Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihuhtaka
    Bimmer Rookie
    • Jul 2019
    • 66
    • Helsinki

    Originally posted by tonnizi View Post
    Tämäpä auttoi paljon.

    Sitten seuraava kyssäri:
    Tuossa kun on tuo Boost Pressure ja Boost Pressure Target, niin kertooko se tarkan/suunnilleen paljon ahdot on vai kertooko ees?

    Kun katsoin niin näytti että täys kaasulta 2400 mbar vai mitä tuo arvo nyt onkaan
    Boost target on käsittääkseni se mitä moottorin ohjaus pyytää kaasua painettaessa ja boost pressure on se mitä mitataan imusarjasta. Jos katsot TESTOlla noita kahta arvoa kun lyöt kaasun pohjaan niin näet kuinka target nousee aika nopealla reunalla ylös ja sitten mitattu paine laahaa hieman perässä.

    Tästä olisi kyllä kiva saada hieman graafeja varmasti toimivasta järjestelmästä tai viritetyistä systeemeistä kuinka nopeasti paineet voi nousta. Voisin itse ottaa nyt kun EGR hieman vuotaa pakosarjan laipasta ja sittenkun saan sen tulpattua kunnolla.

    Huomaa myös että imusarjassa on n 1000mbar painetta vaikka moottori ei ole käynnissä. Sen verran siis on ilmanpaine. 2400 tarkoittanee siis että 1.4 bar ahdetaan.

    Korjatkaa kokeneemmat mikäli olen väärässä niin oma käsitykseni asiasta korjaantuisi samalla.

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      Originally posted by ihuhtaka View Post
      Boost target on käsittääkseni se mitä moottorin ohjaus pyytää kaasua painettaessa ja boost pressure on se mitä mitataan imusarjasta. Jos katsot TESTOlla noita kahta arvoa kun lyöt kaasun pohjaan niin näet kuinka target nousee aika nopealla reunalla ylös ja sitten mitattu paine laahaa hieman perässä.

      Tästä olisi kyllä kiva saada hieman graafeja varmasti toimivasta järjestelmästä tai viritetyistä systeemeistä kuinka nopeasti paineet voi nousta. Voisin itse ottaa nyt kun EGR hieman vuotaa pakosarjan laipasta ja sittenkun saan sen tulpattua kunnolla.

      Huomaa myös että imusarjassa on n 1000mbar painetta vaikka moottori ei ole käynnissä. Sen verran siis on ilmanpaine. 2400 tarkoittanee siis että 1.4 bar ahdetaan.

      Korjatkaa kokeneemmat mikäli olen väärässä niin oma käsitykseni asiasta korjaantuisi samalla.
      Kiitoksia. Tuokin varmaa selviäisi paremmin ahto-mittarilla.
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by ihuhtaka View Post
        Tästä olisi kyllä kiva saada hieman graafeja varmasti toimivasta järjestelmästä tai viritetyistä systeemeistä kuinka nopeasti paineet voi nousta. Voisin itse ottaa nyt kun EGR hieman vuotaa pakosarjan laipasta ja sittenkun saan sen tulpattua kunnolla.
        Se ahtimen heräävyys riippuu ihan ahtimesta, sen koosta, kunnosta, ohjelman vnt-karttojen/hukkaporttien määrityksistä jnejne, ei ole mitään yksiselitteistä vastausta.


        Originally posted by tonnizi View Post
        Kiitoksia. Tuokin varmaa selviäisi paremmin ahto-mittarilla.
        Tai sitten vaan luottaa siihen moottorin oman anturin antamaan tarkkaan painetietoon joka siinä nenän edessä on ruudulla?
        Ei sitä moottorin toimintaa millään kauhean epätarkoilla antureilla ohjata, joten miksei niiden antamaan tietoon voisi luottaa?
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          Originally posted by Supra^ View Post
          Se ahtimen heräävyys riippuu ihan ahtimesta, sen koosta, kunnosta, ohjelman vnt-karttojen/hukkaporttien määrityksistä jnejne, ei ole mitään yksiselitteistä vastausta.




          Tai sitten vaan luottaa siihen moottorin oman anturin antamaan tarkkaan painetietoon joka siinä nenän edessä on ruudulla?
          Ei sitä moottorin toimintaa millään kauhean epätarkoilla antureilla ohjata, joten miksei niiden antamaan tietoon voisi luottaa?
          Enmä vaa oo löytänyt, katoin testolla
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Originally posted by tonnizi View Post
            Enmä vaa oo löytänyt, katoin testolla
            Koita tehdä tollanen 'custom job', jossa voit valita parametrit listalta. Vaatii pientä perehtymistä jos on ihan uusi asia

            Mikä ecu sulla on ?

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              Originally posted by pheno View Post
              Koita tehdä tollanen 'custom job', jossa voit valita parametrit listalta. Vaatii pientä perehtymistä jos on ihan uusi asia

              Mikä ecu sulla on ?

              https://www.youtube.com/watch?v=LqTezyV6doQ
              En ny muista. Mutta auto on E61 530d -04
              Last edited by tonnizi; 22-10-2021, 22:55.
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6022
                • Sipoo

                Nyt tuli vähän erikoisongelm. Eli Teston Datalog näkymä tyhjenee heti, kun auto liikkuu.. Livedata pelaa kyllä hienosti ja esim kierrosluku näkyy nätisti näytöllä, mutta kun sen valitsee logattavaksi ja F1 avaa loggausnäkymän, niin heti kun auto liikkuu, niin kaikki logattavat tiedot tyhjenee tosta listalta. Aivan kuin yhteys autoon pätkisi, mut live data toimii kuitenkin taustalla hyvin..

                Auto E90 M3 ja käytössä Bimmergeeksin kaapeli.

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Originally posted by kmn View Post
                  Nyt tuli vähän erikoisongelm. Eli Teston Datalog näkymä tyhjenee heti, kun auto liikkuu.. Livedata pelaa kyllä hienosti ja esim kierrosluku näkyy nätisti näytöllä, mutta kun sen valitsee logattavaksi ja F1 avaa loggausnäkymän, niin heti kun auto liikkuu, niin kaikki logattavat tiedot tyhjenee tosta listalta. Aivan kuin yhteys autoon pätkisi, mut live data toimii kuitenkin taustalla hyvin..

                  Auto E90 M3 ja käytössä Bimmergeeksin kaapeli.
                  Hmm.. enpä oo törmännyt :think. Pystykkö tallentamaan pätkän tuosta ongelmasta jollain screen record ohjelmalla, tai vaikka kännykällä ? Voi olla, että jos yhteys pätkii niin saattaa aiheuttaa jotain tuontapaista.

                  Comment

                  • tonnizi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 1501
                    • Mäntsälä

                    Lataus linkki ei toimi.
                    Saakos tätä mistään nyt ladattua
                    Social Media:
                    - Twitter
                    - Instagram
                    - Twitch

                    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                    Nykyinen:
                    E61 530d -04
                    Ex:
                    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                    Comment

                    • JiiVee92
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 923
                      • Kouvola/Myllykoski

                      Kyllä minulla toimii molemmat linkit. :think
                      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                      NYT: E61 530xd -08 käyttis
                      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                      Comment

                      • tonnizi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1501
                        • Mäntsälä

                        Originally posted by JiiVee92 View Post
                        Kyllä minulla toimii molemmat linkit. :think
                        Juu. Nyt tulee erroria.
                        0xc000007b
                        Social Media:
                        - Twitter
                        - Instagram
                        - Twitch

                        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                        Nykyinen:
                        E61 530d -04
                        Ex:
                        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 923
                          • Kouvola/Myllykoski

                          Jos ei homma muuten onnistu, niin paiskaa privalla sähköpostiosoite, niin pistän liitetiedostona tuon .ZIP:in tulemaan.
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            Originally posted by JiiVee92 View Post
                            Jos ei homma muuten onnistu, niin paiskaa privalla sähköpostiosoite, niin pistän liitetiedostona tuon .ZIP:in tulemaan.
                            Sain nyt ladattua, mutta tulee tuo errori käynnistäes, minkä laitoinki tänne
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • JiiVee92
                              BTCF Member
                              • Mar 2017
                              • 923
                              • Kouvola/Myllykoski

                              Ja sokeakin olin, kun sigussa tuo sähköpostiosoite näkyy.
                              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                              NYT: E61 530xd -08 käyttis
                              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                              Comment

                              • tonnizi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 1501
                                • Mäntsälä

                                Originally posted by tonnizi View Post
                                Juu. Nyt tulee erroria.
                                0xc000007b
                                Nyt toimii
                                Social Media:
                                - Twitter
                                - Instagram
                                - Twitch

                                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                                Nykyinen:
                                E61 530d -04
                                Ex:
                                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎