Originally posted by TON-III
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 5
Collapse
X
-
Originally posted by TON-III View PostTuota renkaan kovuutta pitoon voi peilata hieman abs-jarrujenkin kautta, jos pito olisi parasta lukittuneella renkaalla niin abs-jarruja ei olisi keksittykään ?
Mutta itse renkuleihin. Millaisia mahtaa olla halpis 19" nastat? Hintaeroa kumminkin huomattava, contit n. 1000e ja trianglet n. 400eLast edited by jani; 24-12-2020, 20:28.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Ostat vaan halvimmat ja ihmetellään yhteenvetoa keväällä.
Tai
Contit pitää kyllä saada alle tonnin töineen/allelaittoineen ihan suomalaisesta rengasliikkeestä tai jättävät tuplaextraa väliin.
Kitkoilla tuntui 3-sarjalainen muuttuvan 5-sarjalaiseksi, sen verran hiljaiselta ekat 40km tuntui.
Onks suosituksia mitkä olisivat täydelliset paineet? Nyt tasaisesti 3 bar ja koko 235/35/19.Last edited by ritariässä; 25-12-2020, 11:07.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostOstat vaan halvimmat ja ihmetellään yhteenvetoa keväällä.
Tai
Contit pitää kyllä saada alle tonnin töineen/allelaittoineen ihan suomalaisesta rengasliikkeestä tai jättävät tuplaextraa väliin.
Kitkoilla tuntui 3-sarjalainen muuttuvan 5-sarjalaiseksi, sen verran hiljaiselta ekat 40km tuntui.
Onks suosituksia mitkä olisivat täydelliset paineet? Nyt tasaisesti 3 bar ja koko 235/35/19.
Täytyy arkena käydä kyselee vielä tarkemmin uusi kierros... tarkistaa vielä mitä nastoja on saatavilla orkkis 19" koossa.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostNyt alla on auton mukana tulleet orkkis 17" ja niillä Trianglen nastat. Muuten ihan kelpo renkaat mutta peräpää on minun makuun 100km/h vauhdissa "levottoman oloinen". Tuskin muuttuu yhtään paremmaksi halkaisijaa kasvattamalla.
Täytyy arkena käydä kyselee vielä tarkemmin uusi kierros... tarkistaa vielä mitä nastoja on saatavilla orkkis 19" koossa.
Comment
-
-
Originally posted by Lenkka View PostOletko kokeillut lyödä reilusti kuormapaineet renkaisiin? Ainakin itsellä helpotti, kun kiinankumeihin laittoi lisää ilmaa.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostOnks suosituksia mitkä olisivat täydelliset paineet? Nyt tasaisesti 3 bar ja koko 235/35/19.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostJos minulla olisi kolmonen ja haluaisin välttämättä ajaa talvella(kin) 19” vanteilla niin laittaisin tuohon 225/40 renkaat.Last edited by Petri.Kekkonen; 25-12-2020, 14:19.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostTulikohan kirjoitusvirhe ? Lukittuneen renkaan kitka on pienempi kuin sen vielä (abs:än avulla) hitaasti pyörivän renkaan.
Autokoulussa tästä nousi melkoinen keskustelu kumpi on oikeasti parempi. Lopulta autokoulunopettaja vei meidät ajoharjoitteluradalle missä tehtiin useampi jarrutus. Kyllä silloin lumella&nastarenkailla avensis abs sulake poistettuna pysähtyi parhaiten.
Toki tuohan ei muuta sitä tosiasiaa että ABS on ylivoimaisesti parempi kuin non-abs käytännössä.
Taitaa abs ja rengaspaineet olla niin pyhiä juttuja että niistä on yhtämonta näkemystä kuin keskustelijaa? Mikä sitten on oikein, sitä ei tiedä kukaan.Last edited by jani; 25-12-2020, 14:37.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostJos minulla olisi kolmonen ja haluaisin välttämättä ajaa talvella(kin) 19” vanteilla niin laittaisin tuohon 225/40 renkaat. Olisivat samalla nanon kapeammat ja korkeammat. Samoin paineet tuntuvat todella korkeilta, oma tonnikeiju (siis 2tonnia) menee todella nätisti 225/50/18 kitkoilla alle 3 barin paineilla. Ne renkaiden tietyt mukavuusominaisuudet menetetään juuri niillä viimeisillä liian korkeilla paineilla (on ihan 0,2-0,3 bar muutoksista kiinni).
Jos tää on uutena 19” vannekoolla ja 8/9” leveyksillä tehtaalta lähtenyt, luonnollinen valinta talvirengaskooksi myöskin ja useilla sähköherkuilla varustettu e92 painaa jo ihan kivasti. Haettu myös samalla omaa silmää miellyttävää ulkonäköä.
Oli hetken 18” 225/255 nastat alla ja nyt nämä 19” ja kyydin mukavuus ei kärsinyt kovuusmielessä yhtään.
B-pilariin liimattua painetarraa kun kattoo, varsinkin takana 3 Bar vaikuttaa varsin oikealta, ehkä eteen pieni hienosäätö alemmas?
Nämä on kyllä myöskin varsin tunneperäistä juttuja kun ei ole kaikilla riittävää vertailupohjaa. Toisaalta toiset tykkää jämäkän täsmällisestä kyydistä ja toisille ok, kun ensin ratilla veivataan 1/4 kierroksella löysät pois renkaistaG30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Jotkut rengasvalmistajathan suosittelee talvirenkailleen auton "tarran" paineita korkeampia paineita. Yleensä 0,2-0,3bar plussaa,jos renkaat on täytetty sisällä.
Liian alhaiset paineet voi edesauttaa myös runkovaurioihin väärän kuluman lisäksi.Last edited by Heguli 31; 26-12-2020, 17:07.
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View Post
B-pilariin liimattua painetarraa kun kattoo, varsinkin takana 3 Bar vaikuttaa varsin oikealta, ehkä eteen pieni hienosäätö alemmas?
Rengaskoosta voidaan olla montaa mieltä, oma 2 tonnin kutonen tuli minulle 245/45/18 100 Y eurooppakitkoilla jotka totesin ’paskoiksi’, nyt alla 225/50/18 95-luokan kitkat ja bellissimo, menee suoraan nyt niin nätisti (ei siis haettu ratarengasta ) !!!! Viime talven ajoin 2,7 etu/ 2,5 taka paineilla ja olikohan liiankin mukava sillä alkoivat kulumaan keskeltä ( nostin nyt 2,9/2,7).F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
Comment