kannattaako tilata jostai kumit ku rengas kauppias sano et se myy mulle hankookit 270€. Renkaitten koko on 245.40.17. nii ja se on sit niinku alle laitettuna???...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by matti.hkannattaako tilata jostai kumit ku rengas kauppias sano et se myy mulle hankookit 270€. Renkaitten koko on 245.40.17. nii ja se on sit niinku alle laitettuna???...X3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
Comment
-
-
Nyt tuli mullekin etuveto.com:sta renkaat Goodyear Eagle F1:set. Renkaat tuntuu tosi hyviltä ja toimitus onnistui odotetussa ajassa. Voin suositella kyseistä puljua siis.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by matti.hkannattaako tilata jostai kumit ku rengas kauppias sano et se myy mulle hankookit 270€. Renkaitten koko on 245.40.17. nii ja se on sit niinku alle laitettuna???...at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
Comment
-
-
Onpahan halvat itse tilasin 255/40/17 2kpl ja 235/40/17 2kpl hankuukkeja enkä kyl päässy likikään tota hitaa vaik pidin omiakin halpoina!
Nii tää oli tohon 270€ kierros kommenttiin.
Ite renkaissa ei valittamista! Paljon paremmat kuin aikaisemmat ns. merkkirenkaat.Last edited by rööpeli; 17-06-2005, 23:23.
Comment
-
-
Yokohaman A032 ja A048
Onkos kellään kokemusta Yokohaman malleista A032 tai A048 ihan katuliikenteessä? Kiinnostaisi lähinnä kilometrikestävyys ja se onko kyseisissä malleissa minkäänlaista sadepitoa. Vastaatkaa vaikka yv:llä, jos renkaista löytyy enemmän kokemusta."Paras lääke krapulaan on välttää juomista edellisenä iltana"
Comment
-
-
"onko sadepitoa"??? Verrattuna mihin?, verrattuna mihin kokoon?, kenen testaamana?, testialusta/olosuhteet?, mikä kokoluokka?, miten hieman kuluneena?, millä alustasäädäillä?, lämpötila?...jne,jne. Eli missä ja mihin verrataan?
Entä mitä tarkoitat "sadepidolla"? Vesiliirtoa suoraan, vesiliirto kaarteessa, käsittelyratahallittavuus?,kaarrekiihtyvyys(ympyrä rata)?, jarrutuspito?...jne.
Nämä tietenkin verrattuna mihin,jne.
Markkinoiden parhaat "sadekelirenkaat" pystyvät uutena pitämään maakontaktin n.95kmh nopeuksissa kun huonoimmat yltävät n.86-88kmh nopeuksiin. Markkinoiden paras sadekelirengas pystyy n.75kmh nopeuksiin kun pinnasta on kulunut n.1/3, eli kun pinnasta on kulunut n.3mm.
Kysymys on käytännössä pelkistä nyansseista joista rengasmarkkinointi ja testilehdistö puhuu superlatiivein...artisti kun maksaa kuitenkin molempien voittoa tavoittelevan tahon osakkeenomistajien osingot.
Comment
-
-
Totta kai Kumhojen ja Toyojen omistajat valittavat huonoa pitoa...
kun kerran yleisesti "tiedetään" niiden pitävän PALJON huonommin kuin kolme-neljä parhaiten markkinoitua valtamerkkiä.
Toisaalta esim.autobild no.6/05 Kumho oli ylivoimaisesti paras kestämään vesiliirtoa kaarteessa.
Samaisessa testissä misukka voitti suoraanajetun vesiliirron nopeudella 92.7kmh kun Kumho selvitti saman testin 90.9kmh nopeudella. Eroa oli siis huimat 1.8kmh. Misukan pinnasta kun kuluu reilu milli, niin se häviää jo kirkkaasti uudelle Kumholle.
Se on selvä että näitä "kultaperseitä" on olemassa jotka ihan vain ajamalla yhtä merkkiä, kokoa, nopeusluokkaa, ilmanpainetta, alustasäätöä,jne,jne. päättelevät="tietävät" jonkin renkaan pito-ominaisuuksista kaiken suhteessa muihin merkkeihin. Ihan samoin kun on "kultakorvia" jotka tietävät ja löytävät eroja 10000€:n CD-soittimista tai 1000€:n kaiutinjohdoista,jne.
Erityisen vaaralliseksihan tilanne muodostuu päinvastaisessa tilanteessa. Eli kuin meidät on misukan ja contin VALTAVILLA markkinointibudjeteilla saatu uskomaan merkkiensä ylimaallisiin kykyihin suhteessa muihin valmistajiin, on luotto renkaaseen usein täysin vailla todellisuutta.
Kun rengaskierros maksaa yli 500€ kierros, niin senhän on PAKKO pitää vielä yli 100kmh nopeuksissa, pitäen vesiliirron halpismerkkien kuskien riesana.
Tämän ajatusmaailman/uskomusten kanssa on toki helpompi ulosmitata tuo 2-4kmh:n nopeusetu,mutta kun totuus on usein kymmenkertainen.
Lopputulokset on nähtävissä onnettomuustilastoista jotka eivät mitenkään korreloi käytettyjen renkaiden merkeissä, vaan ainoastaan korkeintaan kulutuspinnan määrässä. Mikäli Kumhokuski sijoittaa saman rahasumman vuosittain renkaisiinsa kuin vastaavan ajosuoritteen pyyhkäisevä misukkakuski,
ajaa Kumhokuski täysin absoluuttisesti turvallisemmat kilometrit kuin misukkakuski joka ulosmittaa renkaastaan ne alle puolenvälin kulutuspinnat.
Uutta Kumhoa siis voi vaihtaa alle jo kulutuspinnan lähestyessä puolta jos käytetty rengaspudjetti on misukan suuruinen. Eli kaikki testit osoittavat jo puoleen kulutuspintansa menettäneen "laaturenkaan" olevan jopa hengenvaarallinen(=taas superlatiivi TM ja Tuulilasi lehdistä), samalla kun uusien renkaiden erot ovat pelkkiä nyansseja.
Asia on tietysti toinen mikäli raha ei ole rajoite, vaan myös misukka vaihtuu alla ennen puolenvälin merkkiä, kesät/talvet ja haluaa ehdottomasti kantaa oman kortensa kekoon misukan valtavan markkinoitiorganisaation tukemiseksi.
Michelinin renkaiden hinnassa on suhteellisesti suurin osa markkinoinnin kuluttajilla maksattamaa laskua...ja erittäin hyvin he ovatkin onnistuneet jos=kun "markkinointiuskovainen Pentti Perusautoilija ilmeenkään värähtämättä ja oikeasti onneen/autuuteen uskoen maksaa 15" perusrengaskierroksesta kohta 600€!!??? Superlatiivit myy...
Comment
-
-
Originally posted by Hemi"onko sadepitoa"??? Verrattuna mihin?, verrattuna mihin kokoon?, kenen testaamana?, testialusta/olosuhteet?, mikä kokoluokka?, miten hieman kuluneena?, millä alustasäädäillä?, lämpötila?...jne,jne. Eli missä ja mihin verrataan?
Entä mitä tarkoitat "sadepidolla"? Vesiliirtoa suoraan, vesiliirto kaarteessa, käsittelyratahallittavuus?,kaarrekiihtyvyys(ympyrä rata)?, jarrutuspito?...jne.
Nämä tietenkin verrattuna mihin,jne.
Markkinoiden parhaat "sadekelirenkaat" pystyvät uutena pitämään maakontaktin n.95kmh nopeuksissa kun huonoimmat yltävät n.86-88kmh nopeuksiin. Markkinoiden paras sadekelirengas pystyy n.75kmh nopeuksiin kun pinnasta on kulunut n.1/3, eli kun pinnasta on kulunut n.3mm.
Kysymys on käytännössä pelkistä nyansseista joista rengasmarkkinointi ja testilehdistö puhuu superlatiivein...artisti kun maksaa kuitenkin molempien voittoa tavoittelevan tahon osakkeenomistajien osingot."Paras lääke krapulaan on välttää juomista edellisenä iltana"
Comment
-
-
Originally posted by KeimoNo kyllähän täällä on Kumhojen ja Toyojen ostajat valitelleet olematonta pitoa sateella. Searchilla löytyy ellei ne ole sitten pahan rengas-imperiumin edustajien propagandaa.
Comment
-
-
axu75: Voi todellakin luottaa toyon sadekeliominaisuuksiin ihan yhtä paljon/vähän kuin mihin tahansa muuhunkin renkaaseen...paitsi ehkä siihen Kiinalaiseen wanliin joka oikeasti on huono rengas joka suhteessa.
Kulutuspinnan urasyvyys määrää vesikelin ominaisuudet/tason. Kaikki muu on nyansseja.
Comment
-
-
Originally posted by Hemiaxu75: Voi todellakin luottaa toyon sadekeliominaisuuksiin ihan yhtä paljon/vähän kuin mihin tahansa muuhunkin renkaaseen...paitsi ehkä siihen Kiinalaiseen wanliin joka oikeasti on huono rengas joka suhteessa.
Kulutuspinnan urasyvyys määrää vesikelin ominaisuudet/tason. Kaikki muu on nyansseja.
Comment
-
Comment