kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep onhan tuossa kdfi:ssä laatu vähän mitä sattuu ja prossukortilta puuttuu kokonaan suojaukset jännitepiikkien tms. varalta, niin kummasti noita menee välillä selittämättömästi pimeäksi..

    Speeduinohan ei ole PnP ecu kuten kdfi, mutta olen suunnitellu PnP piirilevyn m52 koneelle joka vaihdetaan ms41:n alkuperäisen piirilevyn tilalle.

    Tuosta tarkemmin jossain muussa topikissa myöhemmin kunhan kerkiän väsäämään kasausohjeet. m40/m50/m60 versio valmistunee tässä kevään aikana.
    Katselinkin tuota m52 versiota speeduinon foorumilta ja vähän ajattelin takaraivossa jos kysyisin M60 versiota mutta tuohan on jo työn alla.

    Kyllä on taas erinomaista työtä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jep onhan tuossa kdfi:ssä laatu vähän mitä sattuu ja prossukortilta puuttuu kokonaan suojaukset jännitepiikkien tms. varalta, niin kummasti noita menee välillä selittämättömästi pimeäksi..

    Speeduinohan ei ole PnP ecu kuten kdfi, mutta olen suunnitellu PnP piirilevyn m52 koneelle joka vaihdetaan ms41:n alkuperäisen piirilevyn tilalle:


    Tuosta tarkemmin jossain muussa topikissa myöhemmin kunhan kerkiän väsäämään kasausohjeet. m40/m50/m60 versio valmistunee tässä kevään aikana.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kuulosta kdfi:n normaali toiminnalta. Aivan paska. Ei sitä kannata käyttää.
    Anteeksi, mutta korjasin tekstiänne


    Ja jos sallit mainoksen; niin kannattaa alkaa tutustumaan sellaiseen ohjaimeen kuin Speeduino. On hippasen parempi kuin piraattikopiona megan pohjalle tehty kdfi.


    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kuulosta kdfi:n oman laajakaistaohjaimen normaali toiminnalta. Aivan paska. Ei sitä kannata käyttää.

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Mitenkäs porukalla on tuo kdfi:n oma laajakaistaohjain pelannut?

    Semmosta vaivaa että tahtoo käydessä näyttää kokoajan 18,9. Kaippa se voi olla että oikeestikkin on seos asteikon yli, mutta kun se välillä näyttää heti sitä ja välillä tuntuisi näyttävän ihan järkeviä lukuja. Välillä mittari myös nopeasti rykäisee laidasta laitaan ikäänkuin yhteys menisi poikki tms..

    Onko siis jokin asetus pielessä vai onko boxin tuo liitin jotenkin hanurista. Itse lambdan liitin/piuhat on kyllä juotettu kunnolla ja pinnit ovat liittimen siällä tarpeeksi syvällä.

    Mitäs tuon viisarin tulisi näyttää kun auto ei ole käynnissä, eikä ole hetkeen ollutkaan??

    Leave a comment:


  • tommii_96
    replied
    Originally posted by TeiniDX View Post
    Nojoo nytpä tuli tunerstudiosta käytyä kaikki vaihtoehdot läpi kiekkamittarin suhteen ja jollakin asetuksella sain kiekka/kulutusmittarin henkiin startista ehkä sekunniksi ja sitten puutuivat.

    Ei siis liene muuta keinoa kuin se piuhojen vetely.
    Ite tätä samaa tuskaillut ei pelaa kiekka eikä lämpö eikä tunnu mikään asetus auttavan itellä kans jollain käynnistäessä hyppäs hetkeks kiekat ja sit taas nollaan pitäneen itekki rueta piuhoja vetää:think

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Originally posted by TeiniDX View Post
    Ok, täytyypä tutkailla tuota ohjetta vai olisiko antaa suoraan infoa mitä tuneristudiosta muutan? Kiireiden ja motivaatiopulan takia autosta tämäkin asia edelleen tekemättä.

    Ajatus "kesään on vielä aikaa" olisi pikkuhiljaa häädettävä pään sisältä jotta auto oikeasti tulisi vielä joskus tallin ovista uloskin...
    Nojoo nytpä tuli tunerstudiosta käytyä kaikki vaihtoehdot läpi kiekkamittarin suhteen ja jollakin asetuksella sain kiekka/kulutusmittarin henkiin startista ehkä sekunniksi ja sitten puutuivat.

    Ei siis liene muuta keinoa kuin se piuhojen vetely.

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Mulla ei ainakaa tarvinu mitää piuhoja vedellä, kdfi:n ohjeissa on kerrottu asetus paikka tunerstudiossa josta vaihdat sen kierrosluku lähtö asetuksen toiseen niistä kahdesta vaihtoehdosta ni jo rupee toimimaa...
    Ok, täytyypä tutkailla tuota ohjetta vai olisiko antaa suoraan infoa mitä tuneristudiosta muutan? Kiireiden ja motivaatiopulan takia autosta tämäkin asia edelleen tekemättä.

    Ajatus "kesään on vielä aikaa" olisi pikkuhiljaa häädettävä pään sisältä jotta auto oikeasti tulisi vielä joskus tallin ovista uloskin...

    Leave a comment:


  • tommii_96
    replied
    Originally posted by tommii_96 View Post
    Joo kiitoksia! Putsailin kampuran asentoanturin pinnasta pölyt pois niin nyt ei ole enää temppuillut liekkö siinä syy ollut:think sitten toinen homma ei omassakaan m52 pelaa kiekka ja lämpömittari enää kun kdfin laitto enkä äkkiseltään saanu mistään pelaamaan niitä tähän vinkkiä:think
    Nytkun kerkesin keulia että hyvin pelaa nii nyt taas alkoi pätkimään
    Liekkö menossa rikki tuo anturi vai voikohan vika tulla jostai muualta :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Nikke700 View Post
    Pazi88

    Auto käy kyllä tolla boksilla mut sisällä vakio kartata. En tosta boksista piirilevystä paljoo ymmärrä oikee,missähän kohtaa sieltä ois kärähtänt jotain mikä pitäs vaihtaa/osaisko joku laittaa sen/kataoa onko kunnossa pk-seudulla.
    Siellä on muistaakseni jossain piiri missä lukee FT232R, mikä sieltä on varmaan kärynny, tai jotain sen ympäristöstä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by tommii_96 View Post
    Joo kiitoksia! Putsailin kampuran asentoanturin pinnasta pölyt pois niin nyt ei ole enää temppuillut liekkö siinä syy ollut:think sitten toinen homma ei omassakaan m52 pelaa kiekka ja lämpömittari enää kun kdfin laitto enkä äkkiseltään saanu mistään pelaamaan niitä tähän vinkkiä:think
    Katsoppa sivu/pari taaksepäin vinkkä.

    Leave a comment:


  • tommii_96
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    0 = no problem
    1 = init error
    2 = missing tooth at wrong time
    3 = too many teeth before missing tooth (last)
    4 = too few teeth before missing tooth (last)
    5 = 1st tooth failed test
    6 = nonsense input (last)
    7 = nonsense input (mid)
    8 = too many teeth before missing tooth (mid)
    9 = too few teeth before missing tooth (mid)
    10 = too many teeth before end of sequence
    11 = too few teeth before second trigger
    12 = too many sync errors
    13 = dizzy wrong edge
    14 = trigger return vane size
    15 = EDIS
    16 = EDIS
    17 = didn't received the second trigger when expected in wheel mode
    Joo kiitoksia! Putsailin kampuran asentoanturin pinnasta pölyt pois niin nyt ei ole enää temppuillut liekkö siinä syy ollut:think sitten toinen homma ei omassakaan m52 pelaa kiekka ja lämpömittari enää kun kdfin laitto enkä äkkiseltään saanu mistään pelaamaan niitä tähän vinkkiä:think

    Leave a comment:


  • Nikke700
    replied
    Pazi88

    Auto käy kyllä tolla boksilla mut sisällä vakio kartata. En tosta boksista piirilevystä paljoo ymmärrä oikee,missähän kohtaa sieltä ois kärähtänt jotain mikä pitäs vaihtaa/osaisko joku laittaa sen/kataoa onko kunnossa pk-seudulla.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    0 = no problem
    1 = init error
    2 = missing tooth at wrong time
    3 = too many teeth before missing tooth (last)
    4 = too few teeth before missing tooth (last)
    5 = 1st tooth failed test
    6 = nonsense input (last)
    7 = nonsense input (mid)
    8 = too many teeth before missing tooth (mid)
    9 = too few teeth before missing tooth (mid)
    10 = too many teeth before end of sequence
    11 = too few teeth before second trigger
    12 = too many sync errors
    13 = dizzy wrong edge
    14 = trigger return vane size
    15 = EDIS
    16 = EDIS
    17 = didn't received the second trigger when expected in wheel mode

    Leave a comment:


  • tommii_96
    replied
    Kdfi ongelmaa

    Osaisko joku neuvoa mikä kdfissä hätänä pelannu ilman ongelmia nyt rupes lost sync counter kohtaan antamaan 1-5 numeroita ja auto pätkii:think
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X