GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Samppae39 View Post
    Mulla ollu ny keväästä asti Nankang NS2 alla. Edessä 245/35-19 ja takana 275/30-19. Ajomääräks voisin heittää n. 10tkm maksimissaan. Takarenkaat on sisäsyrjiltä aivan kaljut ja keskellä on kulumismerkeissä, ulkoreunoilla hiukan enemmän. Joko pitää vaihtaa merkkiä, tai sitte alustassa on jotain pahasti pielessä. Kulmien säätöön viel, kunhan saan etupäässä puslaremppaa tehtyä. Auto ei kuitenkaan ajossa vetele omituisen paljon.

    Olisko mitään paremmin kulutusta kestävää rengasta tässä halpissarjassa, mitä tuo NS2? Kaks paria kesässä on liikaa, ku en eees kumia polta.
    Nyt ei todellakaan syy ole renkaassa, vaan päinvastoin, jos kerran ei vetele vaikka takacamberit ovat 16” renkaalle ja alla kuitenkin 19” rengas.
    Eli liiallista negatiivista camberia ei todellakaan kestä mikään 19” rengas, mutta useimmat toki tällöin vetelee.
    Eli nyt ihan ensimmäisenä ne takacamberit -1.25”-1.34”-asteen haarukkaan, mikäli aiot vastaisuudessakin ajaa 19” renkaalla.

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1660
      • Vähäkyrö

      Originally posted by Hemi View Post
      Nyt ei todellakaan syy ole renkaassa, vaan päinvastoin, jos kerran ei vetele vaikka takacamberit ovat 16” renkaalle ja alla kuitenkin 19” rengas.
      Eli liiallista negatiivista camberia ei todellakaan kestä mikään 19” rengas, mutta useimmat toki tällöin vetelee.
      Eli nyt ihan ensimmäisenä ne takacamberit -1.25”-1.34”-asteen haarukkaan, mikäli aiot vastaisuudessakin ajaa 19” renkaalla.
      Tämä on vaan mutua, mutta miks ois säädetty 16" ku sellasta vannetta ei autoon saa ja tehtaalta lähteny 18" rengastuksella.

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1660
        • Vähäkyrö

        [QUOTE=uusis;3785106]
        Originally posted by Samppae39 View Post
        Mulla ollu ny keväästä asti Nankang NS2 alla. Edessä 245/35-19 ja takana 275/30-19. Ajomääräks voisin heittää n. 10tkm maksimissaan. Takarenkaat on sisäsyrjiltä aivan kaljut ja keskellä on kulumismerkeissä, ulkoreunoilla hiukan enemmän. Joko pitää vaihtaa merkkiä, tai sitte alustassa on jotain pahasti pielessä. Kulmien säätöön viel, kunhan saan etupäässä puslaremppaa tehtyä. Auto ei kuitenkaan ajossa vetele omituisen paljon.

        Olisko mitään paremmin kulutusta kestävää rengasta tässä halpissarjassa, mitä tuo NS2? Kaks paria kesässä on liikaa, ku en eees kumia polta.[/QUOTE



        onko sulla nyt tuo ultra sport ns2?
        jo on niin kokeile noble sport ns-20.
        Juu NS2 alla nyt.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Samppae39 View Post
          Tämä on vaan mutua, mutta miks ois säädetty 16" ku sellasta vannetta ei autoon saa ja tehtaalta lähteny 18" rengastuksella.
          Se on perusasetus jota tietenkin hyvin vastaa takarenkaidesi kulumista tällä hetkellä. Eli siinä kohtaa kun sisäkantit ovat liki puhki, keskellä on vielä hyvin ja ulkolaidassa yli puolet?
          Villi veikkaukseni on että siellä on nyt n.kaksi astetta negatiivista camberia, pahimmassa tapauksessa jopa hieman yli ja sehän on aivan liikaa 19” pyörälle jotta se kuluisi tasaisesti.
          Eli tällä takacamberilla saat jokaisen maailman 19” renkaan sisäkantin kulumaan nopeasti ja monen muun vielä nopeammin kuin Nankangin.
          Samalla tietenkin vesikelin pito on huono ja takarengas lämpiää ja ääntää melko paljon kun rengas kulkee vain kapean sisäreunan varassa ja koko kannettava akselikuorma on renkaan sisärungon kannettavana..

          Comment

          • uusis
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2016
            • 192
            • finland

            kokeile sitä noble sport sn-20 jos se nykyinen ei maistu.
            maksaa vaan hivenen enemmän ei paljoa.

            Comment

            • timppa_s
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 33
              • Vantaa

              Originally posted by Hemi View Post
              Siis normaali katuautossa edessä -1.5”-astetta ja takana -1.00”-astetta ja kaiken lisäksi vieläkin”puskee” kuivalla(ja tämä ei siis ole provo?)???
              Mitkähän ne eturenkaat olivat?
              Ei ole provo ei. Varsinkin hitaammissa mutkissa puskee jonkun verran, mieluiten sais yliohjautua. (toki, jos rata-ajotaidot on huonommat niin sellainen puskeva auto on turvallisin). Edellisen farkku-Golfin ajettavuus oli bueno, se oli kohtuu hanakka yliohjaamaan ajonhaittajärjestelmät poiskytkettynä. Sellaisen kun saisi takavetoisena. Aika montaa takavetoista on tullut kokeiltua. Ei taida saada suoraan hyllystä.

              Eturenkaat on Goodyear F1 Asymmetric 2:t. On muuten todella kestävä kumi ja silti hyvin pitävä sekä kuivalla että sateella. Kovat ajaa mutta kaikkea ei voi saada.

              Onko joku laittanut radikaalimmat camberit? Voisiko eteen tai taakse (onnistuuko?) laittaa haritusta?
              Last edited by timppa_s; 27-08-2016, 06:17.

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2076
                • Pirkanmaa

                Heitetääs tänne pieni rengasarvostelu, jos joku on miettinyt kyseisiä kumeja. Eli rengasasentaja kun olen niin kehtas ostaa testiin meidän halvimman eurooppalaisen halpiksen eli Kormoran Gamma B2 / Tigar Syneris.
                Kokoina edessä 245/35R18 Y ja takana 255/35R18 W 9,5x18 vanteilla.



                Ja itsellä ollut alla jos jonkinmoista Premium-merkkiä ja kiinalaisia joten siihen vertaan arvioni.

                Pito kuivalla: Todella hyvä ottaen huomioon hinnan, Ahvenistolla premium-renkaisiin verrattuna vain sekunnin jäin kierrosajassa, ei tullut mitään yllättäviä pidon menetyksiä missään kohtaa, todella rauhallinen rengas käytökseltään, mitä esim. ei Winda-merkkinen kinuski ollut...
                Arvosana 4/5

                Pito märällä: En paljoa saanut testattua, sen verran mitä kerran sateella laskin ramppeihin ja yritin saada luistamaan tai sutimaan, ei tapahtunut juuri mitään. Varmasti huonompi kuin premium, parempi kuin koetut kinuskit.
                Arvosana 3/5

                Melu: Ei ole hiljainen rengas, mutta verrattuna vähän kapeampiin huonommalla pinnalla oleviin laatukumeihin, niin ei ainakaan äänekkäämpi.
                Arvosana 3/5

                Kestävyys:
                Pintaa näissä ei ole uutena kuin 7mm ja kumi on todella pehmeän tuntuista, siksi varmaan näinkin hyvä pito, joten tuskin mitkään kestävyysrenkaat. Katsellaan tätä lisää myöhemmin kun ovat loppu.
                Arvosana 3/5

                Ajettavuus: Todella löysä runko, mukava muttei kovin sporttinen. Todella pehmeät ajaa, joten jos haluaa sporttirenkaan ilman että on järkyttävä uratutka niin nämä ovat hyvät, oli omassa aika tunnoton koville urille.
                Jos haluat oikeasti täydellisen vastaavan ohjauksen ilman kompromisseja, osta jäykkärunkoiset renkaat.
                Arvosana 3/5

                Kokonaisarvosana keskiarvo 3.2/5
                Jos suhteuttaa renkaan hinnan ominaisuuksiin niin todella hyvät, kun vaan ottaa huomioon kulumisen ja löysän rungon, joku kiinalainen voi kestää ja olla jäykkä runko, mutta kolikon kääntöpuolena ei sade- tai kuivapitoa, ja voi käytökseltään olla yllättävä.
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                _____________________________________
                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                Tästä mun kaluston showroomiin
                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  Noi kyllä sulaa alle hetkessä, yks tuttu rengasyrittäjä lopetti nuiden myymisn kuluu niin äkkiä, asiankaat valitti aika paljon että paskaa möit...

                  Comment

                  • Jax_KiBez
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 2076
                    • Pirkanmaa

                    Meilläkin noita paljon myydään, ei kyl mitenkään ongelmallista kuluminen ole ollut. Toki ei todellakaan ole HYVÄ kulutuksen kesto, mutta sentään jonkunlainen pito olemassa toisin kun kiinalaisilla mitä mm. meillä ollut myynnissä, pitoa ei ole edes uutena mutta kestää yhtä kauan kuin premium...

                    Mutta joo, jos kukkarossa on aukko ja tarvii kestävän renkaan niin ei tätä.
                    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                    _____________________________________
                    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                    Tästä mun kaluston showroomiin
                    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      En tiedä ansaitseeko nuo kehuja edes kinukkeihin nähden kun vertaa hintaa/ominaisuuksia. Tuo Gamma B2 tais olla Autobildin testissä siellä 10 huonoimman renkaan korissa. Kattonut vaan, että ominaisuuksiin nähden ihan ylihintainen rengas Suomessa. Minusta ei myydä edes kovin halvalla tuota rengasliikkeissä. Ominaisuudet on samalla tasolla kuin halvimmissa kinukeissa niin saisi hintakin kyllä olla samalla tasolla.

                      Last edited by Antsah; 29-08-2016, 09:17.

                      Comment

                      • Jax_KiBez
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 2076
                        • Pirkanmaa

                        Noh itse milloin mitäkin renkaita vääntelen alle omaan autooni usean kerran vuodessa, niin kaikkea mitä oon koittanut niin ei toi nyt kuitenkaan niin surkea rengas ole. On ollut monta kertaa huonompiakin, kiinalaisia kaikki... Kiinalaisiakin on parempia, ne eivät vaan ole alkaen hinnoiteltuja.



                        Hinnasta nyt on sitten hauska väitellä, Euromasterin nettikaupasta karvan alle 70€/kpl koossa 255/35R18.
                        Vannetukun halvin 255/35R18 LingLong 80€/kpl + postit.
                        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                        _____________________________________
                        Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                        Tästä mun kaluston showroomiin
                        Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          Ei taida köyhän kannattaa noita ostaa halvallakaan, jos ne sulaa alle. Valitettavasti en muista merkkiä, mutta isossa autossa jotkin muutkin halpikset sulivat normaalilla ajolla kesässä. On kuitenkin halpiksia jotka jonkin verran kestävätkin.
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • Jax_KiBez
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 2076
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                            Ei taida köyhän kannattaa noita ostaa halvallakaan, jos ne sulaa alle. Valitettavasti en muista merkkiä, mutta isossa autossa jotkin muutkin halpikset sulivat normaalilla ajolla kesässä. On kuitenkin halpiksia jotka jonkin verran kestävätkin.
                            Näinhän se aina on ollut ja tulee olemaan ettei köyhän kannata ostaa halpaa.

                            Kyllähän kaikki halppikset on kuluvaa sorttia, tai jos ei kulu niin ei pidäkkään, ikävä luonnonlaki. Onhan noita muovirenkaita olemassa jotka kestää nätisti 60tkm, varmasti melkoisia ajonautintoja. Sekin on vähän mikä kestää minkä verran kenenkin mielestä, jos vertauskohta on vanhat renkaat jotka ollut 10-vuotta alla ja pintaa vielä 3mm ja ei kulu enää mihkään. Sitten menee ostaa uudet halppikset ja ajaa kesän, jolloin melkein puolet pinnasta kulunut, heti tulee mieliyhtymä että mitä paskaa. Kova tai kovettunut kumi kun ei kulu. Bridgestonen pakettiauton renkaat on kyllä yks loistoesimerkki näistä, ovat Hiacejen alkuperäisrenkaat pyöris alla varmaan yhtäkauan kuin auto kestää, pito ei vaan monen suusta enää kovin mahtava ole 100tkm ajetuilla renkailla.

                            Kaikkea kannattaa kokeilla, omat kokemukset aina kertoo itselleen enemmän kuin muiden kokemukset. Ja virheistä oppii
                            Last edited by Jax_KiBez; 29-08-2016, 17:09.
                            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                            _____________________________________
                            Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                            Tästä mun kaluston showroomiin
                            Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Jax_KiBez View Post
                              Kyllähän kaikki halppikset on kuluvaa sorttia, tai jos ei kulu niin ei pidäkkään, ikävä luonnonlaki.
                              Höpö, höpö.
                              Tämä jos mikä on aivan puhdasta urbaanilegendaa tänä päivänä ja ne testit missä vähänkään on testattu kulumista, todistavat juuri päinvastaista.
                              Ok, jo käsitteenä ”halpis” on oikeastaan mahdoton, mutta vaikka näissä ihan halvimmissa pito-ominaisuudet olisivatkin heikommat kuin ”premiumeissa”, niin kulumisen suhteen aivan ääripäitä lukuunottamatta ei juuri ole.
                              Ne ihmeelliset romanttiset kuvitelmat siitä kuinka ison vannekoon premiumrengas kestää kilometrejä, johtuu ihan puhtaasti omakohtaisten kokemusten puutteesta.

                              mm.Itsellä kaikki alla olleen ”korruptio” contin 17”-19” kokoluokan renkaat ovat sulaneet alle aina ennätysnopeudella.
                              Huomattavasti nopeammin kuin esim.nyt parissa omassa testissä olevat ”kinkkikumit”, eli Linglongin Greenmaxit.
                              Aikoinaan mm.GT-Radial oli todella monessa taksissa alla vain sen vuoksi että se kesti ihan tolkuttomat kilometrit ja oli kuitenkin siihen aikaan lähes halvin mitä markkinoilla oli. Näiden kestoista liikkuu vieläkin kuusinumeroisia legendoja.

                              Matalan nopeusluokan 15”-16” kokoluokasta muutenkin saa irti todella rajut kilometrit, verrattuna korkean nopeusluokan 18”-19” kokoluokkiin, eli näitähän ei sitten voi lainkaan verrata ja vielä vähemmän pakettiauton renkaita henkilöauton renkaisiin.

                              Comment

                              • TFV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 3080
                                • Nurmijärvi

                                20" kumhot 275/35 e65:ssa takana, edessä 245/40 takaset loppu, edessä kuin uudet. Alle 20tkm.

                                Kiinalaiset menee alle.
                                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                                Comment

                                Working...
                                X