memebuy23buy

Jarrujen ilmaus. Yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #31
    Jarrujen ilmauksessa pidän täyttöpulloa säiliön suulla ja mahdollinen täyttökorkin sihti ehdottomasti pois (Nestettä saa nimittäin imettyä nopeammin kuin mitä sihti läpäisee , uskokaa tai älkää).
    Tämän tyyppistä vehjettä parempaa en ole vielä jarrunestehommiin löytänyt.

    Tuossa tosin hämää kokematonta se että letkussa juoksee ilmakuplia vielä sittenkin kun jarrut on ilmautuneet (imee niin voimalla että imasee ilmaa liitännän sivusta). Jos putket on varmasti kunnossa ja tuntuu noilla eväillä vaikealta ilmautumaan niin pedaalia voi koittaa vähän painella samalla kun on ilmaruuvi auki ja imu päällä. Kattoo vaan ettei roiski pelleille tällä tapaa nestettä.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #32
      Tuo imuvehje on kyllä täys kymppi. Sillä imeskelee tulpankolot tyhjiksi ja muutkin liemet. Ja se ilmaus onnistuu kyllä satavarmasti

      ...ja edullisimmin taitaa olla http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=75-1000
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • alaska
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 595
        • PKS

        #33
        joutu kyl käyttää vähän voimaa ! nyt o pääsylinteri auki chekkaan ne männän tiivarit!
        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #34
          otin pää sylinterin auki nii tuli joku kova pihaus ! nyt jos joskus o kaikki ilmattu! ei tullu katottuu tiivisteit jote huomen hakee ne ja torstain läjää.. onks tos tiivisteiden vaihto hommas oltava tarkkan jonkun asian suhtee?
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • alaska
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 595
            • PKS

            #35
            ja mikä se letku on mikä tulee jarru neste säiliön alareunaan?
            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #36
              Kytkimelle :think
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • alaska
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 595
                • PKS

                #37
                pitääkös seki ilmata ? Ja mihi kytkin tarttee jarrunestet? Eikai tos romus neste kytkintä oo?
                Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #38
                  No kai siinä nestekytkin on niin kuin muissakin e30 sarjalaisissa.

                  Kytkintä ei tarvitse ilmata jos et sitä ole purkanut / päästänyt säiliötä niin tyhjäksi että olisi sieltä ilmaa ottanut.

                  Comment

                  • alaska
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 595
                    • PKS

                    #39
                    säiliö oli täysin tyhjä ja letku oli irti..eiks kytkimelle oo sit omaa neste säiliöö ollenkaan? selvä kertokaapas heti perään kuinka kytkin ilmataan.. ja nyt on todennäköisesti selvinny edellinen ongelma kun ei saanu tuntumaa jarruun.. eli sisäinen vuoto pää sylinterissä eli otti nestettä sylinteriin ja kun jarrua paino nii tyrkkäs takas neste säiliöö.. mut jees tosissaan miten toi kytkimen ilmaus sit tapahtuu?
                    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #40
                      Lähes samallalailla kun jarrujenkin, nippa löytyy vaihdelaatikon kyljestä. Voi olla että kolmekympissä ylttää sinne konehuoneestakin, en muista :think

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #41
                        Olikos tossa e30:ssä se kytkimen ilmaisruuvi sen työsylinterin alareunassa :think Ei välttämättä kunnolla ilmaannu normaalilla toimenpiteillä vaan ilmattava väärään suuntaan, eli siitä nipasta nestettä sisäänpäin niin paljon ettei enää kuplia tule sinne nestesäiliöön. Avaat jarrusatulan- ja kytkinsylinterin ilmausruuveja hieman, letku siihen ilmausruuvien väliin ja jarrupolkimella pumpaten painaa sitä nestettä sinne säiliöön päin
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • alaska
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 595
                          • PKS

                          #42
                          pitääpi kokeilla kaikkii niksejä jos ei saa skulaamaan nyt on tiivisteet vaihdettu pää sylinterii! kaikki tiivisteet oli hyvässä kunnossa? kohta ilmaamaan ja koittamaan pelaako!
                          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                          Comment

                          • alaska
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 595
                            • PKS

                            #43
                            eihän näitä pidä auton käydessä ilmata? mikä helvetti oikeesti vaivaa.. ei saa mitään tatsii kun auto on käynnissä.. ja kaiken pitäis olla ok ?? ainut mahollisuus on et ilmaa putkissa ja aivan helvetisti!
                            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #44
                              Ei tarvii ilmata auton käydessä.

                              Joko pääsylinteri on luovuttanut tai sitten jotain ilmauksessa menee metsään.

                              Kyllä itse olen jarrut saanut aina ilmattua kaverin kanssa tarvikkeena sopiva avain ilmausruuviin, pätkä letkua ja tarpeeksi jarrunestettä ettei säiliö pääse tyhjenemään.

                              aloitan apparin takapyörästä, kuskin takapyörä, apparin etupyörä ja sitten kuskin etunen.

                              Comment

                              • GOOFY
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 4139
                                • .

                                #45
                                mulla ollu jo useamman vuoden sitä vikaa että jarru poljin painuu liian alas auton ollessa käynnissä ja kun sitä hieman pumppaa niin menee ihan lattiaan asti. kun auto on sammuksissa niin poljin tuntuu jäykemmältä pumpattaessa. yhdesti katsastuksessa mainittiin asiasta mutta jarrut toimivat muuten loistavasti. tyhjäkäynnissä on tietenkin pientä hyppimistä kun jarruja pumppaa mutta eihän sen pitäisi kertoa muusta kuin viallisesta tehostajasta. viallisen tehostajan ei pitäisi varmaan vaikuttaa mitenkään tohon lattiaan painuvaan poljin ilmiöön.

                                jarrut ilmattu sillain että kompuralla painetta neste säiliöön. kannattaa olla tarkkana paineen kans ku mulla ei paineen säätö kompurassa oikein pelannu ja se pääsi hieman karkaamaan. 4 kilon paikkeilla alkoi kulmikas jarruneste säiliö olemaan hieman pyöreä=)
                                Last edited by GOOFY; 24-09-2009, 20:22.
                                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                                Comment

                                Working...
                                X