jarrulevyyn jäi n 3mm. kyllähän se sielä kestää kun on koko ajan puristuksis..
jarrulevyhän on ihan eri juttu ku vanne,materiaali ihan toista luokkaa ku alumiini,niin ei jännitä murtuminen..
ei sillä että pitäisin vanteiden sorvausta parhaana vaihtoehtona,mutta kai (vanteesta riippuen) niistä uskalataa vähän ottaa..
toki en suosittele että niin paljon sorvaa mitä ne meikäläisen vanteet oli..
ja ne sorvatut vanteet oli ollu jo vuosi kausia ajossa ennenku mulle tuli, ja myidessä ilmoitin sorvauksesta,naamatusten vanteet myin ja ostaja oli tyytyväinen.
jarrulevyyn jäi n 3mm. kyllähän se sielä kestää kun on koko ajan puristuksis..
jarrulevyhän on ihan eri juttu ku vanne,materiaali ihan toista luokkaa ku alumiini,niin ei jännitä murtuminen..
ei sillä että pitäisin vanteiden sorvausta parhaana vaihtoehtona,mutta kai (vanteesta riippuen) niistä uskalataa vähän ottaa..
toki en suosittele että niin paljon sorvaa mitä ne meikäläisen vanteet oli..
ja ne sorvatut vanteet oli ollu jo vuosi kausia ajossa ennenku mulle tuli, ja myidessä ilmoitin sorvauksesta,naamatusten vanteet myin ja ostaja oli tyytyväinen.
Oisit jättäny koko jarrulevyn pois...turhaan vauhtia jarruttamassa
Tollanen sorvatuilla vanteilla olevien autojen käyttö yleisessä liikenteessä on tosiaan yhtä viisasta, kun pikku pöhnissään huristelu... Vai mitä??
joo järki pitää olla kaikessa mukana. ei niitä liikaa saa sorvata... varmaan itsekin tajuat, että jos vanteessa on varaa vaikkapa 15mm ja joissakin vanteissa on sorvaamattakin 9mm, niin saahan niistä turvallisesti sorvattua pois tavaraa. pitää vaan tietää mitä tekee. joku "tina-alumiininen" vanne voi olla tosin aika riskaabelia sorvailla ohueksi.
edit: matti kyllä heittää taas niin vitun viisasta kommenttia, ettei mitään rajaa... olisin kyllä pitäny tollaset sorvailupuheet täysin omana tietona. ei paljon parane mutkissa enää kanttailla, jos on vaan kartiot enää vanteista jäljellä ja jarrulevytkin sorvattu, huh huh.
joo järki pitää olla kaikessa mukana. ei niitä liikaa saa sorvata... varmaan itsekin tajuat, että jos vanteessa on varaa vaikkapa 15mm ja joissakin vanteissa on sorvaamattakin 9mm, niin saahan niistä turvallisesti sorvattua pois tavaraa. pitää vaan tietää mitä tekee. joku "tina-alumiininen" vanne voi olla tosin aika riskaabelia sorvailla ohueksi.
edit: matti kyllä heittää taas niin vitun viisasta kommenttia, ettei mitään rajaa... olisin kyllä pitäny tollaset sorvailupuheet täysin omana tietona. ei paljon parane mutkissa enää kanttailla, jos on vaan kartiot enää vanteista jäljellä ja jarrulevytkin sorvattu, huh huh.
Mutta silleenhän toi olisi turvallisesti mahdollista, että koneistaisi Futuroihin toisen 120 pulttijaon joista jättäisi kartiot korkeammalle. Tullut itse harkittua, kun on 5x130 jaolla 18" Futurat ja jaonmuutosspacerit, ET ilman spaceria ois jotain 40 luokkaa.. Tosin taitaa joutua keskilätkän kiinnitystä soveltamaan.
joo järki pitää olla kaikessa mukana. ei niitä liikaa saa sorvata... varmaan itsekin tajuat, että jos vanteessa on varaa vaikkapa 15mm ja joissakin vanteissa on sorvaamattakin 9mm, niin saahan niistä turvallisesti sorvattua pois tavaraa. pitää vaan tietää mitä tekee. joku "tina-alumiininen" vanne voi olla tosin aika riskaabelia sorvailla ohueksi.
edit: matti kyllä heittää taas niin vitun viisasta kommenttia, ettei mitään rajaa... olisin kyllä pitäny tollaset sorvailupuheet täysin omana tietona. ei paljon parane mutkissa enää kanttailla, jos on vaan kartiot enää vanteista jäljellä ja jarrulevytkin sorvattu, huh huh.
Löysitkö Keski-Suomesta paikan jossa sorvaaminen onnistui? Itsellä olisi tarvetta keskireiän suurentamiselle. Nyt ei kyse ole BMW:stä vaan yleisellä pulttijaolla ja ET:llä oleva, mutta vähän harvinaisemmalla keskireiällä oleva auto. Keskireiän suurentamis mahdollisuus lisäisi vanteen valinnanvaraa aika paljon.
Löysitkö Keski-Suomesta paikan jossa sorvaaminen onnistui? Itsellä olisi tarvetta keskireiän suurentamiselle. Nyt ei kyse ole BMW:stä vaan yleisellä pulttijaolla ja ET:llä oleva, mutta vähän harvinaisemmalla keskireiällä oleva auto. Keskireiän suurentamis mahdollisuus lisäisi vanteen valinnanvaraa aika paljon.
jyväskylästä kyselin parista paikasta, mutta se jäi siihen sitten. laitoin vanteet ilman sorvaamista. eli eipä kyllä ole tietoa tuosta.
Vähän offtopikkia, mutta yks tuttu tässä just selitti että pitäis vanteisiin saada syvennettyä pultin reikiä. Kun muuten ei Audissa kuulemma riittänyt pulttien pituus vanteiden kiinnittämiseen.
-On aina nitistettävä heikot ja puolustuskyvyttömät-
Vähän offtopikkia, mutta yks tuttu tässä just selitti että pitäis vanteisiin saada syvennettyä pultin reikiä. Kun muuten ei Audissa kuulemma riittänyt pulttien pituus vanteiden kiinnittämiseen.
Vähän offtopikkia, mutta yks tuttu tässä just selitti että pitäis vanteisiin saada syvennettyä pultin reikiä. Kun muuten ei Audissa kuulemma riittänyt pulttien pituus vanteiden kiinnittämiseen.
Löysitkö Keski-Suomesta paikan jossa sorvaaminen onnistui? Itsellä olisi tarvetta keskireiän suurentamiselle. Nyt ei kyse ole BMW:stä vaan yleisellä pulttijaolla ja ET:llä oleva, mutta vähän harvinaisemmalla keskireiällä oleva auto. Keskireiän suurentamis mahdollisuus lisäisi vanteen valinnanvaraa aika paljon.
Eipä ole kovinkaan kummoinen homma keskireiän sorvaaminen suuremmaksi, edellyttää tietty että kone on riittävän suuri jotta vanne mahtuu pyörimään ja sitä että sorvaa leuat heitottomaksi. Tietty se heitto täytyy myös sen jälkeen tarkastaa ja tarvittaessa korjata.
Täytyypä mitata joskus kuinka iso kalikka yhdessä paikassa olevaan sorviin mahtuu kiinni jos jollain on tarvetta keskireiän suurentamiselle. Napaa en rupea ohentamaan mistään vanteesta, enkä suosittele sitä muillekkaan jollette ensin perehdy hieman lujuuslaskentaan...
joo järki pitää olla kaikessa mukana. ei niitä liikaa saa sorvata... varmaan itsekin tajuat, että jos vanteessa on varaa vaikkapa 15mm ja joissakin vanteissa on sorvaamattakin 9mm, niin saahan niistä turvallisesti sorvattua pois tavaraa. pitää vaan tietää mitä tekee. joku "tina-alumiininen" vanne voi olla tosin aika riskaabelia sorvailla ohueksi.
edit: matti kyllä heittää taas niin vitun viisasta kommenttia, ettei mitään rajaa... olisin kyllä pitäny tollaset sorvailupuheet täysin omana tietona. ei paljon parane mutkissa enää kanttailla, jos on vaan kartiot enää vanteista jäljellä ja jarrulevytkin sorvattu, huh huh.
kunhan vaan mainitsin asiasta,kun kerta kyseisestä aiheesta kysellään!
en sillä,että pitäisin asiaa kovin järkevänä,varsinkaan niin kuin ne kyseiset vanteet olivat.
edit: vanteet olivat jo siis sorvattu kyseiseen kuosiin kun minulle tulivat.
ja jarrulevyt on sorvattu nykyisestä pelistä,jossa vanteet täysin alkuperäisessä kuosissa.
luulenpa että ei jarrulevyä saa murtumaan vaikka sitä onkin sorvattu. joten ihan käypänen tapa mielestäni saada renkaita sisemmäksi. siis kunhan siihen jättää tarpeeksi jäljelle.
joten mielestäni kyseinen kommentointi tälle topicille oli ihan aiheellinen, eikä mitenkään "vitun viisasta". korjatkaa toki jos olen väärässä. eikä kenenkää tartte vetää hernettä nenään kun ei kyse ole turhasta paskan jauhamisesta.
jarrulevyyn jäi n 3mm. kyllähän se sielä kestää kun on koko ajan puristuksis..
jarrulevyhän on ihan eri juttu ku vanne,materiaali ihan toista luokkaa ku alumiini,niin ei jännitä murtuminen..
Eli se kymmeniä tuhansia jarrulevyjä vuositain valmistava yritys ihan vain piruuttaan hukkaa tuhansia kiloja terästä tuotteisiinsa?
Kuinkahan ko.3mm:n levy kestää mahdolliset kunnon jarrutärinät +150kmh nopeudesta? Mahtaako laikka lähteä napaosasta?
Mahtaako...... ja mitä tapahtuu seuraavaksi?
Comment