GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2076
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Hemi View Post
    mm.Itsellä kaikki alla olleen ”korruptio” contin 17”-19” kokoluokan renkaat ovat sulaneet alle aina ennätysnopeudella.
    Huomattavasti nopeammin kuin esim.nyt parissa omassa testissä olevat ”kinkkikumit”, eli Linglongin Greenmaxit.
    Ja LingLong oli varmasti myös ylivertainen pidon kanssa Continentaliin verrattuna?

    On siihen syy miksi kärkimerkit ovat maailmassa tunnettuja ja vähän arvokkaampia. Kyllähän kiinalaisilla pääsee pitkälle ja pystyy joskus jopa mukavasti ajamaan, mutta on siinä syy miksi ne on halpoja.
    Mikään halvalla valmistettu tuote ei täysin vastaa ominaisuuksiltaan laadukasta.
    Toki premiumeissa on mustia lampaita, mm. Michelin Pilot Sport 3 on omien kokemuksien mukaan aika susi, tehty liikaa ajatellen märkäpitoa ja mukavuutta, että sporttinen osa siitä tuntuu kadonneen ja kaiken lisäksi tuntuu kuluvan autossa kuin autossa päin helvettiä.

    Silica on varmasti se päivän sana, isolle osaa kiinalaisista liian kallis hyödyntää. Silica antaa hyvän märkäpidon ja samalla pitäis hyvä vierintävastus ja myös kulutuskestävyys olla., puheeni ei ole urbaanilegendaa, rengas ei pidä märällä tienpinnalla jos siinä on lähes muovinen kova kumiseos, toki pehmeys ei silti takaa hyvää märkäpitoa. Tämä on toivottavasti pian katoava tauti halppisrenkaista.

    Kyllähän kestävän ja laadukkaan 17-19" sporttirenkaan PITÄIS kestää 20-30tkm mikäli ajetaan ns. normaalisti. Jos halparengas kestää 10-15tkm ja maksaa 1/4 hinnasta, niin miksi vielä valittaa kulutuskestävyydestä kun edelleen tulee halvemmaksi kuin laaturengas JOS pelkästään tuijotetaan kulutuskestävyyttä.
    Ja suunnilleen samasta kumista ne pakun renkaatkin tehdään, tottakai kumiseokset vain vähän jäykempiä kantavuuden takia. Kyllähän niissäkin ne renkaat kuluu ihan yhtä nopeasti kuin perus henkilöauto koot eli odotettavissa 30-60tkm riippuen tapauksesta.

    GT Radial varmasti kestää, on ihan käsittämättömän muovinen rengas, painaa 5kg enemmän kuin kilpailijat eikä muuta muotoa vaikka päällä seisois.

    Päivän mietteenä halppiskeskusteluille: Miksi me kaikki ei ajeta Dacioilla kun nehän on paljon halvempia kuin Bemarit ja neljä rengasta ratin kera niissäkin...
    Ei muuta kuin Motoxit koneeseen, halvimmat jarrut mitä kaupasta saa ja tottakai Biltema-sytytystulpat, koska samaa kamaa ne on kuin Castrol, Brembo ja NGK...?? Pahoittelen että lähtee hanskasta tää aukominen, väsyttää vaan aina nää samat väittelyt.
    Halpaahan yleensä ostetaan jos ei ole varaa sijoittaa kalliimpaan. Ja se on ihan ok, itsekin teen sitä. Pitää vaan muistaa mistä maksaa.


    Originally posted by TFV View Post
    20" kumhot 275/35 e65:ssa takana, edessä 245/40 takaset loppu, edessä kuin uudet. Alle 20tkm.
    Kiinalaiset menee alle.
    Saattaa olla tekemistä sillä että painava auto leveillä sporttikumeilla ja koska vetää takaa niin takarenkaat kuluu, muttei eturenkaat?
    Kumho on kyllä siinä 50/50 kastissa, että onko hyvä rengas. Tuntuu että jossain koossa ja mallissa oikeinkin hyvä, mutta varsinkin isoissa koossa ei kovin hyvä millään osa-alueella.
    Last edited by Jax_KiBez; 29-08-2016, 18:25.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      Oon työautoksi vähän dacia dusteria meinannu.
      Se ei vituta ketään.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Minulla on kestänyt kaikki 17" matalaprofiilirenkaat sen 35-40tkm. Ihan sama onko ollut alla kestäväksi mainostetu Michelin primacy hp, kumho ku31 vai halvimman kastin minerva alla. Kalliimpiin renkaisiin on vain saanut pettyä paljon enemmän kun on odottanut saavansa mainoksille katetta.
        Last edited by Antsah; 29-08-2016, 19:48.

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          Saattaa olla tekemistä sillä että painava auto leveillä sporttikumeilla ja koska vetää takaa niin takarenkaat kuluu, muttei eturenkaat?
          Kumho on kyllä siinä 50/50 kastissa, että onko hyvä rengas. Tuntuu että jossain koossa ja mallissa oikeinkin hyvä, mutta varsinkin isoissa koossa ei kovin hyvä millään osa-alueella.[/QUOTE]

          Näinhän se, positiivista on, että pyöränkulmat vissiin ok. Niin tasaisesti ovat kuluneet.
          Halpahan tuo kumho on. Setti maksaa alle 700€. Tietty on halvempiakin, mutta myös tyyriimpiä. Pito ei ole ihan liimapirellien luokkaa.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • alttu
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 519
            • Nummela

            Kesärenkaiden hankinta 20" ajankohtainen F10 xDriven alle, vanteet 9" ja 10,5".

            Vaihtoehdot: Landsail LS588 UHP tai Nankang NS-20
            Rengas koko: 245/35-20" ja 275/30-20" (nankangin saisi 285/30)

            Landsailista en ole suuremmin kuullut mitään pahaa, nankang taas jakaa mielipiteitä ja on varmaan kestosuosikki halpisrenkaissa. Tärkeimmät ominaisuudet mitä haen on hiljaisuus ja vetelemättömyys. Kumpaan kannattaa kallistua?
            F15 30d ///M-SPORT
            Ex.
            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              Originally posted by alttu View Post
              Kesärenkaiden hankinta 20" ajankohtainen F10 xDriven alle, vanteet 9" ja 10,5".

              Vaihtoehdot: Landsail LS588 UHP tai Nankang NS-20
              Rengas koko: 245/35-20" ja 275/30-20" (nankangin saisi 285/30)

              Landsailista en ole suuremmin kuullut mitään pahaa, nankang taas jakaa mielipiteitä ja on varmaan kestosuosikki halpisrenkaissa. Tärkeimmät ominaisuudet mitä haen on hiljaisuus ja vetelemättömyys. Kumpaan kannattaa kallistua?
              Nankangit jollotti vaimon e46 cabriossa sen verran, että vaihdettiin pyöränlaakeritkin. Turhaan, poistui kun vaihdettiin renkaat. Takana 255/40/17 edessä 225/45/17
              Pito oli mun mielestä kyllä ihan ok. Tai mitä toi 325:nen nyt pidolla tekee
              Ei vetele. Landsailista ei ole kokemuksia.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2076
                • Pirkanmaa

                En tiedä onko sama malli, mutta jossain testissä (ADAC?) Landsail oli aika hyvin pärjännyt, tiedä mikä tosielämän tilanne on.

                EDIT: http://www.tyrepress.com/2015/03/lan...ish-tyre-test/
                Eli Tekniikan Maailma testauttanut, ihan hyvä arvosanat. Melkein voisin seurata tän perään.
                Last edited by Jax_KiBez; 29-08-2016, 21:43.
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                _____________________________________
                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                Tästä mun kaluston showroomiin
                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • alttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 519
                  • Nummela

                  Originally posted by Jax_KiBez View Post
                  En tiedä onko sama malli, mutta jossain testissä (ADAC?) Landsail oli aika hyvin pärjännyt, tiedä mikä tosielämän tilanne on.

                  EDIT: http://www.tyrepress.com/2015/03/lan...ish-tyre-test/
                  Eli Tekniikan Maailma testauttanut, ihan hyvä arvosanat. Melkein voisin seurata tän perään.

                  Tuossakin testissä näyttäisi olevan 16" kokoluokka ja kaikki kokemukset mitä kuullut on ollut lähinnä 16-19" kokoluokassa mutta 20" vähemmän... Nankangeissa juuri pelottaa tuo TFV:n mainitsema jollotus...
                  F15 30d ///M-SPORT
                  Ex.
                  F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                  Comment

                  • Bablo81
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 168
                    • Savonmua

                    Nyt on landsailia testattu kunnon vesiurissa ja ei kyllä lähde vesiliirtoon niin kuin nangkang ns2, erittäin tyytyväinen hintaan ja laatuun.
                    f11 530xd m-sport -12


                    - ex e61 530xd m-sport, -06
                    - ex e39 530d, -00
                    - ex e30 320 touring

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by alttu View Post
                      ... Nankangeissa juuri pelottaa tuo TFV:n mainitsema jollotus...
                      Menikö kuitenkin taas NS-2 ja NS-20 sekaisin? Jälkimmäinen ei väärilläkään alustakulmilla ala kyllä ainakaan helposti jollottamaan?

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Menikö kuitenkin taas NS-2 ja NS-20 sekaisin? Jälkimmäinen ei väärilläkään alustakulmilla ala kyllä ainakaan helposti jollottamaan?
                        Joo. Meni, taisi olla nuo kakkoset.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Jax_KiBez View Post
                          Ja LingLong oli varmasti myös ylivertainen pidon kanssa Continentaliin verrattuna?

                          On siihen syy miksi kärkimerkit ovat maailmassa tunnettuja ja vähän arvokkaampia. Kyllähän kiinalaisilla pääsee pitkälle ja pystyy joskus jopa mukavasti ajamaan, mutta on siinä syy miksi ne on halpoja.
                          Mikään halvalla valmistettu tuote ei täysin vastaa ominaisuuksiltaan laadukasta.
                          Toki premiumeissa on mustia lampaita, mm. Michelin Pilot Sport 3 on omien kokemuksien mukaan aika susi, tehty liikaa ajatellen märkäpitoa ja mukavuutta, että sporttinen osa siitä tuntuu kadonneen ja kaiken lisäksi tuntuu kuluvan autossa kuin autossa päin helvettiä.

                          Silica on varmasti se päivän sana, isolle osaa kiinalaisista liian kallis hyödyntää. Silica antaa hyvän märkäpidon ja samalla pitäis hyvä vierintävastus ja myös kulutuskestävyys olla., puheeni ei ole urbaanilegendaa, rengas ei pidä märällä tienpinnalla jos siinä on lähes muovinen kova kumiseos, toki pehmeys ei silti takaa hyvää märkäpitoa. Tämä on toivottavasti pian katoava tauti halppisrenkaista.

                          Kyllähän kestävän ja laadukkaan 17-19" sporttirenkaan PITÄIS kestää 20-30tkm mikäli ajetaan ns. normaalisti. Jos halparengas kestää 10-15tkm ja maksaa 1/4 hinnasta, niin miksi vielä valittaa kulutuskestävyydestä kun edelleen tulee halvemmaksi kuin laaturengas JOS pelkästään tuijotetaan kulutuskestävyyttä.
                          Ja suunnilleen samasta kumista ne pakun renkaatkin tehdään, tottakai kumiseokset vain vähän jäykempiä kantavuuden takia. Kyllähän niissäkin ne renkaat kuluu ihan yhtä nopeasti kuin perus henkilöauto koot eli odotettavissa 30-60tkm riippuen tapauksesta.

                          GT Radial varmasti kestää, on ihan käsittämättömän muovinen rengas, painaa 5kg enemmän kuin kilpailijat eikä muuta muotoa vaikka päällä seisois.

                          Päivän mietteenä halppiskeskusteluille: Miksi me kaikki ei ajeta Dacioilla kun nehän on paljon halvempia kuin Bemarit ja neljä rengasta ratin kera niissäkin...
                          Ei muuta kuin Motoxit koneeseen, halvimmat jarrut mitä kaupasta saa ja tottakai Biltema-sytytystulpat, koska samaa kamaa ne on kuin Castrol, Brembo ja NGK...?? Pahoittelen että lähtee hanskasta tää aukominen, väsyttää vaan aina nää samat väittelyt.
                          Halpaahan yleensä ostetaan jos ei ole varaa sijoittaa kalliimpaan. Ja se on ihan ok, itsekin teen sitä. Pitää vaan muistaa mistä maksaa.




                          Saattaa olla tekemistä sillä että painava auto leveillä sporttikumeilla ja koska vetää takaa niin takarenkaat kuluu, muttei eturenkaat?
                          Kumho on kyllä siinä 50/50 kastissa, että onko hyvä rengas. Tuntuu että jossain koossa ja mallissa oikeinkin hyvä, mutta varsinkin isoissa koossa ei kovin hyvä millään osa-alueella.

                          Tätä renkaan kulutuskestävyyttä on ihan viime vuosina alettu myös testeissä mittaamaan ja tuossa nyt Autobildin lista kulutuskestävimmästä tämän hetken kokoluokasta 205/55-16” ja testissä ns.”premiumrenkaat”(kun kulutuspinta on 1.6mm:ssä):

                          Yokohama - 42 660 (ylivoimaisesti samalla koko testin heikoimmat vesiliirto-ominaisuudet suoralla ja kaarteessa ja toiseksi heikoin
                          jarrutus märällä, sekä toiseksi heikoin kitkaympyrä märällä)
                          Michelin - 40 98
                          Hankook - 36 844
                          Nexen - 31 214
                          Continental - 30465
                          Vredestein - 30465
                          Fulda - 29 658
                          Pirelli - 28 208
                          Goodyear - 27 685
                          Dunlop - 26 426
                          Bridgestone - 26 029
                          Nokian - 24 983
                          Falken - 24 670
                          Semperit - 24 139
                          Uniroyal - 22 988km (testin parhaat vesiliirto-ominaisuudet sekä melko kärjessä vesikelin jarrutuksessa).

                          Ok, nyt kun tiedetään että isomman vannekoon ja korkeamman nopeusluokan renkaat kuluvat selvästikkin nopeammin, tästä nyt voi hieman kukin tykönään päätellä kuinka paljon ”nopeammin” ne omat halpisrenkaat 17”-20” kokoluokassa sitten oikein kuluvat?
                          Niin....eli eihän ne juurikaan ainakaan keskimäärin välttämättä kulukkaan, eli todellinen totuus on se että tämän päivän monet halpikset menevät paljon pidempään kuin ”premiumit”.
                          Se on kuitenkin niin että mitä parempaa märän kelin pitoa tuotteeseen haetaan, sitä huonompi on kulutuskestävyys ja joo, ehkä premiumeissa on paremmat pito-ominaisuudet juuri märällä kuin halpiksissa, mutta ei kaikea siis saa premiumissakaan vaikka monin niin kovin romanttisesti tuntuu ajattelevankin.

                          Kaikkia rusinoita ei Ranskalaisvalmistajatkaan siis saa pullasta tuotteisiinsa noukittua, vaan lopputulos on pitkälti aina kompromissi märän kelin pidon+vesiliirron ja kulutuskestävyyden kanssa.
                          Nykyään tosin jopa Kiinalaiset ja Intialaiset alkavat lähestymään eurooppalaisia ”premiumeja” pito-ominaisuuksiltaan ja sitä kautta keskimäärin myös kulutusominaisuuksiltaan.
                          Kyse ei ole pelkäästään silicasta(sitä käyttää jo halpis kinuskitkin), vaan myös rakenteelliset erot kuten kulutuspinnan rakenne ovat selästi lähestyneet toisiaan.

                          Toisaalta, taas kerran on todettava, että markkinoilla ei ole käytännössä niin huonoa kesärengasta pito-ominaisuuksiltaan suhteessa testivoittajaan, kuin on talvirenkaiden pito-ominaisuuksissa jäisissä olosuhteissa kitkan ja nastarenkaan välillä.
                          Eli jos kuitenkin pärjää talvessa kitkalla, pärjää 100% varmuudella kesässä halpoksella kun pitää huolen että siinä on pintaa jäljellä riittävästi.
                          Halpiksen kun voi vaihtaa millin/pari aiemmin kuin kalliin premiumin, tasoittaa se näiden hintaluokkien välillä huomattavasti koko renkaan ajonaikaisen elinkaaren tarjoamia pito-ominaisuuksia.
                          Last edited by Hemi; 29-08-2016, 22:53.

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by Antsah View Post
                            Minulla on kestänyt kaikki 17" matalaprofiilirenkaat sen 35-40tkm. Ihan sama onko ollut alla kestäväksi mainostetu Michelin primacy hp, kumho ku31 vai halvimman kastin minerva alla. Kalliimpiin renkaisiin on vain saanut pettyä paljon enemmän kun on odottanut saavansa mainoksille katetta.
                            Autobild 5/2016, 50 kesärengasta



                            linkissä lehden sivu 22:

                            Vaikka kalleimman ja halvimman rengassarjan hintaero on vain 120 euroa, hinta on tärkeä tekijä kustannusosiossa.

                            Arvioimme hintaa suhteessa ajokilometrimäärään. Lopputulos: ajo on halvinta Yokohaman ja Hankookin renkailla ja kalleinta Pirellin renkailla.

                            Comment

                            • uusis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2016
                              • 192
                              • finland

                              Originally posted by alttu View Post
                              Kesärenkaiden hankinta 20" ajankohtainen F10 xDriven alle, vanteet 9" ja 10,5".

                              Vaihtoehdot: Landsail LS588 UHP tai Nankang NS-20
                              Rengas koko: 245/35-20" ja 275/30-20" (nankangin saisi 285/30)

                              Landsailista en ole suuremmin kuullut mitään pahaa, nankang taas jakaa mielipiteitä ja on varmaan kestosuosikki halpisrenkaissa. Tärkeimmät ominaisuudet mitä haen on hiljaisuus ja vetelemättömyys. Kumpaan kannattaa kallistua?

                              Nankang noble sport ns-20 ei vetele ja hyvä ajaa muutenkin mutta ei se hiljaisin ole.toki vaikuttaa kuinka hyvä ääni eristys on autossa miten meteli sisään kantautuu.mulla on omassa suht heikko ja kyllä kuuluu

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Jax_KiBez View Post
                                sentään jonkunlainen pito olemassa toisin kun kiinalaisilla
                                Ei ainakaan testin mukaan pidä mitään. http://www.ta-rengas.fi/wp-content/u...testi-2016.pdf Perus Kiinalaiset on parempia.

                                Comment

                                Working...
                                X