Noniin. Ihan silmät ristissä lukenut topiccia läpi.
Vielä jäi kuitenkin auki miten edetä jarrujen suhteen.
-edessä e36 navat banjo holkilla.
-takana 323ti navat.
Vannekoko olisi 16" joten mitkä jarrut?
Saa tarjotakin jotain valmiita settejä...
4x100 -> 5x120?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest repliedMä taidan koittaa laittaa e34 satulat ja levyt ja käsijarrun tonne taakse. (sattu löytymään nurkista) Postaan kuvia kun oon saanu jotain aikaiseksi.
ONHAN 325:n navassa sama offset, keskireikä ja koko muutenkin kun pienemmissä? 62mm se alempi olas mihin levy/rumpu tulee kiinni? Jostain varmaan löytyy edullisia 8mm paksuja 62-76mm adaptereita?
Kelasin että teen rikastuessani vasta upgraden navoille ja vetareille ja taka-akselille kun ei käytettyjä oikeen tahdo löytyä ni ostaa uutta sit. (Perus 325 napa ja vetarit ja e28 perä-konfiguraatio.)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///Make View PostMiten kauan sieltä Epyteciltä on saanut odotella palikoita? Kaikenlaista jarrulevyä ja adapteria kun tuntuu saavan viikossa ja niitä holkkeja odotellut jo tovin pidempään.
Leave a comment:
-
-
Päädyin nyt tuohon EMP:n Ford-levylliseen ratkaisuun...
Multa löytyy yksi adapterisetti millä passaa ne Audin 25mm paksut levyt "540i" satuloilla, ja pari settiä noille kapeammille carriereille ja Fordin levyille. Jos jollain siis tarvetta.
Miten kauan sieltä Epyteciltä on saanut odotella palikoita? Kaikenlaista jarrulevyä ja adapteria kun tuntuu saavan viikossa ja niitä holkkeja odotellut jo tovin pidempään.Last edited by ///Make; 22-03-2016, 14:57.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///Make View PostKerkesin muokkaamaan tuon postaukseni... Ei tietysti muuta mitään, mikäli päätän jatkaa jo siistityillä satuloilla.
Aavistuksen joutuu sitä carrierin hahloa hiomaan leveämmäksi että saa aavistuksen pelivaraa. Ja paloista joutuu hiomaan n.1mm paksuutta pois että aukeaa tarpeeksi.
Tuossa levyssä huonona puolena että jäähdytys etupuolelta.
Tuosta e39 540 satulasta en tiedä onko samanlainen kiinnitys mitä pikkukoneisten satulassa. Niissä ainakin kiinnikkeet epäsymmetrisesti, jos samanlaiset niin ei käy nuo adapterit.
Yksi vaihtoehto tietysti ostaa toiset adapterit ja käyttää noilla kunnostetuilla satuloilla fordin 300x24 levyjä. Tuolla oli tosta setistä tarkemmat tiefot: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=260
Leave a comment:
-
-
Originally posted by EMP View PostTuon mitan perusteella sanoisin että 308mm minimi. Kun levyn reunassa yleensä pieni viiste.
Tietysti jos ei itseä häiritse että ihan aavistuksen tulee pala reunan yli tai viisteen päälle niin voi käyttää noita 305mm levyjäkin.Last edited by ///Make; 12-03-2016, 19:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///Make View PostMittailin, että keskeltä palan ulkoreunaan olisi 153mm. Tämä siis Neppo -nimimerkiltä ostetuilla adaptereilla joilla nuo E32 735i satulan carrierit ovat kiinni.
Juurikin joku tuollainen 302-308mm levy voisi olla passeli...
Tietysti jos ei itseä häiritse että ihan aavistuksen tulee pala reunan yli tai viisteen päälle niin voi käyttää noita 305mm levyjäkin.
Leave a comment:
-
-
Mullahan taitaa kumminkin olla E34 525i satulat! Carrierin lovet kun ovat karvan alta 26mm. Mihin lie menneet ne seiskan satulat sitten... Eli 302x22 levy ollut tuollaisessa E34:ssä. Kaipa noillakin tulee toimeen?
Tosin onhan vielä mahdollista, että ne E39 540i satulatkin passaisivat samaan adapteriin... En vaan jaksa uskoa moiseen tuuriin.
Last edited by ///Make; 12-03-2016, 19:37.
Leave a comment:
-
-
E30:iin Tulee nyt päivitettyä taakse e36 m3 takalevy
siinä tuo käsijarrun kehä on liian iso alkuperäiselle seisontajarrulle, siihen tehdään holkki ~180mm->~160mm
Nyt jos jollain on kiinnostusta niin sovittiin että tehdään niin monta kpl kuin aihiosta riittää
Eli kättä pystyyn tai sit ihan vaan privaa jos moisille on tarvetta
Isoissa E46:n levyissä seisontajarru on 185mm sisäkehällä eli jos haluaa siihen käyttää niin tarvii keskittää 2.5mm välikkeillä ja vaikka hepata kiinni. Tai voi pultata jne tyyli vapaa.
Hinta kymppejä. Epytekillä 99e/pari
Leave a comment:
-
-
ABSeja ei ole ja tarkoitus käyttää orkkisjarruja.
Jaonmuutos tulee pelkästään vannevalikoiman takia.
Leave a comment:
-
-
kato nyt vielä että ABS anturi mahtuu olemaan kun en muista kuinka se siellä on. jos sille on tarvetta.
onhan siitä "etua" jarrulevy valinnassa jos sitä levittää sieltä navan takaa. (mahtuu syvempi levy) mutta taas vastaavasti joutuu sen mutterin teettämään.
jos e36 navan takapinta vastaa samaan linjaan kuin alkuperäinen napa niin alkp. mutterin saa n.5kierrosta kiinni ja vielä lukittuakin
Leave a comment:
-
-
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Mennään noilla holkeilla siis ens alkuun ainakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Maikkeli View PostNopealla selauksella en vastausta löytänyt.
Minkä takia noissa etupään holkeissa on toi laippa toisessa päässä?
Mulla on laipattomat holkit itellä ja näytti nekin toimivan kun pyörittelin vähän aikaa napaa ja tolppaa käsissä.
kai joku voi sen sisäkehä halkikin kiristää.:think
tiedä häntä. toimii ilmankin. mulla on tehty pölykupin tilalle holkki johon laakerin sisäkooli vastaa. että sitä en tiedä miksi se pitää olla yksiosainen jolloin se kaulus pitää tehdä 3-5mm paksuksi
Leave a comment:
-
-
Nopealla selauksella en vastausta löytänyt.
Minkä takia noissa etupään holkeissa on toi laippa toisessa päässä?
Mulla on laipattomat holkit itellä ja näytti nekin toimivan kun pyörittelin vähän aikaa napaa ja tolppaa käsissä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: