Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taka-akselin puslat e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_P
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 313
    • p-pohjanmaa

    #61
    Originally posted by Juliet^ View Post
    Hmmm.. Musta tollanen ulosvetäjä ei toimi -90 vuotisessa kun tota yläpään laippaa ei saa mistään sinne yläpuolelle tai siis sitä koko jenkatappia ei saa putken sisään, vai olenko väärässä. Tämä on muistikuvaani kun sitä tossa yksipäivä tsiikailin että taitaa olla hapan homma edessä....
    Nii ja mun homma sillon tyssäs siihen kun en saanut sitä peltilaippaa pois siitä alapuolelta. Pultit aivan ruostees eikä ollu laikkakonet...
    Kyllä se pitäisi siitä alaspäin tulla ku ottaa ne lätkät pois alta ja pultit sisältä niin mahtuu se jenkatappikin sinne sisään paremmin.

    Ja niitä pultteja ei tosiaan kannata rälläköidä siitä pois. Ei ne nyt niin ruosteessa voi olla ettei saisi pois. Muuta kuin putsaa kannat hyväksi että mahtuu oikean kokoiset avaimet päihin ja vaikka muutaman kerran vasaralla napauttaa kantaan niin pahimmat jumitukset ja jännitykset lähtee jo sillä. Ja sitte vaan kunnon vääntimen kans vääntää eikä päästä myljäämään.
    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #62
      hiukan aihetta sivuttaen
      onkos se nyt sitten tuo takapään pusla vai iskarin yläpää. kun tuolta takaa e30:ssä kuuluu liikkeelle lähtiessä sellainen "natina/nitkaus" kuin ottaisi tyhjät pois.
      kuuluu yleensä 3-4 sellaista nitkahdusta. ja vain kun paikaltaan lähtee.
      vai johtuuko tuo perästä. joka on vaihdettu pari kuukautta sitten.
      vai lisäpainosta jota on nyt kyydissä noin 150kg taka akselin takana?
      vika ääni ilmeni pari päivää tuon "lihotuksen jälkeen"
      saattaa olla aikaisemminkin mutta en ole rekisteröinyt sitä esim. kun on ollut kyytiläisiä
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • djd1mm
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 123
        • Salo

        #63
        3-kyntinen ulosvetäjä ok?

        Eli piti nyt varmistaa, mutta olihan tuosta jo positiivisia kokemuksia.
        Last edited by djd1mm; 09-02-2007, 01:53. Reason: Olihan tuosta jo selostusta :O
        Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #64
          Joo ja kakskyntisella irtos vielä helpommin
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • trollE30
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 33
            • Uusimaa

            #65
            Kaks kyntisellä jumalattoman isolla vetimellä otin itse pois ja samalla vetimellä painoin takaisin sen pulsan. Laitettiin ulosvetäjän "kynnet" sinne takapalkin päälle, siellä sellainen pieni lipare mihin sain vastaan sen ja sitte ulosvetäjän pulttiin suuri hylsy, jonka päälle metallilevy, jossa sen kori pultin kokoinen reikä ja sitten vaan kinnaamaan. Puristimella ulosvetäjän leuat yhteen ja armotonta vääntämistä, jonka tuloksena se sinne uppos.

            saapa vaan nähdä miten käy tuon toisen puslan kanssa, pitää koettaa aluksi ilman minkään sorttista lämmitystä... Nimittäin vetäjästä ei lopu se potentiaali vois vaikka laittaa kuvan tänne...
            "luottakaa", sano Juudas ku opetti kaverille ristiriipuntaa

            Comment

            • djd1mm
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 123
              • Salo

              #66
              Ostinpas liian järeetä kamaa...

              Noniin.. tulipa ostettua sitten hieman liian isot ulosvetäjät per?"#e! (Siis jenkatappi pitäis vaihtaa sopivampaan) Noh, eipä tuota jaksanu muutenkaan itse ruveta häsäämään. Sain 'halvalla' vaihdatettua puslat ja meno/tulo pensaputket (olikohan siinä 14h työtä) Eli suosittelen tuonkin homman tekemään ihan itse vaikka vähän v-käyrää saattaa nostattaakkin.
              Ei ainakaan keskivertopajalle välttämättä vie...

              Onneksi tästä sain senverran V-Poweria että jarrut fiksasin eteen ja taakse.
              Osat motonetistä. Vinkuu ja vikisee jo noin kk:n käytön jälkeen :(
              Last edited by djd1mm; 20-05-2007, 18:47. Reason: Lisäystä
              Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

              Comment

              • DropIt
                BTCF Member
                • Feb 2004
                • 1081
                • Ylivieska

                #67
                Siinä olis jollaki saksankielentaitoisella rapsakka mahollisuus rääpästä uus artikkeli fak juu osioon. :think Sais rispektiä. Onneksi on nuo kuvat ja paskat käsivaralla piirretyt piirrustukset mukana



                Olisko tässä lähialueella kenelläkään lainata moista? Juho_P ?
                [Youtubessa]
                e70 X5 3.0sd
                e87 116i
                e36 328i cab :think
                -
                Ex e46 320d
                Ex e30 325i
                Ex e30 318i

                Comment

                • JuRi
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 147
                  • Kotka

                  #68
                  e-34 apurungon puslat

                  Tuntuu olevan jotkut puslat menneet rikki. Eli ilmeisesti apurungon puslat ovat menneet takaa kun tuntuu takapää ohjaavan. Mites olette tunkannut auton. Perämurikasta?.
                  On tietysti vielä vaikea sanoa mitä muuta sieltä on kulahtanut, mutta siinä ympärillä on ilmeisesti joitain muitakin puslia vaihdettava. Ainakin kerran kun katselin auton alla, niin siinä apurungon lähellä on kaksi kumipuslaa. Tietysti nämäkin pitäisi uusia? Millä nimellä näitä osia voisi hakea vaikkapa motonetin sivuilta?
                  Niin ja onhan siellä vielä joku iso pusla mikä on apurungon kiinnityksessä. Mites tämän kanssa tarviiko myös ulosvetäjää jos vaikka joutuisi sen vaihtamaan?
                  Last edited by JuRi; 31-05-2007, 13:57.

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1995
                    • Tampere

                    #69
                    Originally posted by DropIt View Post
                    Siinä olis jollaki saksankielentaitoisella rapsakka mahollisuus rääpästä uus artikkeli fak juu osioon. :think Sais rispektiä. Onneksi on nuo kuvat ja paskat käsivaralla piirretyt piirrustukset mukana
                    Löytyy jo vaihto-ohjeet ja piirustukset puslatyökalua varten E34 FAQ:n puolelta:

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1995
                      • Tampere

                      #70
                      Originally posted by JuRi View Post
                      Millä nimellä näitä osia voisi hakea vaikkapa motonetin sivuilta??
                      Joku on näemmä selvitellyt taka-akseliston osien nimiä Motonetin osien nimiä vasten:

                      Comment

                      • JuRi
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 147
                        • Kotka

                        #71
                        Jotenkin tuo selvittely noista osista kuvien kera on ainakin minulle vähän epäselvä , joten kysyn vielä viitaten tuohon http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182 asentamiseen. Tuo kumityyny mikä otetaan ulosvetäjällä onko se tämä:

                        500s E34 Poikkipalkin--korin kumityyny v/o. . . . . . . . . 18-1226 24.90 ???

                        ja tuo toinen osa missä silmukat onko se:

                        500s E34 Takatukivarren nivel ("tuplasilmukka"). . . . . . 18-1682 39.90 ???

                        Ja noita kumityynyjä tarvii 2kpl ja takatukivarren niveliä myös 2kpl

                        Menikö oikein

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1995
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by JuRi View Post
                          Jotenkin tuo selvittely noista osista kuvien kera on ainakin minulle vähän epäselvä , joten kysyn vielä viitaten tuohon http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182 asentamiseen. Tuo kumityyny mikä otetaan ulosvetäjällä onko se tämä:

                          500s E34 Poikkipalkin--korin kumityyny v/o. . . . . . . . . 18-1226 24.90 ???

                          ja tuo toinen osa missä silmukat onko se:

                          500s E34 Takatukivarren nivel ("tuplasilmukka"). . . . . . 18-1682 39.90 ???

                          Ja noita kumityynyjä tarvii 2kpl ja takatukivarren niveliä myös 2kpl

                          Menikö oikein
                          Juuri näin

                          Comment

                          • JuRi
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2005
                            • 147
                            • Kotka

                            #73
                            Kiitos tiedoista

                            Comment

                            • JuRi
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2005
                              • 147
                              • Kotka

                              #74
                              No nyt on apurungon puslat vaihdettu. Oli keskiöt irti molemmilta puolilta. Olikin jo jonkin aikaa kolahdellut perästä kun lähtiessä laittoi vaihteen päälle. Myös risteyksiin tultaessa laatikon vaihtaessa pienemmälle kolahteli.
                              Puslat olivat kyllä todella tiukassa. Mutta ilman ulosvetäjää homma olisi ollut todella v..tumainen. Kiitokset sille joka oli tehnyt kuvat . Ensimmäistä puslaa vedettäessä sillä "prikalla" mistä oli hiottu kummaltakin puolelta sain vedettyä vain puslan sisukset. Onneksi ulosvetosatsissa oli puslan ulkomitan kokoinen "prikka". Ensin kun vanhan puslan yläpäästä talttasi ne "kumikorvat" pois ja sitten sillä isolla "prikalla" veti puslaholkin pois. Menihän siinä yksi M12 kierretanko poikki,(olin tehnyt niitä useampia varalle) ja se "prikkakin" vääntyi hiukan.
                              Ompa kiva ajella kun ei kolise enää. Aikaa meni minulla kaksi tuntia/puoli ja tuli säästettyä noin (paikallisen korjaamon tuntihinta 45e) 180e. Osat maksoi 140e postikuluineen.

                              Comment

                              • Violin
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2006
                                • 57

                                #75
                                Oisko kellään myydä tai lainata noita puslatyökaluja E34:n puslien vaihtoa varten? Myös halpoja korjaamoja Oulun seudulla saa ehdottaa. Vepsäläinen arvioi hinnaksi reilut 300 euroa ja Wetterin merkkihuolto noin 250 euroa. Aika hapokasta. Ja nämä hinnat ilman osia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎