Angel Eyes HOWTO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• bempsu
    replied
    Pystyiskö noita sivulle 38 vai 38 olevia pienessä piirilevyssä olevia käyttämään hyväksi rinkuloissa. Niissä valotehot on kuitenkin cd luokkaa ledien mcd tasoon nähden.

E30 umpiossa on onkelma tommosen mutikan umpion sisälle viennin kanssa...

Kommentteja??

Leave a comment:

• Diisel
    replied
    Täältä löytyy kaikenlaiset led-vaihtoehdot: http://www.partco.fi/luettelot/PARTCO2005-OSA2.PDF

Sivulta 37 ja eteenpäin
    Last edited by Diisel; 16-01-2005, 18:57.

Leave a comment:

• bempsu
    replied
    Meikä on laittanut uudempiin umpioihin rinkulat. Hieman on työstettävä nykyisen parkin reunoilta muovia jotta sen läpiviennin saa kivasti ulos.

Lisäksi on hieman heijastinpinnan kolmea kiinnityskohtaa madallettava jotta heijastin menee syvempään ja rinkula mahtuu lasin ja heijastimen väliin.

Sama homma muuten kuin metalliumpiossa.

Ainoo mikä harmittaa on se että noilla ledeillä ei vaan saa todellakaan muuta kuin "sinisen" kilon aikaseks.

Pitänee miettiä keksiskö jonkun muun valolähteen jotta niitä vois parkkeina pitää, muuten tulee sanomista, sen verta heikko on teho...kele.

Leave a comment:

• S.A.M.I
    replied
    onkos kukaan vääntäny viel e30 uudempiin lamppuihin enkeleitä? oisko vinkkejä et miten sais rinkulat sopii lähivälo umpion sisään.

Leave a comment:

• Scitso
    replied
    Originally posted by Miika Tissari
    Hyvältä ne näytti sulla livenäkin...
    Jaa jaa sitä on vakoiltu

Leave a comment:

• Miika Tissari
    replied
    Originally posted by Scitso
    kaikki enkelit valmiina, kuvia
    Ihan näpäkät tuli vaikka ite sanonkin.
    Hyvältä ne näytti sulla livenäkin...

Leave a comment:

• muuris
    replied
    Originally posted by jakkeri530d
    Mutta mikähän on ero ku tuolla showroomissa kaolin e28:ssa näyttäs näkyvän ihan hyvin nuo enkelit vaikka. mulla taitaakin olla jotku 12000mcd nuo ledit. 12000 ja 13000mcd ledejä näkyi olevan ainakin sp-elektroniikan sivuilla joista ensimmäiset ainakin tuommoiset sinertävät.
    No itsetehdyissä rinkuloissa noi ledit valaisee totta kai paremmin kuin E39 orggiksia, joissa taas on tuo valokuitu... aivan eri tekniikalla siis valaistu. Ilman valokuitua tehdyt himmenee alaosasta(valoa ei riitä) kun taas originellit on tasaisen kirkkaita.

Leave a comment:

• jakkeri530d
    replied
    Mutta mikähän on ero ku tuolla showroomissa kaolin e28:ssa näyttäs näkyvän ihan hyvin nuo enkelit vaikka. mulla taitaakin olla jotku 12000mcd nuo ledit. 12000 ja 13000mcd ledejä näkyi olevan ainakin sp-elektroniikan sivuilla joista ensimmäiset ainakin tuommoiset sinertävät.

Leave a comment:

• jartsa02
    replied
    Joo, mä kans joskus tein kokeilun noilla 5mm/15000mcd ledeillä: juotin 10 kpl niitä pienelle piirilevynpalalle aivan vierekkäin nippuun ja sitten sähköt kiinni ja tönäsin tän systeemin sinne E39:n parkin paikalle ja tulos oli himmeen siniset rinkulat, jotka just ja just erottu pimeessä .. joutu sitten miettimään sen jälkeen muita ratkasuja ..

Leave a comment:

• jakkeri530d
    replied
    ainakaan e39:ssä ei näy mihinkään nuo rinkulat 5mm/15000 mcd ledeillä. vain epäselvä sininen rinkula.

Leave a comment:

• jartsa02
    replied
    Eipä noissa 5 mm:n ledeissä yleensä oo kuin jotain 15000 mcd max. ja tuskin niitä paljon kirkkaampia löytyykään.

Noissa Led-jutuissa, mitä oon E39:hin ja Hellan irtosetteihin oon tehnyt, on Luxeonin 3 watin ledit. Niistä lähtee valoa 65 Lumenia sillä säädöllä mikä on ollut mulla käytössä. Tosta voi laskee noi mcd:t, kun tietää heijastuskulman. Jos heijastuskulmaksi laittaa ton saman n. 15 astetta, mikä on noissa pikkuledeissä yleensä, saadaan tulokseksi 300 000 mcd .. tällä määrällä saa siis näkymään E39:n angelit päivänvalossa valkoisena yhdellä ledillä/puoli. Tuon ledin se kupuhan ei ole kuin 6mm halkaisijaltaan, mutta sen pohjassa on levy mihin kiinnitetään jäähdytyspala ja se tekee sen niin isoks, että sitä ei saa mitenkään mahtumaan mihinkään umpioon sisälle, joten tolla ledillä onnistuu vain Hellan settien valaiseminen ..
    Last edited by jartsa02; 10-01-2005, 20:32.

Leave a comment:

• bempsu
    replied
    Tosi on.

Tossa mun asentamassa/tilaamassa sarjassa on 5 mm ledit. Sarjan tarkemmat (myyjän antamat tiedot) löytyy myydään osat ja tarvikkeet-osiossa.

Mcd-lukema on tosiaan se mikä merkkaa oikeesti.

Leave a comment:

• Scitso
    replied
    mutta yleensä 3mm ledeissä ei noi mcd oo niin isoja kuin 5mm ledeissä.

Leave a comment:

• energy
    replied
    Originally posted by bempsu
    Menee ainakin meikällä silmät uusiks heti kun löydän TOD tehokkaat 5mm ledit.
    Tuosta sen verran, että sillä ledin koollahan EI ole mitään väliä vaan sillä kandela (mcd) luvulla...

Leave a comment:

• bempsu
    replied
    Tuli muuten asiallisen näköiset. Itse väsäsin täällä forumillakin myytävät sarjat paikoilleen ja ei niistä noin kirkkaat tullu...siniset lähinnä.

Jos muut olette kiinnostuneet täällä forumilla kaupan olevista seteistä niin kandee miettiä ainakin ennen asennusta ledien muutosta johonkin tehokkaampiin yksilöihin.

Ihan vaan vinkkinä.

Menee ainakin meikällä silmät uusiks heti kun löydän TOD tehokkaat 5mm ledit.

Leave a comment:

Working...