Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämpöongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Viklo
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 9
    • Jyväskylä

    #61
    Mites onko löytynyt ratkasua mittarin nopeisiin heittelyihin. Rupes 01vm e46 325 tekeen saman moisia temppuja. Lämmöt nousee satunnaisesti punaselle. Tipahtaa miltei heti nolliin, jonka jälkeen viisari palaa takaisin normaaliin lämpöön. Moottori ei vaikuta missään vaiheessa keittävän tai edes käyvän normaalia kuumempana.

    Ajotietokoneesta nappasin koodit: P0118: Engine Coolant Temperature Circuit High Input. Voisko johtua tästä ?? vaihdoin jo anturin alavesiletkusta eikä auttanut. Vai kävikö nyt niin että vaihdoin low inputin miten nuo tulkitaan?

    Johtoja olen runkuttanut kaikkialta muualta paitsi mittaristosta, ilman vaikutusta.

    Huomenna ajatteltiin ilmata järjestelmä ja jos ei auta niin ilmeisesti termostaatti+vesipumppua vaihtamaan?

    Myös P0141 löytyi, minkä ei luulis vaikuttavan ainakaan ko. ongelmaan (Ox Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2))

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #62
      Originally posted by Viklo View Post
      Ajotietokoneesta nappasin koodit: P0118: Engine Coolant Temperature Circuit High Input. Voisko johtua tästä ??
      Kyllä voisi ja luultavasti johtuukin. Tuo ei ole se jäähdyttimen alavesiletkun anturi, vaan moottorin lämpöanturi joka muistaakseni sijaitsee kannessa imusarjan alla.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Viklo
        Newbiemmer
        • Oct 2009
        • 9
        • Jyväskylä

        #63
        Tätä arvelinkin, että se on juuri tuo hankalammin vaihettava nutikka. Luulin vain että ko. anturi lähettää tietoja ainoastaan ajotietokoneelle ja taas alavesiletkussa oleva suoraan mittarille?
        Last edited by Viklo; 06-09-2010, 21:57.

        Comment

        • pete-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 389
          • Helsinki

          #64
          Mikä perhana tossa omassa m52b28 myllyssä?
          Muutama päivä sitten duunista tullessa huomasin juuri ennen
          omaa parkkiruutua että lämmöt tapissa. (toivottavasti ei kauan ehtineet olla)
          Noh, annoin auton jäähtyä ja eikun kokeilemaan. Tyhjäkäynnillä lämmöt
          pysyy puolessa mutta heti kun lähtee ajamaan niin nousee sukkelaa vaihtia
          punaselle.

          Tänään tuli vaihdettua vesipumppu sekä termostaatti.
          Ilmatakin yritin. Sisälle ei puhalla lämmintä.
          Tyhjäkäynnillä taas pysyy kurissa mutta ajamaan ei pääse kuin 700m
          niin taas tapissa. Paisarin pohjalta löyty 2x2cm kokoinen jonkun tulpan näköinen
          kumin pala. Mistä lienee sekin.

          Onko toi nyt oikeasti noin vaikea ilmata vai mikä mättää?



          EDIT: Tuolta osaa numero 1 kun kopautti niin johan rupes toimimaan.
          Last edited by pete-; 07-09-2010, 20:03. Reason: Ratkaistu
          F31 330d -13
          ex:
          F31 320d -13
          E91 320d -08
          E39 528i -96
          E34 535i -90
          E34 535i -89
          E36 325i -91
          E30 316i -89

          Comment

          • Viklo
            Newbiemmer
            • Oct 2009
            • 9
            • Jyväskylä

            #65
            Jepulis lämpöanturin vaihto venttiilikoppaan korjasi tilanteen. Vaihto jopa onnistui imusarjaa irroittamatta. Nyt testiajoa noin 600km takana ja mittari näyttää mitä pitääkin.

            Comment

            • Wiking
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 1647
              • Laihia

              #66
              Originally posted by Bouma View Post
              Jos vesipumppu on rikki niin ei varmasti heittele lämpöjä vaan keittää kyllä heti. Muovisiipinen on näissä M52 tehtaalta lähtiessä.
              Ei välttämättä, mun e34:ssa oli vesipumpun siivet akselilta irti..
              Hiljaisissa nopeuksissa ei mitään ongelmia (pienillä kierroksilla), mutta kun kierroksia oli enemmän niin lämmöt nousi heti!
              Syy: kovilla kierroksilla veden vastus niin suuri että siivet alkoi luistamaan akselin liitoksesta ja vesi ei kiertänyt, mutta pienillä kierroksilla siivet pysyi akselissa kiinni ja vesi kiersi...
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎