Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanteiden sorvaus?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korppi525
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 276
    • Ylöjärvi

    #16
    Miten niin "tulee LIIAN ULOS?"

    Ei muuta kuin kaarta länään ja kapeempaa gummia

    on sitä isompiaki siguja näkyny...

    Comment

    • matt1
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 113
      • Virrat

      #17
      jarrulevyyn jäi n 3mm. kyllähän se sielä kestää kun on koko ajan puristuksis..
      jarrulevyhän on ihan eri juttu ku vanne,materiaali ihan toista luokkaa ku alumiini,niin ei jännitä murtuminen..

      ei sillä että pitäisin vanteiden sorvausta parhaana vaihtoehtona,mutta kai (vanteesta riippuen) niistä uskalataa vähän ottaa..

      toki en suosittele että niin paljon sorvaa mitä ne meikäläisen vanteet oli..

      ja ne sorvatut vanteet oli ollu jo vuosi kausia ajossa ennenku mulle tuli, ja myidessä ilmoitin sorvauksesta,naamatusten vanteet myin ja ostaja oli tyytyväinen.
      -325i cabrio -88 tupla turbo
      -735i e65

      ex:2x316 e30 4x320i e30, 320i turbo e30, 323i e30, 323i turbo e30, 9x325i e30, 525i e34, 3x535i e34, 2x///M5 e34,3x316i e36,318i e36,2x 320i e36 3x318is e36, 8x 325i e36,325i cabriolet e36,///M3 e36, 320d e46, 330d e46, 740i e38

      sigpic

      Comment

      • matt1
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 113
        • Virrat

        #18
        niin ja jos pienestä on kiinni niin sopivan kapea rengas ja kaarelle mankelia..

        itelä vaan helpotti iha törkeesti ku sai sen muutaman millin pyörää sisään päin..
        -325i cabrio -88 tupla turbo
        -735i e65

        ex:2x316 e30 4x320i e30, 320i turbo e30, 323i e30, 323i turbo e30, 9x325i e30, 525i e34, 3x535i e34, 2x///M5 e34,3x316i e36,318i e36,2x 320i e36 3x318is e36, 8x 325i e36,325i cabriolet e36,///M3 e36, 320d e46, 330d e46, 740i e38

        sigpic

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #19
          Originally posted by matt1 View Post
          jarrulevyyn jäi n 3mm. kyllähän se sielä kestää kun on koko ajan puristuksis..
          jarrulevyhän on ihan eri juttu ku vanne,materiaali ihan toista luokkaa ku alumiini,niin ei jännitä murtuminen..

          ei sillä että pitäisin vanteiden sorvausta parhaana vaihtoehtona,mutta kai (vanteesta riippuen) niistä uskalataa vähän ottaa..

          toki en suosittele että niin paljon sorvaa mitä ne meikäläisen vanteet oli..

          ja ne sorvatut vanteet oli ollu jo vuosi kausia ajossa ennenku mulle tuli, ja myidessä ilmoitin sorvauksesta,naamatusten vanteet myin ja ostaja oli tyytyväinen.
          Oisit jättäny koko jarrulevyn pois...turhaan vauhtia jarruttamassa
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by -Kimble- View Post
            Tollanen sorvatuilla vanteilla olevien autojen käyttö yleisessä liikenteessä on tosiaan yhtä viisasta, kun pikku pöhnissään huristelu... Vai mitä??

            joo järki pitää olla kaikessa mukana. ei niitä liikaa saa sorvata... varmaan itsekin tajuat, että jos vanteessa on varaa vaikkapa 15mm ja joissakin vanteissa on sorvaamattakin 9mm, niin saahan niistä turvallisesti sorvattua pois tavaraa. pitää vaan tietää mitä tekee. joku "tina-alumiininen" vanne voi olla tosin aika riskaabelia sorvailla ohueksi.

            edit: matti kyllä heittää taas niin vitun viisasta kommenttia, ettei mitään rajaa... olisin kyllä pitäny tollaset sorvailupuheet täysin omana tietona. ei paljon parane mutkissa enää kanttailla, jos on vaan kartiot enää vanteista jäljellä ja jarrulevytkin sorvattu, huh huh.
            Last edited by bemu2000; 07-04-2009, 18:48.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • -Kimble-
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 30
              • Zaivaskaila

              #21
              Originally posted by bemu2000 View Post
              joo järki pitää olla kaikessa mukana. ei niitä liikaa saa sorvata... varmaan itsekin tajuat, että jos vanteessa on varaa vaikkapa 15mm ja joissakin vanteissa on sorvaamattakin 9mm, niin saahan niistä turvallisesti sorvattua pois tavaraa. pitää vaan tietää mitä tekee. joku "tina-alumiininen" vanne voi olla tosin aika riskaabelia sorvailla ohueksi.

              edit: matti kyllä heittää taas niin vitun viisasta kommenttia, ettei mitään rajaa... olisin kyllä pitäny tollaset sorvailupuheet täysin omana tietona. ei paljon parane mutkissa enää kanttailla, jos on vaan kartiot enää vanteista jäljellä ja jarrulevytkin sorvattu, huh huh.
              Mutta silleenhän toi olisi turvallisesti mahdollista, että koneistaisi Futuroihin toisen 120 pulttijaon joista jättäisi kartiot korkeammalle. Tullut itse harkittua, kun on 5x130 jaolla 18" Futurat ja jaonmuutosspacerit, ET ilman spaceria ois jotain 40 luokkaa.. Tosin taitaa joutua keskilätkän kiinnitystä soveltamaan.

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by bemu2000 View Post
                joo järki pitää olla kaikessa mukana. ei niitä liikaa saa sorvata... varmaan itsekin tajuat, että jos vanteessa on varaa vaikkapa 15mm ja joissakin vanteissa on sorvaamattakin 9mm, niin saahan niistä turvallisesti sorvattua pois tavaraa. pitää vaan tietää mitä tekee. joku "tina-alumiininen" vanne voi olla tosin aika riskaabelia sorvailla ohueksi.

                edit: matti kyllä heittää taas niin vitun viisasta kommenttia, ettei mitään rajaa... olisin kyllä pitäny tollaset sorvailupuheet täysin omana tietona. ei paljon parane mutkissa enää kanttailla, jos on vaan kartiot enää vanteista jäljellä ja jarrulevytkin sorvattu, huh huh.
                Löysitkö Keski-Suomesta paikan jossa sorvaaminen onnistui? Itsellä olisi tarvetta keskireiän suurentamiselle. Nyt ei kyse ole BMW:stä vaan yleisellä pulttijaolla ja ET:llä oleva, mutta vähän harvinaisemmalla keskireiällä oleva auto. Keskireiän suurentamis mahdollisuus lisäisi vanteen valinnanvaraa aika paljon.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by markok View Post
                  Löysitkö Keski-Suomesta paikan jossa sorvaaminen onnistui? Itsellä olisi tarvetta keskireiän suurentamiselle. Nyt ei kyse ole BMW:stä vaan yleisellä pulttijaolla ja ET:llä oleva, mutta vähän harvinaisemmalla keskireiällä oleva auto. Keskireiän suurentamis mahdollisuus lisäisi vanteen valinnanvaraa aika paljon.

                  jyväskylästä kyselin parista paikasta, mutta se jäi siihen sitten. laitoin vanteet ilman sorvaamista. eli eipä kyllä ole tietoa tuosta.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • -Kimble-
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2008
                    • 30
                    • Zaivaskaila

                    #24
                    En ole teettänyt, mutta luulisin että hiomo Kantanen jyväskylässä pystyisi operaation suorittamaan.

                    Comment

                    • MrSandman
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 116
                      • Hellsinki

                      #25
                      Vähän offtopikkia, mutta yks tuttu tässä just selitti että pitäis vanteisiin saada syvennettyä pultin reikiä. Kun muuten ei Audissa kuulemma riittänyt pulttien pituus vanteiden kiinnittämiseen.
                      -On aina nitistettävä heikot ja puolustuskyvyttömät-

                      Comment

                      • Myge
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 117
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by MrSandman View Post
                        Vähän offtopikkia, mutta yks tuttu tässä just selitti että pitäis vanteisiin saada syvennettyä pultin reikiä. Kun muuten ei Audissa kuulemma riittänyt pulttien pituus vanteiden kiinnittämiseen.
                        Jos pidemmät pultit teettäis?
                        Exät: e90 320i, e36 cäbi, e46 328i, e34 520i, e34 535i, e30 316i, e30 316

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #27
                          Originally posted by MrSandman View Post
                          Vähän offtopikkia, mutta yks tuttu tässä just selitti että pitäis vanteisiin saada syvennettyä pultin reikiä. Kun muuten ei Audissa kuulemma riittänyt pulttien pituus vanteiden kiinnittämiseen.
                          sano sille et ostaa pisemmät pultit
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #28
                            Originally posted by markok View Post
                            Löysitkö Keski-Suomesta paikan jossa sorvaaminen onnistui? Itsellä olisi tarvetta keskireiän suurentamiselle. Nyt ei kyse ole BMW:stä vaan yleisellä pulttijaolla ja ET:llä oleva, mutta vähän harvinaisemmalla keskireiällä oleva auto. Keskireiän suurentamis mahdollisuus lisäisi vanteen valinnanvaraa aika paljon.
                            Eipä ole kovinkaan kummoinen homma keskireiän sorvaaminen suuremmaksi, edellyttää tietty että kone on riittävän suuri jotta vanne mahtuu pyörimään ja sitä että sorvaa leuat heitottomaksi. Tietty se heitto täytyy myös sen jälkeen tarkastaa ja tarvittaessa korjata.

                            Täytyypä mitata joskus kuinka iso kalikka yhdessä paikassa olevaan sorviin mahtuu kiinni jos jollain on tarvetta keskireiän suurentamiselle. Napaa en rupea ohentamaan mistään vanteesta, enkä suosittele sitä muillekkaan jollette ensin perehdy hieman lujuuslaskentaan...
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • matt1
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 113
                              • Virrat

                              #29
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              joo järki pitää olla kaikessa mukana. ei niitä liikaa saa sorvata... varmaan itsekin tajuat, että jos vanteessa on varaa vaikkapa 15mm ja joissakin vanteissa on sorvaamattakin 9mm, niin saahan niistä turvallisesti sorvattua pois tavaraa. pitää vaan tietää mitä tekee. joku "tina-alumiininen" vanne voi olla tosin aika riskaabelia sorvailla ohueksi.

                              edit: matti kyllä heittää taas niin vitun viisasta kommenttia, ettei mitään rajaa... olisin kyllä pitäny tollaset sorvailupuheet täysin omana tietona. ei paljon parane mutkissa enää kanttailla, jos on vaan kartiot enää vanteista jäljellä ja jarrulevytkin sorvattu, huh huh.
                              kunhan vaan mainitsin asiasta,kun kerta kyseisestä aiheesta kysellään!

                              en sillä,että pitäisin asiaa kovin järkevänä,varsinkaan niin kuin ne kyseiset vanteet olivat.

                              edit: vanteet olivat jo siis sorvattu kyseiseen kuosiin kun minulle tulivat.
                              ja jarrulevyt on sorvattu nykyisestä pelistä,jossa vanteet täysin alkuperäisessä kuosissa.

                              luulenpa että ei jarrulevyä saa murtumaan vaikka sitä onkin sorvattu. joten ihan käypänen tapa mielestäni saada renkaita sisemmäksi. siis kunhan siihen jättää tarpeeksi jäljelle.


                              joten mielestäni kyseinen kommentointi tälle topicille oli ihan aiheellinen, eikä mitenkään "vitun viisasta". korjatkaa toki jos olen väärässä. eikä kenenkää tartte vetää hernettä nenään kun ei kyse ole turhasta paskan jauhamisesta.
                              -325i cabrio -88 tupla turbo
                              -735i e65

                              ex:2x316 e30 4x320i e30, 320i turbo e30, 323i e30, 323i turbo e30, 9x325i e30, 525i e34, 3x535i e34, 2x///M5 e34,3x316i e36,318i e36,2x 320i e36 3x318is e36, 8x 325i e36,325i cabriolet e36,///M3 e36, 320d e46, 330d e46, 740i e38

                              sigpic

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by matt1 View Post
                                jarrulevyyn jäi n 3mm. kyllähän se sielä kestää kun on koko ajan puristuksis..
                                jarrulevyhän on ihan eri juttu ku vanne,materiaali ihan toista luokkaa ku alumiini,niin ei jännitä murtuminen..
                                Eli se kymmeniä tuhansia jarrulevyjä vuositain valmistava yritys ihan vain piruuttaan hukkaa tuhansia kiloja terästä tuotteisiinsa?
                                Kuinkahan ko.3mm:n levy kestää mahdolliset kunnon jarrutärinät +150kmh nopeudesta? Mahtaako laikka lähteä napaosasta?
                                Mahtaako...... ja mitä tapahtuu seuraavaksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎