Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostKaverilla kesti primacy hp:t n.70tkm.
Noita on ihan turha vertailla jos ne ei oo samassa autossa, samoilla pyöränkulmilla ja samalla ajotavalla. Lisäksi jos ajetaan huomattavan pitkää työmatkaa ja toiset renkaat ajetaan tien asfaltoinnin uusimisen jälkeen eroa tulee siitäkin jo kivasti.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMulla taas alle 20tkm.
Noita on ihan turha vertailla jos ne ei oo samassa autossa, samoilla pyöränkulmilla ja samalla ajotavalla. Lisäksi jos ajetaan huomattavan pitkää työmatkaa ja toiset renkaat ajetaan tien asfaltoinnin uusimisen jälkeen eroa tulee siitäkin jo kivasti.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKaverilla kesti primacy hp:t n.70tkm.
Ok, jokin H-nopeusluokan 15”:lla voi päästä pitkällekkin, mutta ei kyllä todellakaan isommilla vannekoon Primacyilla...paitsi kaverit essolla.
Todellisuus kuitenkin normaalisti alle puolet tuosta ”kaverien” ajamista 70tkm:stä ja tätä kertoo moni muukin mm.BTCF:llä kuin Jannmann tuossa edellä.
Eli vähänkin isompi vannekoko, niin helposti 30tkm:iin jää.:
Originally posted by Antsah View PostJuu varsinkin hinnassa oli isoin eroKulutuskestävyys ei myöskään noissa Misukoissa yhtään parempi ollut, n. 35tkm ne kesti ja silloinkin ihan sakoille. Jotkut noilla kuulema ajaa 60-70tkm, mutta ei ainakaan Accordin alla onnistunut lähellekkään. Minervoilla mennnään ihan samat kilsat.
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostNykyisillä on menty noin 45tkm. Tosin minä ajan rauhallisesti ja tarkistan ilmanpaineet kerran viikossa.
ps.Onneksi itse kun en itse ajele ”premiumeilla”, niin ei tarvitse paineidenkaan kanssa jatkuvasti hifistellä. Hermo ei kestäisi alkuunkaan, eikä ole ollut tarvettakaan...renkaat kun ovat meillä vain ajamista varten.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNiin, näistä Primacy Hp:sta löytyy kyllä ”legendaa” kun misukka itse ilmoittaa Primacyn olevan ”kulutuskestävä” tuote....mutta, kyllä mm.taksikuskit pettyivät varsin ylimitoitettuihin lupauksiin tämän tuotteen kulutuskestosta.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Itsellä on nyt ollut kesäkauden alla linglong greenmaxit kokoluokkaa 225/40/18. Ohjauskulmat säädetty ennen renkaiden alle laittoa ja hyvin ovat kieltämättä tähän asti pyörineet. Hieman jopa yllättynyt :think Pari kovaakin vesisadetta on näillä ajellut ja ei ole ollut minkäänmoisia ongelmia, enemmänkin päinvastoin. Huomasin kyllä ainakin eron vanhoihin nangkang ns 2, joissa tosiaan välillä tuntui, että mennään ihan arpapelillä märällä
Niin mutkattomasti toimineet tähän mennessä, että eipä ole tullut edes moneen kuukauteen ajateltua koko asiaa.. kaipa se kertoo jotain. Kuluvuus pitää katsoa sitten syksymmällä vielä erikseen. Ja tosiaan e39 touringin alle pelittäneet.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostMulla tosiaan kyseiset kumit kesti -09 accordin alla 35-40tkm 225/50/17. En ostaisi kyllä uudelleen. Nykyisen auton alla tuli mukana uudet 215/55/17 Primacy 3 joten katsotaampas miten nämä kestää.
Naapuri osti uuden Civicin ja siinä näyttää jotkut primacyt olevan, ajaa n.50tkm vuoteen. Pitää mitata kun se vaihtaa talvirenkaat niin näkee paljonko ekana kesänä kuluneet. Voin n.25v päästä kertoa miten nuo PS4:set kesti M5 alla, nyt jo 300km takana ja edelleen uuden veroiset.
Comment
-
-
Itsellä on seiskassa 235/60/16 halpikset - tarkistan merkin ja mallin kun ehdin - tällaiseen autoon ihan loistava koko ja rengas kaikinpuolin muutenkin. Tuo kun ei mutkateille sovellu kuitenkaan. Ihanasti keinuen menee valtatiellä.Sateella ei mitään erikoista tai yllättävää ole tullut vastaan.
Aiheeseen liittyen kysyisin jo nyt, että onko edes olemassa 16" seiskaan sopivia edullisia nastarenkaita? Pinnoitetut Masteritkin näyttää olevan jotain liki 80e / kpl. Suosituksia otetaan vastaan. Autossa ei ole luistonestoa tms.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSulta on tainnut joskus jäädä Michelinin edustajan tarjoama saunailta väliin ja siitä katkeroituneena olet aloittanut kampanjoimaan vastaan
Tässä kun päivittäin tulee ajettua kaikkea mahdollista rengasta ja rengastusta, niin sitä vain on itse huomannut että Michelinissä ei ole yhtään mitään mikä perustelisi minulle sen korkeampaa hintaa (näin siis erityisesti vähänkään isommissa vannekokoluokissa).
Tuossa kun ajaa ”lennosta” jatkuvasti samanlaisia autoja misukoilla ja vastaavan kokoisilla halpiksilla nyt ihan vaikka sen 15-vuotta, niin todellakin syntyy väistämättä jonkinlainen todellinen kosketuspinta siitä mistä oikeasti kannattaa maksaa ja kuinka paljon, kun puhutaan kesärenkaasta.
Minulle misukka ”ei ole se juttu” juuri siksi että minulla oma mielipide perustuu aivan jatkuvaan vertailevaan ajokokemukseen, eikä suinkaan misukan edustajan probagandaan tai sen tehokkaasti toimivaan brändiin/mainoksiin.
Blasebovaikutus on toki kova jos/kun kokemukset ovat vain omasta autosta, mutta jos ajat viikossa kymmenenkin eri rengastuksen autoa, alkaa ne edustajien mainospuheet pikku hiljaa samaan lähinnä pienen myötähäpeän tunteita.
Näin varsinkin siksi että näitä kun testaa ja ajaa jatkuvasti vähän enemmän kuluneilla renkailla, eikä vain uusilla(=mutta myös toki sitten niillä), niin löytää tänä päivänä kovin, kovin vähän perusteita Michelinin hinnalle.
Se kun ei tänä päivänä ole hintaa lukuunottamatta missään tapauksessa ”huippurengas”, eikä useinkaan testien perusteella enään edes premiumrengas...eikä se sitä ole varsinkaan vähän enemmän käytettynä(=isommat vannekoot).
Ok, kun puhutaan 15”-16” kokoluokista ja matalammista nopeusluokista, niin asia hieman muuttuu ja silloin toki jonkinlaiset järkevät perusteet misukalle voi joku oikein tarkasti kaivaen löytääkkin.
ps. ...edelleenkin, tämä oli topikki HALPISKUMEILLE, eikä besservisserien misukka vastaan halpikset topikki, joten minun osalta tämä oli tässä misukan osalta tässä topikissa.
Tuossa topik niille nimenomaan hinnaltaan premiumkumeille, missä niiden absoluuttisen ylivoimaisia ominaisuuksia voi käydä
kehumassa ja kiroamassa halpikset maan rakoon:
Last edited by Hemi; 10-08-2016, 14:37.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOnhan toi 35-40tkm hyvin. Nexenit kestää 15-20tkm max.
Naapuri osti uuden Civicin ja siinä näyttää jotkut primacyt olevan, ajaa n.50tkm vuoteen. Pitää mitata kun se vaihtaa talvirenkaat niin näkee paljonko ekana kesänä kuluneet. Voin n.25v päästä kertoa miten nuo PS4:set kesti M5 alla, nyt jo 300km takana ja edelleen uuden veroiset.
Aika jännä jos uudessa civicissä primacyt, niissä pitäisi ainakin 17" farkussa olla Bridgestone Turanza er300, mutta oisko vaihtunut sitten renkaiden toimittaja. Oli nimittäin tuollainen uusi civic käytössä 5kk. Melko äänekkäät kumit nuo turanzat vaikka civicci mikään hiljainen toki ole, mutta silti.Last edited by Antsah; 10-08-2016, 17:23.
Comment
-
Comment