Onko porukalla kokemusta noista halpis renkaista mitä on tuolla rengas-online:ssa? Esim. TNG star performer tai Linglong? Kun pitäs koossa 225/40/18 kumit hommata ja tuolla noille tulis hintaa kotiovelle noin 400€ sarja..
Kokemusta ei ole, mutta en paljon Linglongeihin päin katselisi, kun hintaan 437,20 € näkyy saavan Falken FK-451 -sarjan...
Tiistaina pitäisi mennä kauppoja pyörimään ja nämä kaksi ovat aika pitkälle listan kärjessä. Hiljaisia ja hyviä renkaita on nimenomaan hakusessa ja käsittääkseni kummatkin tämmöisiä ovat. Koko tulee olemaan 205/60r15 ja H nopeusluokka.
E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Tiistaina pitäisi mennä kauppoja pyörimään ja nämä kaksi ovat aika pitkälle listan kärjessä. Hiljaisia ja hyviä renkaita on nimenomaan hakusessa ja käsittääkseni kummatkin tämmöisiä ovat. Koko tulee olemaan 205/60r15 ja H nopeusluokka.
No kokemusta ei itsellä kummistakaan kyllä ole, mutta itse ostaisin contit.
Tänään tuli vaihdettua kesärenkaat vanteille! Goodyear:in renkaita olen tottunut käyttämään ja nyt tuli hankittua sieltä paremmasta päästä.
Eli Goodyear Eagle F1 GS-D3 82V 195/50 15. Maksoivat asennettuna 306euroa.
Hieman äänekkäiltä vaikuttaa (edelliset nastat hiljasemmat (ultragrip500)), muuten vallan mainiot tähän mennessä.
Kerron enempi kokemuksista, kun on tullut enemmän kilometrejä renkaille.
-kaba-,
BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
Ex F10 M550d takaniskatuilla
730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
ex. mb 230 coupe, -91
ex. Ford Granada 2.0 -84
"Tio små moppepojkar"
"Pruritum ani"
"Helsinki City Boys"
No kokemusta ei itsellä kummistakaan kyllä ole, mutta itse ostaisin contit.
Conteista pyydettiin töineen kaikkineen 484e ja Nokian kumeista 480e. Ratkaisin kiistan ostamalla mukavammasta liikkeestä, eli ostin nokian nrhi renkaat. Aivan helvetin hiljaiset ainakin jos vertaa vanhoihin fulda renkaisiin, muutenkin bemarin ajettavuus parani melkoisesti.
E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Nykyiset 225/40/18 Continental Sport Contact 2:t rupee olemaan finaalissa, ja kesällä olis tarkoitus ostaa uudet suvikumit samassa koossa. Kilsoja tulee kesän aikana noin 30tkm, eli kestävyys on aika tärkeä tekijä, ja sitten tietenkin se meluisuus.
Katselin että esim rengas-onlinesta saisi Good Year Eagle F1 GS-D3:set melkoisen edullisesti. 660€ koko sarja. Menenkö ihan väärään suuntaan, jos vaihdan Contit Good Yeareihin?
Myös Bridgestone Potenza RE 050 A sarjan saisi hintaan 673,6€. Minkäslaisia kokemuksia tästä on? Meluisa? Nopeasti kuluva?
...Vai onko turhaa yrittää säästää reilu 150€. Eli onko Michelin Pilot Sport PS2:set hintansa väärtit? Eli niiden hinta näyttäis olevan 824€.
Tuohon sitten on laskettava +30-40€ asennus. Suomesta alkaa tänä keväänä saamaan Korealaista Nexeniä josta nyt ensimmäiset tiedot pelkästään positiivisia. Itse juuri koeajoin 225/40-18" kiekot ja latoin heti pari settiä tilaukseen. Hintahan näissä on asennettuna tuo rengasonlinen halpiskumi+asennus tasossa. n.450€:n molemmin puolin.
Mistä noita Nexenin renkaita saa edullisesti täällä Suomessa? Ainakin Euro-Tyres myy niitä kaksinkertaisella hinnalla verrattuna Saksan hintoihin!
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Nykyiset 225/40/18 Continental Sport Contact 2:t rupee olemaan finaalissa, ja kesällä olis tarkoitus ostaa uudet suvikumit samassa koossa. Kilsoja tulee kesän aikana noin 30tkm, eli kestävyys on aika tärkeä tekijä, ja sitten tietenkin se meluisuus.
Katselin että esim rengas-onlinesta saisi Good Year Eagle F1 GS-D3:set melkoisen edullisesti. 660€ koko sarja. Menenkö ihan väärään suuntaan, jos vaihdan Contit Good Yeareihin?
Myös Bridgestone Potenza RE 050 A sarjan saisi hintaan 673,6€. Minkäslaisia kokemuksia tästä on? Meluisa? Nopeasti kuluva?
...Vai onko turhaa yrittää säästää reilu 150€. Eli onko Michelin Pilot Sport PS2:set hintansa väärtit? Eli niiden hinta näyttäis olevan 824€.
http://tyretest.com/ Tuolla on noita testituloksia ja näyttää olevan äänekäs tuo good year bridgestone on saanu hyvän arvosanan hiljasuudesta mut miksi maksaa merkistä kun hankook ventus on saanut myös saman arvosanan hiljaisuudesta ja maksaa vähemmän.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Herää siis kysymys mikä on se pointti miksi 225/40-18" renkaasta pitäisi maksaa jopa yli 200€ KAPPALE, saavuttamatta kuitenkaan yhtään mitään(itse asiassa päinvastoin)? Mielelläni tuon pointin kuulisin mikä tekee mm.misukasta yli 100€/kpl paremman kuin Kumhon KU31:stä?
Herää siis kysymys mikä on se pointti miksi 225/40-18" renkaasta pitäisi maksaa jopa yli 200€ KAPPALE, saavuttamatta kuitenkaan yhtään mitään(itse asiassa päinvastoin)? Mielelläni tuon pointin kuulisin mikä tekee mm.misukasta yli 100€/kpl paremman kuin Kumhon KU31:stä?
Esimerkiksi se, että ne kestää kaksi kertaa kauemmin, tai, että niillä sateella ajelu muuttu huomattavasti myöhemmin (siis enemmän ajettuna) vaaralliseksi kuin ns halpisrenkailla.
Voi tulla jopa loppupeleissä halvemaksi.
ja laatu varmasti on tasaisempaa = tietää aina mitä saa.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Esimerkiksi se, että ne kestää kaksi kertaa kauemmin, tai, että niillä sateella ajelu muuttu huomattavasti myöhemmin (siis enemmän ajettuna) vaaralliseksi kuin ns halpisrenkailla.
Voi tulla jopa loppupeleissä halvemaksi.
ja laatu varmasti on tasaisempaa = tietää aina mitä saa.
Ei herneitä jaki, mutta kun kääntää _lähes_ kaiken ylläolevan toisin päin, niin noissa matalissa ylikokorenkaissa aletaan olla lähellä todellisuutta normaalikäyttäjän näkökulmasta..
Esimerkiksi se, että ne kestää kaksi kertaa kauemmin, tai, että niillä sateella ajelu muuttu huomattavasti myöhemmin (siis enemmän ajettuna) vaaralliseksi kuin ns halpisrenkailla.
Voi tulla jopa loppupeleissä halvemaksi.
ja laatu varmasti on tasaisempaa = tietää aina mitä saa.
Itse laitoin viikko sitten käytetyt Bridgestonen renkaat alle 255/45/18 koossa takarenkaiksi tasaisella 5mm pinnalla ja kohta on sileät! Autolla on ajettu noin 1200km renkaiden vaihdon jälkeen josta 800km matka-ajoa ja koko ajan luistonesto päällä. Renkaat kuluvat silmissä. Että se noista "laaturenkaista". Olisi silläkin rahalla mitä nuo maksoi kannattanut laittaa 150 euroa lisää ja tilata Rengas Onlinestä uudet Nexenit. Olisi varmasti kestäneet edes kesäkuuhun asti..
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Herää siis kysymys mikä on se pointti miksi 225/40-18" renkaasta pitäisi maksaa jopa yli 200€ KAPPALE, saavuttamatta kuitenkaan yhtään mitään(itse asiassa päinvastoin)? Mielelläni tuon pointin kuulisin mikä tekee mm.misukasta yli 100€/kpl paremman kuin Kumhon KU31:stä?
Ei siitä välttämättä tarvi tosiaan sitä yli 200€ kappaleelta maksaa. Tosiaan joku halvempi rengas saattaa hyvinkin olla parempi kuin kallis "huippurengas". Mutta saattaa myös käydä toisinkinpäin, eli säästöstä tulee helvetin kallis. Itselläni on ollut yksi sarja uusia Starperformer (myyjä kehu että oikein Pirellin tehtaasta tulee, ja niiden joku kakkosmerkki) merkkisiä kumeja, jotka ostin siinä toivossa että säästäisin peräti 30-40% niiden hinnassa verrattuna "huippu/laatumerkkiin". Ja paskat, just tasan toisin kävi! Niistä tuli sitten vähän helvetin kalliit, ku 3 kuukauden ajon jälkeen ne joutu vaihtamaan niihin "merkki/laatu" kumeihin.
Starperformerit oli kohtuullisen kaamea kokemus. Autosta tuli uraherkkä, suhteellisen kova melutasoltaan, ja jaikkein kamalinta oli se että kerran autoni seisoi paikallaan asfaltilla, Suomen kesässä 2 viikkoa. Kun lähdin sen seisonnan jälkeen ajamaan, kuului ensimmäisten kilometrien aikana tasainen "jumps jumps jumps jumps", joka voimistui nopeuden noustessa. Sitä kesti noin 5 kilometria, kunnes ääni hävisi. Eli renkaaseen oli painunut tasainen pinta 2 viikon seisonnan aikana!!! Ja rengapaineet olivat täysin normaalit! Palautuihan se siitä normaaliksi, mutta se pisti aika vakavasti miettimään asioita. Jos kerran seisonnan aikana rengas epämuodostuu noin helposti, niin minkähänlaisia muodonmuutoksia se rengas kokee kun pari tuntia putkeen posottaa 120 km/h lasissa kuumalla kelillä. Vittu, jos siinä nopeudessa yks näistä paska kumeista räjähtää, niin voi hyvää päivää. Sen ajatuksen jälkeen ajoin rengaskauppaan, ja totesin että nyt sitten tulee ne kunnon kumit alle(Nokiaan päädyin, mutta kuitenkin). Ja siitä hetkestä eteenpäin poistui mm. uraherkkyys, ja rengas ei mennyt neliöksi enää 2 viikon seisonnan jälkeen!
Eli se on syy miksi minä en esim aio säästää joitain kymppejä (vrt. esim Maxxis 120€/kpl vs. GY F1 165€/kpl) rengasta kohden ostamalla jotkut kingkong-hongkong kumit niiden tunnettujen valmistajien sijasta! Mulla valitettavasti on niistä halparenkaista huonoja kokemuksia...
Ja mä en nyt yritä väittää ettäkö esim Kumho olisi huono rengas...
Comment