Originally posted by datzka
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Keskisarjan kesärenkaat, laatu ja ominaisuudet+
Collapse
X
-
Originally posted by dait
Comment
-
-
Originally posted by daitKaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by gangstaToivottavasti ei ollut turha uppi, wanhalle aiheelle.
"Champiro
Indonesialaisen Tunggalin halparengas, jota valmistetaan myös Kiinassa. "
Osta riesat :-)
Pneumant
Itäsaksalainen Pneumant valmisti aikaisemmin renkaita myös nimellä Riesa. Goodyearille Pneumant päätyi Dunlopin kautta.
Comment
-
-
Link blink
Tässä vielä yksi linkki--> http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/index.html
Komentti käyttäjältä -->
test reports Barum Bravuris
tyre dimension and Make of car
215 / 40 R16 ZR
BMW 325 i
Would your buy this tyre again? probably not
Comment
-
-
Sunny kuulostaakin just siltä että toimii kuivalla. Märällähän renkaalla on jotain merkitystä, kuivalla pitää joka toinen rengas ihan hyvinkin.E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
-
Originally posted by gangstaTässä vielä yksi linkki--> http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/index.html
Komentti käyttäjältä -->
test reports Barum Bravuris
tyre dimension and Make of car
215 / 40 R16 ZR
BMW 325 i
Would your buy this tyre again? probably not
Niin ja kyllä tuolla haukutaan merkkirenkaita kuten Contia myös näin: These are the worst tyres I ever had.
Ja sitten:
225 / 40 R18 ZR
BMW 318is coupe
Would your buy this tyre again? no way
Keine Ahnung wieviel Continental dem ADAC gezahlt hat. (Kuinkahan paljon Conti on maksanut ADAC:lle [testituloksista]...)
En kyllä taida uskoa tohon koko sivustoon. Kommentit on mitä sattuu ja tuloksia voi manipuloida jokainen mielensä mukaan. Olisi kiva nähdä jonkun puolueettoman järjestämiä rengastestejä, joissa renkaat ostettaisiin suoraan kaupasta, eikä otettaisi lahjoituksena vastaan rengasvalmistajilta, jolloin he tekevät huippurenkaat pehmeämmällä kumiseoksella jne. pelkkiä testejä varten (vrt. TM:n tämän vuoksi epäonnistuneet testit).Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-Koenig"Olisi kiva nähdä jonkun puolueettoman järjestämiä rengastestejä, joissa renkaat ostettaisiin suoraan kaupasta, eikä otettaisi lahjoituksena vastaan rengasvalmistajilta, jolloin he tekevät huippurenkaat pehmeämmällä kumiseoksella jne. pelkkiä testejä varten (vrt. TM:n tämän vuoksi epäonnistuneet testit)"
Comment
-
-
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa että testit ja niistä saaduilla testiominaisuuksilla ei ole enään nykyään mitään tekemistä sen, ns."perstuntumalla" saadun tuntuman kanssa jonka kuluttaja saa.
Lisäksi jokainen rengasmerkki toimii eri autossa, alustassa ja pinnalla missä testejä tehdään melko erilailla. Tämän voi havaita kun vertaa eri maissa tehtyjä rengastestejä joissa testaajien vaikutelmat ja mitatut suorituskykyarvot voivat olla aivan radikaalisti erilaisia.
Continentalin nyt yleisesti tiedetään tekevän enemmän ns.testivoittajarenkaita, kuin oikeasti kuluttajatyytyväisiä renkaita.
mm.itse en taatusti noita nykyisiä yli 205 leveitä nykycontisport "testivoittajia" alle todellakaan enään laita. Järkyttävä vetelijä, rallattaa, kuluu, jne. heti kun pinnasta on lähtenyt 1/4 pois.Nämä ovat kuitenkin niitä renkaan negatiivisia ominaisuuksia joita en omissa "palloissani" salli silläkään "uhalla" että TM:n testikierroksella niillä on ajettu sekunnin nopeampi testikierros kuin jollain vetelemättömällä "halpisrenkaalla".
Hyvinhän ne on "testivoitoillaan" markkinoitu, joten sillä selittyy tuo muita kovempi hinta ja varmasti hyvä rengas uutena, mutta ei niin hyvä joka autossa/alustalla kuin annetaan ymmärtää.
Sekin kannattaa muistaa että 195/65-15" koossa saadut "testivoitot" ei todellakaan korreloidu enään 235/45-17 koossa.
Minun täytyy myöntää, että en oikein millään löydä enään näistä valtamerkkien "ylikokoisista testivoittajien" joukosta rengasta joilla ajamista hermo enään kestää 1/2-kesää kauemmin. Jokin Aurora alla ja hermo lepää.
Comment
-
-
Taitaa olla vähän sama juttu kuin noiden autotestien kohdalla. Testit ei kerro luotettavuudesta, vioista, ongelmista mitään vaan 'paneutuu' ominaisuuksiin ja ajettavuuteen. Loppujen lopuksi nuo testit ei kerrokaan mitään kuluttajalle, jos Conti vielä toimittaa vääränlaisia renkaita testeihin. Ominaisuudet muuttuvat kun pinta kuluu jne..
Taidan itse ostaa juurikin Aurorat tai Marangonit tai Hankookit seuraaviksi kumeiksi, ei ainakaan vituta niin paljon kun on halvempia ja kuluu kesässä pois kun madallus vetää kumit linttaan.E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
-
Originally posted by HemiContinentalin nyt yleisesti tiedetään tekevän enemmän ns.testivoittajarenkaita, kuin oikeasti kuluttajatyytyväisiä renkaita.
mm.itse en taatusti noita nykyisiä yli 205 leveitä nykycontisport "testivoittajia" alle todellakaan enään laita. Järkyttävä vetelijä, rallattaa, kuluu, jne. heti kun pinnasta on lähtenyt 1/4 pois.Nämä ovat kuitenkin niitä renkaan negatiivisia ominaisuuksia joita en omissa "palloissani" salli silläkään "uhalla" että TM:n testikierroksella niillä on ajettu sekunnin nopeampi testikierros kuin jollain vetelemättömällä "halpisrenkaalla".
.
Comment
-
-
Nyt Keimo yleistät kuitenkin ja rajusti...tai sitten et.
Eli tuo on taivahan tosi että contin talvikumi on hiljaisempi ja vetelemettämämpi kuin useampi nykyinen ylikokoinen kesärengas...ja varsinkin se contisport="huippurengas" hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan???
Samoin on PremiumContactin peruskumin suhde contisporttiin.
Pointti oli kuitenkin näissä useissa ns."ylikokoisissa testivoittajarenkaissa" joissa testiominaisuudet on viety siedettävyyden ulkopuolelle. Ylikokoisella tarkoitan 17" tai yli vannehalkaisijaa yli 235 leveyksin ja 45 ja alle profiilisuhteella. Normaaleissa 15" ja 16" käyttörengaskoossa nuo negatiiviset "testiominaisuudet" eivät juuri kulminoidukkaan.
Nykyisin ollaan monen kohdalla tilanteessa jossa kesärenkaiden alle pyöräyttäminen tarkoittaa jo selkeää käyttöominaisuuksien heikkenemistä(vetely, äänet ,vapinat,"tuulenviemää" tms.alkaa).
Eli tokihan conti tekee hyvää kesä ja talvirengasta käyttöominaisuuksiltaankin kunhan koko on tolkullinen eikä kyljessä lue ContiSport2. Hinnaltaan toki ylihinnoiteltuja, mutta kuitenkin. Pointtini kyllä ymmärtää kun alle pyöräyttää sikahintaiset 235/45-17" Contisport 2 "testivoittajat" ja niillä kesän tai puolikesää uraimurina lainelautailee.
Comment
-
-
Originally posted by maxxälä ainakaan osta pirelli paskoja niin hirvee mökä että korvat irtoo..
Itse voin henk.koht todeta että kun tämä P Zero Nero rantautui suomeen tossa noin kolmisen vuotta sitten muutamalla rengaskoolla niin nappasin heti hyllystä 225/40-18 "koekäyttöön" ja jumalauta, oli törkeen hiljaset verrattuna vakiokokosiin (195/65-15) lätiseviin ja rallattaviin Misukoihin!!!
oli kyllä hiljasta hytissä niillä renkailla, vähän sama ku kusis lumeen eli ei juuri mitään kuulunu !
eihän niissä kulutuskestävyys ollu mikään überhyvä, mutta ei se tossa kokoluokassa ole mikään merkki kovin kestävä (poislukien jääkiekkokumista valmistetut renkaat).....540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
Comment