Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden maalaus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Remotion
    replied
    Originally posted by Tukkajumala View Post
    Eli tarvitsisi saada uudelleen kiillotettua vanteista huuli ja lisäksi maalautettua "loppu-osa" vanteista. Tuleeko kellään mieleen hyviä maalamoita/pajoja joissa onnistuis sekä kiilllotus että maalaus yhdellä kertaa? Ja siis pk-seudulta.

Ja siis saa kertoo tietysti "pelkistä" maalaus tai kiillotus firmoista. Tuntuis vaan itsestä helpommalta jos onnistuis yhdessä paikassa kerrallaan molemmat hommat.
    TIETÄÄKÖ KUKAAN??? ois ittellä ja monella muulla tarvista nimittäin...

Leave a comment:

• Tukkajumala
    replied
    Kuka tekee pk-seudulla?

Eli tarvitsisi saada uudelleen kiillotettua vanteista huuli ja lisäksi maalautettua "loppu-osa" vanteista. Tuleeko kellään mieleen hyviä maalamoita/pajoja joissa onnistuis sekä kiilllotus että maalaus yhdellä kertaa? Ja siis pk-seudulta.

Ja siis saa kertoo tietysti "pelkistä" maalaus tai kiillotus firmoista. Tuntuis vaan itsestä helpommalta jos onnistuis yhdessä paikassa kerrallaan molemmat hommat.

Leave a comment:

• Vilhosuuri
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Eli onko tämä se firma joka maalaa 70 euroon setin?
    Ainakin viimeksi kun vanteita tuossa keväällä maalautin...

Pientä ruuhkaa oli silloin, kesävanteita kun halusivat kaikki maalauttaa ja nyt on varmaan talvivanteiden aika.

Edelleen toistan että siellä ei korjata vanteita, vain pinnoitetaan.

Joku kysyi tuolla ylempänä niitä naarmujen korjauksia. Kaikkihan riippuu vanteesta. Jos kyseessä on rosterireuna/kromattu, niin uuden osan osto on edessä. Siitä ei oikein saa muuten siistiä. Jos reuna on pyöreä muodoltaan niin kyllä sitä alumiinia voi hioa tasaiseksi ja sitten pulverimaalata. Jos reuna on ihan kantti kuten vaikka Borbetin vanhat vanteet, niin varovasti voi ottaa sorvilla jos sellainen on käytössä.
    Järvenpäässä on se Amrif mutta olisin kyseisen yrityksen kanssa varovainen. Kaverini vei sinne korjattavaksi E39 M5:n alkuperäiset vanteet jotka oli hierretty kanttariin. "korjaus" oli ollut kevyt hionta ja maalaus vannehopealla... Tuli "hieman" asiakaspalautetta jonka jälkeen hioivat reunat ja kiillottivat mutta ei siitäkään oikein hyvä tullut.

vnu

Leave a comment:

• sampsa83
    replied
    jos alumiini vanteita meinaa puhaltaa nii suosittelen lasikuula puhallusta tai hiekka puhallusta ! metalli rae voi "ruostuttaa" alumiinin koska siitä rakeesta voi jäädä pieniä metallin jäämiä vanteeseen ja pulverimaalaus on kannattavampi vaihtoehto vanteiden maalaukseen, se antaa paremman korroosio suojan ja maali pysyy myös paremmin kiinni pinnassa jos on homma oikeen hoidettu!! on tossa tullu muutamat vanteet maalattua!

Leave a comment:

• Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Vilhosuuri View Post
    Edelleen kyseessä on pulverimaalaamo, ei vannekorjaamo. Ne firmat on sitten ihan erikseen. Jos se naarmu ylettyy alumiiniin asti ja on niin syvä ettei pinnoite sitä peitä niin kyllä se jälki siinä näkyy vielä maalauksen jälkeenkin. Ainoa mitä voi tehdä on sitten itse hioa tasaiseksi sen naarmun siitä metallista ja vasta sitten viedä maalaukseen.

Pasi Topio
    Polttomaalaamo Topio & Topio Oy
    Huunaantie 13 B
    Lepsämä

050-3006052

Sinne pitää soittaa etukäteen ja sopia aikataulusta.

vnu
    Eli onko tämä se firma joka maalaa 70 euroon setin?

Leave a comment:

• theelekrep
    replied
    Originally posted by easy_ac
    mutta miten esin vähän syvemmän naarmun korjaus, mitä ei enää pysty hiomaan tasaiseksi, vaan esimerkiksi kanttariin ajonseurauksena tullut jälki, millä näitä vanteitten virheitä kannattaa korjata ? pakkelia tuskin kannattaa pistää, jostain lehdestä luin että kaksikomponentti massaa tai jotain sinneppäin se oli, näytti mustalta maksamakkaralta

talven pimeiks illoiks kesä vanteitten ehostus, itse ainakin aion hiekkapuhaltaa,hioa ja maali pintaa tietty ennen maalauta nuo röpöt pitää peittää mutta kertokaa viisaamma millä sitä kannattaa tehdä.
    Joo, uusimmassa Autobildissä oli tuosta kantti-ihottuman korjauksesta. Kaksikomponenttimassaa tai liquidmetalia ne siihen suositteli. Onko täällä kenelläkään kokemusta vanteen kantti-ihottuman korjauksesta noilla aineilla?

Leave a comment:

• easy_ac
    replied
    mutta miten esin vähän syvemmän naarmun korjaus, mitä ei enää pysty hiomaan tasaiseksi, vaan esimerkiksi kanttariin ajonseurauksena tullut jälki, millä näitä vanteitten virheitä kannattaa korjata ? pakkelia tuskin kannattaa pistää, jostain lehdestä luin että kaksikomponentti massaa tai jotain sinneppäin se oli, näytti mustalta maksamakkaralta

talven pimeiks illoiks kesä vanteitten ehostus, itse ainakin aion hiekkapuhaltaa,hioa ja maali pintaa tietty ennen maalauta nuo röpöt pitää peittää mutta kertokaa viisaamma millä sitä kannattaa tehdä.

Leave a comment:

• bayerischemotor
    replied
    OK, kiitoksia tästä!

Jotain tämmöstä mä etsin:

Minulla on Carbon Black värinen M5, eli samanväriset vanteet olisi varmaan aika siisti

Originally posted by Vilhosuuri
    Edelleen kyseessä on pulverimaalaamo, ei vannekorjaamo. Ne firmat on sitten ihan erikseen. Jos se naarmu ylettyy alumiiniin asti ja on niin syvä ettei pinnoite sitä peitä niin kyllä se jälki siinä näkyy vielä maalauksen jälkeenkin. Ainoa mitä voi tehdä on sitten itse hioa tasaiseksi sen naarmun siitä metallista ja vasta sitten viedä maalaukseen.

Pasi Topio
    Huunaantie 13 B
    Lepsämä

050-3006052

vnu

Leave a comment:

• Vilhosuuri
    replied
    Originally posted by bayerischemotor
    Voitko antaa firman nimi? Osaako ne korjaa naarmut ym?

Pasi Topio
    Huunaantie 13 B
    Lepsämä

050-3006052

vnu

Leave a comment:

• bayerischemotor
    replied
    Voitko antaa firman nimi? Osaako ne korjaa naarmut ym?

Originally posted by Vilhosuuri
    Kyllä se vaan niin titaa olla että ainoa oikea tapa saada väri kestämään vanteissa on tuo pulverimaalaus. Käytännössä kaikki kyseistä hommaa tekevät yritykset tekevät itse sen vanhojen maalien poiston, yleensä puhaltamalla joko lasikuulalla tai hiekalla. Lopputulos on sama. Ja kyllä sieltä kunnon maalaamon värikartasta aika paljon niitä eri pulverivärejä löytyy. Tietysti jos haluaa jotkut kameleonttivanteet niin sitten ei, mutta varsin montaa hopean sävyä, neonvärit, normaaleja perusvärejä, jne jne. Pulverimaalin kestävyys on ihan eri planeetalta kuin minkä tahansa ammattilaisen automaalilla maalaaman pinnan. Täällä Suomen oloissa kun ei vain kestä nuo maalit. Pulverihan on enemmänkin pinnoite.
    Tuo hintahaitari on aika huima mitä olen itse seuraillut. Eikä se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Eräs tässä pääkaupunkiseudulla toimiva pulverimaalaamo laskuttaa 170e/sarja(kyseisestä paikasta saa sitten halutessaan myös teflon pinnoitteen jos ei vanteiden peseminen kiinnosta. Hinta lienee vain tuolla 170e/vanne teitämissä ja väri on sitten... no miltä nyt paistinpannu näyttää... ). Työn jälki on hyvää mutta eräästä toisesta paikasta tästä Nurmijärven kupeesta saa 70e/sarja ihan yhtä hyvällä jäljellä. Muutama sarja on tullut maalautettua.

vnu

Leave a comment:

• Vilhosuuri
    replied
    Kyllä se vaan niin titaa olla että ainoa oikea tapa saada väri kestämään vanteissa on tuo pulverimaalaus. Käytännössä kaikki kyseistä hommaa tekevät yritykset tekevät itse sen vanhojen maalien poiston, yleensä puhaltamalla joko lasikuulalla tai hiekalla. Lopputulos on sama. Ja kyllä sieltä kunnon maalaamon värikartasta aika paljon niitä eri pulverivärejä löytyy. Tietysti jos haluaa jotkut kameleonttivanteet niin sitten ei, mutta varsin montaa hopean sävyä, neonvärit, normaaleja perusvärejä, jne jne. Pulverimaalin kestävyys on ihan eri planeetalta kuin minkä tahansa ammattilaisen automaalilla maalaaman pinnan. Täällä Suomen oloissa kun ei vain kestä nuo maalit. Pulverihan on enemmänkin pinnoite.
    Tuo hintahaitari on aika huima mitä olen itse seuraillut. Eikä se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Eräs tässä pääkaupunkiseudulla toimiva pulverimaalaamo laskuttaa 170e/sarja(kyseisestä paikasta saa sitten halutessaan myös teflon pinnoitteen jos ei vanteiden peseminen kiinnosta. Hinta lienee vain tuolla 170e/vanne teitämissä ja väri on sitten... no miltä nyt paistinpannu näyttää... ). Työn jälki on hyvää mutta eräästä toisesta paikasta tästä Nurmijärven kupeesta saa 70e/sarja ihan yhtä hyvällä jäljellä. Muutama sarja on tullut maalautettua.

vnu

Leave a comment:

• bayerischemotor
    replied
    Nissä voin saada vanteet vähän korjattu ja pulveri maalattu?

Leave a comment:

• sirkus
    replied
    Pulverimaalaus on tosiaan kestävin ja jos vanne on sen mallinen et kivet hakkaa pintaa (esim tsw venom) niin automaali ei kauaa kestä.

Leave a comment:

• Stone
    replied
    Originally posted by anssip
    älä mene laittamaan märkämaalia alle,jos meinaat pulverilla pinnan maalata.joutuu puhaltamaan uudestaan..
    Tarkoitin pulveri pohjamaalia

Leave a comment:

• anssip
    replied
    Originally posted by Stone
    Halvin ratkaisu on varmastikin puhallus, pohjamaalaus(epox/PUR), pintamaalaus(Pulverilla), tässä jää käsityön osuus mahd. pieneksi.
    älä mene laittamaan märkämaalia alle,jos meinaat pulverilla pinnan maalata.joutuu puhaltamaan uudestaan..

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎