memebuy23buy

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dudismi
    replied
    Noniin. Ihan silmät ristissä lukenut topiccia läpi.

    Vielä jäi kuitenkin auki miten edetä jarrujen suhteen.

    -edessä e36 navat banjo holkilla.
    -takana 323ti navat.

    Vannekoko olisi 16" joten mitkä jarrut?

    Saa tarjotakin jotain valmiita settejä...

    Leave a comment:


  • herrakani
    Guest replied
    Mä taidan koittaa laittaa e34 satulat ja levyt ja käsijarrun tonne taakse. (sattu löytymään nurkista) Postaan kuvia kun oon saanu jotain aikaiseksi.

    ONHAN 325:n navassa sama offset, keskireikä ja koko muutenkin kun pienemmissä? 62mm se alempi olas mihin levy/rumpu tulee kiinni? Jostain varmaan löytyy edullisia 8mm paksuja 62-76mm adaptereita?

    Kelasin että teen rikastuessani vasta upgraden navoille ja vetareille ja taka-akselille kun ei käytettyjä oikeen tahdo löytyä ni ostaa uutta sit. (Perus 325 napa ja vetarit ja e28 perä-konfiguraatio.)

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied


    taakse helposti 312*20 satulaksi e36m3 satula 40mm männällä edessä vähän puuhaa mutta tulee mahtumaan
    Last edited by Tonton; 17-08-2016, 23:07.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by ///Make View Post
    Miten kauan sieltä Epyteciltä on saanut odotella palikoita? Kaikenlaista jarrulevyä ja adapteria kun tuntuu saavan viikossa ja niitä holkkeja odotellut jo tovin pidempään.
    Jos ei heti hyllyssä niin kestää vähän kauemmin. Toinen sarja kesti melkein 3vk että ehtivät tekemään. Toiset kun oli hyllyssä lähtivät parissa päivässä. Ja kun olivat lähettäneet niin tuli seurantatunnus!

    Leave a comment:


  • ///Make
    replied
    Päädyin nyt tuohon EMP:n Ford-levylliseen ratkaisuun...

    Multa löytyy yksi adapterisetti millä passaa ne Audin 25mm paksut levyt "540i" satuloilla, ja pari settiä noille kapeammille carriereille ja Fordin levyille. Jos jollain siis tarvetta.

    Miten kauan sieltä Epyteciltä on saanut odotella palikoita? Kaikenlaista jarrulevyä ja adapteria kun tuntuu saavan viikossa ja niitä holkkeja odotellut jo tovin pidempään.
    Last edited by ///Make; 22-03-2016, 14:57.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by ///Make View Post
    Kerkesin muokkaamaan tuon postaukseni... Ei tietysti muuta mitään, mikäli päätän jatkaa jo siistityillä satuloilla.
    Jep. Mutta noiden satuloiden kanssa pystyisi varmaan käyttämän noita saabin/opelin levyjä:http://www.bremboaftermarket.com/En/...a-031ecf08f8ed
    Aavistuksen joutuu sitä carrierin hahloa hiomaan leveämmäksi että saa aavistuksen pelivaraa. Ja paloista joutuu hiomaan n.1mm paksuutta pois että aukeaa tarpeeksi.
    Tuossa levyssä huonona puolena että jäähdytys etupuolelta.

    Tuosta e39 540 satulasta en tiedä onko samanlainen kiinnitys mitä pikkukoneisten satulassa. Niissä ainakin kiinnikkeet epäsymmetrisesti, jos samanlaiset niin ei käy nuo adapterit.

    Yksi vaihtoehto tietysti ostaa toiset adapterit ja käyttää noilla kunnostetuilla satuloilla fordin 300x24 levyjä. Tuolla oli tosta setistä tarkemmat tiefot: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=260
    Last edited by EMP; 12-03-2016, 20:18. Reason: linkki korjattu

    Leave a comment:


  • ///Make
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Tuon mitan perusteella sanoisin että 308mm minimi. Kun levyn reunassa yleensä pieni viiste.
    Tietysti jos ei itseä häiritse että ihan aavistuksen tulee pala reunan yli tai viisteen päälle niin voi käyttää noita 305mm levyjäkin.
    Kerkesin muokkaamaan tuon postaukseni... Ei tietysti muuta mitään, mikäli päätän jatkaa jo siistityillä satuloilla.
    Last edited by ///Make; 12-03-2016, 19:43.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by ///Make View Post
    Mittailin, että keskeltä palan ulkoreunaan olisi 153mm. Tämä siis Neppo -nimimerkiltä ostetuilla adaptereilla joilla nuo E32 735i satulan carrierit ovat kiinni.

    Juurikin joku tuollainen 302-308mm levy voisi olla passeli...
    Tuon mitan perusteella sanoisin että 308mm minimi. Kun levyn reunassa yleensä pieni viiste.
    Tietysti jos ei itseä häiritse että ihan aavistuksen tulee pala reunan yli tai viisteen päälle niin voi käyttää noita 305mm levyjäkin.

    Leave a comment:


  • ///Make
    replied
    Mullahan taitaa kumminkin olla E34 525i satulat! Carrierin lovet kun ovat karvan alta 26mm. Mihin lie menneet ne seiskan satulat sitten... Eli 302x22 levy ollut tuollaisessa E34:ssä. Kaipa noillakin tulee toimeen?

    Tosin onhan vielä mahdollista, että ne E39 540i satulatkin passaisivat samaan adapteriin... En vaan jaksa uskoa moiseen tuuriin.

    Last edited by ///Make; 12-03-2016, 19:37.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    E30:iin Tulee nyt päivitettyä taakse e36 m3 takalevy
    siinä tuo käsijarrun kehä on liian iso alkuperäiselle seisontajarrulle, siihen tehdään holkki ~180mm->~160mm

    Nyt jos jollain on kiinnostusta niin sovittiin että tehdään niin monta kpl kuin aihiosta riittää
    Eli kättä pystyyn tai sit ihan vaan privaa jos moisille on tarvetta

    Isoissa E46:n levyissä seisontajarru on 185mm sisäkehällä eli jos haluaa siihen käyttää niin tarvii keskittää 2.5mm välikkeillä ja vaikka hepata kiinni. Tai voi pultata jne tyyli vapaa.

    Hinta kymppejä. Epytekillä 99e/pari

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    ABSeja ei ole ja tarkoitus käyttää orkkisjarruja.

    Jaonmuutos tulee pelkästään vannevalikoiman takia.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    kato nyt vielä että ABS anturi mahtuu olemaan kun en muista kuinka se siellä on. jos sille on tarvetta.
    onhan siitä "etua" jarrulevy valinnassa jos sitä levittää sieltä navan takaa. (mahtuu syvempi levy) mutta taas vastaavasti joutuu sen mutterin teettämään.

    jos e36 navan takapinta vastaa samaan linjaan kuin alkuperäinen napa niin alkp. mutterin saa n.5kierrosta kiinni ja vielä lukittuakin

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Kiitos nopeasta vastauksesta.

    Mennään noilla holkeilla siis ens alkuun ainakin.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Nopealla selauksella en vastausta löytänyt.

    Minkä takia noissa etupään holkeissa on toi laippa toisessa päässä?

    Mulla on laipattomat holkit itellä ja näytti nekin toimivan kun pyörittelin vähän aikaa napaa ja tolppaa käsissä.
    se pölykupin sisäkehä (laakerin vaste) on 2mm isompi kuin Laakerin sisäkehä. kai siinä on ajateltu ettei se laakerin vastepinta olisi koolin r pinnalla.
    kai joku voi sen sisäkehä halkikin kiristää.:think

    tiedä häntä. toimii ilmankin. mulla on tehty pölykupin tilalle holkki johon laakerin sisäkooli vastaa. että sitä en tiedä miksi se pitää olla yksiosainen jolloin se kaulus pitää tehdä 3-5mm paksuksi

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Nopealla selauksella en vastausta löytänyt.

    Minkä takia noissa etupään holkeissa on toi laippa toisessa päässä?

    Mulla on laipattomat holkit itellä ja näytti nekin toimivan kun pyörittelin vähän aikaa napaa ja tolppaa käsissä.

    Leave a comment:

Working...
X