tälläviikolla saapuu e34 M5 jarrut ja niitä rupean asentelemaan tuossa kun ilmat sallii ulkonatekemisen 8)
Projektin vaiheita(tek,vaiht yms)kuvia lisätty 29.4
Collapse
X
-
No hyvä, että saat siihen kunnon jarrut kun noilla tehoilla voikin olla vakioiden kanssa aika hätää kärsimässäOriginally posted by LASSI-Ställäviikolla saapuu e34 M5 jarrut ja niitä rupean asentelemaan tuossa kun ilmat sallii ulkonatekemisen 8)
E39 520iA -02
Comment
-
elähän poeka naura,todennäköisesti jo kesällä tulee tehonlisäystä senverran että alkaa olla jo paremmat jarrut ajankohtaiset, ja onhan ne paremmat kun noi vakio 520 m50b20 jarrut.E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
..ja niin Lassi ajoi varikkoa ympäri 20min käsijarru päällä jarruja lämmitellen... @tuuningtarina.comOriginally posted by LASSI-Selähän poeka naura,todennäköisesti jo kesällä tulee tehonlisäystä senverran että alkaa olla jo paremmat jarrut ajankohtaiset, ja onhan ne paremmat kun noi vakio 520 m50b20 jarrut.
:lol:
Comment
-
Asennehan on ihan oikea - jarrut ja alusta kuntoon niin eiköhän toi auto ole jo huomattavasti nopeampi radalla kun ajetaan yli kymmenen kierrosta :wink: Totta puhuen mun mielestä on ihan järkevää aloittaa tekniikan tuunaaminen jarrujen parantelusta, liian usein aliarvioidaan niiden vaikutusta ajo-ominaisuuksiin. Esimerkiksi mun E36 325:n jarrut on alimitoitetut tuon auton painoon nähden - lämpenevät aivan perkeleesti parista tiukasta jarrutuksesta ja sen jälkeenhän on tunnetusti jarruteho jo hävinnyt...Originally posted by SicknessNo hyvä, että saat siihen kunnon jarrut kun noilla tehoilla voikin olla vakioiden kanssa aika hätää kärsimässäOriginally posted by LASSI-Ställäviikolla saapuu e34 M5 jarrut ja niitä rupean asentelemaan tuossa kun ilmat sallii ulkonatekemisen 8)
Comment
-
Ei nyt ole tarkoitus käydä sun kimppuun, mutta 520:ssä ja 525:ssä on tietääkseni samat jarrut!? Eli aika hyvin saa Lassi thyynäillä, että irtoaa b20:stä yli 40 pollea lisää (m50b20=150 ja b25=192). Mutta periaatteessa olen kyllä hOGin kanssa samaa mieltä, että parempi ylimitoittaa turvavarusteet kuin jättää vajaaksi. Silti tuo on mielestäni vähän hölmöä (Älä Lassi vedä herneitä). 535 jarrut olisi ollut jo aika iso upgreidaus ja vaihtaminen olisi ollut aika paljon helpompaa (näin isot pojat vastasi Lassin kyselyyn toisessa threadissa :oops: ). Ja automaatilla radalle :roll:Originally posted by hOGiAsennehan on ihan oikea - jarrut ja alusta kuntoon niin eiköhän toi auto ole jo huomattavasti nopeampi radalla kun ajetaan yli kymmenen kierrosta :wink: Totta puhuen mun mielestä on ihan järkevää aloittaa tekniikan tuunaaminen jarrujen parantelusta, liian usein aliarvioidaan niiden vaikutusta ajo-ominaisuuksiin.Originally posted by SicknessNo hyvä, että saat siihen kunnon jarrut kun noilla tehoilla voikin olla vakioiden kanssa aika hätää kärsimässäOriginally posted by LASSI-Ställäviikolla saapuu e34 M5 jarrut ja niitä rupean asentelemaan tuossa kun ilmat sallii ulkonatekemisen 8)
E39 520iA -02
Comment
-
Oma vastaukseni jarru-threadissa saattoi sisältää sarkasmiakin, koska ainakin 525/530(kutonen)/535 mallit ovat samoilla jarruilla... :roll: vai miten on..?Originally posted by SicknessEi nyt ole tarkoitus käydä sun kimppuun, mutta 520:ssä ja 525:ssä on tietääkseni samat jarrut!? Eli aika hyvin saa Lassi thyynäillä, että irtoaa b20:stä yli 40 pollea lisää (m50b20=150 ja b25=192). Mutta periaatteessa olen kyllä hOGin kanssa samaa mieltä, että parempi ylimitoittaa turvavarusteet kuin jättää vajaaksi. Silti tuo on mielestäni vähän hölmöä (Älä Lassi vedä herneitä). 535 jarrut olisi ollut jo aika iso upgreidaus ja vaihtaminen olisi ollut aika paljon helpompaa (näin isot pojat vastasi Lassin kyselyyn toisessa threadissa :oops: ). Ja automaatilla radalle :roll:Originally posted by hOGiAsennehan on ihan oikea - jarrut ja alusta kuntoon niin eiköhän toi auto ole jo huomattavasti nopeampi radalla kun ajetaan yli kymmenen kierrosta :wink: Totta puhuen mun mielestä on ihan järkevää aloittaa tekniikan tuunaaminen jarrujen parantelusta, liian usein aliarvioidaan niiden vaikutusta ajo-ominaisuuksiin.Originally posted by SicknessNo hyvä, että saat siihen kunnon jarrut kun noilla tehoilla voikin olla vakioiden kanssa aika hätää kärsimässäOriginally posted by LASSI-Ställäviikolla saapuu e34 M5 jarrut ja niitä rupean asentelemaan tuossa kun ilmat sallii ulkonatekemisen 8)
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Juu, olen kyllä samaa mieltä, että normaalissa kaupunkiajossa ei ole mitään hyötyä lyödä M5-jarruja kiinni. Vaikka kuinka kiihdyttelisi valoista seuraaviin niin ei siitä isommasta levystä ole muuta kuin ulkonäöllinen hyöty.Originally posted by SicknessEi nyt ole tarkoitus käydä sun kimppuun, mutta 520:ssä ja 525:ssä on tietääkseni samat jarrut!? Eli aika hyvin saa Lassi thyynäillä, että irtoaa b20:stä yli 40 pollea lisää (m50b20=150 ja b25=192). Mutta periaatteessa olen kyllä hOGin kanssa samaa mieltä, että parempi ylimitoittaa turvavarusteet kuin jättää vajaaksi.
Toisaalta jos harrastaa upgrade-thyyninkiä, niin harrastaa sitten kunnolla. En osaa sanoa kuinka iso operaatio noita jarruja on vaihtaa, mutta tuskin ainakaan hinnallisesti on paljoa eroa laittaako sinne sitten mallisarjan parhaat vai toiseksi parhaat jarrut. Ja jos on mahdollista saada parhaat, niin miksi tyytyä vähempään?Originally posted by SicknessSilti tuo on mielestäni vähän hölmöä (Älä Lassi vedä herneitä). 535 jarrut olisi ollut jo aika iso upgreidaus ja vaihtaminen olisi ollut aika paljon helpompaa (näin isot pojat vastasi Lassin kyselyyn toisessa threadissa :oops: ). Ja automaatilla radalle :roll:
BTW: Toi mun ratakommentti sisälsi myöskin hieman sarkasmia :wink:
Comment
-
aikanaan tähän maksalaatikkooni tulee (m50b25 alakerta ei ihan varma vielä), kannenparantelutyöt,paremmat nokka-akselit, 2.5 litrasen venat, lastu, ja yms "pientä" tehonlisäystä. ja automaattina pysyy totta munassa, jarrujen parantelu ei koskaan ole pahitteeksi, sovin jo kaupat m5 taka-akselistostakin ja tietysti m5 jarruilla. kun tuunataan niin tehdään se kunnolla eikä vaan liimailla tarroja ja laiteta siipiä ja kaikenmaailman muovinpaloja autoon, vaan teen kaikkea konkreettista joka parantaa TODELLAKIN autoni ajettavuutta, eikä kukaan voi väittää etteikö ole reteen näköiset nuo M5 jarrut kun paistaa isojen vanteiden puolien välistä 8)
ps:(on tässä remmiahdintakin varten ruvettu jo laitaan pikkuhiljaa rahaa sivuun
)
nyt niitä ohjeita kaipaisin tuohon hommaanE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
hahaa :!: huomenna lähtee paketti tuleen
jos sitä vaikka laittais jo viikonloppuna ne alle, ei vaan ole tarpeeksi isoja vanteita nyt alla joten ei vielä voikkaan laittaa :( mutta tossa nurkassahan odottaa 18 tuumaiset MASitalyt, eiköhän ne sinne sovi. viikonloppuna maalaan jarrusatulat kirkkaan keltaisiksi ja satulan ///M logon mustalla
E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
Älä pliis maalaa keltasiks :(=)
P.S. Musta väri luovuttaa parhaiten lämpöäBMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
He, he, höö... :lol:Originally posted by RockwellÄlä pliis maalaa keltasiks :(=)"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
toinen vaihtoehto olisi harjata kiiltäväksi ja lakata ne satulat, en tosin tiedä kuinka lakka kestää. näyttäisi vain "hyvältä" kun julmetun kokoinen satula paistaa vanteiden takaa ja keltaisena se varmasti huomataan :lol:
no saas nyt nähä minkä väriseksi laittaa neE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
Comment