Eipä mitään, voi sinne CHF 7.1:t myös laittaa niinkuin Scandinavian versioissa on, mutta se vaatii järjestelmän täydellisen puhdstuksen jos siellä on ATF:t olleet aiemmin.
Itellä korkissa lukee vihreellä tarralla chf 7.1, neste on kuitenkin punaista, liekkö atf:ää? Auto on saksantuonti e34 525 -90. Nestepinta on muutenkin vähissä niin lienee järkevämpää vaihtaa samalla nuo korkin suosittelemat öljyt jos nyt on sisässä atf:ää? Vaikuttaaako se asiaan mitenkään että autossa on servotronic simpukka?
Mulla on kans ATF:ät sisässä vaikka pitäs olla CHF:ät (lukee korkissa & ohjekirjassa, mutta silti sinne saksassa oli ATF:ät saatu laitettua), miten ne nyt sitten oikeaoppisesti vaihetaan kun on tuo peräntason säätökin? Auto 740iL E32.
Aiheeseen osittain liittyen. Mikähän versio tuo mun auton tehostinöljyn säiliö on? Päällimmäisenä pieni korkki jossa lukee CHF 11.S. Sen kun ruuvaa irti niin aukeaa suuri kansi, jonka alla näkyy sihti. Sihtiä en ole käyttänyt irti. Mites tuosta oikea määrä tsekataan? Ja autohan oli E34 525i -94.
[QUOTE=Violin;837180]Aiheeseen osittain liittyen. Mikähän versio tuo mun auton tehostinöljyn säiliö on? Päällimmäisenä pieni korkki jossa lukee CHF 11.S. Sen kun ruuvaa irti niin aukeaa suuri kansi, jonka alla näkyy sihti. Sihtiä en ole käyttänyt irti. Mites tuosta oikea määrä tsekataan? Ja autohan oli E34 525i -94.
Sulla on takapäässä tasonsäätö, ainakin säiliöstä päätellen.
Tota chf 11.s saa ainakin KL-varaosa puodista. Febin tavaraa, vihree litran purkki missä lukee "S6161"
Nyt on jo pahasti offtopic, mutta mistähän sen helpoiten tarkistaisi onko tuossa kulkineessa tasonsäätö? Ei ole ainakaan huomannut sen toimintaa. Lisävarusteluettelon SA-koodeista ei myöskään mikään ole siitä kertova. Kaikkia noita muita mystisiä lyhenteitä en osaa avata. Voisiko tuossa olla muuten vaan erilainen säiliö?
Sainpa aikaseksi mennä kurkkimaan auton alle ja kyllähän siellä näytti olevan sellaiset painesäiliöt, joista menee letkut iskareille. Onko tuo tasonsäätö sitten vakiona Touringeissa? Toimintaa en sen kummemmin testannut, mutta eikös sen voisi testata esimerkiksi niin, että ukko hyppää konttiin kun auto on käynnissä ja katsotaan nostaako pertsettä?
Sainpa aikaseksi mennä kurkkimaan auton alle ja kyllähän siellä näytti olevan sellaiset painesäiliöt, joista menee letkut iskareille. Onko tuo tasonsäätö sitten vakiona Touringeissa? Toimintaa en sen kummemmin testannut, mutta eikös sen voisi testata esimerkiksi niin, että ukko hyppää konttiin kun auto on käynnissä ja katsotaan nostaako pertsettä?
Näin oon asian kans käsittäny, mutta ei mullakaan mitään tapahdu. Iskunvaimennus kuitenkin pelaa:think
Joo...Elikkäs huomenna pitää mennä ostamaan tota CHF öljyy! Paljokohan maksaa? Ja miten paljo sitä mahtuu sinne? Ja miten ne tehostimen öljyt vaihdetaan, vai pystyykö CHF öljyä lisäämään tohon sekaan, mulla on toi tän hetkinen öljy ATF:ää?
Itse vaihdoin uudet ATF:ät vasta sisään...imuvaihtajalla vaan säiliö tyhjäksi ja uudet sisään...olen kyllä harkinnut vaihtavani nuo ATF:ät vielä notkeampaan öljyyn eli arktisten olosuhteiden hydrauliöljyyn jota käytetään mm kuorma-autojen perälautanostimissa ja hydrauliikassa...öljyn toimivuutta en epäile yhtään koska hydraulijärjestelmässä on suuremmat paineet ja korkeammat lämpötilat ja vaikka öljy on melkein kuin vettä niin sen ominaisuudet ja toimivuus pysyy samana...Nesteellä on ainakin tälläistä öljyä saatavana...
Itse vaihdoin uudet ATF:ät vasta sisään...imuvaihtajalla vaan säiliö tyhjäksi ja uudet sisään...olen kyllä harkinnut vaihtavani nuo ATF:ät vielä notkeampaan öljyyn eli arktisten olosuhteiden hydrauliöljyyn jota käytetään mm kuorma-autojen perälautanostimissa ja hydrauliikassa...öljyn toimivuutta en epäile yhtään koska hydraulijärjestelmässä on suuremmat paineet ja korkeammat lämpötilat ja vaikka öljy on melkein kuin vettä niin sen ominaisuudet ja toimivuus pysyy samana...Nesteellä on ainakin tälläistä öljyä saatavana...
Eivät ainakaan Laakkosella suosittele tuota. Voi kuulemma alkaa esim. hammastangon tiivisteet vuotamaan.
Comment