Ennenkuin viet uudelleen säädätykseen, poista se iskarin yläpään "lukitustappi", lähtee ihan vasaralla ja meisselillä koputtelemalla. En lukenut aikaisemmista viesteistä onko sitä jo tehty mutta sillä saa ainakin vähän pelivaraa etucamberin säätöön. Sitten ne iskarin yläpään kolmen pultin reikien laajennukset ulospäin teetätät jossain jos ei itsellä onnistu, niitä laajentamalla camberin saa varmasti oikeaksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä II
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostEi, ei välttämättä laita oikein, kuten täältä BTCF:ltäkin on sadoista eri viesteistä luettavissa...
...Ok, mehän emme nyt tiedä mitkä camberkulmat sinulla siellä takana on, mutta mikäli niitä ei oikeasti ole tehtaan asentamien ”peruskulmien” jälkeen säädetty juuri 18” RF-renkaan -1.25”-1.35”-asteen haarukkaan, ei ole todellakaan järkevää pitkässä juoksussa käyttää alle 3.0bar painetasoja ko.renkaalla.
No nythän sattui sopivasti!
Eli oon viemässä nyt torstaina autoa nelipyöräsuuntaukseen. Auto on e46 325 M-Sport II cabrio Vm. 2002. Alusta ja pyöräntuennat ovat alkuperäisiä, mutta ihan tikissä olevan oloinen sekä katsurin kehuma (Jos sillä mitään merkitystä) Kaikki iskarit vaihdettu uusiin M-sport iskareihin edellisen omistajan toimesta, syystä jota en tiedä? Rengastus ja vanteet vakio style 72 18" Nexen N8000 eteen 225/40/18 ja taakse 255/35/18 ja paineet 2,8 edessä ja 3,1 takana..
Eli lyhykäisesti, mitä laitetaan tai mitä lähdetään hakemaan? Selaillu nytten nettiä ympäriämpäri ja tutustunut aiheeseen.. Löysin tollaiset kuvan arvot, mutta tuntuu että mitä enempi lukee ja yrittää ymmärtää sen enempi ei ymmärrä :o Eli ilmeisesti ne koneen antamat suositukset ovat vain ns. ohjearvoja jotka sopivat vähän joka tilanteeseen, mutta eivät hyvin mihinkään?
Auto siis kulkee suoraan, ei vetele ja renkaatkin kuluneet silmämääräisesti tasaisesti, mutta rattivinossa eikä tietoa milloin viimeksi katottu kulmat niin ajatttelin ne nyt tarkastaa..
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostEnnenkuin viet uudelleen säädätykseen, poista se iskarin yläpään "lukitustappi", lähtee ihan vasaralla ja meisselillä koputtelemalla. En lukenut aikaisemmista viesteistä onko sitä jo tehty mulla sillä saa ainakin vähän pelivaraa etucamberin säätöön. Sitten ne iskarin yläpään kolmen pultin reikien laajennukset ulospäin teetätät jossain jos ei itsellä onnistu, niitä laajentamalla camberin saa varmasti oikeaksi.e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
-
Kesärenkaat alla F11 ja Michelin Pilot Super Sportit 20" alla, pintaa vielä reilusti. Aivan järkyttävän raskas ajaa ja uraherkkä koko ajan. "Pakko" vain odottaa, että renkaat kuluvat ja pääsee ostamaan 2000 euron renkaiden sijaan halpiskiinalaiset ja nauttimaan ajosta taas.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment