kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pjk70 View Post
    Olisko kellään laittaa M52b28 vaparikoneen sytty ja bensakarttoja. Koneeseen laitettu: nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m3 pakosarja ja 68mm kaasuläppä. Puristuksia ei ole nostettu. Veis sitten rullille ja säätöön kun olis jo sinnepäin.

    [email protected]
    Tuo on nv koneeseen, mut voit ottaa sytty ja bensakartat siitä: https://drive.google.com/open?id=0B2...mNhcl91R0Z0Mjg

    Leave a comment:


  • pjk70
    replied
    Olisko kellään laittaa M52b28 vaparikoneen sytty ja bensakarttoja. Koneeseen laitettu: nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m3 pakosarja ja 68mm kaasuläppä. Puristuksia ei ole nostettu. Veis sitten rullille ja säätöön kun olis jo sinnepäin.

    [email protected]

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Koitimpa tuossa ihmetellä riittääkö KDFI:ssä kyky ohjata IGN-1 puolia ja näyttäis että 1.4 versiossa sytkäkivinä on IRGS14C40L FET:t. Varmasti toimivat ois boschin bip373 mutta datasheettejä vertaamalla en kyllä löytänyt syytä miksei tuo IRGS14C40L pelaisi. Se pystyy antamaan virtaa jopa enemmänkin kuin boschi. Vai keksiikö joku muu syytä miksei pelaisi jos vaan levyllä on vedot yms. ok eikä pääse ylikuumenemaan.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei siellä oo mitään feedbäcckiä purkille päin että kääntyykö vanos vai ei. Ei se kdfi edes tiedä että outputilla ohjataan vanosta. Kyllä minä väittäsin että se sun vanos yksikkö on paskana, jos se vaatii avitusta jotta lähtee liikkumaan. Uutta vaan tilalle. On noita jumissa olevia tullu muitakin vastaan. Ei tosin mulle, niin en osaa sanoa mikä niissä jumittaa.

    Mutta varmista vielä, että vika varmasti johtuu vanoksesta ottamalla sen solenoidin johto irti ja koita toistuuko ongelma. Jos johto ei ole kytketty, niin se pysyy aina perusasennossa. Jos vika toistuu, niin vanos ei ole siihen syypää.
    Lisäys ei vaan kuumana käynnistäessä vaan vika ilmenee myös kylmänäkin.

    Niin ajattelinki että kdfi ei vanoksesta ns mitään tiedä.
    Tulee mielee kaksi syytä vanoksen jumimisee: mäntä liikku hyvin käsissä niin se ei ole jumissa mutta jos vanoksen männän ohi menee öljyt eikä riitä työntövoima kääntää, tähän en jaksais uskoa koska uudet tiivisteet sielä. Tai sitten boori ratas takertelee, syyttäisin tätä ekana. Aloitan ensin siitä että irroitan solenoidin johdon ja seurailen tilannetta.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei siellä oo mitään feedbäcckiä purkille päin että kääntyykö vanos vai ei. Ei se kdfi edes tiedä että outputilla ohjataan vanosta. Kyllä minä väittäsin että se sun vanos yksikkö on paskana, jos se vaatii avitusta jotta lähtee liikkumaan. Uutta vaan tilalle. On noita jumissa olevia tullu muitakin vastaan. Ei tosin mulle, niin en osaa sanoa mikä niissä jumittaa.

    Mutta varmista vielä, että vika varmasti johtuu vanoksesta ottamalla sen solenoidin johto irti ja koita toistuuko ongelma. Jos johto ei ole kytketty, niin se pysyy aina perusasennossa. Jos vika toistuu, niin vanos ei ole siihen syypää.
    Last edited by Pazi88; 31-05-2017, 20:32.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Ongelma jatkuu

    Ongelma jatkuu, lämpösenä sammuttaa auton ja käynnistää vähänajan kuluttua uudelleen autokäy niin laihalla että plx näyttää "lean" vähän kaasua meinaa sammua, kunnolla kaasua pääsee liikkeelle jne, sitten menee käynnissä kerran vaihtaa vanoksen toiminnan toistepäi ja takas, alkaa auto pelaamaan normaalisti. Viimeksi sama vika joka johti loppuenlopuks siihen että ei enää saanut asetuksia rukaamallakaan pelaamaan jonka jälkee purin vanoksen pois yms. Mikähän sielä sekoilee, voisikohan se tehdä sillee että vanos jumittaa ja kdfi luulee vanoksen olevan pois ja seokset on erillaiset ? Eikaise niin fiksu ole ? Tosin sen pitäisi alkaa toimimaan kiihdytyksien jälkeen jolloin vanosta kytketään päälle ja pois kuten asetuksia muutellessa, mutta näin ei tapahdu
    Last edited by mige95; 31-05-2017, 20:19.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    kyseinen pultti oli kiinni, vanos juntturassa ei jaksanut kääntää nokkaa välyksiä vaan naksutteli, luulen että imunokanajoituksessa vanoksen ratas mennyt toiseenlaitaan tai jotai ja jäänyt jumiin. silloin kun nokkia ajoitin joutu imunokkaa moneekertaa korkailemaan että sen sai haluttuun arvoon. nyt testaan ajoittamisen jälkeen vanoksen toiminnan paineilmalla ennen lopullista kasausta. pitäisi vissiin saada nokatpyöritettyä mahdollisimman kohdalleen ennen vanoksen laittoa ja sitten tarkastaa ja tehdä mahdollinen pieni korjaus, molemmat siis ajoitetaan mittakellolla.
    Nyt on nokat ajoitettu uudelleen ja vanosta ajettu paineilmalla, ajoittamisen jälkeen ei kuitenkaa heti lähtenyt nokka liikkumaan vaan piti auttaa kerran nokkaa kääntymää aikaselle jonka jälkee systeemi rupesi pelaamaan.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Paljolti mahdollista. Sen mo.entti tais kuite änkin olla jotain tyyliin 100nm :think Vääntele nokkaa lenkkiavaimella edes takas, että pyöriikö se sillai.
    kyseinen pultti oli kiinni, vanos juntturassa ei jaksanut kääntää nokkaa välyksiä vaan naksutteli, luulen että imunokanajoituksessa vanoksen ratas mennyt toiseenlaitaan tai jotai ja jäänyt jumiin. silloin kun nokkia ajoitin joutu imunokkaa moneekertaa korkailemaan että sen sai haluttuun arvoon. nyt testaan ajoittamisen jälkeen vanoksen toiminnan paineilmalla ennen lopullista kasausta. pitäisi vissiin saada nokatpyöritettyä mahdollisimman kohdalleen ennen vanoksen laittoa ja sitten tarkastaa ja tehdä mahdollinen pieni korjaus, molemmat siis ajoitetaan mittakellolla.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Paljolti mahdollista. Sen mo.entti tais kuite änkin olla jotain tyyliin 100nm :think Vääntele nokkaa lenkkiavaimella edes takas, että pyöriikö se sillai.
    nokkahan kyllä pyörii siihen suuntaa että pultin pitäisi kiristyä, kunnes vanos kääntää myöhäselle voisi se teoriassa aueta, mutta onhansen katottava ja onhan sielä vikaa kun moottorin käynti/seokset muutu vaikka kuinka pyörittelee asetuksia tyhjäkäynnillä :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    [QUOTE=mige95;3897642, ei enää tuu muuta mielee vikakohteeks kun nokan päässä oleva "boori pultti" joka on irroitettu nokkien hionnan ajaksi, laitoin sen kiinni pulttipyssyllä nokkaa kädessä pitämällä, voi olla että ei ole mennyt riittävän kireellä ja nyt ajossa auennut?[/QUOTE]

    Paljolti mahdollista. Sen mo.entti tais kuite änkin olla jotain tyyliin 100nm :think Vääntele nokkaa lenkkiavaimella edes takas, että pyöriikö se sillai.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    vanoksen ohjaus toimii niinkuin pitää ja paineilmalla ajettu vanosta edestakas, ainaki äänen perusteella pelaa mutta käynissä ei vaikka antaa suoraa virtaa, vanos ei sano yhtää mitää, eli siellä ei kulje öljyä riittävällä paineella? letkun kun irroitti sieltä ei tullut kuin tippa öljyä, eikös sieltä pitäis vähän enemmän valahtaa? olenkohan laittanut ö-paine anturin ja vanoksen letkun ristiin ja se ei pelaisi sen takia onko edes mahdollista?
    letku oikeessa paikassa ja öljyä letkusta tulee ei siitä pitäis kiinni olla, täytyy huomenna ottaa venttiilikoppa pois ja katsoa kääntyykö nokka kun vanosta ajaa paineilmalla, ei enää tuu muuta mielee vikakohteeks kun nokan päässä oleva "boori pultti" joka on irroitettu nokkien hionnan ajaksi, laitoin sen kiinni pulttipyssyllä nokkaa kädessä pitämällä, voi olla että ei ole mennyt riittävän kireellä ja nyt ajossa auennut?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    hmm

    vanoksen ohjaus toimii niinkuin pitää ja paineilmalla ajettu vanosta edestakas, ainaki äänen perusteella pelaa mutta käynissä ei vaikka antaa suoraa virtaa, vanos ei sano yhtää mitää, eli siellä ei kulje öljyä riittävällä paineella? letkun kun irroitti sieltä ei tullut kuin tippa öljyä, eikös sieltä pitäis vähän enemmän valahtaa? olenkohan laittanut ö-paine anturin ja vanoksen letkun ristiin ja se ei pelaisi sen takia onko edes mahdollista?
    Last edited by mige95; 23-05-2017, 14:42.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kokeile eka että kdfi:n lähtö varmasti pelaa halutulla tavalla, esim. vaikka lamppu solenoidin tilalle josta näät pelaako oikein. Sit jos se on ok, niin mekaanista vikaa metsästään. Esim. Jumittava ohjausventtiili. Vanosta voi käsin nsosutella ees taas, esim. paineilmsn avulla:
    https://youtu.be/MVPWL-tQG2s
    okei tarvii alkaa testailee, viikonpäästä dynoaika varattu että pakkohanse vika on selvitettävä

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    jep sillee mulla olikin asetukset että päälle 2800rpm-> kokeilin tänää rukata asetuksia ei ollut vaikutusta, ongelma vaan pahenee nyt vanosta ei saa myöhäselle vasta kun on ajanut moottorin kuumaksi ja alkaa vaihtelee asetuksia jonka jälkeen saa vanoksen myöhäselle mutta ei käänny enää aikaselle... oon kokeillu kahdella eri solenoidilla ei ole ollut vaikutusta. moottoria kasatessa laitoin korjausarjan vanokseen, vanoshan on rajoitettu mekaanisesti toimimaan puolet alkuperäisestä liikeradasta mutta en usko sillä olevan tekemistä koska se on vain pultti joka estää männän palaamasta ns pohjaan asti. luulen kuitenki että vika on mekaaninen.

    asetukset pitäis muuten olla sun ohjeitten mukaisesti paitsi käytän tuota itb ohjaustyyliä
    Kokeile eka että kdfi:n lähtö varmasti pelaa halutulla tavalla, esim. vaikka lamppu solenoidin tilalle josta näät pelaako oikein. Sit jos se on ok, niin mekaanista vikaa metsästään. Esim. Jumittava ohjausventtiili. Vanosta voi käsin nsosutella ees taas, esim. paineilmsn avulla:

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Aa joo. Sulla on noin järeät nokat. Tosiaan sillon tuon vanoksen toiminta melkeen. Kääntyy päinvastoin. Tuo rpm raja niinpäin että alle 2800 on pois ja sen jälkeen päällä vsikka sinne loppuun aati. Sit tuo tps raja lisäksi.

    EDIT pistä screenshot sun asetuksista, niin voi kattoo voiko ne olla vian syynä. Menee muuten sekavaksi
    jep sillee mulla olikin asetukset että päälle 2800rpm-> kokeilin tänää rukata asetuksia ei ollut vaikutusta, ongelma vaan pahenee nyt vanosta ei saa myöhäselle vasta kun on ajanut moottorin kuumaksi ja alkaa vaihtelee asetuksia jonka jälkeen saa vanoksen myöhäselle mutta ei käänny enää aikaselle... oon kokeillu kahdella eri solenoidilla ei ole ollut vaikutusta. moottoria kasatessa laitoin korjausarjan vanokseen, vanoshan on rajoitettu mekaanisesti toimimaan puolet alkuperäisestä liikeradasta mutta en usko sillä olevan tekemistä koska se on vain pultti joka estää männän palaamasta ns pohjaan asti. luulen kuitenki että vika on mekaaninen.

    asetukset pitäis muuten olla sun ohjeitten mukaisesti paitsi käytän tuota itb ohjaustyyliä
    Last edited by mige95; 12-03-2018, 08:08.

    Leave a comment:

Working...
X