Mistä tuota "siihen tarkoitettua vahaa" löytää ja mitä se oikeasti on?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
KW Variante alustat
Collapse
X
-
Originally posted by mikalkai View PostMistä tuota "siihen tarkoitettua vahaa" löytää ja mitä se oikeasti on?
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostKyllä nuo varmaan menee löysimmällä kesät talvet.. Eikä muuten tullut mitään spraypulloa paketissa. Ajattelin laittaa paksut vaseliinit kierteisiin, että pysyy kunnossa. Ennen säätöä liukkarilla ja paineilmalla vaseliinit pois ja säädön jälkeen taas rasvoihin. Jos on parempia ehdotuksia niin kertokaa. Tuo vaseliini voi nimittäin kerätä sitten kaiken itteensä ja menee vielä nopeammin pilalle...:think Pitäisi pystyä jotenkin teippaamaa/suojaamaan vaseliinin päälle vielä, mutta taitaa olla hieman hankala teipata kierteitä jousien välistä.
Comment
-
-
Originally posted by jonasg View PostKannatan myös touringissa että käytät löysimällä (variante 2)tuon kesällä sekä talvella niin ei rupee nitisee paikat,silloin se on kyllä pirun mukava. Mulla on nyt kiristetty puoleenväliin ja ehkä hieman liian jäykkä varsinkin talvella joten ajattelin ottaa ja löysää hieman niin on vähän mukavampi cruisailla kun tiet on niin surkeassa kunnossa. Kaveri laittoi mulle jotain vaseliinin tyyppistä sraytä joka kovettuu hetken päästä ja kun sit haluaa säätää niin se lohkee pois ja kierteet on sitten puhtaat. Pitää selvittää mitä töhnää se on.. Sitä jäykkyyttä voi säätää kovemalle sit kun iskareille tulee vähän enemmän kilometrejä..
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostHyviä vinkkejä! Tuo spray kuulostaa pätevältä, se ei siis liukene liuottimella vaan kovenee ikään kuin lakka siihen kirteen pintaa. Kierre pysyy sen alla siis täysin kunnossa, jos oikein nyt ymmärsin. Sulla oli koko viime talven nuo käytössä täällä PK-seudun suolateillä?Last edited by JonasG; 10-05-2007, 22:54.
Comment
-
-
Täs topicis on varmaa hyvä kysellä.
Eli mulla ei oo muuta kokemusta kw variante 2 kun ostin kesäauton viime vuoden lopus ja kerkesin 2kk ajella, tuntu hyvältä mut tosi jäykältä ja matalalta.
Eli nyt otan ajoon auton taas ja pitäs alustaa säätää, niin olisko kenelläkään hyviä ohjeita antaa miten säädetään alustaa löysemmäks ja mihin suuntaan ruuvaan että auto nousee? eikö sitä jousta kiristetä enemmän "lyttyyn" niin auto nousee ?
Comment
-
-
Originally posted by Jupi85 View PostTäs topicis on varmaa hyvä kysellä.
Eli mulla ei oo muuta kokemusta kw variante 2 kun ostin kesäauton viime vuoden lopus ja kerkesin 2kk ajella, tuntu hyvältä mut tosi jäykältä ja matalalta.
Eli nyt otan ajoon auton taas ja pitäs alustaa säätää, niin olisko kenelläkään hyviä ohjeita antaa miten säädetään alustaa löysemmäks ja mihin suuntaan ruuvaan että auto nousee? eikö sitä jousta kiristetä enemmän "lyttyyn" niin auto nousee ?Last edited by JonasG; 22-02-2008, 23:08.
Comment
-
-
Originally posted by JonasG View PostEi se jousi mene lyttyyn vaan jousipakkaa kiertämällä ylöspäin iskarista tulee pidempi jolloin auto nousee..Iskareiden yläpäässä on ulosjouston säätöruuvi, käännät säätöruuveja enemmän auki niin löystyy.
Ja noissa jäykkyys säädöis on varmaan joku asteikko mistä sit näkee et kaikki on saman verran säädetty ? Miten laskette muuten korkeuden, että etupää tulee samalle korkeudelle molemmilta puolilta? Lasketteko te ne kierteiden määrät vai miten ?
Comment
-
-
Originally posted by Jupi85 View Posteli jos oikein ymmärsin niin ylöspäin säätöä tarkoittaa, että sitä säätöä mitä väännetään pitää ruuvaa niin että se nousee iskarissa ylöspäin ("pois jousesta päin") niin silloin autoki nousee?
Ja noissa jäykkyys säädöis on varmaan joku asteikko mistä sit näkee et kaikki on saman verran säädetty ? Miten laskette muuten korkeuden, että etupää tulee samalle korkeudelle molemmilta puolilta? Lasketteko te ne kierteiden määrät vai miten ?
eikös se ole aika selvä asia, että jousta kun nostaa iskaritolpassa, niin auto nousee mukana? auton korkeuden voit vaikkapa mitata vanteet keskeltä lokarin kaareen. saa sen kyllä kierteet laskemallakin aika hyvin kohdalleen, jos ei jousissa sitten ole heittoa.
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostOsaisiko joku kertoa jotain tarkkaa lukemaa, kuinka paljon auto tippuu jokaisesta säätökierroksesta?
Tai toisin sanoen, monta kierrosta tarttee pyörittää, jotta auto tippuu esim 1cm?G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostSiinä alustan mukanahan tulee sellainen läpyskä mistä näkee, että mihin kohtaan säädettynä auto on minkäkin korkuinen. Piti ainakin omalla kohdalla aika hyvin kutinsa.
Mutta jos jonkun ohjearvon saisi esim tuolle yhdelle kierrokselle, kun lähtökohtana on se että tuosta nykyisestä korkeudesta pitäisi tulla tasantarkkaan 1cm alaspäin. Sen verran lakipykälien mukaan on varaa.
Alusta on laitettu nykyiselle korkeudelle ja säädöilleen liikkeessä, mistä kyseisen alustan tilasin keväällä. Ite en ole vielä pahemmin sinne alle kurkkinut, mutta nyt siis olisi edessä sekin tilanne. Kyllähän sen varmasti pystyy helpohkosti laskemaan niinkin, että tekee merkin siihen 1cm nykyisestä alemmas, mutta jospa kuitenkin saisi varmistuksen täältä foorumilta, ettei tartte kovin montaa kertaa mennä jumppaamaan autoa ylös-alas.Last edited by K2Ri; 14-07-2009, 17:56.
Comment
-
-
Originally posted by mtv67 View PostJos tietäis kierteen nousun,ni se ois helppo laskea montako kierrosta pitää ruuvata,jos nostaa/laskee esim. 1cm. golfissa mul laski 1cm/8kierrosta(muistaakseni):think.kierteen nousu ois täs tapauksessa 1.25mm.
Voisihan kysymyksen tietenkin asetella hieman toisinkin - kuinka paljon KW Variantessa on kierteen nousu?
Olikos sulla Golfissa KW:n alusta vai joku muu?
Comment
-
Comment