Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JP-76
    replied
    Tuossa uusimmassa versiossa ei näy enää ollenkaan Boostia/Boost targettia mittaristossa?

    P.s. Kannustinta kehitystyöhön laitettu
    Attached Files
    Last edited by JP-76; 15-03-2014, 10:06.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    DDE4:lle (DDE40KW0) lisätty:



    Sekä GS20
    Last edited by pheno; 23-02-2014, 22:31.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Heitin pari lanttia, toivottavasti kehitysinto pysyy yllä
    Kiitos, tuli perille!

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Jos joku haluaa heittää lantin tai pari kehitystyöhön, niin sellainen onnistuu täältä:


    Heitin pari lanttia, toivottavasti kehitysinto pysyy yllä

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Jos joku haluaa heittää lantin tai pari kehitystyöhön, niin sellainen onnistuu täältä:


    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Pekuz View Post
    Values 1 auto käydessä KLIK

    Logi values 1 auto sammuksissa KLIK

    Logi values 1 auto käynnissä KLIK

    INPAn vikakoodiluvun mukaan tämä E46 käyttää vaihteistolle GS20 .prg:tä ja todennäköisesti muutkin vanhat M57 koneiset, joissa jatkeena GM valmisteinen vaihteisto.

    Values 2 ei anna erroria, se ei vaan näytä mitään arvoa mikä muuttuisi. KLIK
    Kiitos, hyvää dataa tässä. Nyt näen että nämä parametrit toimii. Values 2:ssa on nuo suuttimien korjausarvot ja sylinterikohtainen RPM. Ennen values#2:sta pitää laittaa ajoon :

    Start zylinderselektive Mengenkorrekturen (START_SYSTEMCHECK_ZYL_SEL_MENGENKOR) ja

    Start zylinderselektive Drehzhahlen lesen (START_SYSTEMCHECK_ZYL_SEL_DREHZAHL)

    Ihan kohtuu nopea tuo dde4:kin on, siinä on kymmenisen arvoa ja arvot päivittyy n. 250-300ms välein Values #1:ssä. Lisään tuohon vielä syötön määrän . Näköjään tuossa dde4:ssä on ns. "esisyöttö" ja "pääsyöttö" arvot erikseen. Tai jos sulla on lista halutuista arvoista, niin kerro ihmeessä. Niistä voi tehdä helposti oman jobin.

    GS20:n saan lisättyä kunhan löydän sen .prg:n jostain tai voisiko joku sen lähettää.. mulla on näköjään aika vanhaa tavaraa koneella

    Leave a comment:


  • Pekuz
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Juu, tuota DD4KW0:aa ei ole muistaakseni kukaan testannut. Eli nuo arvot on otettu taulukosta parhaan tietämyksen mukaan. Hyvä, että Values#1 toimii. Linkitän myöhemmin taulukon DDE4KW0:aan, josta näkee arvot jota voi eculta pyytää.

    EDIT: tässä lista: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/dde40kw0.csv

    Mittarit ei toimi, kun niitä ei ole tehty tälle eculle. Pystytkö ottamaan screenshotin, niin että laitat ajoon "values #1" ja suurennat ikkunaa että kaikki resultit näkyy? Tai sitten loggaa tiedosto, jossa on valittu kaikki values #1:n arvot. Näillä resultnameilla pystyn luomaan mittarit.

    Mitähän .prg:tä tuo EGS:ä käyttää ? Jos sen saa selville, niin kyllä ne tiedot tänne Testoonkin saa toimimaan. Mikä menua käytät automaattilaatikolle INPAssa tälle autolle? sieltä pääsen haarukoimaan mahdolliset .prg:t.

    EDIT: Ilmeisesti joku näistä AGS732, AGS922, GS832, GS834, GS836, GS870, GS851, GS8600, GS8602, GS8603, GS8604, GS20, GS855, GS832_M

    MIkä virhe tulee values#2:ssa ?

    Values 1 auto käydessä KLIK

    Logi values 1 auto sammuksissa KLIK

    Logi values 1 auto käynnissä KLIK

    INPAn vikakoodiluvun mukaan tämä E46 käyttää vaihteistolle GS20 .prg:tä ja todennäköisesti muutkin vanhat M57 koneiset, joissa jatkeena GM valmisteinen vaihteisto.

    Values 2 ei anna erroria, se ei vaan näytä mitään arvoa mikä muuttuisi. KLIK

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Pekuz View Post
    Pätevä ohjelma, tällaista on kaivattukin BMWn dataloggaukseen.
    Isot pisteet tekijälle tästä.

    Tänään testailin tätä E46 M57D30 koneeseen, DDE40KW0 inpan mukaan.

    Todettua tämän auton kanssa:
    Detect ECU ei toiminut minulla. Jotain yrittää tehdä, ohjelma menee tilttiin (ei vastaa lukee palkissa) hetken kun odottaa niin toiminta jatkuu normaalisti.

    #Values 1, toimii, tämä näyttää livedataa.

    #Values 2, ei toimi.

    Mikään mittarivaihtoehto ei toiminut tässä. Pitäisikö toimia jollain vaihtoehdolla? Mahdoinko tehdä jotain väärin?

    Suuttimien korjausarvoja en nähnyt millään vaihtoehdolla, jonka kuvauksessa oli mainittu jotain "korrekturiin" liittyvä.

    Laitoin trace filet tästä autosta Teston omalla lähetys systeemillä.
    Kone oli netissä, mahtoikohan tulla perille?

    Kehitystoive?
    EGS automaattivaihteiston livedataa.
    Inpalla näkee vaihteistosta engine speedin, output speedin ja turbine speedin analogisena.
    Lisäksi näkee digitalina onko turbiniilukko aktivoitu.
    Jos nuo kaikki edellä mainitut saisi tähän lisättyä niin tällä olisi hyvä diagnosoida luistavia GM automaatin turbiineja.

    INPAn EGS livedata:

    Juu, tuota DD4KW0:aa ei ole muistaakseni kukaan testannut. Eli nuo arvot on otettu taulukosta parhaan tietämyksen mukaan. Hyvä, että Values#1 toimii. Linkitän myöhemmin taulukon DDE4KW0:aan, josta näkee arvot jota voi eculta pyytää.

    EDIT: tässä lista: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/dde40kw0.csv

    Mittarit ei toimi, kun niitä ei ole tehty tälle eculle. Pystytkö ottamaan screenshotin, niin että laitat ajoon "values #1" ja suurennat ikkunaa että kaikki resultit näkyy? Tai sitten loggaa tiedosto, jossa on valittu kaikki values #1:n arvot. Näillä resultnameilla pystyn luomaan mittarit.

    Mitähän .prg:tä tuo EGS:ä käyttää ? Jos sen saa selville, niin kyllä ne tiedot tänne Testoonkin saa toimimaan. Mikä menua käytät automaattilaatikolle INPAssa tälle autolle? sieltä pääsen haarukoimaan mahdolliset .prg:t.

    EDIT: Ilmeisesti joku näistä AGS732, AGS922, GS832, GS834, GS836, GS870, GS851, GS8600, GS8602, GS8603, GS8604, GS20, GS855, GS832_M

    MIkä virhe tulee values#2:ssa ?
    Last edited by pheno; 10-02-2014, 22:05.

    Leave a comment:


  • Pekuz
    replied
    Pätevä ohjelma, tällaista on kaivattukin BMWn dataloggaukseen.
    Isot pisteet tekijälle tästä.

    Tänään testailin tätä E46 M57D30 koneeseen, DDE40KW0 inpan mukaan.

    Todettua tämän auton kanssa:
    Detect ECU ei toiminut minulla. Jotain yrittää tehdä, ohjelma menee tilttiin (ei vastaa lukee palkissa) hetken kun odottaa niin toiminta jatkuu normaalisti.

    #Values 1, toimii, tämä näyttää livedataa.

    #Values 2, ei toimi.

    Mikään mittarivaihtoehto ei toiminut tässä. Pitäisikö toimia jollain vaihtoehdolla? Mahdoinko tehdä jotain väärin?

    Suuttimien korjausarvoja en nähnyt millään vaihtoehdolla, jonka kuvauksessa oli mainittu jotain "korrekturiin" liittyvä.

    Laitoin trace filet tästä autosta Teston omalla lähetys systeemillä.
    Kone oli netissä, mahtoikohan tulla perille?

    Kehitystoive?
    EGS automaattivaihteiston livedataa.
    Inpalla näkee vaihteistosta engine speedin, output speedin ja turbine speedin analogisena.
    Lisäksi näkee digitalina onko turbiniilukko aktivoitu.
    Jos nuo kaikki edellä mainitut saisi tähän lisättyä niin tällä olisi hyvä diagnosoida luistavia GM automaatin turbiineja.

    INPAn EGS livedata:

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Esimerkki Testo:n loggauksesta ja tiedosto avattuna Megalogviewerissä. Moottorina E60 530D, DDE 6.0. ECU: D60M57A0

    1. ahtopaine (sininen), ja vääntö (keltainen).

    2. lambda (kelt)
    pakokaasun lämmöt,ennen kattia (valk.)
    ilmamassa/cyl (pun)
    ilmamassa (vihr)

    3. pakokaasun paine ennen DPF:ää (kelt.)
    RPM (vihr.)
    TPS (pun.)

    4. Rail paine todellinen (pun)
    Rail paine tavoite (vihr)


    Last edited by pheno; 09-02-2014, 19:11.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    En ole vielä tähän puoleen ehtinyt pahemmin tutustua mutta saa sieltä pyydettyä dpf:n yli vallitsevan paine-eron.
    aivan, mietin tässä softan muokkaajia. Tuo pakopaine olisi aika hyvä lisätieto.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    onko näissä uudemmissa dieseleissä pakopaineanturia? Jossain dpf:n tienoilla lienee joku jotta osaa dpf:n polton tehdä?
    En ole vielä tähän puoleen ehtinyt pahemmin tutustua mutta saa sieltä pyydettyä dpf:n yli vallitsevan paine-eron.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    onko näissä uudemmissa dieseleissä pakopaineanturia? Jossain dpf:n tienoilla lienee joku jotta osaa dpf:n polton tehdä?

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by pheno View Post

    Järjestystä pystyy muuttamaan, en osannut arvata että tällekin olisi käyttöä

    järjestys menee aakkosjärjestyksessä definitions.txt:ssä määritettyjen gaugejen "id":n perusteella.

    Jos vaihtaa siis:
    [BPSCD_POUTVAL] --> [1BPSCD_POUTVAL] niin sen pitäisi tulla ensimmäiseksi listalla.

    Vastaavat gauge-konffit pitää muuttaa myös. AJatus tässä onkin ollut että voi haluamiaan gauge- näkymiä tehdä itse. Lisäämällä määrittelyjä definitions.txt:hen ja tekemällä uusia gauge-näkymiä..

    Järjestyksen muuttaminen onnistui, kiitos
    Last edited by JP-76; 10-02-2014, 11:16.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Tuohon viimeiseen kohtaan sain tehtyä pikaisen korjauksen. Eli nyt pitäisi esim. kaksi ihkan jobiakin toimia keskenään. Jos tämä toimisi paremmin... Testiversio täältä: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/testo-27-Jan-2014.zip

    Tästä vähän kun olo paranee, niin luon nuo mittaristot D72:lle myös.

    Se tuli samalla huomattua, että siihen Testo ei taida taipua, että kahdesta eri ecusta olisi samanniminen job päällä, olen sen näköjään joskus vuonna miekka ja kivi suuressa viisaudessani niin ajatellut Paitsi jos luo omia customjobeja. Alussa ajattelin, että tuskin kukaan käyttää kahta ecua samaan aikaan. Sun ecussa siitä onkin hyötyä, kun sieltä saa niin paljon dataa ulos eri ecuista.
    Nopeaa toimintaa, kiitos siitä. Nyt toimi status_lesen useamman argumentin kans yhtäaikaa sekä saman ecun sisällä että useamman ecun kanssa. Customjobin kautta tuo pitää tehdä joka tapauksessa kun status_lesen ei toimi ilman argumenttia.

    Tuosta mun moottorinohjauksen moduliista ei muuten saa status_lesenillä mitään dataa ulos, istasta kattelin lokeja ja se näytti hakevan ainakin laturin kuormituksen status_block_lesen-jobin avulla ks. mun aikaisempi posti missä customjobit. Tietty sieltä löytyy ne perusjobit millä saa jotain ulos. Tutkin asiaa lisää. Tool32 siis tässä testailussa käytössä, ei liity testoon ohjelmana. Edit: Saattaa se status_ lesen toki toimiaaki mun dde:n kanssa, niitä argumentteja on 1500 kpl ja ei toimivaa sattunu kohdalle kun randomilla koitin.

    Tuolla on muuten pari graafia, data kerätty testolla ja kuvaajat piirretty excelillä:

    Last edited by böntti; 28-01-2014, 13:37.

    Leave a comment:

Working...
X