Vaihdoin kesävanteet, punnitsin vanhat ja uudet.
Noin 4kg kevyemmät, eroa etu ja takavanteissa noin 4kg. Paljonkohan vaikuttaa käytännön ajettavuuteen ja kiihtyvyyteen?
Aikaisemmin tuolla joku esitti et nyrkkisääntönä voidaan pitää että 1kg jousittamatonta kuormaa vastaa 10 kiloa jousitettua, kaikissa olosuhteissa.
Takarengas päätti räjähtää motoparkissa, -> uudet gummit taakse. Nyt löyty vaakakin, eli 285/25/20 uusi hankookin rengas ´+ 10x20" vanne paino 26kg. Kysymys onkin, onko se paljon vai vähän? Pelkäasin että noi ois ollut selvästi painavammat, paljonkohan renkaan osuus tosta on? :think
-kaba-,
BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
Ex F10 M550d takaniskatuilla
730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
ex. mb 230 coupe, -91
ex. Ford Granada 2.0 -84
"Tio små moppepojkar"
"Pruritum ani"
"Helsinki City Boys"
Nyt löyty vaakakin, eli 285/25/20 uusi hankookin rengas ´+ 10x20" vanne paino 26kg. Kysymys onkin, onko se paljon vai vähän? Pelkäasin että noi ois ollut selvästi painavammat, paljonkohan renkaan osuus tosta on? :think
Ihan arvauksena omien puntarointien pohjalta arvelisin että renkaan osuus on melkein puolet.
Vastailinki toiseen topicciin jo. Katotaan jos tieto renkaiden painosta jostain löytyis ni selviäis vanteiden paino.
-kaba-,
BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
Ex F10 M550d takaniskatuilla
730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
ex. mb 230 coupe, -91
ex. Ford Granada 2.0 -84
"Tio små moppepojkar"
"Pruritum ani"
"Helsinki City Boys"
Comment