Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Nyt ei kyllä pysty ymmärtämään. Ostetaan M5, siihen sitten etitään mahdollisimman halvalla pari käytettyä rengasta ja sitten toiset ihan erityyppistä halpis rengasta toiselle akselille.. Sitten ihmetellään kun auto kulkee miten sattuu ja syytetään siitä alustaa.

    Tämän nyt vielä ymmärtäisi jossain 1000€ ritsassa, mutta miksi ostaa M5.. Ellei ole rahaa/halua edes ostaa neljää uutta rengasta, niin tuli kyllä ostettua täysin väärä auto. Renkaat on kuitenkin se ainut asia joka koskettaa tietä, joten huonojen renkaiden kanssa mikä tahansa alusta on paska ajaa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      Originally posted by HTK12 View Post
      Nyt ei kyllä pysty ymmärtämään. Ostetaan M5, siihen sitten etitään mahdollisimman halvalla pari käytettyä rengasta ja sitten toiset ihan erityyppistä halpis rengasta toiselle akselille.. Sitten ihmetellään kun auto kulkee miten sattuu ja syytetään siitä alustaa.

      Tämän nyt vielä ymmärtäisi jossain 1000€ ritsassa, mutta miksi ostaa M5.. Ellei ole rahaa/halua edes ostaa neljää uutta rengasta, niin tuli kyllä ostettua täysin väärä auto. Renkaat on kuitenkin se ainut asia joka koskettaa tietä, joten huonojen renkaiden kanssa mikä tahansa alusta on paska ajaa.
      Jos nyt sen verran avaan tätä omaa autoharrastusta niin itse koko auto kuin huollotkin on maksettu ja maksetaan sen mukaan kun tulee ylimääräistä rahaa vakiotulojen päälle. Ja jos perheelle pitää ostaa vaikkka sohva tai lapselle pyörä niin ne menee edelle.

      Esim. säästöistä en ihan periaatteesta maksa harrasteauton kuluja. Joten nyt kun oli pakko ostaa takarenkaat niin ostin jotkut. Ja ne vaihtuu kun esim. sitten kun moottori on huollettu. Ja jos muutama tuhat kilsaa tuli ajettua niin se meni ihan hyvin noillakin renkailla.

      Riittääköhän tämä.

      Ymmärrän kyllä, että tuo sekarengastus voi olla ongelma. Mutta pohjaako ehjä alusta esim. hidastetöyssyissä niin kuin iskareita ei olisi ollenkaan?

      Edit: ja tuo auto tullaan laittamaan kaikilta osin hyvään kuntoon uudelleen, renkaidenkin osalta. Tapa ja aikataulu ehkä eroaa muista täällä.

      Edit2: Ja nuo eturenkaat vaihtuu joskus keväällä ensiapuna samoihin kuin takarenkaat.
      Last edited by lj123; 12-11-2016, 08:23.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17522
        • Turku

        Originally posted by lj123 View Post
        Jos nyt sen verran avaan tätä omaa autoharrastusta niin itse koko auto kuin huollotkin on maksettu ja maksetaan sen mukaan kun tulee ylimääräistä rahaa vakiotulojen päälle. Ja jos perheelle pitää ostaa vaikkka sohva tai lapselle pyörä niin ne menee edelle.

        Esim. säästöistä en ihan periaatteesta maksa harrasteauton kuluja.
        Toiminta ja ajatusmaailma kuin minulla ! Ja sama koskee käyttöautoa.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by Laku View Post
          Toiminta ja ajatusmaailma kuin minulla ! Ja sama koskee käyttöautoa.
          Sama täällä, mutta sillä erolla että mä jaksan odottaa sen verran ettei tartte ostaa välimallin paskaa. Vaan suoraan sitten se lopullinen osa.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2098
            • *

            Originally posted by lj123 View Post
            Mistä muusta kuin renkaan ominaisuuksista voi johtua esim. sellainen että kovemmassa vauhdissa kaistanvaihdossa perä tuntuu tulevan vähän jäljessä ja liike jatkuu sitten tavallaan vähän ylikin ennen luin palaa kulkemaan suoraan.
            Takakelkan puslat väljät. Perusvika E39:ssä.
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • Roito
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 3921
              • Tavastila/Kotka

              Originally posted by lj123 View Post
              Jos nyt sen verran avaan tätä omaa autoharrastusta niin itse koko auto kuin huollotkin on maksettu ja maksetaan sen mukaan kun tulee ylimääräistä rahaa vakiotulojen päälle. Ja jos perheelle pitää ostaa vaikkka sohva tai lapselle pyörä niin ne menee edelle.

              Esim. säästöistä en ihan periaatteesta maksa harrasteauton kuluja.
              Originally posted by Laku View Post
              Toiminta ja ajatusmaailma kuin minulla ! Ja sama koskee käyttöautoa.
              Originally posted by jannmann View Post
              Sama täällä, mutta sillä erolla että mä jaksan odottaa sen verran ettei tartte ostaa välimallin paskaa. Vaan suoraan sitten se lopullinen osa.
              Nämä!

              Tosin käyttöauto on pakko pitää ehjänä että pystyy kulkemaan työmaalle ansaitsemaan sitä leipää pöytään.. mutta harrasteauto valmistuu sillä tahdilla miten aika ja rahat antaa myöten, ei ole se prioriteetti yksi laittaa kaikki rahat tilipäivänä harrasteeseen ja syödä sitten nuudeleita loppu kuukausi.


              Tähän itse rengas keskusteluun otan sen verran kantaa, että olisi se hyvä vähän niihin renkaisiin panostaa, niinkuin tuolla jo mainittiin, niin ovat ne ainoat neljä kämmenen kokoista läiskää jotka autosta ottavat tiehen kiinni.
              BMW E70 X5 käyttismöhkö
              MB W639 Kummisetä

              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by lj123 View Post
                Jos nyt sen verran avaan tätä omaa autoharrastusta niin itse koko auto kuin huollotkin on maksettu ja maksetaan sen mukaan kun tulee ylimääräistä rahaa vakiotulojen päälle. Ja jos perheelle pitää ostaa vaikkka sohva tai lapselle pyörä niin ne menee edelle.

                Esim. säästöistä en ihan periaatteesta maksa harrasteauton kuluja. Joten nyt kun oli pakko ostaa takarenkaat niin ostin jotkut. Ja ne vaihtuu kun esim. sitten kun moottori on huollettu. Ja jos muutama tuhat kilsaa tuli ajettua niin se meni ihan hyvin noillakin renkailla.

                Riittääköhän tämä.

                Ymmärrän kyllä, että tuo sekarengastus voi olla ongelma. Mutta pohjaako ehjä alusta esim. hidastetöyssyissä niin kuin iskareita ei olisi ollenkaan?

                Edit: ja tuo auto tullaan laittamaan kaikilta osin hyvään kuntoon uudelleen, renkaidenkin osalta. Tapa ja aikataulu ehkä eroaa muista täällä.

                Edit2: Ja nuo eturenkaat vaihtuu joskus keväällä ensiapuna samoihin kuin takarenkaat.
                Itse pyrin pitämään sen verran rahaa varattuna auton remppoihin, että renkaat ym. pystyy ostamaan kun ne tarvitsee. Mikäli tulee sellaisia remppoja johon ei rahat riitä, niin sittenhän sen harrastepelin voi laittaa parkkiin ja ajaa sillä käyttiksellä. Itse en noita välimallin ratkaisuja harrasta. Itse en vaan ymmärrä miksi laittaa tuollaiseen autoon paskoja renkaita, kun ne pilaa sen fiiliksen. Ei kait kukaan minkään muun takia edes aja M5:lla?

                Ei toki alusta pohjaa niiden renkaiden takia, mutta kun tälläisen auton ostaa, niin jo ostohetkellä kannattaa varautua siihen, että useampi tonni on varalla remppoihin, vaikka se auto olisi kunnossa. Mikäli koeajolla huomaa alustassa tms. vikaa, niin korjausbudjettia saa kasvattaa. Ellei auton ostamisen jälkeen ole mielestäni jää riittävästi euroja, niin jätän ostamatta harrasteauton tai ostan halvemman harrasteauton.
                Last edited by HTK12; 12-11-2016, 18:16.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Itse pyrin pitämään sen verran rahaa varattuna auton remppoihin, että renkaat ym. pystyy ostamaan kun ne tarvitsee. Mikäli tulee sellaisia remppoja johon ei rahat riitä, niin sittenhän sen harrastepelin voi laittaa parkkiin ja ajaa sillä käyttiksellä. Itse en noita välimallin ratkaisuja harrasta. Itse en vaan ymmärrä miksi laittaa tuollaiseen autoon paskoja renkaita, kun ne pilaa sen fiiliksen. Ei kait kukaan minkään muun takia edes aja M5:lla?

                  Ei toki alusta pohjaa niiden renkaiden takia, mutta kun tälläisen auton ostaa, niin jo ostohetkellä kannattaa varautua siihen, että useampi tonni on varalla remppoihin, vaikka se auto olisi kunnossa. Mikäli koeajolla huomaa alustassa tms. vikaa, niin korjausbudjettia saa kasvattaa. Ellei auton ostamisen jälkeen ole mielestäni jää riittävästi euroja, niin jätän ostamatta harrasteauton tai ostan halvemman harrasteauton.
                  En tiedä pitäisikö tätä kommentoida ollenkaan. Yleensä kun niin miettii niin ei pitäisi. Kommentoin silti, offtopic niin tarvittaessa voi poistaa.

                  Eihän tuolla muutamaa tuhatta kilsaa enempää ole ajettukaan, ihan siksi kun haluan ensin varmistua että moottori on parhaassa iskussa. Sen jälkeen muut Juuri sitä haen, että sitten kun sillä enemmän ajan, niin ajan sellaisella mistä tykkään. Ne renkaat ei varsinaisesti tässä mitään fiilistä pääse pilaamaan sen enempää.

                  Enemmän vain mielenkiinnosta halusin tietää mistä se perän levottomuus voi johtua, ja se selvisi jo. Jos olisin tiennyt etukäteen niin totta kai olisin samalla vaihtanut eturenkaat ainakin siitä sekarengastuksesta tulevan osuuden vuoksi. Ja ehkä ostanut muutenkin paremmat.

                  Auto on ostettu hyvin tietoisena että remontteihin menee helposti tonneja eikä auto ollut paras saatavilla oleva, mutta hinnaltaan hyvä. Ja aika monta tuntia käytin sen selvittämiseen mitä E39 M5 ostaminen ja omistaminen vaatii. Ja tietoisena ostin auton vikoineen. Sitä paljonko minulla on tai ei ole rahaa en viitisi enempää kommentoida.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by lj123 View Post
                    En tiedä pitäisikö tätä kommentoida ollenkaan. Yleensä kun niin miettii niin ei pitäisi. Kommentoin silti, offtopic niin tarvittaessa voi poistaa.

                    Eihän tuolla muutamaa tuhatta kilsaa enempää ole ajettukaan, ihan siksi kun haluan ensin varmistua että moottori on parhaassa iskussa. Sen jälkeen muut Juuri sitä haen, että sitten kun sillä enemmän ajan, niin ajan sellaisella mistä tykkään. Ne renkaat ei varsinaisesti tässä mitään fiilistä pääse pilaamaan sen enempää.

                    Enemmän vain mielenkiinnosta halusin tietää mistä se perän levottomuus voi johtua, ja se selvisi jo. Jos olisin tiennyt etukäteen niin totta kai olisin samalla vaihtanut eturenkaat ainakin siitä sekarengastuksesta tulevan osuuden vuoksi. Ja ehkä ostanut muutenkin paremmat.

                    Auto on ostettu hyvin tietoisena että remontteihin menee helposti tonneja eikä auto ollut paras saatavilla oleva, mutta hinnaltaan hyvä. Ja aika monta tuntia käytin sen selvittämiseen mitä E39 M5 ostaminen ja omistaminen vaatii. Ja tietoisena ostin auton vikoineen. Sitä paljonko minulla on tai ei ole rahaa en viitisi enempää kommentoida.
                    No jo itsekkin ehkä hieman kärkkäästi kommentoin, mutta itsellä renkaat on kyllä niitä viimeisiä kohtia, missä alan säästämään ostamalla pari käytettyä rengasta. Pisti vaan silmään, kun on ostettu auto, jonka remontteihin menee teetettynä helposti se 10k€ ja sitten on alettu säästämään renkaissa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      En minä sitä kiistä, että renkaissa ei kannattaisi säästää yleensä.

                      Ja oli syynä mikä tahansa siihen epävakauteen, niin ei nuo Nankangit varsinkaan märällä asfaltilla ole mielestäni oikein mistään kotoisin. Kyllä ne kuluneetkin Hankookit oli paremmat.
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by lj123 View Post
                        En minä sitä kiistä, että renkaissa ei kannattaisi säästää yleensä.

                        Ja oli syynä mikä tahansa siihen epävakauteen, niin ei nuo Nankangit varsinkaan märällä asfaltilla ole mielestäni oikein mistään kotoisin. Kyllä ne kuluneetkin Hankookit oli paremmat.
                        Nankangit ei tarjoa tarkkaa ohjaustuntumaa, koska ovat löysemmät kuin esim. ne Hankookit. Toisaalta taas Nankangit ei vetele yhtä paljoa urissa. Eli on valittava kumpaa arvostaa enemmän, tarkkaa ohjaustuntumaa vai sitä, että renkaat vetelee vähemmän.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2098
                          • *

                          Originally posted by lj123 View Post
                          En tiedä pitäisikö tätä kommentoida ollenkaan. Yleensä kun niin miettii niin ei pitäisi. Kommentoin silti, offtopic niin tarvittaessa voi poistaa.

                          Eihän tuolla muutamaa tuhatta kilsaa enempää ole ajettukaan, ihan siksi kun haluan ensin varmistua että moottori on parhaassa iskussa. Sen jälkeen muut Juuri sitä haen, että sitten kun sillä enemmän ajan, niin ajan sellaisella mistä tykkään. Ne renkaat ei varsinaisesti tässä mitään fiilistä pääse pilaamaan sen enempää.

                          Enemmän vain mielenkiinnosta halusin tietää mistä se perän levottomuus voi johtua, ja se selvisi jo. Jos olisin tiennyt etukäteen niin totta kai olisin samalla vaihtanut eturenkaat ainakin siitä sekarengastuksesta tulevan osuuden vuoksi. Ja ehkä ostanut muutenkin paremmat.

                          Auto on ostettu hyvin tietoisena että remontteihin menee helposti tonneja eikä auto ollut paras saatavilla oleva, mutta hinnaltaan hyvä. Ja aika monta tuntia käytin sen selvittämiseen mitä E39 M5 ostaminen ja omistaminen vaatii. Ja tietoisena ostin auton vikoineen. Sitä paljonko minulla on tai ei ole rahaa en viitisi enempää kommentoida.
                          Edelleenkin e39:ssä takakelkan/apurungon puslien löystyminen aiheuttaa kuvaamaasi efektiä missä tuntuu että perä vaihtaa kaistaa myöhässä, ja silloin on ihan sama mitkä renkaat siellä on alla
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17522
                            • Turku

                            Offtopicia tai ei, mutta em. keskusteluun viitaten, missä säästäisitte autoilun suhteen renkaiden sijaan? Alustaankin kaikki haluavat laittaa Lemförderiä. Harrasteauto seisontaan on tähän asti ainoa konkreettinen ehdotus.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3571
                              • Raisio

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Itse pyrin pitämään sen verran rahaa varattuna auton remppoihin, että renkaat ym. pystyy ostamaan kun ne tarvitsee. Mikäli tulee sellaisia remppoja johon ei rahat riitä, niin sittenhän sen harrastepelin voi laittaa parkkiin ja ajaa sillä käyttiksellä. Itse en noita välimallin ratkaisuja harrasta. Itse en vaan ymmärrä miksi laittaa tuollaiseen autoon paskoja renkaita, kun ne pilaa sen fiiliksen. Ei kait kukaan minkään muun takia edes aja M5:lla?

                              Ei toki alusta pohjaa niiden renkaiden takia, mutta kun tälläisen auton ostaa, niin jo ostohetkellä kannattaa varautua siihen, että useampi tonni on varalla remppoihin, vaikka se auto olisi kunnossa. Mikäli koeajolla huomaa alustassa tms. vikaa, niin korjausbudjettia saa kasvattaa. Ellei auton ostamisen jälkeen ole mielestäni jää riittävästi euroja, niin jätän ostamatta harrasteauton tai ostan halvemman harrasteauton.
                              Täällä on eräästä suunnasta kehuttu linglongeja ym maasta taivaaseen ja tietyt premiumit on vain ylihintaista ja uraherkkä paskaa nii meneehän siinä urheilullisemman bemarin rengassuunnitelmat sekaisin.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                Menkää katsomaan projekti tai showroomin topicceja, ensin ostetaan ///M ja sitten se tuunataan ylileveleillä vanteilla, rullataan kaaret että ne pyörät mahtuu pyörimään ja sitten laitetaan tilalle joku 500€:n alusta millä ei suoriudu edes nosturille katsastuskonttorilla. Tai voi oikeesti edes ajaa, ilman että kaaret on ruvella.
                                Näkisin että ne nangangit on aika pieni murhe siinä vaiheessa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎