En muista ulkoa millaisia nuo renkaat olleet yleensä.. mut voi olla joko outside/inside (joko tai , tai molemmat), pyörimissuunta nuolella tms. ja lukee "rotation" tai sit ei mitään mainintaa jolloin on tosiaan ihan sama kummin päin viskaa vanteelle.
Joo, ei ollut mitää outside/inside, rotation tai muutakaan nuolta misään. Että heittelen vaan toiset eteen ja toiset taa. Kiitoksia kuitenkin kaikille.
Jotenkin hankalaa noita uusi renkaita katella ja valinta. Eli jos jollain kokemusta kyseisistä malleista, tulee käyttöautoon
-Nankang NS-20 Noble Sport
-Hankook Ventus Prime 2 K115
-Toyo proxes TR1
-Kumho Ecsta SPT KU31
-Nankang NS-2R
On todella erinlaiset renkaat, mutta noi olis sellaisissa hinnoissa vielä
Ei ollut tässä listassa..Mutta mukaan tarttui 245/45-16 koossa, Nankang Sportnex AS-2+. Ensi vaikutelma, todella kevyen tuntuiset renkaat käsissä ja pyöritellä, kun vertaa esim michelin merkkisiin tai goodyear merkkisiin, vaikka ovat tuon kokoiset. Kirjoittelen lisää kokemuksia kun saa ajoo
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Noi Nankang AS-2+ on ollut mulla e30 eturenkaina koossa 205/45-17 ja en voi kuin kehua niitä. Eivät vetele urissa yhtään ja ovat kuitenkin riittävän jämäkällä rungolla, ettei ajosta tule epätarkkaa ja tuntuma tiehen säilyy hyvänä.
Noi Nankang AS-2+ on ollut mulla e30 eturenkaina koossa 205/45-17 ja en voi kuin kehua niitä. Eivät vetele urissa yhtään ja ovat kuitenkin riittävän jämäkällä rungolla, ettei ajosta tule epätarkkaa ja tuntuma tiehen säilyy hyvänä.
Hyvä kuulla. Noi tuntuu todella kevyiltä ja napakoilta, myös yksi asiakas kehui noita kun se hommasi, todellä yllättynyt. Kun kyse on kumminkin halvasta renkaasta jne, myös kehu vesi pitoo
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Vaikkei se ratavauhti päätä huimaa, niin täytyy nyt vaan hämmästellä noiden Radar Dimax R8+ renkaiden pitoa ja kulutuskestoa, kun tuuppasin aikas monta kymmentä kierrosta Ahvenistoa niin takana olleet 94Y 255/35-18 ei ollut moksiskaan, kun edessä 92Y Matadorit alkoi osoittamaan antautumisen merkkejä puskemisen, pinnan ja pidonkin puolesta 225/40-18 kokoisena. Kylmäpaineet 2.3 ja 2.4, lämpesi 2.6 ja 2.7 about. Eipä siinä, tilasin eteenkin Dimaxit, katsotaan mitä ne sanoo. Auto siis sigun e87.
Pistin e91 alle Landsail Qirin 990 225/40 18" koossa ja ei voi kun suositella! Halvalla todella hiljaiset ja vetelemättömät renkaat. 3tkm takana ja katsellaan kauan kestää.
Pistin e91 alle Landsail Qirin 990 225/40 18" koossa ja ei voi kun suositella! Halvalla todella hiljaiset ja vetelemättömät renkaat. 3tkm takana ja katsellaan kauan kestää.
Jos ois 18" vanteet niin ois kyllä kiinnostava testata E92 alla tollaset ihan rehellisesti "mukavuusrenkaat". Noita näkyi saavan myös 235/40R18 ja 255/35R18 koossa joista kumpikin pitäis olla käypänen E9x alle. Ilmoitettu melutaso (ohiajomelu?) pomppas vaan 255 leveydessä 5dB 235:een verrattuna ja 6dB 225:een verrattuna!
Olen katsellut eroja kivijakaliikkeistä merkki vs ”kiina” kumeille ja kympeissä on erot
Tilasin alkuviikosta tästä johtuen Pirelli PZero Hero Nero GT renkaat toitsuuni koossa 215-40-17 500€ alustettuna. Kiinalaisia olisi ollut tarjolla 400-450€ rahaan.
Olen katsellut eroja kivijakaliikkeistä merkki vs ”kiina” kumeille ja kympeissä on erot
Tilasin alkuviikosta tästä johtuen Pirelli PZero Hero Nero GT renkaat toitsuuni koossa 215-40-17 500€ alustettuna. Kiinalaisia olisi ollut tarjolla 400-450€ rahaan.
eikai noissa kottikärryn renkaissa olekkaan mainittavia eroja hinnoissa ikinä ollutkaan.
Vaikkei se ratavauhti päätä huimaa, niin täytyy nyt vaan hämmästellä noiden Radar Dimax R8+ renkaiden pitoa ja kulutuskestoa, kun tuuppasin aikas monta kymmentä kierrosta Ahvenistoa niin takana olleet 94Y 255/35-18 ei ollut moksiskaan, kun edessä 92Y Matadorit alkoi osoittamaan antautumisen merkkejä puskemisen, pinnan ja pidonkin puolesta 225/40-18 kokoisena. Kylmäpaineet 2.3 ja 2.4, lämpesi 2.6 ja 2.7 about. Eipä siinä, tilasin eteenkin Dimaxit, katsotaan mitä ne sanoo. Auto siis sigun e87.
Toimiihan nuo omaan käyttöön ja autoon ok! Ainakin yhden kokemuksen perusteella.
Melkoinen ero kotimaan ja naapureiden välillä testikäytännöissä, Suomessa kysellään maahantuojilta jotain p*skoja mukaan sinne hännille, ViBilagare on kaivanut ne parhaat halpikset. Ja tuo mainittu kiinarenkaiden "kalleus" on näyttää kyllä olevan ihan kotimaisten kivajalkaputiikkien uunotusta.
Olen tässä hiljattain kiinnittänyt huomiota että joissakin renkaissa on neljä leveää uraa ja toisissa vain kolme(yleensä premium kumeissa ja joissain halpiksissakin), kun noissa kolmen uran renkaissa on enemmän kumia ulkoreunassa niin voisi kuvitella että niillä on parempi pito kantatessa mutkaan?
Olen tässä hiljattain kiinnittänyt huomiota että joissakin renkaissa on neljä leveää uraa ja toisissa vain kolme(yleensä premium kumeissa ja joissain halpiksissakin), kun noissa kolmen uran renkaissa on enemmän kumia ulkoreunassa niin voisi kuvitella että niillä on parempi pito kantatessa mutkaan?
Yleensä asymmetrisissa pinnoissa on kaikissa enemmän kumia ulko-olkapäällä. Ja juurikin kaarreominaisuuksien takia. Sitä ei vain näe välttämättä heti päällepäin. Asymmetrisiä pintamalleja ovat ne missä renkaassa lukee inside/outside.
Tuossa yksi selkeä esimerkki.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
No minun kommentin voi ottaa pienen suolan kera. Ostin e91 jossa takana sakkonappulalle kuluneet Landsailit ja ratista saa pitää kiinni kokoajan, koska perä vetelee omiaan. 255/35/18
BMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment