Kuorma-autojen perälautanostimissahan on ATF:ät sisällä normaalisti mutta ne ei kovilla pakkasilla toimi siinä joten lähes kaikkiin on vaihdettu arktiset öljyt sisään talveksi ja ei ainakaan niissä sylintereiden tiivisteen vuoda vaikka niissä on moninkertaiset paineet verrattuna ohjaustehostimeen...
Nyt ei voi kyllä ymmärtää hyötyä siitä olisi, että kippaisit ohjaustehostimeen jotain eri öljyä kun sinne on suunniteltu? Riski on kuitenkin se että pääset tekemään remonttia tehostimeen ja hyöty on se että saat työnantajalta öljyn ilmaiseksi? Eipä nuo öljyt montaa euroa maksa kaupasta haettuna ja niillä tehostin toimii niin kuin pitääkin.
Jos luokitukset ja viskositeetit on samat ku ATF:ssä niin ei oo mitään epäilystä etteikö jokin muukin öljy kävisi...tulee työssä näiden asioiden kans pelattua joka päivä niin en ihan tuurilla minäkään ala kokeilemaan mitään muuta...mutta talvikäytössä ATF ei ole hyvä missään...ja tarkota talvella reilusti yli 30 asteen pakkasia...alhasemmissa sen ominaisuuksissa ei ole moittimista...
Vaihdoin huuhtelemalla uudet Aateeäffät vanhojen tilalle (mobil 220) kun ohjaus tuntui tahmealta pakkasella.. no alle -10 asteen pakkasella ohjaus jäykistyy edelleen selvästi.. taitaa olla seuraavaksi chf:ät sisään.. tuleepahan huuhdeltua taas
onko vihreä ja keltainen chf öljyt yhteensopivia ? eli voiko lisätä keltaista öljyä jos ohjaustehostimeen on kaadettu vihreätä ? jos ei, niin miten käy jos kuitenkin sekoittaa ne yhteen ?
Valmistajan mukaan eivät ole yhteensopivia. Vihreä on mineraalipohjaista, keltainen synteettistä. Mitä sekoitettaessa käytännössä tapahtuu, en tiedä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Valmistajan mukaan eivät ole yhteensopivia. Vihreä on mineraalipohjaista, keltainen synteettistä. Mitä sekoitettaessa käytännössä tapahtuu, en tiedä.
ostin motonetista febi S 6161 keltainen http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0002 , öljy on kuitenkin vihreän värinen. onko "keltainen" vain nimike sitten ja öljy voi olla väriltään minkä tahansa ?
ostin motonetista febi S 6161 keltainen http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0002 , öljy on kuitenkin vihreän värinen. onko "keltainen" vain nimike sitten ja öljy voi olla väriltään minkä tahansa ?
Ainakin itse ostamani Febi S6161 (vihreä purkki) on aina ollut melko läpikuultavaa, vihreän kellertävää. M6162 on sitten selvästi vihreää, eikä sen väristä voi erehtyä.
Katsoitko sitä nesteen väriä purkissa, vai kirkkaassa astiassa?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ainakin itse ostamani Febi S6161 (vihreä purkki) on aina ollut melko läpikuultavaa, vihreän kellertävää. M6162 on sitten selvästi vihreää, eikä sen väristä voi erehtyä.
Katsoitko sitä nesteen väriä purkissa, vai kirkkaassa astiassa?
Kirkkaassa astiassa katsoin, näyttää vaalenvihreältä. Onko toi M6162 tummanvihreä sitten ?
Kirkkaassa astiassa katsoin, näyttää vaalenvihreältä. Onko toi M6162 tummanvihreä sitten ?
Ainakin selkeämmin vihreä, eikä niin läpikuultavaa, kuin tuo synteettinen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment