kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • escortmk2
    replied
    Originally posted by MR_piikki View Post
    Mikset ohjaa vaan map pohjaisesti? Ei tarvi mitään antureilla pelleilyä
    Kyllähän tps hyvä ois olla kiihdytysrikastuksia varten.

    Leave a comment:


  • MR_piikki
    replied
    Originally posted by Läbä View Post
    Mites onko porukka vaihdellu koko kaasuläpän m50 koneesta, kun käyttänyt kdfitä m30b34 kanssa vai modannut pelkän kaasun asento anturin kiinni m30 läppään?
    Mikset ohjaa vaan map pohjaisesti? Ei tarvi mitään antureilla pelleilyä

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Mites onko porukka vaihdellu koko kaasuläpän m50 koneesta, kun käyttänyt kdfitä m30b34 kanssa vai modannut pelkän kaasun asento anturin kiinni m30 läppään?
    Last edited by KarkkainenL; 12-07-2016, 21:07.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Mut nuo suuttimet on kyllä niin isot, ettei sen pitäs käydä edes vakioboksilla. Kokeile vaan sitä.isompaa dead timeä.

    Leave a comment:


  • Fantic
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Onko niihin linkkiä? Ne parametrit pitäs saada edes suurinpiirtein kohdalleen, et tyhjäkäynnin sais pelaamaan. Sulla on deadtime varmasti niissä suuttimissa isompi, mitä oot asettanut sinne. Siihen oli muistaakseni jotain tapoja miten sen saa selvitettyä, mut laita vaikka alkuun se req fuel laskettuun ja koita kasvattaa dead Timeä niin kauan et se alkaa käymään ja seos on ok. Ellei jollain muulla oo parempaa ideaa :think


    Pääsen hallille vasta huomenissa, mutta minäpä koitan tuota kikkaa.

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mikä ihme on takaiskuvena + mopon filteri viritelmiä?
    Tyhjäkäyntimoottorin letku joka normaalisti tulisi siihen haitariletkuun kaasuläpän jälkeen, siihen on laitettu hydrauliikkaliikkeestä ostettu takaiskuventtiili + tollanen halpis mopon ilmansuodatin. Kun imusarjan paine menee ahtojen puolelle niin menee kiinni ettei vuoda sieltä kautta paineita ulos. Typerä ratkaisu joo, en oikein ollut tuon toiminnasta vaan perillä kun tuota askartelin. Sitäpaitsi viheltää hieman tyhjäkäynnillä kunnes kaasuläppää raottaa. Pitää hankkia uusi letku siihen ja hitsata letkukara tohon ahtoputkeen.

    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Kiina-suuttimet ja korotettu bensanpaine = ongelmia. Todennäköisesti niissä suuttimien tuotoissa on niin iso heitto eri suuttimien välillä ettei niitä ole mahdollista saada toimimaan ilman suutinkohtaista säätöä.

    Suosittelen suuttimien vaihtoa tai ainakin niiden nykyisten ns. suutinpenkitystä. Ei kannata hajottaa moottoria niillä.
    Ei silti selitä tämänhetkistä ongelmaa, eli käy hyvin vakioboksilla muttei megalla. Sitäpaitsi b-paine vakio (m50 3.5bar).

    Sama kai nuo on lähettää penkitettäväksi kun muutenkin joutuu pistää lihoiksi kytkimen ja perän kiinnitysten takia viikonpäiviksi. Tuleepahan sitä mielirauhaa.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Fantic View Post
    Ahtoja.comin 850cc bosch- style suuttimet, niistä ei ole kyllä minkäänlaisia tietoja löytynyt mistään. Säätimestä muistaakseni 3.5 kiloa painetta.
    Kiina-suuttimet ja korotettu bensanpaine = ongelmia. Todennäköisesti niissä suuttimien tuotoissa on niin iso heitto eri suuttimien välillä ettei niitä ole mahdollista saada toimimaan ilman suutinkohtaista säätöä.

    Suosittelen suuttimien vaihtoa tai ainakin niiden nykyisten ns. suutinpenkitystä. Ei kannata hajottaa moottoria niillä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Fantic View Post
    Ahtoja.comin 850cc bosch- style suuttimet, niistä ei ole kyllä minkäänlaisia tietoja löytynyt mistään. Säätimestä muistaakseni 3.5 kiloa painetta.

    Tyhjäkäyntimoottori on paikallaan, tosin hörppii ilmaa takaiskuvenan+mopon filtterin kautta ilmaa. Oon koittanu ilman takaiskuvenaakin ja samaa tekee.
    Onko niihin linkkiä? Ne parametrit pitäs saada edes suurinpiirtein kohdalleen, et tyhjäkäynnin sais pelaamaan. Sulla on deadtime varmasti niissä suuttimissa isompi, mitä oot asettanut sinne. Siihen oli muistaakseni jotain tapoja miten sen saa selvitettyä, mut laita vaikka alkuun se req fuel laskettuun ja koita kasvattaa dead Timeä niin kauan et se alkaa käymään ja seos on ok. Ellei jollain muulla oo parempaa ideaa :think

    Mikä ihme on takaiskuvena + mopon filteri viritelmiä?

    Leave a comment:


  • Fantic
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ja jos tyhjäkäyntiventtiilissä ei ole ongelmaa, niin suutinparametrit voi olla pielessä. Mitkä suuttimet?
    Ahtoja.comin 850cc bosch- style suuttimet, niistä ei ole kyllä minkäänlaisia tietoja löytynyt mistään. Säätimestä muistaakseni 3.5 kiloa painetta.

    Tyhjäkäyntimoottori on paikallaan, tosin hörppii ilmaa takaiskuvenan+mopon filtterin kautta ilmaa. Oon koittanu ilman takaiskuvenaakin ja samaa tekee.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Fantic View Post
    Taistelin samaisen ongelman kanssa liki kaks kuukautta meni läppärit vaihtoon ja formatoinnit ja muutama windows asennus ja viissataa ajurien asennusta jne.. typerä kun oon. No kuten sanoit niin toimii kummasti kun nostelee kytkimet päälle! Kappas vaan muutama päivä tutustunut tunerstudion käyttöön ja koitinpa apinoida pazi88:n tutoriaalistakin karttoja jnejne. Vaan ei sitten pirullakaan tasaista tyhjäkäyntiä. reqfuelia oon rukannu jokasuuntaan lasketusta 4.9:stä ja ve karttaa rikastamalla ihanvitusti rupee jotenki käymään, mutta vaan sammuu tai menee järkyttävän huonoksi WUE:n laskettua. Lambda mielestäni toimii mutta näyttää kokoajan 18.9.. eli asteikon ulkopuolella mukamas laihaa. Kone käy pirun nätisti, ehkä hieman humppaamalla sillointällöin tyhjäkäyntiä vakio boksilla. Olenkin sillä lämmittänyt koneen säätöyrityksiä varten pari kertaa. Olettaisi käyvän edes jotenkin pasin kartoilla, kun speksit kummiskin lähes identtiset, paitsi mulla 0.3l vähemmän tilavuutta. Polttoaine E85
    Ja jos tyhjäkäyntiventtiilissä ei ole ongelmaa, niin suutinparametrit voi olla pielessä. Mitkä suuttimet?

    Leave a comment:


  • MR_piikki
    replied
    Originally posted by Fantic View Post
    Taistelin samaisen ongelman kanssa liki kaks kuukautta meni läppärit vaihtoon ja formatoinnit ja muutama windows asennus ja viissataa ajurien asennusta jne.. typerä kun oon. No kuten sanoit niin toimii kummasti kun nostelee kytkimet päälle! Kappas vaan muutama päivä tutustunut tunerstudion käyttöön ja koitinpa apinoida pazi88:n tutoriaalistakin karttoja jnejne. Vaan ei sitten pirullakaan tasaista tyhjäkäyntiä. reqfuelia oon rukannu jokasuuntaan lasketusta 4.9:stä ja ve karttaa rikastamalla ihanvitusti rupee jotenki käymään, mutta vaan sammuu tai menee järkyttävän huonoksi WUE:n laskettua. Lambda mielestäni toimii mutta näyttää kokoajan 18.9.. eli asteikon ulkopuolella mukamas laihaa. Kone käy pirun nätisti, ehkä hieman humppaamalla sillointällöin tyhjäkäyntiä vakio boksilla. Olenkin sillä lämmittänyt koneen säätöyrityksiä varten pari kertaa. Olettaisi käyvän edes jotenkin pasin kartoilla, kun speksit kummiskin lähes identtiset, paitsi mulla 0.3l vähemmän tilavuutta. Polttoaine E85
    Onko sulla tyhjäkäynti moottori siellä paikallaan vai oletko läppää raoittamalla toteuttanut?

    Leave a comment:


  • Fantic
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    No niin, ongelma taisi selvitä.. Eli KDFI laitteista, jotka on toimitettu Bluetooth -modulilla on tehtaan jäljiltä kytketty laitteen sisäisistä DIP kytkimistä USB väylä pois käytöstä.... En tiedä mikä järki tässä on, mutta käänsin nuo DIP kytkimet ylös ja yhteys toimii vallan mainiosti. Nyt Tuner Studio käytössä Mäkissä, kun ei nuo Win-laitteet enää oikein kiinnosta..

    Edelleen Bluetooth on täysin hyödytön tässä laitteessa, sillä esim puhelimessa tai täbissä laiteparin tekeminen ei onnistu, tai yhteyttä ei voi muodostaa.
    Taistelin samaisen ongelman kanssa liki kaks kuukautta meni läppärit vaihtoon ja formatoinnit ja muutama windows asennus ja viissataa ajurien asennusta jne.. typerä kun oon. No kuten sanoit niin toimii kummasti kun nostelee kytkimet päälle! Kappas vaan muutama päivä tutustunut tunerstudion käyttöön ja koitinpa apinoida pazi88:n tutoriaalistakin karttoja jnejne. Vaan ei sitten pirullakaan tasaista tyhjäkäyntiä. reqfuelia oon rukannu jokasuuntaan lasketusta 4.9:stä ja ve karttaa rikastamalla ihanvitusti rupee jotenki käymään, mutta vaan sammuu tai menee järkyttävän huonoksi WUE:n laskettua. Lambda mielestäni toimii mutta näyttää kokoajan 18.9.. eli asteikon ulkopuolella mukamas laihaa. Kone käy pirun nätisti, ehkä hieman humppaamalla sillointällöin tyhjäkäyntiä vakio boksilla. Olenkin sillä lämmittänyt koneen säätöyrityksiä varten pari kertaa. Olettaisi käyvän edes jotenkin pasin kartoilla, kun speksit kummiskin lähes identtiset, paitsi mulla 0.3l vähemmän tilavuutta. Polttoaine E85

    Leave a comment:


  • ripez12r
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    FTDI:n chippi kai näissä oli. Tuolta win10 yhteensopivat ajurit: http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm
    Tommosia latailin, mutta ei se siltikään sitä tunnista. Pitäis ehkä valita valikosta ajuri että se "pakotetaan" päälle. En vain tiedä mitä tiedostoa pitäisi hakea sieltä ajureista että näin tapahtuisi......

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Sen verran edistystä noiden yhdistämis-ongelmien kanssa, että näköjään vasta TunerStudio rekisteröinnin jälkeen ilmestyi tuonna valikkoon D2XX ajurit. Vaan eipä toimi yhteys silti. Win7 64bit, MAC OSX64bit, WinXP 32bit - mikään näistä ei yhdistä USB:lla. Ainoastaan Macin Bluetoothilla pääsen purkkiin käsiksi.

    Olen yrittänyt varmaan kymmeniä kertoja eri yhdistelmillä poistaa/asennella uudestaan kaiken mahdollisen, eikä mikään tunnu auttavan. Jäljellä on enää formatointi ja kylmä Win asennus ja sen jälkeen uusi yritys. Alan oikeasti vakavissani uskomaan, että purkissa on pakko olla jotain vikaa. Nykypäivän USB vehkeet pitää IMO toimia plug & play suoraa ilman mitään turhaa vääntämistä.
    No niin, ongelma taisi selvitä.. Eli KDFI laitteista, jotka on toimitettu Bluetooth -modulilla on tehtaan jäljiltä kytketty laitteen sisäisistä DIP kytkimistä USB väylä pois käytöstä.... En tiedä mikä järki tässä on, mutta käänsin nuo DIP kytkimet ylös ja yhteys toimii vallan mainiosti. Nyt Tuner Studio käytössä Mäkissä, kun ei nuo Win-laitteet enää oikein kiinnosta..

    Edelleen Bluetooth on täysin hyödytön tässä laitteessa, sillä esim puhelimessa tai täbissä laiteparin tekeminen ei onnistu, tai yhteyttä ei voi muodostaa.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Sen verran edistystä noiden yhdistämis-ongelmien kanssa, että näköjään vasta TunerStudio rekisteröinnin jälkeen ilmestyi tuonna valikkoon D2XX ajurit. Vaan eipä toimi yhteys silti. Win7 64bit, MAC OSX64bit, WinXP 32bit - mikään näistä ei yhdistä USB:lla. Ainoastaan Macin Bluetoothilla pääsen purkkiin käsiksi.

    Olen yrittänyt varmaan kymmeniä kertoja eri yhdistelmillä poistaa/asennella uudestaan kaiken mahdollisen, eikä mikään tunnu auttavan. Jäljellä on enää formatointi ja kylmä Win asennus ja sen jälkeen uusi yritys. Alan oikeasti vakavissani uskomaan, että purkissa on pakko olla jotain vikaa. Nykypäivän USB vehkeet pitää IMO toimia plug & play suoraa ilman mitään turhaa vääntämistä.
    Last edited by kmn; 20-06-2016, 15:55.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mulla on ihan lisenssit tolle tunerstudiolle ja aiemmin pelasi pätkimättä kertaakaan. Mutta tosiaan kun päivitin sen, niin rupesi sen jälkeen pätkimään. En kyllä foorumilta löytäny mainintaa pätkimisongelmista muilla käyttäjillä :think Ja tosiaan erikoinen että pelaa yleensä ihan ok, mut jos suljet vaikka VE kartan, niin katoaa samalla yhteys. Pitää sammuttaa auto, tunerstudio ja käyttää USB irti, että saa taas yhteyden.
    Voi se liittyä siihenkin ettei kdfi ole lisensoitu MS ja uudempiin koodeihin on kätketty asian varalle "jekkuja". Joskus kun tutkin asiaa niin ainoastaan vanhempi 3.1.1-koodi toimi kdfi:ssä moitteetta.

    Leave a comment:

Working...
X