Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EMP
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Mulla on nyt nuo z4 navat ja e30 325 takasatulat niin pitäsisi vielä jarrulevy keksiä niille kaveriksi. Hyviä ehdotuksia kenelläkään? Itse mietin e36 compactin takalevyä halkasija sorvattuna pienemmäksi. Vakio käsijarru kamat pitäisi saada toimimaan tulevalla levyllä.
    Normi e36 levy halkaisija sorvattuna 280mm->258mm sopii. Sopii muuten suoraa tolla setillä.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Mulla on nyt nuo z4 navat ja e30 325 takasatulat niin pitäsisi vielä jarrulevy keksiä niille kaveriksi. Hyviä ehdotuksia kenelläkään? Itse mietin e36 compactin takalevyä halkasija sorvattuna pienemmäksi. Vakio käsijarru kamat pitäisi saada toimimaan tulevalla levyllä.
    Ei saa olla compactista. Muuten ok suunnitelma

    Se onnistuu kyllä ihan alkuperäiselläkin levyllä kun laittaa satulan kiinnitykseen prikat, levyyn tekee jaon ja keskireiän
    Last edited by Tonton; 27-02-2016, 12:57.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Mulla on nyt nuo z4 navat ja e30 325 takasatulat niin pitäsisi vielä jarrulevy keksiä niille kaveriksi. Hyviä ehdotuksia kenelläkään? Itse mietin e36 compactin takalevyä halkasija sorvattuna pienemmäksi. Vakio käsijarru kamat pitäisi saada toimimaan tulevalla levyllä.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Ilmeisesti toi febin numerolla 32807 löytyvä z4 napa käy takanavaks e30 :think
    Kyllä se käy.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Ilmeisesti toi febin numerolla 32807 löytyvä z4 napa käy takanavaks e30 :think

    Leave a comment:


  • pilootti
    replied
    Originally posted by Tuoppo View Post
    Väännetään vielä rautalankaa etutolppien muutoksen osalta. Jos muutoksen tekee e30 tolppaan, väliholkkilla ja e36 navalla niin millainen väliholkin kauluksen paksuus pitäisi olla e30 325 vakiojarruilla. Toimiiko esimerkiksi epyteckin holkit ilman lisäkoneistusta?

    Entäpä sopiiko e36 tarvike navan abs kehä olemaan paikallaan ilman muokkausta tai saako sen poistettua, jos autoon ei kytketä ABS jarruja?
    Ite teettäisin holkit sen navan mukaan mikä sulla on kädessä ja holkin pää r koneistuksella niin voi käyttää vakio mutteria. satulan ja tolpan väliin parin millin prikka ET muutoksen takia niin saat vakio jarrut. Sovita levyä navan päälle, että tarviiko levyn sisältä tai navan kehältä sorvata. Mulla ja kavereista kahdella on tehty jaon muutos ja kaikilla oli erillainen e36 etunapa että vaikea sorvata summassa oikeanlaisia osia.. Varmasti toimii epyteckin holkit ja samalla ottaa matalamman mutterin niin on bolt on, mutta et muuttuu muutaman millin lisää. Abs kehällä tuskin on merkitystä koska abs anturiin se mulla ainakin hinkkasi.

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    replied
    Väännetään vielä rautalankaa etutolppien muutoksen osalta. Jos muutoksen tekee e30 tolppaan, väliholkkilla ja e36 navalla niin millainen väliholkin kauluksen paksuus pitäisi olla e30 325 vakiojarruilla. Toimiiko esimerkiksi epyteckin holkit ilman lisäkoneistusta?

    Entäpä sopiiko e36 tarvike navan abs kehä olemaan paikallaan ilman muokkausta tai saako sen poistettua, jos autoon ei kytketä ABS jarruja?

    Leave a comment:


  • pilootti
    replied
    Itse laitoin taakse z4 navat ja e36/e46 jarrulevyt mistä sorvattiin halkaisija pienemmäksi, että sopi vakio satula paikalleen ilman adaptereita. E30 Käsijarrun osat sopi suoraan. Eteen e36 navat holkeilla ja e30 omat levyt keskireijän sorvauksella ja jaon poraamisella. Myös levyn "sisältä" otettiin hieman pois ettei jää navasta kantamaan. E30 omat satulat ja prikat väliin ET:n muutoksen takia. Carrierin "etupuolelta " piti hioa rälläkällä ettei ota vanteeseen kiinni+3mm spaceria (style 32 17x8 et20)
    E. Voihan taaksekkin laittaa toki vakio levyt ja sorvattiin keskireijän isommaksi ja porata uuden jaon mutta e36 levyllä jäi koneistus hommat pienemmäksi ja satuin ilmaiseksi saamaan levyt niin käytin ne.
    Last edited by pilootti; 20-04-2015, 21:33.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Tuoppo View Post
    Osaisiko, viisaammat kertoa jos Z4 navan jatkoksi laittaa E30 M3 takajarrulevyn niin sopiiko alkuperäiset e30 325 käsijarruosat paikalleen ja onko mahdollista käyttää alkuperäistä e30 325 jarrusatulaa adapterin kanssa?

    Samoin etuakselille e30 tolppa ja e36 napa holkilla yhdistelmälle edullisen budjetin jarruratkaisut kiinnostavat? Esim. E36 tai E46 osilla?
    Z4 napa taakse ja e36 napa eteen. Halvin on orkkisjarrut koneistettuna joka nurkkaan.

    Vai haluatko suurentaa jarruja samalla?
    Eteen ei oikein käy mikään levy suoraan ellei tuo napaa reilusti ulos
    Ehkä step1 olisi

    Olisko alfan etulevy. E36 satula eteen.
    E36 325 takalevy ja Compactin satula

    Takalevyn halkaisijasta vähän pois ja alfan levyyn uusi jako.
    Eteen satulalle adapteri.

    Sitten jos haluaa isompaa niin vaikka audin tt levyä 312 ja e46 328 takalevy e34 540 satuloilla

    Adapterit satuloille ja etulevylle reiät soikeiksi ja keskireikä isommaksi

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    replied
    Originally posted by mulletti View Post
    Tähän näköjään ei oo vielä vastattu mutta tänään sain viimeinkin kouraani Z4 takanavat. Kustansi 68€/kpl ja valmistaja Febi, toimitusaika oli pitkä kun 7.2 kävin tilaamassa KL-Varaosista. Tosin tuo hinta on asevelihinta (toivottavasti), originaaliosa oli muistaakseni jotain 140€/kpl. Ja booriluku on 27, senkin vielä mittailin ihan omin kätösin eli sama kuin vetarissa. Itse toteutan takapään niukalla budjetilla eli sorvautan levyjen keskireiät isommaks ja poraan uuden jaon levyihin...
    Osaisiko, viisaammat kertoa jos Z4 navan jatkoksi laittaa E30 M3 takajarrulevyn niin sopiiko alkuperäiset e30 325 käsijarruosat paikalleen ja onko mahdollista käyttää alkuperäistä e30 325 jarrusatulaa adapterin kanssa?

    Samoin etuakselille e30 tolppa ja e36 napa holkilla yhdistelmälle edullisen budjetin jarruratkaisut kiinnostavat? Esim. E36 tai E46 osilla?

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by Neppo View Post
    Voisko joku germaania osaava varmistaa, että tuo 99 sisältää holkit ja mutterit..?
    Kyllä sieltä tulee molemmat.

    Leave a comment:


  • Neppo
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Noilla epytecin holkeilla. Mutta niitä sorvattiin lyhemmäksi!

    Tuossa vielä kuva tuolla 2mm laipalla olevalla holkilla, e36navalla ja e30 vakio mutterilla. Olka-akselissahan kierre loppuu hieman tuon lukitus loven alapuolelle.
    Jepulis. Olin ollut siinä uskossa, että mutteri sopisi hieman paremmin..

    Originally posted by Bansku View Post
    Onko jollain noista holkeista mittoja heittää, tuntuu aika hurjalta hinnalta kahdesta holkista noi satasen pintaan olevat valmiit kalikat
    Ei huntti noista epytec:n osista oo paljoa kun tulee käsittääkseni uudet, koneistetut mutteritkin. Voisko joku germaania osaava varmistaa, että tuo 99 sisältää holkit ja mutterit..?

    http://www.epytec.de/kategorien/radn...5-loch-radnabe

    Originally posted by Tonton View Post
    Holkki ilman kaulusta
    Mutteri menee 2mm syvemmälle jolloin sen saa lukittua kuin alunperinkin
    Tai Voihan tuohon porata reiän ja laittaa sokan
    Tämä menee sittenkin harkintaan, tai sitten epytecin paketti... Menin vaan myymään jo omat kauluksettomat holkit. Eli kai se sitten menee Epyn pakettiin, huoh. Ja jos niistä tosiaan ottaisi pari milliä pois, niin se ois aika passeli paketti.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by JIPSKI View Post
    Milläs noita on porukat lukinnu? Aika ilkee jos lähtee ajossa irti
    Ja mitterista ~1,5mm pois niin saa vielä parisen kierrettä lisää kitkapintaa

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Mites toi laakerin suoja? E30 36 vai meneekö ollenkaan?

    Edit:jos vaikka menis yhdellä kasauksella oikein ku vaikutti aika tiukalta sovitukselta nuo holkit.
    Last edited by JIPSKI; 26-01-2015, 17:39.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Onko jollain noista holkeista mittoja heittää, tuntuu aika hurjalta hinnalta kahdesta holkista noi satasen pintaan olevat valmiit kalikat
    Tuolla aiemmissa postauksissa oli tollaset.

    http://ww.btcf.fi/forum/showpost.php...&postcount=219

    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=215

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎