INPAn vikakoodiluvun mukaan tämä E46 käyttää vaihteistolle GS20 .prg:tä ja todennäköisesti muutkin vanhat M57 koneiset, joissa jatkeena GM valmisteinen vaihteisto.
Values 2 ei anna erroria, se ei vaan näytä mitään arvoa mikä muuttuisi. KLIK
Kiitos, hyvää dataa tässä. Nyt näen että nämä parametrit toimii. Values 2:ssa on nuo suuttimien korjausarvot ja sylinterikohtainen RPM. Ennen values#2:sta pitää laittaa ajoon :
Start zylinderselektive Mengenkorrekturen (START_SYSTEMCHECK_ZYL_SEL_MENGENKOR) ja
Ihan kohtuu nopea tuo dde4:kin on, siinä on kymmenisen arvoa ja arvot päivittyy n. 250-300ms välein Values #1:ssä. Lisään tuohon vielä syötön määrän . Näköjään tuossa dde4:ssä on ns. "esisyöttö" ja "pääsyöttö" arvot erikseen. Tai jos sulla on lista halutuista arvoista, niin kerro ihmeessä. Niistä voi tehdä helposti oman jobin.
GS20:n saan lisättyä kunhan löydän sen .prg:n jostain tai voisiko joku sen lähettää.. mulla on näköjään aika vanhaa tavaraa koneella
Juu, tuota DD4KW0:aa ei ole muistaakseni kukaan testannut. Eli nuo arvot on otettu taulukosta parhaan tietämyksen mukaan. Hyvä, että Values#1 toimii. Linkitän myöhemmin taulukon DDE4KW0:aan, josta näkee arvot jota voi eculta pyytää.
Mittarit ei toimi, kun niitä ei ole tehty tälle eculle. Pystytkö ottamaan screenshotin, niin että laitat ajoon "values #1" ja suurennat ikkunaa että kaikki resultit näkyy? Tai sitten loggaa tiedosto, jossa on valittu kaikki values #1:n arvot. Näillä resultnameilla pystyn luomaan mittarit.
Mitähän .prg:tä tuo EGS:ä käyttää ? Jos sen saa selville, niin kyllä ne tiedot tänne Testoonkin saa toimimaan. Mikä menua käytät automaattilaatikolle INPAssa tälle autolle? sieltä pääsen haarukoimaan mahdolliset .prg:t.
EDIT: Ilmeisesti joku näistä AGS732, AGS922, GS832, GS834, GS836, GS870, GS851, GS8600, GS8602, GS8603, GS8604, GS20, GS855, GS832_M
INPAn vikakoodiluvun mukaan tämä E46 käyttää vaihteistolle GS20 .prg:tä ja todennäköisesti muutkin vanhat M57 koneiset, joissa jatkeena GM valmisteinen vaihteisto.
Values 2 ei anna erroria, se ei vaan näytä mitään arvoa mikä muuttuisi. KLIK
Pätevä ohjelma, tällaista on kaivattukin BMWn dataloggaukseen.
Isot pisteet tekijälle tästä.
Tänään testailin tätä E46 M57D30 koneeseen, DDE40KW0 inpan mukaan.
Todettua tämän auton kanssa:
Detect ECU ei toiminut minulla. Jotain yrittää tehdä, ohjelma menee tilttiin (ei vastaa lukee palkissa) hetken kun odottaa niin toiminta jatkuu normaalisti.
#Values 1, toimii, tämä näyttää livedataa.
#Values 2, ei toimi.
Mikään mittarivaihtoehto ei toiminut tässä. Pitäisikö toimia jollain vaihtoehdolla? Mahdoinko tehdä jotain väärin?
Suuttimien korjausarvoja en nähnyt millään vaihtoehdolla, jonka kuvauksessa oli mainittu jotain "korrekturiin" liittyvä.
Laitoin trace filet tästä autosta Teston omalla lähetys systeemillä.
Kone oli netissä, mahtoikohan tulla perille?
Kehitystoive?
EGS automaattivaihteiston livedataa.
Inpalla näkee vaihteistosta engine speedin, output speedin ja turbine speedin analogisena.
Lisäksi näkee digitalina onko turbiniilukko aktivoitu.
Jos nuo kaikki edellä mainitut saisi tähän lisättyä niin tällä olisi hyvä diagnosoida luistavia GM automaatin turbiineja.
INPAn EGS livedata:
Juu, tuota DD4KW0:aa ei ole muistaakseni kukaan testannut. Eli nuo arvot on otettu taulukosta parhaan tietämyksen mukaan. Hyvä, että Values#1 toimii. Linkitän myöhemmin taulukon DDE4KW0:aan, josta näkee arvot jota voi eculta pyytää.
Mittarit ei toimi, kun niitä ei ole tehty tälle eculle. Pystytkö ottamaan screenshotin, niin että laitat ajoon "values #1" ja suurennat ikkunaa että kaikki resultit näkyy? Tai sitten loggaa tiedosto, jossa on valittu kaikki values #1:n arvot. Näillä resultnameilla pystyn luomaan mittarit.
Mitähän .prg:tä tuo EGS:ä käyttää ? Jos sen saa selville, niin kyllä ne tiedot tänne Testoonkin saa toimimaan. Mikä menua käytät automaattilaatikolle INPAssa tälle autolle? sieltä pääsen haarukoimaan mahdolliset .prg:t.
EDIT: Ilmeisesti joku näistä AGS732, AGS922, GS832, GS834, GS836, GS870, GS851, GS8600, GS8602, GS8603, GS8604, GS20, GS855, GS832_M
Pätevä ohjelma, tällaista on kaivattukin BMWn dataloggaukseen.
Isot pisteet tekijälle tästä.
Tänään testailin tätä E46 M57D30 koneeseen, DDE40KW0 inpan mukaan.
Todettua tämän auton kanssa:
Detect ECU ei toiminut minulla. Jotain yrittää tehdä, ohjelma menee tilttiin (ei vastaa lukee palkissa) hetken kun odottaa niin toiminta jatkuu normaalisti.
#Values 1, toimii, tämä näyttää livedataa.
#Values 2, ei toimi.
Mikään mittarivaihtoehto ei toiminut tässä. Pitäisikö toimia jollain vaihtoehdolla? Mahdoinko tehdä jotain väärin?
Suuttimien korjausarvoja en nähnyt millään vaihtoehdolla, jonka kuvauksessa oli mainittu jotain "korrekturiin" liittyvä.
Laitoin trace filet tästä autosta Teston omalla lähetys systeemillä.
Kone oli netissä, mahtoikohan tulla perille?
Kehitystoive?
EGS automaattivaihteiston livedataa.
Inpalla näkee vaihteistosta engine speedin, output speedin ja turbine speedin analogisena.
Lisäksi näkee digitalina onko turbiniilukko aktivoitu.
Jos nuo kaikki edellä mainitut saisi tähän lisättyä niin tällä olisi hyvä diagnosoida luistavia GM automaatin turbiineja.
Järjestystä pystyy muuttamaan, en osannut arvata että tällekin olisi käyttöä
järjestys menee aakkosjärjestyksessä definitions.txt:ssä määritettyjen gaugejen "id":n perusteella.
Jos vaihtaa siis:
[BPSCD_POUTVAL] --> [1BPSCD_POUTVAL] niin sen pitäisi tulla ensimmäiseksi listalla.
Vastaavat gauge-konffit pitää muuttaa myös. AJatus tässä onkin ollut että voi haluamiaan gauge- näkymiä tehdä itse. Lisäämällä määrittelyjä definitions.txt:hen ja tekemällä uusia gauge-näkymiä..
Tuohon viimeiseen kohtaan sain tehtyä pikaisen korjauksen. Eli nyt pitäisi esim. kaksi ihkan jobiakin toimia keskenään. Jos tämä toimisi paremmin... Testiversio täältä: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/testo-27-Jan-2014.zip
Tästä vähän kun olo paranee, niin luon nuo mittaristot D72:lle myös.
Se tuli samalla huomattua, että siihen Testo ei taida taipua, että kahdesta eri ecusta olisi samanniminen job päällä, olen sen näköjään joskus vuonna miekka ja kivi suuressa viisaudessani niin ajatellut Paitsi jos luo omia customjobeja. Alussa ajattelin, että tuskin kukaan käyttää kahta ecua samaan aikaan. Sun ecussa siitä onkin hyötyä, kun sieltä saa niin paljon dataa ulos eri ecuista.
Nopeaa toimintaa, kiitos siitä. Nyt toimi status_lesen useamman argumentin kans yhtäaikaa sekä saman ecun sisällä että useamman ecun kanssa. Customjobin kautta tuo pitää tehdä joka tapauksessa kun status_lesen ei toimi ilman argumenttia.
Tuosta mun moottorinohjauksen moduliista ei muuten saa status_lesenillä mitään dataa ulos, istasta kattelin lokeja ja se näytti hakevan ainakin laturin kuormituksen status_block_lesen-jobin avulla ks. mun aikaisempi posti missä customjobit. Tietty sieltä löytyy ne perusjobit millä saa jotain ulos. Tutkin asiaa lisää. Tool32 siis tässä testailussa käytössä, ei liity testoon ohjelmana. Edit: Saattaa se status_ lesen toki toimiaaki mun dde:n kanssa, niitä argumentteja on 1500 kpl ja ei toimivaa sattunu kohdalle kun randomilla koitin.
Tuolla on muuten pari graafia, data kerätty testolla ja kuvaajat piirretty excelillä:
Leave a comment: