän ylikikin kieroksilla. Voikohan korjaantua öljyjen vaihdattamisella? Ajettu nytten 253tkm. Vai oisko etittävä uutta lootaa ja miljoonia maksettava, että sen paikoilleen saa
                      Tuskin öljyjä vaihtamalla tokenee mutta kannattaa ensin tarkastaa että laatikossa on oikea määrä öljyä ja lisätä jos on tarvetta.

                      Comment

                      • Hagle
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 218
                        • --------------

                        .....
                        Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:40.

                        Comment

                        • Radon
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 463
                          • Suomi-Finland

                          Originally posted by Hagle View Post
                          Jeps. Sillähän sitä lisääntyy kun vaihtaa uudet. Paska toi loota, kun ei ole mittatikkua josta katsoa öljyn määrä jne.
                          Joo eihän noissa tikkua ole, tuossa ohjeet tarkastukseen jos ei ole silmään osunut

                          Comment

                          • Hagle
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 218
                            • --------------

                            .....
                            Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:40.

                            Comment

                            • W-Baum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 1422
                              • Kaustinen

                              Kaupungissa oma 525tds automaatilla menee noin 2000rpm 40-60km/h nopeuksissa, matkassa taas 1500rpm 100km/h vauhdissa.
                              E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
                              E36 /// M3
                              E61 /// 535d M-sport touring

                              Comment

                              • Hagle
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 218
                                • --------------

                                .....
                                Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:41.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎