GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Ajattelin myös kokeilla zsr2, kun noista Trianglen TH202:sta pinta loppuu. Ei niissäkään kyllä ole mitään valittamista kun pari kesää menty.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Ensimmäiset Sailunit alla. Piti jotain löytää 20" koossa väliaikaisratkaisuksi ja yksi rengasliike suositteli, eli hyvä halpa ja hiljainen.

    No, hiljainen ainakin + edulliset, joten pidetään alla toistaiseksi.
    Will the Sailun Atrezzo ZSR2 suit your car? Find the best tyre for your car read 3 reviews for Sailun Atrezzo ZSR2 and compare to other Economy Comfort tyres


    Ei tuo liene huonoimmasta päästä kiinan kumeista ole. Joskin kulutuskestävyys ei taida kummoinen olla:
    The main drawback was significantly restricted mileage of just 25,500 kilometers

    Toisin kuin vanhempi malli:
    Last edited by VilleP; 24-09-2025, 20:58.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by peto2 View Post

    En minäkään talvirenkaaksi kiinankumia laittaisi. Kesällä pidon puolesta menee mikä vaan.
    Trianglelle vahva suositus, jos renkaan hinnalla väliä (kai nämäkin kiinakumeiksi lasketaan, kun siellä valmistettu). Snowlink kitkat on hyvät, kokemusta jo usealta talvelta E90/E92 alta 225/40R18. Viime talvelta kokemusta Icelynx nastoista 275/40R20 koossa E53 alta, todella pitäviltä tuntuivat, eivätkä ole äänekkäät.

    Varmaan TM:n testeissä eivät pärjää 3 kertaa kalliimmille toki.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post

    Mulla oli joku vuosi takaperin e91 jossa ostettaessa alla 2 talvea ajetut Sailun nastagummit. Oli kyllä pelottava ajettava. Tosi liukkaat. 225/45/17 oli ne. Ei kyllä tule enää ainakaan ostettua kyseistä merkkiä sillä kokemuksella.
    No, talvirenkaina halpikset ei yleensä toimi, mutta kesärenkaina muutama halpismerkki yllättänyt positiivisesti ns yleisajorenkaina. Ratapäivärenkaat on sitten erikseen.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post

    Mulla oli joku vuosi takaperin e91 jossa ostettaessa alla 2 talvea ajetut Sailun nastagummit. Oli kyllä pelottava ajettava. Tosi liukkaat. 225/45/17 oli ne. Ei kyllä tule enää ainakaan ostettua kyseistä merkkiä sillä kokemuksella.
    En minäkään talvirenkaaksi kiinankumia laittaisi. Kesällä pidon puolesta menee mikä vaan.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Ensimmäiset Sailunit alla. Piti jotain löytää 20" koossa väliaikaisratkaisuksi ja yksi rengasliike suositteli, eli hyvä halpa ja hiljainen.

    No, hiljainen ainakin + edulliset, joten pidetään alla toistaiseksi.
    Mulla oli joku vuosi takaperin e91 jossa ostettaessa alla 2 talvea ajetut Sailun nastagummit. Oli kyllä pelottava ajettava. Tosi liukkaat. 225/45/17 oli ne. Ei kyllä tule enää ainakaan ostettua kyseistä merkkiä sillä kokemuksella.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ensimmäiset Sailunit alla. Piti jotain löytää 20" koossa väliaikaisratkaisuksi ja yksi rengasliike suositteli, eli hyvä halpa ja hiljainen.

    No, hiljainen ainakin + edulliset, joten pidetään alla toistaiseksi.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Ajossako se tyhjeni vai miten se pääsi tuota kokeileen? Lasarettiin hiljentäessä?
    Ajossa kai. Kai se vaihtoehto oli soittaa hinuri tai ajaa seuraavaan kaupunkiin rengasta vaihtamaan.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Kaveri väitti että ajoi 140km/h tyhjällä renkaalla moottoripyörällä motaria niin pysyi muodossaan. Massa noin 300kg tai 150kg per rengas ja paineet 0 bar.

    245 renkailla tuli mentyä monta vuotta, 1800+kg ja ikinä ei ole keskeltä kulunut, aina reunoista, tai sisäreunasta koska bmw. Ja aina matalemmilla paineilla kuin maksimit mukavuuden takia.
    Ajossako se tyhjeni vai miten se pääsi tuota kokeileen? Lasarettiin hiljentäessä?

    Oon kans aina laitellut valmistajan suositusten alarajoille paineita, koska mukavuus. Muutenkin kummasti tuota kumin määrää alla arvostaa, ei mitään haittaa tai negatiivisia juttuja siitä ole. Alkuajelut autouralla tuli 155/80/13" renkailla, en sitten ihan sellaiseen viittaa. Nykyaikana sellaisia pullakumeja ei taida ollakaan normaaleissa henkilöautoissa.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Kaveri väitti että ajoi 140km/h tyhjällä renkaalla moottoripyörällä motaria niin pysyi muodossaan. Massa noin 300kg tai 150kg per rengas ja paineet 0 bar.

    245 renkailla tuli mentyä monta vuotta, 1800+kg ja ikinä ei ole keskeltä kulunut, aina reunoista, tai sisäreunasta koska bmw. Ja aina matalemmilla paineilla kuin maksimit mukavuuden takia.
    Last edited by Rattiukko; 23-09-2025, 22:31.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Eikös paineita pitäisi ottaa päin vastoin pois jos keskeltä kuluu? Rengas on ollut keskeltä pullollaan ja kulunut siitä. Voisi kuvitella että jos paineita pienentää niin ei olis niin pullollaan keskeltä vaan enemmän renkaan profiilissa ja kuluisi tasaisemmin. Tyhjempi rengas kantaa rungolla reunoilta?
    Tämä pätee vanhoihin kapeisin "rättirenkaisiin". Mitä leveämpi vyörengas/matalalla profiililla, sitä korkeampi paine renkaan tasaiseen kulumiseen yleensä vaaditaan. Oikeissa suhteissa toki tuokin. Kuten tuossa jo mainittiin, niin alhaisella rengaspaineella renkaan keskikohta "pullistuu" nopeuden kasvaessa, kun keskipakovoima työntää kulutuspintaa renkaan keskeltä ulos päin. Isompi paine pitää kulutuspinnan elämisen pienempänä. Kapeilla renkailla vastaava ongelma ei ole niin hankala.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Ehkä tietty määrä painetta tarvitaan pitämään rengas muodossaan. Eipä mulla ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Keskipakoisvoima on olemassa pienillä sekä isoilla paineilla. Isoilla paineilla rengas on pulleampi. Isommilla paineilla keskipakoisvoiman vaikutus päinvastoin keraantuu. Selitys ei kelpaa.
    Last edited by Rattiukko; 23-09-2025, 21:25.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Semmoinen juttu kuin keskipakoisvoima aiheuttaa tuon keskeltä kulumisen kun se tavallaan "vetää" rengasta ulospäin keskeltä. Tämä ilmiö korostuu pienemmillä paineilla ja isommilla renkailla siksi tuppaavat kulumaan keskeltä enemmän.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Näinhän sen luulis olevan, mutta taitaa olla juurikin päinvastoin. Valaiskaa viisaammat.

    Leave a comment:

Working...
X