kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ErPe
    replied
    Onko porukalla kokemusta M50 vanos mallista:


    Näyttäis olevan versio 1.4, mitä uutta tuossa entiseen?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Jos tuohon päätyy, voi kysellä sitä paukkua kdfi:ltäkin.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    tai jos jollakin sattuis olemaan tuollanen boxi ei vanos malliin niin saa ilmottautua kun en oikeen luota noihin ulkomaan tilauksiin ja joku täällä sano että joutunu odottaa pitkiäkin aikoja ennenkun on laatikon saanut..

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Tuosta rakennussarjasta on pitkä matka ajokuntoiseen autoon, jos ei ole elektroniikkajuttuja ennen tehnyt niin on hyvä ymmärtää opiskeltavaa olevan siinä määrin että moni projekti loppuu ennen kuin auto toimii täysin. Mikäli pohjatietoa ei ole ja haluaa moottoriharrastuksen ennemmin kuin moottorinohjausharrastuksen, kannattaa ottaa valmispurkki etenkin näillä nykyhinnoilla.

    Puuhastelu todella kannattaa ja paljon oppii, mutta ennen tilaamista kannattaa miettiä mitä haluaa, KDFI asennus vie minuutteja, tuosta piirilevystä toimivaan autoon on matkaa ilman pohjatietoa helposti kuukausia. Se paukku on lisättävissä myös kdfi jos osaa.
    ok..niin tuo nimimerkki vauhtivaunukin suositteli laittaa tuon kdfi ohjaimen mutta tuo paukku siihen pitäis saada ja jos se kerta on mahdollista niin laitetaan tuo siis tilaukseen kiitos sullekkin !!

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    pitäiskö vähän päätä vaivata ja tilata tuo mega 3.0x http://www.protoparts.fi/catalog/pro...roducts_id=230 kun hinnoissa ei hirveetä eroa ole..
    Tuosta rakennussarjasta on pitkä matka ajokuntoiseen autoon, jos ei ole elektroniikkajuttuja ennen tehnyt niin on hyvä ymmärtää opiskeltavaa olevan siinä määrin että moni projekti loppuu ennen kuin auto toimii täysin. Mikäli pohjatietoa ei ole ja haluaa moottoriharrastuksen ennemmin kuin moottorinohjausharrastuksen, kannattaa ottaa valmispurkki etenkin näillä nykyhinnoilla.

    Puuhastelu todella kannattaa ja paljon oppii, mutta ennen tilaamista kannattaa miettiä mitä haluaa, KDFI asennus vie minuutteja, tuosta piirilevystä toimivaan autoon on matkaa ilman pohjatietoa helposti kuukausia. Se paukku on lisättävissä myös kdfi jos osaa.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    joo nostellaanpa taas itekkin tuota nyt katsellu kun eräs foorumilainen suositteli mielummin tommosta kun ei ole aikasempaa kokemusta vielä megoista ni tällä pääsis vissiin helpommalla..mutta saako tähän helposti kytkettyä paukku toiminnon? olisi siis tulossa m50b25 turboon kaveriksi..vai pitäiskö vähän päätä vaivata ja tilata tuo mega 3.0x http://www.protoparts.fi/catalog/pro...roducts_id=230 kun hinnoissa ei hirveetä eroa ole..
    Tarkoitatko nyt ihan rehellistä anti-lag toimintoa, vai ihan launch-control/flat-shift -ominaisuutta?

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    m50b25

    joo nostellaanpa taas itekkin tuota nyt katsellu kun eräs foorumilainen suositteli mielummin tommosta kun ei ole aikasempaa kokemusta vielä megoista ni tällä pääsis vissiin helpommalla..mutta saako tähän helposti kytkettyä paukku toiminnon? olisi siis tulossa m50b25 turboon kaveriksi..vai pitäiskö vähän päätä vaivata ja tilata tuo mega 3.0x http://www.protoparts.fi/catalog/pro...roducts_id=230 kun hinnoissa ei hirveetä eroa ole..

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Ihan aluksi kdfi=megasquirt. Eli kannattaa lukea megamanuaali aluksi niin selviää perusteet.

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Eli kyseessä tuollainen bolt-on purkki m20:piin.
    Lähes bolt-on. Purkin sisällä on MAP-anturi jolle pitää tuoda alipaine letkulla imusarjasta.

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Voinko lintata imm mittarin mäelle.
    Voit, mutta koska IMM:n sisällä on imuilman lämpöanturi eli IAT-anturi niin joudut laittamaan jonkin tarvikeanturin imuputkeen ja johdottamaan sen IMM:n liittimeen.

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Tarviinko kuitenkin m50 tps:n?
    Tarvitset.

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Ja tietysti kokemuksia purkista noin yleensä eli säätäminen ja kaiken näköinen muukin kiinnostaa?
    Säätäminen on yhtä helppoa tai vaikeaa kuin minkä tahansa Megasquirtin. Toiset osaa, toiset ei. Kannattaa lukea se megamanuaali.

    Kdfi on pintaliitoskomponenteilla ja saksalaista suunnittelua olevalla piirilevyllä toteutettu megasquirt. Laitteessa on mm. USB-muunnin piirilevyllä joten sarjaporttiadapteria tai sarjaportillista tietokonetta ei tarvitse. Lähes mikä tahansa USB-portillinen läppäri kelpaa. Verrattuna muihin megasquirt-kokoonpanoihin kdfi:n muokkaaminen lisäominaisuuksien käyttöönottamiseksi on erittäin vaikeaa pintaliitoskomponenttien vuoksi joten kannattaa tilatessa olla yhteydessä valmistajaan ja toivoa kaikki mahdolliset megan lisäominaisuudet mitä voi kuvitella tarvitsevansa.

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Riittääkö normi lambda vai voiko senkin heittää vesilinnuille?
    Normilambda riittää, laajakaistalambda on parempi ja mulla on sellainen käsitys että viimeisimmässä kdfi-versiossa laajakaistalambda tulee purkin mukana.

    Leave a comment:


  • Peksu_M20
    replied
    Olis pari kysymystä kdfi:n purnukasta. Eli kyseessä tuollainen bolt-on purkki m20:piin. Voinko lintata imm mittarin mäelle. Tarviinko kuitenkin m50 tps:n? Ja tietysti kokemuksia purkista noin yleensä eli säätäminen ja kaiken näköinen muukin kiinnostaa? Riittääkö normi lambda vai voiko senkin heittää vesilinnuille?

    Leave a comment:


  • Ezpej
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Megamanuaalissa on ohje TPS:n kytkentään:

    http://www.finsquirt.net/manuaali/Me...rt_ohje_v1.pdf
    Suht simppelin olonen, kunhan sisäistän sen vaa
    Tänks

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Ezpej View Post
    Myöhemmäksi ongelmaksi sitte jää ne johtojen kytkennät, anturissa numerot 1,2,3.
    Megamanuaalissa on ohje TPS:n kytkentään:

    Leave a comment:


  • Ezpej
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ei toimi. M20 ja M30 koneissa se mötikkä kaasuläpän kyljessä ei ole varsinainen TPS-anturi vaan katkaisija joka ilmottaa motronicille kun kaasuläppä on täysin kiinni tai auki.

    Ilman TPS-anturiakin pärjää jos käyttää MAP-pohjaista kiihdytysrikastusta.
    Ahaa. Tossa kerkesin jo askartelemaan pohjan uudelle TPS anturille.
    Myöhemmäksi ongelmaksi sitte jää ne johtojen kytkennät, anturissa numerot 1,2,3.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Ezpej View Post
    kellään tietoa toimiiko kdfi m20, m30b30 kaasuläppä asentotunnistimen kanssa?
    Ei toimi. M20 ja M30 koneissa se mötikkä kaasuläpän kyljessä ei ole varsinainen TPS-anturi vaan katkaisija joka ilmottaa motronicille kun kaasuläppä on täysin kiinni tai auki.

    Ilman TPS-anturiakin pärjää jos käyttää MAP-pohjaista kiihdytysrikastusta.

    Leave a comment:


  • Ezpej
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    M44 tapauksessa ASC:stä tuntuu olevan pari versiota, se vanhempi jossa on vielä erillinen kaasuläppä toiminee megan kanssa siinä missä ennenkin, ainakin M52-tapauksessa tuntui toimivan. ABS = no problem.

    TPS sensorista puheen ollen, mitäs muut on käyttänyt?
    Itse tilasin uuden kaasuläppä asentotunnistimen autotunelta. joku Boschin malli. kellään tietoa toimiiko kdfi m20, m30b30 kaasuläppä asentotunnistimen kanssa?

    Lähettivät kdfin mukana uuden mutta kun menin käyttämään liian kovia otteita
    niin pyörähti jousi piloille.

    Leave a comment:


  • hoonaaja
    replied
    Tulihan se boxi vihdoin ja viimein,ei enää käyttöä,toinen tilalla.
    Ostakaa ylimääräinen boxi! Siis tämä http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m50.html
    Last edited by hoonaaja; 22-10-2012, 19:17.

    Leave a comment:

Working...
X