Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projektin vaiheita(tek,vaiht yms)kuvia lisätty 29.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    tälläviikolla saapuu e34 M5 jarrut ja niitä rupean asentelemaan tuossa kun ilmat sallii ulkonatekemisen 8)
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      Originally posted by LASSI-S
      tälläviikolla saapuu e34 M5 jarrut ja niitä rupean asentelemaan tuossa kun ilmat sallii ulkonatekemisen 8)
      No hyvä, että saat siihen kunnon jarrut kun noilla tehoilla voikin olla vakioiden kanssa aika hätää kärsimässä
      E39 520iA -02

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        elähän poeka naura,todennäköisesti jo kesällä tulee tehonlisäystä senverran että alkaa olla jo paremmat jarrut ajankohtaiset, ja onhan ne paremmat kun noi vakio 520 m50b20 jarrut.
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          Originally posted by LASSI-S
          elähän poeka naura,todennäköisesti jo kesällä tulee tehonlisäystä senverran että alkaa olla jo paremmat jarrut ajankohtaiset, ja onhan ne paremmat kun noi vakio 520 m50b20 jarrut.
          ..ja niin Lassi ajoi varikkoa ympäri 20min käsijarru päällä jarruja lämmitellen... @tuuningtarina.com

          :lol:

          Comment

          • hOGi
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1295
            • Espoo

            Originally posted by Sickness
            Originally posted by LASSI-S
            tälläviikolla saapuu e34 M5 jarrut ja niitä rupean asentelemaan tuossa kun ilmat sallii ulkonatekemisen 8)
            No hyvä, että saat siihen kunnon jarrut kun noilla tehoilla voikin olla vakioiden kanssa aika hätää kärsimässä
            Asennehan on ihan oikea - jarrut ja alusta kuntoon niin eiköhän toi auto ole jo huomattavasti nopeampi radalla kun ajetaan yli kymmenen kierrosta :wink: Totta puhuen mun mielestä on ihan järkevää aloittaa tekniikan tuunaaminen jarrujen parantelusta, liian usein aliarvioidaan niiden vaikutusta ajo-ominaisuuksiin. Esimerkiksi mun E36 325:n jarrut on alimitoitetut tuon auton painoon nähden - lämpenevät aivan perkeleesti parista tiukasta jarrutuksesta ja sen jälkeenhän on tunnetusti jarruteho jo hävinnyt...
            www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

            Comment

            • Sickness
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1923
              • Helsinki

              Originally posted by hOGi
              Originally posted by Sickness
              Originally posted by LASSI-S
              tälläviikolla saapuu e34 M5 jarrut ja niitä rupean asentelemaan tuossa kun ilmat sallii ulkonatekemisen 8)
              No hyvä, että saat siihen kunnon jarrut kun noilla tehoilla voikin olla vakioiden kanssa aika hätää kärsimässä
              Asennehan on ihan oikea - jarrut ja alusta kuntoon niin eiköhän toi auto ole jo huomattavasti nopeampi radalla kun ajetaan yli kymmenen kierrosta :wink: Totta puhuen mun mielestä on ihan järkevää aloittaa tekniikan tuunaaminen jarrujen parantelusta, liian usein aliarvioidaan niiden vaikutusta ajo-ominaisuuksiin.
              Ei nyt ole tarkoitus käydä sun kimppuun, mutta 520:ssä ja 525:ssä on tietääkseni samat jarrut!? Eli aika hyvin saa Lassi thyynäillä, että irtoaa b20:stä yli 40 pollea lisää (m50b20=150 ja b25=192). Mutta periaatteessa olen kyllä hOGin kanssa samaa mieltä, että parempi ylimitoittaa turvavarusteet kuin jättää vajaaksi. Silti tuo on mielestäni vähän hölmöä (Älä Lassi vedä herneitä). 535 jarrut olisi ollut jo aika iso upgreidaus ja vaihtaminen olisi ollut aika paljon helpompaa (näin isot pojat vastasi Lassin kyselyyn toisessa threadissa :oops: ). Ja automaatilla radalle :roll:
              E39 520iA -02

              Comment

              • Spud
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 810
                • Helsinki

                Originally posted by Sickness
                Ja automaatilla radalle :roll:
                :roll: :palvo:
                Bad whiskey is better than wine
                ---------------------

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by Sickness
                  Originally posted by hOGi
                  Originally posted by Sickness
                  Originally posted by LASSI-S
                  tälläviikolla saapuu e34 M5 jarrut ja niitä rupean asentelemaan tuossa kun ilmat sallii ulkonatekemisen 8)
                  No hyvä, että saat siihen kunnon jarrut kun noilla tehoilla voikin olla vakioiden kanssa aika hätää kärsimässä
                  Asennehan on ihan oikea - jarrut ja alusta kuntoon niin eiköhän toi auto ole jo huomattavasti nopeampi radalla kun ajetaan yli kymmenen kierrosta :wink: Totta puhuen mun mielestä on ihan järkevää aloittaa tekniikan tuunaaminen jarrujen parantelusta, liian usein aliarvioidaan niiden vaikutusta ajo-ominaisuuksiin.
                  Ei nyt ole tarkoitus käydä sun kimppuun, mutta 520:ssä ja 525:ssä on tietääkseni samat jarrut!? Eli aika hyvin saa Lassi thyynäillä, että irtoaa b20:stä yli 40 pollea lisää (m50b20=150 ja b25=192). Mutta periaatteessa olen kyllä hOGin kanssa samaa mieltä, että parempi ylimitoittaa turvavarusteet kuin jättää vajaaksi. Silti tuo on mielestäni vähän hölmöä (Älä Lassi vedä herneitä). 535 jarrut olisi ollut jo aika iso upgreidaus ja vaihtaminen olisi ollut aika paljon helpompaa (näin isot pojat vastasi Lassin kyselyyn toisessa threadissa :oops: ). Ja automaatilla radalle :roll:
                  Oma vastaukseni jarru-threadissa saattoi sisältää sarkasmiakin, koska ainakin 525/530(kutonen)/535 mallit ovat samoilla jarruilla... :roll: vai miten on..?
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • hOGi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1295
                    • Espoo

                    Originally posted by Sickness
                    Ei nyt ole tarkoitus käydä sun kimppuun, mutta 520:ssä ja 525:ssä on tietääkseni samat jarrut!? Eli aika hyvin saa Lassi thyynäillä, että irtoaa b20:stä yli 40 pollea lisää (m50b20=150 ja b25=192). Mutta periaatteessa olen kyllä hOGin kanssa samaa mieltä, että parempi ylimitoittaa turvavarusteet kuin jättää vajaaksi.
                    Juu, olen kyllä samaa mieltä, että normaalissa kaupunkiajossa ei ole mitään hyötyä lyödä M5-jarruja kiinni. Vaikka kuinka kiihdyttelisi valoista seuraaviin niin ei siitä isommasta levystä ole muuta kuin ulkonäöllinen hyöty.

                    Originally posted by Sickness
                    Silti tuo on mielestäni vähän hölmöä (Älä Lassi vedä herneitä). 535 jarrut olisi ollut jo aika iso upgreidaus ja vaihtaminen olisi ollut aika paljon helpompaa (näin isot pojat vastasi Lassin kyselyyn toisessa threadissa :oops: ). Ja automaatilla radalle :roll:
                    Toisaalta jos harrastaa upgrade-thyyninkiä, niin harrastaa sitten kunnolla. En osaa sanoa kuinka iso operaatio noita jarruja on vaihtaa, mutta tuskin ainakaan hinnallisesti on paljoa eroa laittaako sinne sitten mallisarjan parhaat vai toiseksi parhaat jarrut. Ja jos on mahdollista saada parhaat, niin miksi tyytyä vähempään?

                    BTW: Toi mun ratakommentti sisälsi myöskin hieman sarkasmia :wink:
                    www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

                    Comment

                    • juho
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 334
                      • Lappeenranta

                      Eikös tää oo kuitenkin thuuning foorumi, joten itse ainakin luen innolla, että joku edes tekee jotakin autolleen...
                      R Trafic -04
                      Projekti E30

                      Comment

                      • LASSI-S
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 4918
                        • hattula/hämeenlinna.

                        aikanaan tähän maksalaatikkooni tulee (m50b25 alakerta ei ihan varma vielä), kannenparantelutyöt,paremmat nokka-akselit, 2.5 litrasen venat, lastu, ja yms "pientä" tehonlisäystä. ja automaattina pysyy totta munassa, jarrujen parantelu ei koskaan ole pahitteeksi, sovin jo kaupat m5 taka-akselistostakin ja tietysti m5 jarruilla. kun tuunataan niin tehdään se kunnolla eikä vaan liimailla tarroja ja laiteta siipiä ja kaikenmaailman muovinpaloja autoon, vaan teen kaikkea konkreettista joka parantaa TODELLAKIN autoni ajettavuutta, eikä kukaan voi väittää etteikö ole reteen näköiset nuo M5 jarrut kun paistaa isojen vanteiden puolien välistä 8)
                        ps:(on tässä remmiahdintakin varten ruvettu jo laitaan pikkuhiljaa rahaa sivuun )

                        nyt niitä ohjeita kaipaisin tuohon hommaan
                        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                        Comment

                        • LASSI-S
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 4918
                          • hattula/hämeenlinna.

                          hahaa :!: huomenna lähtee paketti tuleen jos sitä vaikka laittais jo viikonloppuna ne alle, ei vaan ole tarpeeksi isoja vanteita nyt alla joten ei vielä voikkaan laittaa :( mutta tossa nurkassahan odottaa 18 tuumaiset MASitalyt, eiköhän ne sinne sovi. viikonloppuna maalaan jarrusatulat kirkkaan keltaisiksi ja satulan ///M logon mustalla
                          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                          Comment

                          • Rockwell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 1713
                            • Helsinki

                            Älä pliis maalaa keltasiks :(=)

                            P.S. Musta väri luovuttaa parhaiten lämpöä
                            BMW F31 330d M-Sport -13
                            ex. BMW F21 116i -13
                            ex. BMW 540i(g) Touring -01
                            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                            ex. BMW 316g -99
                            ex. BMW M5 Touring -92
                            ex. BMW 535i -91
                            ex. BMW M5 -91
                            ex. BMW 325i Touring -90

                            Comment

                            • dunkelblau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1151
                              • Uusimaa

                              Originally posted by Rockwell
                              Älä pliis maalaa keltasiks :(=)
                              He, he, höö... :lol:
                              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                              Comment

                              • LASSI-S
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 4918
                                • hattula/hämeenlinna.

                                toinen vaihtoehto olisi harjata kiiltäväksi ja lakata ne satulat, en tosin tiedä kuinka lakka kestää. näyttäisi vain "hyvältä" kun julmetun kokoinen satula paistaa vanteiden takaa ja keltaisena se varmasti huomataan :lol:
                                no saas nyt nähä minkä väriseksi laittaa ne
                                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎