Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harossi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 619
    • Haukipudas

    Mullakin oli edessä Minervat 225/35-20", en kyllä huomannut mitään ongelmia niiden kanssa. Nyt tuossa toisessa autossa on kans minervat 205/55 16", ei ongelmia. Tässä autossa ei kyllä tehoilla juhlita.. Tuosta paikalliselta point-S:ltä näitä saa niin sillä tullut kokeiltua.
    e39 M5

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Autona 100 Amppeerinen?

      Kaikki siellä alla pyörii mitkä on mustat ja suht pyöreät. Ominaisuuksissa sitten pikku eroja...
      -09 accordissa ovat, ei tuo nyt mikään tykki ole, mutta on siinä sentään 200hv/430nm suunnilleen. 225/55/17. 2014 syksynä laitettu alle. Michelin Primacy HP jotka oli ennen niin en kyllä ole mitään pitoeroja ole niihin nähden huomannut.
      Last edited by Antsah; 07-11-2015, 03:51.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by Antsah View Post
        -09 accordissa ovat, ei tuo nyt mikään tykki ole, mutta on siinä sentään 200hv/430nm suunnilleen. 225/55/17. 2014 syksynä laitettu alle. Michelin Primacy HP jotka oli ennen niin en kyllä ole mitään pitoeroja ole niihin nähden huomannut.

        Etu ja takaveto on täysi eri asioita renkaiden kanssa. Etuvedossa suurin osa painosta on edessä. Takavedossa ja varsinkin BMW:ssä on enemmän painoa takana, niin perä alkaa tuntua pehmeillä renkailla tosi vetelältä. Michelinin ja Minervan erot on kyllä isot jokaisella osa-alueella, mutta eipä niitä normaali ajossa huomaa varsinkaan siinä etuvedossa, jos ei tule mitään äkkitilanteita.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Juu varsinkin hinnassa oli isoin ero Kulutuskestävyys ei myöskään noissa Misukoissa yhtään parempi ollut, n. 35tkm ne kesti ja silloinkin ihan sakoille. Jotkut noilla kuulema ajaa 60-70tkm, mutta ei ainakaan Accordin alla onnistunut lähellekkään. Minervoilla mennnään ihan samat kilsat.

          Ainut etu noissa Misukoissa oli, että vierintävastusta taisi olla vähemmän kulutuksen perusteella.

          Kaveri osti omaan e39 530d taakse myös viime syksynä nuo Minervat käyttökokemusteni perusteella. Aikoi ostaa ensi kesäksi myös eteen.

          Lähinnä ihmetyttää, että miten osa ei tunnu pysyvän edes tiellä noilla. Ehkä nuo on matalammalla profiililla liukkaammat.
          Last edited by Antsah; 07-11-2015, 23:08.

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            Originally posted by Tomba87 View Post
            Nexen N6000 kului aivan loppuun alle kahdessa kesässä tuon e39 touringin alla joten sellaisia ei enää tule vaikka hyvät olikin ajaa.
            Eipäs ollutkaan eturenkaat kuluneet loppuun, takana pintaa 1mm ja edessä 6-6,5mm. Onko normaalia? Paineet ollut kunnossa aina ja kulmat säädetty, kaikki kuluneet tasaisesti. 235/40 ja 265/35 18". Ei tuon 528ia:n niin tehokas pitäisi olla ja vielä vaimon käytössä.
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14446
              • Oulu

              Originally posted by Tomba87 View Post
              Eipäs ollutkaan eturenkaat kuluneet loppuun, takana pintaa 1mm ja edessä 6-6,5mm. Onko normaalia? Paineet ollut kunnossa aina ja kulmat säädetty, kaikki kuluneet tasaisesti. 235/40 ja 265/35 18". Ei tuon 528ia:n niin tehokas pitäisi olla ja vielä vaimon käytössä.
              Pehmeitä vissiin ovat, tosin mulla oli 275/35R20 seiskassa kesän takana ja ei juurikaan kulunut. Se tosin Nexen N8000. :think
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Petri
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 3156
                • Nummela

                Tässä pähkäillyt uusia kesärenkaita cabrioon, ja Hankookin K115/K125 olisi kiinnostava vaihtoehto. Kun kyseessä on kuitenkin väärällä ET:llä olevat vanteet niin hakusessa olisi mahdollisimman kapea (pyöreäolkainen?) malli, onko Hankook sitä? :think
                Last edited by Petri; 11-03-2016, 08:33.
                E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                Comment

                • cabrio
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 114
                  • Espoo

                  Olisi kiva kuulla kokemuksia porukoilta Nexen n8000? 275/35/19 ja 245/40/19 olisi kohta hankinnassa. Plussat ja miinukset tosta Nexen:stä? Hinta ainakin olisi kohillaan 1001 renkaat sivuilla.
                  X4 -18
                  Z4 2.5si -07

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by cabrio View Post
                    Olisi kiva kuulla kokemuksia porukoilta Nexen n8000? 275/35/19 ja 245/40/19 olisi kohta hankinnassa. Plussat ja miinukset tosta Nexen:stä? Hinta ainakin olisi kohillaan 1001 renkaat sivuilla.

                    Hiljaiset ja pehmeät ajaa, kuluu nopeasti. Ei mikään sporttisen terävä ajotuntuma.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Alkaa nykyiset olla hieman liukkaat vesisateella, joten alkaisi olla ajankohtaista uusien hankkiminen. Ovat tulossa e39 540 kokona 235/45R17. Melko edullisesti saisi seuraavia:

                      Landsail LS588 UHP 62.62€/kpl
                      Linglong GreenMAX 62.68€/kpl
                      Nankang NS-2 73.16€/kpl

                      Tarkoitus olisi saada sellaiset renkaat, että niillä pysyy hyvin tiellä vesisateellakin. Lisäksi mitään uraimureita ei olla etsimässä. Hiljainen rengasmelu plussaa. NS-2:sta on jotkut moittineet liukkaaksi sateella. Landsail oli pärjännyt hyvin tekniikanmaailman testissä. Millaisia kokemuksia on noista landsail renkaista? Hemi aikaisemmin tässä keskustelussa hehkutti Greenamaxeja. Onko noista renkaista joku selvästi paras valinta?
                      Samoja renkaita vertaillu ja pähkäilly tohon veronkiertopakuun... 225/40 18"
                      Onko noi linglongit ja landsailit miten veltot? Pystyykö ajamaan reippaasti mutkaan... Nankangeista ihan hyviä kokemuksia, mitä nyt vesikelillä vähän liukkaat... :think
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Linglongit on ainakin veltot ja painavat.

                        Comment

                        • JJtalo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 350
                          • Kokkola

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Linglongit on ainakin veltot ja painavat.
                          Verrattuna mihin ?
                          Edelliset milestone merkkiset kiinankumet ajoivat asiansa, mutta kyllä linglongeissa on pitoa paljon paremmin, ja nuo milestonet sortu mutkassa tosi helposti alle.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10043
                            • KVLA

                            Painavat ne kyllä on kokoonsa nähden vs. vastaavat "paremmat merkit".Mutta ei mielestäni ainakaan tuossa perheen kakkosautossa mitenkään velton tuntuiset.Tosin X3:lla ei pahemmin kanttailla eikä pujotella radallakaan.Uskallan hyvin suositella normaaliin ajoon.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Painavat ne kyllä on kokoonsa nähden vs. vastaavat "paremmat merkit".Mutta ei mielestäni ainakaan tuossa perheen kakkosautossa mitenkään velton tuntuiset.Tosin X3:lla ei pahemmin kanttailla eikä pujotella radallakaan.Uskallan hyvin suositella normaaliin ajoon.

                              Joo ei ole greenmaxit veltoimmasta päästä. Painoero myös johtuu osaksi siitä että renkaan todellinen leveys on hiukan isompi kuin monella muulla merkillä. Jos renkaat painossa on esim. 1kg eroa, niin se ei vaikuta yhtään mitään normi käytössä.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14446
                                • Oulu

                                Greenmaxeissa voi olla leveys eroa keskenäänkin. Se on jo aika härskiä. Kahta saman kokosta kerran verrattiin, niin toinen 10mm leveempi.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎