Vanteiden maalaus
Collapse
X
-
2 osaisen vanteen keskiön irroitus ja kokoaminen. Puhdistus molemmille pinnoilla ja kiinni, mitä väliin vai ei mitään?
-
Kannattaa, sekä vanteen kehästä että keskiöstä.Originally posted by Antti O View Post1. Kannattaako tuo alue suojata mihin tuo tähti tulee vanteen rungossa kiinni niin ettei maalia tai lakkaa pääse tohon liitospintaan.
Puhaltamalla, lasikuula, sooda metarllirae, tai sitten yrittää karhunkielellä hieman matata.Originally posted by Antti O View Post2. Millä nuo pulttien reijät saisi karhennettua, tähtien maalipinta on ilmeisesti melko hyvä, joten maalari puhui että noissa riittäisi karhennus ja uuden värin veto pintaan.
Epätasaisuudet pois ja hiominen jonnekkin 400 asti, vaikka sitten sorvissa, jos sellainen löytyy. Kiillotetun alumiinin päällä ei tahdo lakka pysyä, joten se ei liene järkevää.Originally posted by Antti O View Post3. Entä miten nuo vanteitten rungot, kunhan pesun jälkeen selviää missä kunnossa ne on sisäpuolelta, oletan kuiteskin että ne on maalattava. Mikä on paras tapa hioa nuo sisältä sopivan karkeaksi että siihen voi vetää ruiskulla värin?
Entäpä sooda tai lasikuulapuhallus noihin vanteitten runkoihin?
Harkitsin sitäkin että nuo reunat kiillottaisi sorvissa ja sopivilla vehkeillä, onko lopputulos millainen jos kiillotetun alumiinin päälle suihkii lakan? Helpompi vaihtoehto tietysti hioa vaan nuo reunat siisteiksi ja vetää se metallihopea+lakka.
Itse kiristänyt kaikista vanteista aina 25Nm, kasaa vaikka kolmella pultilla keskiön paikalleen, jonka jälkeen pulttien kiristelyjä perä jälkeen ilman sen kummempia ristiin kiristämisiä. Ruuvilukitetta on hyvä käyttää.Originally posted by Antti O View Post4. Paljonko on pulttien momentti, ristiin kiristys ja lukite väliin?
Leave a comment:
-
Nyt on sitten Styling 108 vanteista kaupat sovittu. Laitampa muutaman kuvan
Muutamia kysymyksiä maalaukseen liittyen. Minä en ole koskaan purkanut enkä kasannut koottavia vanteita, vanteet on kylläkin jo valmiiksi purettu.
Ajatuksena oli ne pestä huolellisesti happopesuaineella ja viedä ammattimaalarille tai toisena vaihtoehtona tallikaverin kanssa itse maalailla noita kellä on kokemusta vanteitten maalaushommista.
1. Kannattaako tuo alue suojata mihin tuo tähti tulee vanteen rungossa kiinni niin ettei maalia tai lakkaa pääse tohon liitospintaan.
2. Millä nuo pulttien reijät saisi karhennettua, tähtien maalipinta on ilmeisesti melko hyvä, joten maalari puhui että noissa riittäisi karhennus ja uuden värin veto pintaan.
3. Entä miten nuo vanteitten rungot, kunhan pesun jälkeen selviää missä kunnossa ne on sisäpuolelta, oletan kuiteskin että ne on maalattava. Mikä on paras tapa hioa nuo sisältä sopivan karkeaksi että siihen voi vetää ruiskulla värin?
Entäpä sooda tai lasikuulapuhallus noihin vanteitten runkoihin?
Harkitsin sitäkin että nuo reunat kiillottaisi sorvissa ja sopivilla vehkeillä, onko lopputulos millainen jos kiillotetun alumiinin päälle suihkii lakan? Helpompi vaihtoehto tietysti hioa vaan nuo reunat siisteiksi ja vetää se metallihopea+lakka.
4. Paljonko on pulttien momentti, ristiin kiristys ja lukite väliin?Last edited by Antti O; 20-02-2015, 06:39.
Leave a comment:
-
Ei ole oikeasti kaksiosainen.Originally posted by exvol View PostKertokaapa viisaammat saako Atp Nido d'ape Forged vanteista keskiosan purettua maalaamista varten vain kehäpultit avaamalla? Eli onko kyseessä kaksiosainen vanne. Itse en ole moista vannetta koskaan käsiini saanut niin paha sanoa...
Leave a comment:
-
Löytyisikö täältä foorumilta tietoa mikä on BMW Styling 108 (Z4) vanteitten alkuperäinen värikoodi. Tuon ikäisen E46 vanteen värikoodi on ainakin seuraava:
Felgensilber metallic 144
On tässä mahdollisesti tuollaisten vanteitten entisöintiprojekti lähdössä käyntiin, onko vinkkejä miten nuo kehät kannattaisi tehdä. Maalata märkämaalilla ja lakata, vai pelkästään hioa ja lakata, vai kiillottaa?
Leave a comment:
-
Kertokaapa viisaammat saako Atp Nido d'ape Forged vanteista keskiosan purettua maalaamista varten vain kehäpultit avaamalla? Eli onko kyseessä kaksiosainen vanne. Itse en ole moista vannetta koskaan käsiini saanut niin paha sanoa...
Leave a comment:
-
Nostelaan tätäkin välillä. Onko kukaan löytänyt tätä samaa sävyä PPG:n värinä? Mulla on style 152 vanteet ja kaipaisi uutta maalia pintaan. Eilen kävin PPG:n edustajalla kylässä ja tuolla numerolla ei löytynyt mitään.Originally posted by Tumppa View PostOnnistuu joo ja tuossapa vielä vähän värikooditietoa kyseiselle vannemallille:
Dekorsilber met. A 55
Bestell-Nr. 51 91 0 395 248
Passend für BMW M-/Individual-
Felgen in Dekorsilber:z.B. Styling 135 M, 152 i, 163 M, 166 M, 172 M, 191 M,
192 M, 193 M, 194 M
Väriliuskoja kävin läpi vaikka kuinka monta ja aika läheille oikeaa sävyä olevia kyllä löytyi. Parempi vertailu on aika mahdotonta kun liuska on pieni ja toisaalta mukana oleva keskiölätkä on hieman kovera. Muuten voisi maalata pulverilla, mutta kun nuo keskiöt on muovia.Last edited by baku; 09-02-2015, 20:05.
Leave a comment:
-
-
Ilmeisesti puhallettu liian karkealla hiekalla?
Toussa mun tapauksessa lopputulos on odotusten mukainen. Ja maalaamossakin tuosta sävystä sanoivat etukäteen eli ok palvelu.
Lähinnä tuon postin tarkoitus oli laittaa infoo jos joku suunnittelee pulverointia niin tietää että ei vastaa kovinkaan lähelle oem tms. laatua.
Edelleen jos haluaa hyvän lopputuloksen niin itse luotan hiontapohja-massa-kirkaslakka -reseptiin.
esim: Mustassa vanteessa lisänä Alsan ghost chrome efekti lakan alla, RS värikoodi L97A
Leave a comment:
-
Sama vika itsellä. Olin laiska ja käytin talvivanteet paikallisessa putiikissa pulveri maalauksessa samalla sävyllä. Todella pettynyt jälkeen...Originally posted by kama View PostRupes laiskottamaan niin käytin käyttiksen vanteet Repolla pulveroitavana.
Ihan ok lopputulos, tosin harrastautoon nysvään kyllä mieluummin ite automaaleilla. Vähän tuo pulveri jättää appelsiinipintaa.
Kuvassa sama vannemalli vas. OEM ja oik. RAL9006 väreissä. Pulveroitu selkeesti siniharmaampi kun oem.
Pinta kuin vasaralakkaa. Osa puolista myös täysin karheita, eli pulveri ei ole uunissa tasoittunut.
Leave a comment:
-
Rupes laiskottamaan niin käytin käyttiksen vanteet Repolla pulveroitavana.
Ihan ok lopputulos, tosin harrastautoon nysvään kyllä mieluummin ite automaaleilla. Vähän tuo pulveri jättää appelsiinipintaa.
Kuvassa sama vannemalli vas. OEM ja oik. RAL9006 väreissä. Pulveroitu selkeesti siniharmaampi kun oem.
Leave a comment:
-
Jotain tuollaista aion kokeilla. Jos ei näytä hyvältä niin sitten menee koko sarja maalaukseen tai hankin yhden uuden vanteen jos sattuu saamaan, sen tietää vasta talvella kun vanteet myynyt yritys tekee ensi kevään tilaukset.Originally posted by Hemi View PostMelkein tiputtaisin noihin kirkaslakkapisarat, hioisin 2000:lla ja kiillottaisin.
Voi jäädä aavistuksen tummempi pilkku, mutta en usko että enään häiritsee ainakaan auton alla, eikä ainakaan lähde kesimään irti kun alla oleva alumiini hapettuu.
Leave a comment:
-
Melkein tiputtaisin noihin kirkaslakkapisarat, hioisin 2000:lla ja kiillottaisin.
Voi jäädä aavistuksen tummempi pilkku, mutta en usko että enään häiritsee ainakaan auton alla, eikä ainakaan lähde kesimään irti kun alla oleva alumiini hapettuu.
Leave a comment:
-
Yhdeltä maalarilta jo kysyin, tykkäsi ettei kannata.Originally posted by herja View PostVie jollekin maalaajalle, joka hioo ja lakkaa sen uudestaan, pääset helpommalla ja tulee siistit.
Olisiko suositella maalaria joka tuollaisen tekisi. Mieluiten pääkaupunkiseudulla mutta kulkee muuallekin, laatikot tallessa.
Leave a comment:
Leave a comment: