Koitin eilen loggailla vähän m52 koneen sielunelämää, muta vähän meinas olla ongelmallista. ms41 for m52 jobilla näytti arvoja ok, mut välillä pukkas jotain BAD COMMAND erroria ja piti samuutella ediabaksesta lähtien ja käyttää USB liitin irti, että pääsi errorista eroon. Välillä saatto pelata viiskin minsaa oikein, mutta välillä ei kerenny montaa arvoa tulla, kun jo tilttas.
Toinen ongelma oli tossa ms41 serialissa, mikä on kyllä tosi näppärä toiminto. Vaan mulla ainakin se pukkas connection timeout erroria heti kun hipasi kaasuun. Kun kone oli tyhjäkäynnillä se pelas vaikka kuinka pitkään.
Ja mistä se ottaa käytettävän com portin tuohon serial moodiin? Mulla ainakin se haulaa käyttää com1:stä, mutta normaali jobissa pelaa sillä com portin valinnalla asetuksissa.
Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
Mitähän tuo 'injection time' käytännössä tarkoittaa. Kyseessä siis job: STATUS_EINSPRITZZEIT'. Suuttimien aukioloaikaa varmasti mutta ilmeisesti yhden suuttimen aukioloaikaa imutahdin aikana ?
Toisella foorumilla vähän ihmetelty mikä yksikkö on kyseessä M62:ssa non-vanos jossa Bosch DME 5.2? Siellä 'injection time' näyttö tyhjäkäynnillä 0.6888 ms, kun ME7.2 M62 Vanos näyttää n. 3.012 millisekuntia..
Olisko kellään ajatuksia mitä tuo 0.6888 ms tarkoittaa?Last edited by pheno; 08-07-2015, 12:04.
Leave a comment:
-
Nyt löytyis toi ME9K_NG4 serial-versiona myösOriginally posted by BMWFW24 View PostTuo 'serial' olisi kyllä hieno juttu, tälläinen palveluhan melkein 'pakottaa' painamaan donate-nappia
laitoin yhden jobin josta löytyy noi nokka-akselien tiedot. Ilmottele toimiiko vaiko ei .
Leave a comment:
-
Tuo 'serial' olisi kyllä hieno juttu, tälläinen palveluhan melkein 'pakottaa' painamaan donate-nappiaOriginally posted by pheno View PostNiin sen täytyy olla tämä: me9k_ng4. Kyllä tosta löytyi mun mielestä nokka-akselin arvot, yksikkönä GradKW. Eli asteet kampiakselista.
WNWI_0 GradKW
WNWI_1 GradKW
Kaks noita on eli toinen varmaankin imu ja toinen pakopuolen anturi
Voisin tehdä tosta samanlaisen 'serial'- version kun muistakin.
Leave a comment:
-
Niin sen täytyy olla tämä: me9k_ng4. Kyllä tosta löytyi mun mielestä nokka-akselin arvot, yksikkönä GradKW. Eli asteet kampiakselista.Originally posted by BMWFW24 View PostPystyykö e46 316i -03:sta saamaan nokka-akseleiden ajoituksesta käyrää? Koitin tänään etsiä mutta en löytänyt, tosin tuo germaanisen kielen taito on surkea, mitään missä olisi mainittu nokka-akseleita. Auton konehan on n42 ja ME9.2 NG-motoren alta löytyvä ME9.2_NG4:n pitäisi olla oikea, ainakin INPAn mukaan ja Testokin löytää saman.
Aiemmin olen käyttänyt softaa m62b44tu:n kanssa ja sille löytyy onneksi se serial-vaihtoehto, helpottaa huomattavasti amatöörin elämää.
WNWI_0 GradKW
WNWI_1 GradKW
Kaks noita on eli toinen varmaankin imu ja toinen pakopuolen anturi
Voisin tehdä tosta samanlaisen 'serial'- version kun muistakin.Last edited by pheno; 02-04-2015, 09:28.
Leave a comment:
-
Pystyykö e46 316i -03:sta saamaan nokka-akseleiden ajoituksesta käyrää? Koitin tänään etsiä mutta en löytänyt, tosin tuo germaanisen kielen taito on surkea, mitään missä olisi mainittu nokka-akseleita. Auton konehan on n42 ja ME9.2 NG-motoren alta löytyvä ME9.2_NG4:n pitäisi olla oikea, ainakin INPAn mukaan ja Testokin löytää saman.
Aiemmin olen käyttänyt softaa m62b44tu:n kanssa ja sille löytyy onneksi se serial-vaihtoehto, helpottaa huomattavasti amatöörin elämää.
Leave a comment:
-
Kyllä tuo mulla toimi kun edabas on oikein konffattu, eli niin että myös inpa ja tool32 toimii. Voi sinne tarvita muutakin kuin sen interface = enet, en muista enää kun on jo aikaa kun tuon konffasin.
Leave a comment:
-
Onko kukaan koittanut tätä ohjelmaa ENET-kaapelilla esim. F-sarjalaisen kanssa ? Kuulin, että yhdellä on ollut pientä ongelmaa saada TestO toimimaan. Jos on INPA ollut auki ensin, niin senjälkeen on joskus lähtenyt TestOkin toimimaan. Eli aika huonosti..
ediabas.ini:ssä on rivi:
interface=ENET
riittääkö se vai tarvitaanko jotain muutakin vielä ?Last edited by pheno; 24-03-2015, 08:45.
Leave a comment:
-
Näin on, kyl nyt bemarimiehellä pitää yksi inpa piuha ollaOriginally posted by TareJR View PostSen verrar tänään testasin ei toimi bmw scanner 1.4.0 - 1.4.2 bmw scanner piuhan kans.
Joten joutaa ostaa ens kuus piuhan inpalle
Ja voi olla, että TestO:ssa ei kohta tarvitse Ediabas-asennusta ollenkaan.
Tällästä "playback"- toiminnallisuutta on tulossa seuraavaan versioon:

Last edited by pheno; 22-03-2015, 22:49.
Leave a comment:
-
Sen verrar tänään testasin ei toimi bmw scanner 1.4.0 - 1.4.2 bmw scanner piuhan kans.Originally posted by pheno View PostHyvä homma et sait pelittämään! En usko et teen siihen tukea eikä se varmaan onnistukaan. Inpa kun vaatii sen tietyn adapterin että se toimii. Ei kai noi inpa obd2 adapterit paljoa maksa ?
Joten joutaa ostaa ens kuus piuhan inpalle
Leave a comment:
-
Hyvä homma et sait pelittämään! En usko et teen siihen tukea eikä se varmaan onnistukaan. Inpa kun vaatii sen tietyn adapterin että se toimii. Ei kai noi inpa obd2 adapterit paljoa maksa ?Originally posted by TareJR View PostRupes toimii ku tuolta edibias kansiosta otin ton api32.dll tiedoston(copy paste) tonne testos kansioon
tällä mä sain toimii tuon.
Enään pitäs selvitellä toimiiko ton bmw scanner 1.4.0 - 1.4.2:kosen kans, mitä epäilen että ei toimi koska inpa ei ainakaan toimi, mutta testataan.
Jos ei toimi, niin ootko ajatellu yritää laitaa bmw scanner 1.4.0 - 1.4.2 toimimaan tän teston kans??
Leave a comment:
-
Rupes toimii ku tuolta edibias kansiosta otin ton api32.dll tiedoston(copy paste) tonne testos kansioonOriginally posted by pheno View PostEi löydä api32.dll:ää joka on c:\ediabas\bin hakemistossa. Lisää se windowsin systeemi PATH- muuttujaan.
tällä mä sain toimii tuon.
Enään pitäs selvitellä toimiiko ton bmw scanner 1.4.0 - 1.4.2:kosen kans, mitä epäilen että ei toimi koska inpa ei ainakaan toimi, mutta testataan.
Jos ei toimi, niin ootko ajatellu yritää laitaa bmw scanner 1.4.0 - 1.4.2 toimimaan tän teston kans??
Leave a comment:
-
asentelin tos inpa ja edibias ja nyt tän, niin valitaa että ei löydy api ja api32, miks?
Leave a comment:
Leave a comment: