Originally posted by atcc
View Post
Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
ISTA lukee ainakin itselläni moottorinohjaimen tiedot ja oli se tyyppi jo ennaltakin tiedossa. Hämmästys oli kieltämättä suuri kun Testo ilmoitti toisen ECU:n. Mistä lie sen tiedon kaivaa?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
No ei ole tullut mieleen tehdä tollasta, olishan tuosta kyllä hyötyä. Eli tarkotat varmaan sitä 'Log viewer' näkymää, ja että siihen voisi ladata useamman login ja valita mitkä parametrit näkyy samaan aikaan.Originally posted by JaniLap View PostDatan tarkastelua varten onko mahdollista luoda merge -kuvaaja samaa parametria koskien mikäli haluaa tarkastella useampien loggausten dataa samassa kuvaajassa?
Kiitos ehdotksesta, kuulostaa kyllä tosi järkevältä! täytyy lisätä tollanen nappi.Originally posted by JaniLap View PostKiitos, tämä oli hyödyllinen tieto kun toistaiseksi olen päätynyt hylkäämään koko taulukon ja aloittamaan custom jobin alusta.
Kehitysehdotuksena graafiseen käyttöliittymään voisi lisätä painikkeen (esim. "Delete Parameter") jolla lisättyjä parametreja saa poistettua?Last edited by pheno; 08-09-2018, 14:19.
Comment
-
Juuri sitä ja tosiaan voisi olla hyödyllinen työkaluna jonkun toistuvan ilmiön tarkastelua varten, jos useammasta erillisestä loggauksesta saisi piirrettyä päällekkäisiä kuvaajia. Onnistuuhan tuollainen plottaus vaikka Excelissäkin, mutta ohjelmaa täydentäisi mielestäni hienosti. Usein vastaavien ohjelmien kehityskaari on sellainen, jossa parametrien seuranta ja datan keruu on saatu teknisesti hyvin kohdalleen ja seuraavat parannukset kohdistuvat kerätyn datan visualisoinnin kehittämiseen ja monipuolistamiseenOriginally posted by pheno View PostEli tarkotat varmaan sitä 'Log viewer' näkymää, ja että siihen voisi ladata useamman login ja valita mitkä parametrit näkyy samaan aikaan.
Esim. tähän tyyliin:
Last edited by JaniLap; 09-09-2018, 01:39.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Megalogviewer on hyvä yksittäisen csv-tiedoston tarkasteluun. Ilmaisversion huonopuolena rajoitettu login pituus.
File loggerista kun laittaa ruksin "Use comma as decimal separat" kohtaan, niin saa datan suoraan excelissä muokattavaan luku-muotoon. Siittä on sitte helppo laskea esim. pyydetyn ja toteutuneen välistä eroa uuteen sarakkeeseen.
Comment
-
Kyllä joo ja varsinkin toi maksullinen versio Megalogvieweristä tarjoaa tosi monipuolisia näkymiä. Tässä omassa ohjelmassa ajatus ollut tarjota jonkinlainen perusnäkymä josta näkee oleelliset tiedot. Mutta tosiaan File logger:illa saa tuon datan ulos jota voi oman maun mukaan jatkojalostaa esim. excelissä, tai MLV:ssä yms.Originally posted by Hezman View PostMegalogviewer on hyvä yksittäisen csv-tiedoston tarkasteluun. Ilmaisversion huonopuolena rajoitettu login pituus.
File loggerista kun laittaa ruksin "Use comma as decimal separat" kohtaan, niin saa datan suoraan excelissä muokattavaan luku-muotoon. Siittä on sitte helppo laskea esim. pyydetyn ja toteutuneen välistä eroa uuteen sarakkeeseen.
Comment
-
M62TU:ssa testo näyttää ilmamassan KG/h -arvolla. Saako sieltä mitenkään näkymään paljonko voltit, vai kääntäänkö ecu sen jo tuohon muotoon, ennen ulostulevaa tietoa?
Kyllähän siellä jossain ecun parametreissä/kartoissa on se pitkä taulukko jossa jännite/ilmamäärä, mutta jos tuota jännitetietoa ei saa pihalle mitenkään, niin varmaan se jännitteen mittaaminen on ainoa vaihtoehto. :think
Osaisi vähän haarukoida tarpeellisia korjauksia/muutoksia. Että riittääkö 10% vai pitääkö enemmän saada näyttämää muutettua. Ei liian paljonkaan ole hyvä, kun hankaloituu tyhjäkäynnin/osakaasun ilmavirrat ja niiden säätö/ohjelmointi.Last edited by bemmeri; 18-10-2018, 15:27.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Mulla on koneelle ladattuna uusin stadalone-versio, päivätty syyskuulle 2016. Valikosta ei löydy DDE8:aa, eli F10/11d:n purkkia. Onko joskus tulossa, vai enkö vain osaa?Pete
Menneet:
E36 320iT E46 320dT E91 320iT E61 525dTA M-sport F11 530 dTA '11 M-Sport 0,33x E46 M3
Nyt:
G31 530eXT M-Sport 0,33x F87 M2
996 turbo
Comment
-
Koita ensin 'ecu detect'- toimintoa, niin tunnistaa ECU:n nimen. Lisää sitten se tiedostoon: testo\jobs\eculist.txt, niin pitäis tulla näkyville. Tuolta voi poistaa myös ylimääräiset ecut.Originally posted by pete95zhn View PostMulla on koneelle ladattuna uusin stadalone-versio, päivätty syyskuulle 2016. Valikosta ei löydy DDE8:aa, eli F10/11d:n purkkia. Onko joskus tulossa, vai enkö vain osaa?
Standalone- versio ei tue ENET- ajuria.Last edited by pheno; 12-01-2019, 20:02.
Comment
-
Ilmeisesti tuo ME7.2 ei tue tuota custom jobia? Tässä vähän ajatellut jos siirtyisi viinalla ajelemaan kunhan kelit lämpenee, niin tämän avulla olisi näppärä vähän hieroa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Mikäs .prg filen nimi on ? voin tsekkailla tukeeko, mut jos toi oli se M62 koneen ecu niin ei muistaakseni tue.Originally posted by HTK12 View PostIlmeisesti tuo ME7.2 ei tue tuota custom jobia? Tässä vähän ajatellut jos siirtyisi viinalla ajelemaan kunhan kelit lämpenee, niin tämän avulla olisi näppärä vähän hieroa.
Comment
-
-
M62TU, eli Bosch ME 7.2. Muistelisin, että oli ME72KWP0/ME72KWP1.Originally posted by pheno View PostMikäs .prg filen nimi on ? voin tsekkailla tukeeko, mut jos toi oli se M62 koneen ecu niin ei muistaakseni tue.
Varmaan joutuu softaa vähän hieromaan jo siirtyy puhtaasti E85 ajelemaan. Homma vielä vähän mietinnässä. Mitä olen tässä vähän kysellyt, niin kukaan ei tunnu oikein tuohon E85 softaa tekevän. Kukas sulla muuten hiero softaa?Originally posted by bemmeri View PostMeinaatko ihan softaa puukotella vai muilta osin hieroa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Laitoin privaaOriginally posted by HTK12 View PostM62TU, eli Bosch ME 7.2. Muistelisin, että oli ME72KWP0/ME72KWP1.
Varmaan joutuu softaa vähän hieromaan jo siirtyy puhtaasti E85 ajelemaan. Homma vielä vähän mietinnässä. Mitä olen tässä vähän kysellyt, niin kukaan ei tunnu oikein tuohon E85 softaa tekevän. Kukas sulla muuten hiero softaa?EVERYTHING | WORKS
Comment
Comment