Originally posted by tabasco
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ohjaustehostimen öljyt
Collapse
X
-
Originally posted by tabasco View PostMeinasin vaihtaa E60:iin (530d '04) ohjaustehostimen öljyt, mutta onkohan tuossa jotain normaalista poikkeavaa, kun autossa on Active Steering? Pitäisikö säiliö vaihtaa samalla, niin tulisi suodatin vaihdettua? Kaikki säiliössä oleva öljy kun tuskin lähtee yläkautta imaisemalla. Säiliöhän näyttää tältä. Onko tuo korkki ihan kiertämällä aukeava, jos on, niin sitten se on jämähtänyt pirun tiukasti kiinni kun en vielä saanut auki sitä.
Comment
-
-
Kysyisin viisaammilta neuvoja. Onnistuin omaan E46 sotkemaan atf ja chf öljyä hieman sekaisin. Katsoin hämärässä, että tehostimenöljy oli vähissä ja kävin motonetista hakemassa uutta öljyä, lisäsin ja huomasin vasta öljyn lisäyksen jälkeen lukiessani tätä ketjua, että mullahan luki korkissa "atf oil only".
Kysymys kuuluukin että uskaltaako autolla ajaa muutaman päivän että saan nesteet kokonaan vaihdettua uusiin vai onko vahinko jo syntynyt?
Comment
-
-
Originally posted by Dosage View Post...tehostimenöljy oli vähissä ja kävin motonetista hakemassa uutta öljyä, lisäsin ja huomasin vasta öljyn lisäyksen jälkeen lukiessani tätä ketjua, että mullahan luki korkissa "atf oil only".
Kysymys kuuluukin että uskaltaako autolla ajaa muutaman päivän että saan nesteet kokonaan vaihdettua uusiin vai onko vahinko jo syntynyt?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Jos joku mielii vaihtaa öljyt järjestelmään, niin tässäpä ainakin yksi omakohtaisesti hyväksi todettu tapa, jos ei halua irroitella letkuja ja sotkia itseänsä öljyyn.
Itse vaihdoin e91:sen nesteet "huuhtelemalla". Proseduuri kävi siten, että imuvaihtajalla aluksi säiliö tyhjäksi, sen jälkeen uutta nestettä säiliöön. (Huom! vähintään mittatikun alarajaan, jottei pumppu imase ilmaa). Tämän jälkeen korkki kiinni, auto käyntiin ja ratti kännetään aluksi äärisentoon joko oikealle tai vasemmalle ja sen jälkeen vastakkaiseen äärisentoon ja lopuksi takaisin keskelle. Ei pumpata ohjausta montaa kertaa, tämä riittää siihen että säiliöllinen uutta nestettä siirtyy kiertoon. Tämän jälkeen korkki auki ja imaistaan säiliö taas tyhjäksi (tilalle virrannut vanhaa öljyä noin säiliöllinen). Taas uudet litkut säiliöön ja sama homma uudestaan.
Tätä proseduuria suoritetaan niin kauan, kunnes säiliöön palaava öljy on puhdasta, uuden öljyn näköistä/väristä. Tällä systeemillä vaihtuu koko järjestelmän öljyt melko hyvin, uskoisin että n. 80-90%:sesti. Öljyä kului itsellä vajaa 2 litraa.
Jos vaihtaa vain ton säiliöllisen ja jonkun ajan päästä uudestaan, niin uusi ja vanha öljy sekoittuu niin hyvin, että tuo käytännössä ei paljoa järjestelmän öljyä uusi. Tästäkin löytyy omakohtaista kokemusta ex e60:stä. Noin litran sinne kaikkiaan lotrasin uutta nestettä parin viikon aikana, eikä öljyn väri muuttunut juurikaan yhtään "puhtaammaksi".ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by janne635 View PostMillasta öljyy pitää olla ohjaus tehostimessa? Tarkistin just ohjaustehostimen öljyt nii sitä ei ollu ku alarajassa, eli tartteis varmaan lisätä...
Tuollaisia ohjeita 635csi:in
Comment
-
-
Ja samaat ohjeet 850i
Certain models may use POWER STEERING FLUID or ATF MULTI VEHICLE DX-III AUTO TRANS FLUID if Dexron fluids are required or LDAS if CHF 11S fluid is required. Refer to Dealer, owner's manual or reservoir cap for correct lubricant recommendation. Do NOT mix fluid types. If fitted with self levelling suspension, use LDAS
Comment
-
Comment